Škoda Fabia (2002)
27.1.2011Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Luke-xXx". Je to Fabia s HTP motorom, ale ozaj svižným, inak by som nebral. Je to verzia vo výbave…
Škoda Fabia (Luke-xXx)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- hodnocení 27.01.2011 18:07 BigBang
-
Drobné neshody 29.01.2011 11:55
Ronault.
-
Re: Drobné neshody 29.01.2011 14:04
BigBang
-
Re: Re: Drobné neshody 29.01.2011 14:49
Ronault.
-
Re: Re: Re: Drobné neshody 29.01.2011 15:54
Poustnik
-
Re: Re: Re: Re: Drobné neshody 29.01.2011 16:36
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody 29.01.2011 18:58
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody 29.01.2011 20:07
Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody 29.01.2011 21:30
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody 29.01.2011 20:07
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody 29.01.2011 18:58
-
Re: Re: Re: Re: Drobné neshody 29.01.2011 16:36
Ronault.
-
Re: Re: Re: Drobné neshody 29.01.2011 15:54
Poustnik
- Re: Re: Drobné neshody 29.01.2011 18:13 TS141
-
Re: Re: Drobné neshody 29.01.2011 14:49
Ronault.
-
Re: Drobné neshody 29.01.2011 14:04
BigBang
- Pěkné : ) 29.01.2011 17:22 multidiabolical
- Zdravím tě na 30.01.2011 00:22 Matheas Ropak
- hodnotenie 30.01.2011 17:10
- osvetlenie 07.03.2011 17:55 Peter 33
-
Ronault. 29.01.2011 11:55
Drobné neshody
Píšeš, že máš HTP 40 kW, což o to, ale ta má 2 ventily na válec, ne 4, takže máš mít napsáno 6 ventilů.
A samozřejmě tvrdit, že HTP se 40 kW je svižná, to chce notnou dávku lásky k autu :-) Jo, tahle 6 ventilová verze překvapí "zátahem", ale v tak uzoučkém spektru otáček, že člověk jen řadí nahoru a v 70 už není co zařadit, páč auto nezrychluje. Předjíždět s ní kamion je vyloženě o hubu. A srovnávat s 1,4 16V bych si nedovolil, tedy ani s Favoritem, nedejbože s Felícií.
Takže mnoho šťastných km, doplň a uprav recenzi, fotky a hezký den ;-)-
-
Ronault. 29.01.2011 14:49
« Re: Re: Drobné neshody
Mluvím o tomhle: [odkaz]
Křivka točivého momentu připomíná Matterhorn, špička u 3000, která je na první jízdu příjemné překvapení, problém nastává, když chceš předjíždět, podřadíš, zjistíš, že jsi přes 3000, auto nechce zrychlovat, dáváš 4, 5 a náhle není co zařadit.
Samozřejmě, využitelné otáčky to jsou, ale svižnost si představuju jinak, tohle je spíše záludnost. Třeba v novější verzi 44 kW ve F2 je tenhle jev už potlačený celkem dobře a jízda s ním je příjemnější a rozhodně vyvolá méně námitek.-
Poustnik 29.01.2011 15:54
« Re: Re: Re: Drobné neshody
Hmmmm...tak ta sestupná křivka průběhu točivého momentu je krutopřísná! Tu jsem takhle nikdy nezkoumal. Můj tatík tenhle motor má a já si říkal, proč to na dálnici proti větru nejede! >:D
Ale to není nic proti tobě BigBangu, táta je klasický chalupář, tomu to naprosto stačí. Ať slouží a nezlobí! Hoj!-
Ronault. 29.01.2011 16:36
« Re: Re: Re: Re: Drobné neshody
Tak ono podobně tvarovanou křivku má třeba i ta 1,4 16V, taky je tam vrchol, ale zase na cca 104 Nm ta křivka začíná a končí, tady je to vrchol.
