Škoda Favorit (1992)
14.3.2008Původním autorem recenze je uživatel s nickem "favoman". Škoda Favorit, fanoušek, není snad nikdo, kdo by tuhletu škodovku neznal:-):-):-)Favorit je…
Škoda Favorit (favoman)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
miroussm 18.03.08 15:43
« Favo
dieslová felcka je prý poruchová...ale nevim to určo nikdy sem jí nemel a ani neznám nikoho kdo jí má. Co se týče favoritů, je to asi už srdeční záležitost. Pokud chce nekdo ojetinu za pár korun spíš volí feldu. Nadruhou stranu, porovnejte nekdy počet zrezlých felícií a favoritů..řek bych že felicie rezne daleko víc a to už z vlastní zkušenosti říct můžu páč v rodine máme obe auta. A Felcka má najeto asi 150 tis. a fávo 190 tis. a je rozhodne v lepší kondici a lepším stavu, a to se mu oproti felde nedostává autorizovanému servisu. Bezpečnost favoritů je pokulhávající nicméne neni nejhorší, znám spoustu lidí co v nem meli ošklivý bouračky, auto šlo do šrotu ale oni vyvázli se zlomenou nohou ale to je asi o štestí...každej má jiný nároky, kdo je má vyšší těžko se s favoritem spokojí, ale já sem toho názoru, že hodne zachovalej a udržovanej forman bo favorit s vnitřekem z feldy je lepší než zahraniční ojetina -
"-- skrytý --" 17.03.08 14:23
« Re: Re: Re: Re: favorita UŽ nee
Fáčko jsem měl, a o spolehlivosti by se dalo diskutovat. Jestli 50 koní je rozumný výkon, tak budiž ale se spotřebou "přijatelnou" nesouhlasím. Favoritem jsem jezdil za 10-11 litrů, v práci jsme na favoritech jezdil až za 14 8-s. Dvě hvězdičky by v životě nedostal, viz recenze ve světě motorů. Nikdy víc -
PeT-a (RSKa) 17.03.08 13:08
« Re: Re: Re: Re: Re: favorita nee
Jo kámoš právě uvažuje nad nějakým starým nafťákem místo svojeho Punta 1,1 (Protože bude mít nějakou naftu zadara). ;-) A jedna z variant je Felicie 1,9D 47KW......No uvidí se.No ale co se třeba sedaček týče nad R19 vyhrává nad feliciemi i favority s přehledem. >:D >:D (Je to Francouz).....Dálnice to je jiná no, tam asi 1,9D je ideální motor z Felicii..... -
"anonym" [78.102.138.XXX] 17.03.08 01:41
« Re: Re: Re: Re: favorita nee
předem sem říkal, že nemam nic proti favu....krome bezpecnosti. Kdyz si v soucasny dobe chces koupit auto, tak musis myslet i na bezpecnost, nevi kterej blbec to do tebe narve....a kdyz sedis ve skoro dvoutunovy omeze, ktera je za stejny penize, tak je to preci jenom jiny pocit...
a hvezdicky? tu by nemelo ani jednu!!!
Ale tim nerikam nic proti provoznim nakladum...vzhled a design, tak ten se mi nelibi, ale to je subjektivni zalezitost, takze hodnotim sice zaporne, ale subjektivne...
jinak favorita? Nekoupil bych si ho, ale proc ne pro jiny lidi..staci se podivat, co se v ty dobe vyrabelo za auta v Reichu.