Ale jinak pro chalupáře a na poskakování po městě to stačí. Já bych tím jen nechtěl jezdit dálniční trasy (to už ten motor fanouše je lepší) a nerad tím předjíždím náklaďáky-
"-- skrytý --" 29.01.2011 18:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody
Já se ti do toho zas musim vložit:
Cituji -
"Křivka točivého momentu připomíná Matterhorn, špička u 3000, která je na první jízdu příjemné překvapení, problém nastává, když chceš předjíždět, podřadíš, zjistíš, že jsi přes 3000, auto nechce zrychlovat, dáváš 4, 5 a náhle není co zařadit"
Koukni na průběh výkonu, ne točivýho momentu. Při předjíždění šlápneš plynem většinou na zem, takže se pohybuješ přesně po tý MOMENTOVÝ křivce. Když na to šlápneš dejme tomu ve 3000 otáčkách na 5ku, tak v ten moment motor vyvíjí VÝKON cca 33 kW (104 Nm @ 3000 RPM). Když podřadíš, tak sice klesne moment, ale zvedneš otáčky. Když se podiváš na průběh VÝKONU, tak co vidíš? Je až do nějakých 4700 otáček ROSTOUCÍ. Podřadíš na 4ku, otáčky vyletí třebas na 3800. Tam motor sice dává moment jen něco okolo 90 Nm, ale protože tolik víc točí, poskytuje ti výkon cca 37 kW. No a protože platí výkon = síla kráte rychlost = hmotnost kráte zrychlení kráte rychlost, máme následující:
V moment zahájení manévru je hmotnost auta konstantní a rychlost v obou případech stejná. Síla ale bude po podřazení větší 37:33krát větší. Hmotnost auta je stejná, rychlost taky, tak co se zvětší? Zrychlení ;-)
Ergo:
Pokud podřadíš tak, že se ti po výměně převodu otáčky NEDOSTANOU výše než jmenovité otáčky (ot. při max výkonu), tak podřazením VŽDYCKY autu udělíš větší zrychlení. Howgh ;-)-
Ronault. 29.01.2011 20:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody
Honzo, to je všechno moc krásné, beru, ale porovnej to s jinými motory a jejich křivkami výkonu a točivého momentu, pak dospěješ k tomu, co říkám. A porovnej to s tím, co to auto váží (ne zrovna málo, výbava Junior!!! má 1010 kg pohotovostní, čili s obsazením dvou lidí ve výbavě Classic (plato, přihrádka, větší kola atd. jsi na skoro 1200 kg).
Teorie je to pěkná, ale nad těch 3000 otáček se mu k těm 4000, kde je nejvyšší výkon, vůbec nechce. Ještě tam jaksi zanedbáváš jednu věc, zpřevodování.
Už veškeré testy tady na auto.cz se shodují v tom, že auto je svižné do 80 km/h, což mé tvrzení potvrzuje. Ono taky předjíždění kamionu je vždy otázka někde nad 90km/h.
Na tohle platí jen jedno, svez se. Howgh ;-)
PS: Ale přiznávám, že po svezení v nové vrzi 44 kW jsem byl docela spokojen.-
"-- skrytý --" 29.01.2011 21:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody
No obecně v testech je líný úplně všechno, co nemá aspoň 150 koní. Já se s timhle vezl taky. Seděli jsme v tom 3 (já, taťka, prodejce) a do 120 kmh se s tim dalo dělat úplně všechno úplně normálně, rozuměj jako s každym jinym autem, co má 60 koní. Zpřevodování nezanedbávám, protože umim používat řadící páku.-
Ronault. 29.01.2011 21:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody
No možná by to chtělo zkusit předjíždět. Já se ještě dnes budím ze spaní 8-s
To, že umíš řadit, je sice fajn, ale ne vždy máš ideálně poskládané rychlosti, tady by se šikla tak 6, klidně 7.
A pravdu o novinářích nemáš, řekl bych, že i tady dokáží ocenit malý povedený motor. Kdybych jej měl srovnat s jinými motorizacemi, ať evropskými či japonskými, tak si 40 kW nevezmu, 47 kW 12V bych už po stránce klidné jízdy považoval za vhodný, v nové F2 bych klidně jak jsem psal tu 44kW pro klidnější jízdu a trochu bezpečnější předjíždění taky bral. Přitom stačilo jen pár úprav.
Samozřejmě, je to základní motorizace, takový poskakovák do města, konkurent mimo město sotva tak pro Favorita, resp. jen do těch 80 km/h, ale pisatel tady píše, že motor jede lépe než 1,4 16V 55 kW!! Taky tady má zrychlení 12,5 s, dle výrobce 18,4s.
PS: To jste vy dieseláci, alibisti, prý vy řadit umíte... co vám zbývá, když ta HTP má stejně jako TDI a další diesely úzký rozsah použitelných otáček ;-)-
"-- skrytý --" 29.01.2011 22:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody
To je další věc s tim použitelnym rozsahem otáček. ono je to totiž asi takhle: Ten motor ti ve srovnání s nějakým lineárnějším motorem poskytne ve středních otáčkách větší tah. Když se dostaneš za maximum momentu, tak motor uvadá. O tom žádná. Ale on uvadá z větší síly, než má ten motor s lineárním zátahem ;-) Čim vejš jdou otáčky, tím blíž je tah toho HTP nebo TDI blíž motoru s lineární charakteristikou, až se to při max. výkonu srovná.
Problém neni motor. Problém je lidská hlava, která vnímá spíše rozdíly než absolutní veličinu. Takže ty vnímáš to uvadání tahu, ale že ten tah je furt lepší než jinde už mozek nepobere.
1.9 TDI/74 kW podává při 3000 otáčkách výkon 70 kW (!). Těch dalších 1000 otáček výkon vyleze už jenom o pár kW na těch 74 kW při 4000 otáčkách. Tah samozřejmě bude klesat (vzpomeň si na P = F.v = m.a.v, kde P už vyleze jenom trošičku, zatimco rychlost se zvedne o celou třetinu - zrychlení prudce klesne). Ale lidem prostě připadá lepčí konkurenční motor, přestože ten má při 3000 otáčkách slabých 60 kW - ten totiž neuvadá, ale "graduje" (pojem, nad nímž onanuje snad každej krom mě). Koho potom zajímá, že TDI je v okamžiku svého "uvadání" stále ještě o nějakých 15% silnější ;-)-
Ronault. 30.01.2011 00:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody
No to zase nevím, jestli mluvíš o tom, že má větší točivý moment než ostatní, tak to jaksi nesouhlasím, on má větší rozdíly v tom pádu a nástupu, protože má 104 nM, a to jen úzký rozsah, třeba
Fiat Punto 48 kW 102 Nm,
Clio 1,2 55 kW 105 Nm,
Yaris 1,3 121 Nm (i když tady by nebylo od věci spíš ta 1,0, jakožto základ, ale objem je srovnatelný)
Jazz I 1,2 110 Nm ;-)
Aha, takže ty jsi ten zastánce kopanců od motoru do zadku. To já tedy vůbec, na tom nic zábavného a dobrého není, nechat si 2 vteřiny zatlačit do sedadel, pak honem přeřadit, zatlačit do sedadel a najednou není co pořádně zařadit, tah je pryč, žádná gradace. :no: Jo, kdyby to bylo pro každodenní ježdění, budiž, ale jako zábavné nebo nějak prospěšné to není. V krizové situaci taky šlápneš na plyn a ne podřadíš.