Ale zase oproti 120ce, kdy stacil nara vetsi nez 20km/h a klicky v zapalovani drtily kolena, tak to porad jde :-)
-
Special-line 16.03.08 23:05
« Re: Re: Re: Re: favorita nee
Jo od Škodovek je to skok, hlavně v jízdních vlastnostech a v karoserii hatsback. I v motoru. Oproti Feldě nevím. Tohle se říká, většinou na pohled je to asi pravda, ale strašně záleží na stavu. Felda už třeba když si osaháš řízení tak působí jako pevněji solidněji. Aspoň v autoškole sem měl takovje pocit. Ona Felda je takovej dotaženej Favorit a zlepšení a inovace se spíš objevily jako by v oproti celkový koncepci ta je stejná. Hlavně se předělal interiér, karoserie se zesílila, zlepšilo se přístrojový vybavení, bylo lepší topení. Prostě se dotáhly všechny dřívější kompromisy. Hlavně se objevily VW motory a ABS, airbagy, klima atd. Akorát to furt nebyl pozink no... Teď sme jeli do Brna kámošovou Fedlou Combi 1.9 D a na to že nás tam bylo 5 tak to jelo krásně. Sice sem neřídil ale když sem si představil jako práci by mělo moje 40 kW Fáčko s 5 lidma. Měl už najeto 250 tisíc a pořád krásná Felda. Bral bych ji hned Combi a jezdíš za 5 litrů nafty. :yes: -
Special-line 16.03.08 22:36
« Re: Re: Re: Re: favorita nee
Nechci spekulovat nad hvězdami, protože asiani ty dvě bych netipoval, ale Fávo je prostě bezpečný tak jak požadovaly předpisy v tý době. Tenkrát nebyly žádný figuríny, žádný měření biomechanického zatížení atp. Tenkrát auto jen narazilo rychlostí 30 mil za hodinu do zdi celým předkem a volant se nesměl posunout do kabiny o víc než 120 mm (Fáčko mělo asi 40 mm) a z nádrže nesmělo vytékat palivo. Asi určitě tam byli i nějaký drobnější požadavky jako že nesmí vzniknout ostré hrany přístrojovky, dveře se nesmí samovolně otevřít, ale musí jít otevřít bez nástrojů atd. Je to složitý musel by si člověk prostudovat předpisy EHK který v tý době platily. A to musel splňovat jak Favorit tak třeba 205tka Peugeot.
Ale v 90. letech se pak bezpečnost začal dostávat čím dál tím víc do popředí a tím starší auta pochopitelně přestaly vyhovovat. To je přirozené. Teď je hlavní dobrá práce STK aby po silnicích nejezdily vraky je jedno jak staré a jaké značky, ale aby nikdy nemohlo projít auto co něco nesplňuje. -
"-- skrytý --" 16.03.08 22:15
« Re: Re: Re: favorita nee
favo je perfektne auto, posledne modely 94 a 95 s jednobod. vstrekom boli perfektne spolahlive auta s rozumnym vykonom a velmi prijatelnou spotrebou.
favo sa mi paci hlavne z hladiska dizajnu, je to krasne hranate auto,ked sa don napasuje intros z feldy je to super
bezpecnostou nebolo favo natom zle, pokial nebolo prehnie, svetko bolo OK malo dostatocnu deformacnu zonu
bezpecnostou bolo natom len trochu horsie ako felda, takze 2 hviezdy by ziskal.
na tu dobu to bolo prelomove auto skodovky -
tobi 16.03.08 17:13
« favorita nee
Předem říkám, že favority nemám rád...to je možná slabý slovo. Za stejný peníze pořídíš mnohem bezpečnější auta, provoz bude trochu dražší, ale zase se nezabiješ při parkování :-)
Ale na druhou stranu recenze prima, fotky super. a je to taky věc úhlu pohledu a pokud jezdíš jenom po městě, tak by měl stačit...nenadávám na výkon, to je každýho věc, co od auta čeká... -
Psychobolos 15.03.08 12:20
« Kolega
Zdravím, kolego! :-) Vidím, že máme téměř totožná vozítka, to mě velice těší. A navíc máme oba štěstí na poměrně kvalitní lak v barvě Apollo - k favoritu s plnou maskou je tahle barva jako šitá, moc mu sluší, a navíc i dnes vypadá lak jako nový. Ve spokojenosti s vozem se s Tebou plně shodnu a ohledně spolehlivosti, výdrže a vnitřní prostornosti nebo i průchodnosti terénem dnes ve své třídě nenajde mnoho konkurentů. A k bezpečnosti vždycky říkám - je daleko bezpečnější než motorky za milióny. ;-) Ať Ti dobře slouží a dělá jen radost!