A to ani moc nemusím HDI, případně dCi, které jsou svou lineárností i kus dál než staré PD. Před pár dny jsem se vezl v 2,0 dCi 131 kW a i když je ta lineárnost a rozsah použitelných otáček dost široký, žádný tebou tak milovaný turboefekt není, tak pořád bych dal přednost benzínovému motoru s jeho charakteristikou.-
"-- skrytý --" 30.01.2011 17:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody
Udáváš výkon a točivý moment, ale bez otáček. Bez otáček jsou to nicneříkající čísla. A nemluvím o tom, že má větší točivý moment. Pouze prezentuju to, co se bralo ve fyzice už na základní škole ;-)
Z motoru, co kope, uděláš nekopající motor velice jednoduše: Nešlápneš plynem na zem. Ten extra zátah, který ti ten motor nabízí, se pak neprojeví a kopanec se nekoná. Ale bude to pak stejně líný jako motor s lineární charakteristikou ;-) Musel bys napřed pochopit to, co píšu vejš s těma fyzikálníma vzorečkama. Podle toho, co píšeš, s tím máš nějakou potíž...-
Ronault. 30.01.2011 18:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody
Fyzikální vzorečky ze základní školy jsou pro řidiče ze základní školy.
Já ti píšu, že ten High Torque Performance není ve skutečnosti žádný High, ale zcela normální průměr (což jaksi nechceš příjmout či pochopit), jen je ve velmi úzkém rozmezí otáček a ještě dost nezvykle, jak sám říkáš dieselově, rozloženém, což je negativní jev, kterého se snaží všichni výrobci zbavit, jen pár "nadšenců" se raduje z řazení a hledání optimálních otáček proti lineárnímu průměhu výkonu a toč. momentu. Ale jak příjde na věc, kdy mají okamžitě a bez řazení, které zpomaluje a prodlužuje čas předjíždění, tak jsou v koncích.
Možná bys ty místo těch vzorečků mohl zkusit nějaký jiný srovnatelný zážehový motor, třeba ten v Yarisu, Jazzu (ten se pere bohužel s velkou hmotností a čelní plochou, ale kultivovanost a spotřeba je v říši snů HTP), Cliu, tak bys pochopil, že tohle rozhodně není pýcha Fabie, jak se zde někteří snaží přesvědčit ostatní.-
"-- skrytý --" 22.02.2011 13:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody
Dodám to k tomu graficky, abychom si rozuměli - srovnání lineárního dCi a standardního TDI. Abyste názorně viděli, co na těch TDI oceňuju. Taky to ukazuje, že "vadnutí" je akorát pocit ;-)
[odkaz]
Sorry za dlouhou odmlku, musel jsem si po státnicích dát pauzu ;-)-
Ronault. 22.02.2011 18:56
« Re: Drobné neshody
Takže vlastně rozdíl O,07 m/s2 je vykoupeno ostrým pádem a nad 140 už ti Megan v pružném zrychlení ujede o 1,5 m/s.
Jen jedno nechápu, proč jsi použil 1,9 dCi 75 kW, který se montoval do Meganu I, v Meganu II,co jsem hledal, už byl nahrazen 88 kW verzí.
Taky si nejsem jistý, jestliby ten algoritmus takhle osekaně platil, hlavně ve srovnání s jinou karosérií a bez čtyřkolky ;-)-
"-- skrytý --" 22.02.2011 19:09
« Re: Re: Drobné neshody
To nejsou drobné neshody. Musíš srovnávat fialovou a zelenou. Jinak srovnáváš neporovnatelné - my tu srovnáváme motory, ne auta. To se dá jedině tak, že máš dva různý motory ve stejnym autě (nebo v lepším případě na brzdě, která ho simuluje). Takhle jsem namontoval TDI na místo dCi do Méganu. Okta je totiž o 200 kg těžší, to je na zrychlení samozřejmě cejtit. Jízdní odpory zanedbávám, v reálu je to další mínus pro oktu. Proto přepočet na Mégane (stejně tak by se dCi dalo přepočítat na oktávku).
Proč dCi 75 kW? Protože tenhle má relativně lineární charakteristiku (malý rozdíl v max a min hodnotě toč. momentu) a srovnatelný (prakticky stejný) jmenovitý výkon. Nemůžeš mezi sebou takhle porovnávat 100 a 120 PS motor.
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 29.01.2011 22:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody
Předjíždění máš samozřejmě pravdu, že nic moc. Ale u jiných aut s výkonem 60 koní je to úplně stejný nic moc ;-)-
Ronault. 30.01.2011 00:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody
U předjíždění je záludný ten pokles zrychlení. A nenahradíš to řazením, protože u 90 už máš pětku, ale to není zrovna rychlost dostačující pro předjíždění.
Hlavně pisatel tady tvrdí, že předjíždění lepší jak v 1,4 55 kW-
BigBang 30.01.2011 18:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody
a co z toho plyne??? když jedeš v 1.2HTP, tak nesmíš co?? no přece POSPÍCHAT!! :-)
motor to je malej, výkonu na rozdávání nemá, ale dá se s tim jezdit... loni v létě jsem jel trasu Teplice-Děčín-Jičín a zpět ve čtyřech lidech a bágly (a kompy) byly až po střechu a taky jsem dojel... sice člověk musel hooooodně dlouho vybírat místo na předjíždění, ale nemůžu říct, že bych se ploužil. Když jsem trochu „procítil“ s pedálem, tak jsem měl hned 140 km/h. S polem se jezdilo velice podobně, jen nešlo tak ochotně do rychlostí nad 110 km/h ;-)-
Ronault. 30.01.2011 18:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody
Ono jezdit se dá na kde čem: [odkaz] , ale o tom snad tahle diskuze není.
Rozvíjím tad ytrochu detailnější problematiku toho motoru a jeho charakteristiku a usměrňuju tady jezdce, kteří s tříválcem div neukazují záda Golfům GTI.
PS: Já takhle naložený jezdil s Favoritem, někdy na střeše zahrádku, párkrát byl za autem ještě přívěs, taky jsem dojel a za nic světoborného to nepovažuju, ty snad jo?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
multidiabolical 29.01.2011 17:22
Pěkné : )
Nebudu nic psát o motoru HTP sám mám podobně laděný výkon >:D takový překopaný šicí stroj.ale jde vidět že se o auto staráš, vypadá k světu.A co se líbí tobe se ně vždy musí líbit ostatním že.Jinak by byl ten automobilový průmysl fakt nudný ... tak hodně šťastných kilometrů -
Matheas Ropak 30.01.2011 00:22
Zdravím tě na
MACZ koukal jsem na tvé auto a zásadně mi tam chybí údaje Tvé o jízdě a hlavně fotky !!!! pokud doplníš rád změním hodnocení
S pozdravem
Matheas/Fotosoutěž MACZ -
"-- skrytý --" 30.01.2011 17:10
hodnotenie
Čaute všetci. No ale ste sa rozpísali. To s tými valcami som si všimol a opravil, chcela tam byť 2, ale prekĺzla mi tam 12-ka >:D Stáva sa ;)
No a k autu.. Ja mám svoje auto rád a jazdí sa mi zatial dobre, jasné, že by to chcelo niečo poriadne, ale nebudeme si klamať, zatial to nejde. Možno v lete. A aj to si trošku prerobím. Nie som ani tunner ani mechanik, skôr sa mi páči styling. A netvrdím, že mám mašinu na balenie báb, ale mne sa páči. Nemá síce 150koní ale tak jazdil som asi na 7 fábiach a popravde neboli také svižné, preto som písal, že som trhol 1,4. ;) Ale tak to ak mám náladu sa šantiť , inak som taký priemerný šofér, takže jazdím normálne rýchlo ale strážim si aj spotrebu. Asi tak. Ak sa niekomu páči, som len rád, ak nie....nevadí >:D Je mi to fuk. Ked som si kupil fabču tiež som sa inšpiroval inými majitelmi a fotkami a preto som chcel dať aj moju ;)
Tolko. Takže prajem pekný deň a veľa šťastných KM, či už so 40 kW aleob 160 kW:D -
Peter 33 07.03.2011 17:55
osvetlenie
ahoj pekne auticko v slusnom stave na nase cesty aj motor staci pekne osvetlenie ake H7 pouzivas? na fotke to svieti ako xenon alebo su to LED parkovacky? :-) nech auticko poslucha
jen když u všech vidim tu spotřebu, tak buď neumim jezdit nebo je fakt ta lambda na onom světě ;-\