Renault Scénic (2009)
24.3.2010V mojom popise nenájdete žiadne tabuľkové dáta odpísané zo servisnej knižky, resp. z návodu o obsluhe vozidla s tým, že k nim pridám zopár mnou…
Renault Scénic III (mvdr)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- MVDr. takže veterinář? 25.03.2010 22:23 FRPE
- OK 25.03.2010 22:33 mvdr
- hmm 26.03.2010 07:08 pali.sk
- fajn autíčko 26.03.2010 07:59
- Trenčín rulz:) 26.03.2010 11:04 Tomikuti
- 16.6??? 26.03.2010 20:37 BigFoot007
- pekne 05.04.2010 16:37 Brandon Walsh
- Scenic 14.04.2010 11:31 vrkuboy
- Závan budoucnosti 30.11.2010 17:37 Psychobolos
- hodnotenie 06.12.2010 06:37 Brandon Walsh
- Re: Hodnotenie... 06.12.2010 14:33 mvdr
- ahoj kolego! 06.12.2010 23:31 Hanz_R32
- Hodnoceni 07.12.2010 08:57
- Kufr 11.12.2010 22:50
- Renault Scénic III - má dosť veľký kufor? 12.12.2010 18:25 mvdr
- Turbobenzín v Scénicovi III - za koľko to jazdí? 14.12.2010 17:30 mvdr
-
mvdr 25.03.2010 22:33
OK
Dobry vecer, zdravim Vas! Samozrejme, postupne doplnim fotky aj hodnotenia, bohuzial, som velmi zaneprazdneny :-( a teda, moc to nestiham... Budem sa snazit. Inak, uz 2 roky som sa sem chystal dat svoje I.auto, Scenic je moje II.auto, takze kazdopadne uspech :-) ze som sa dnes do toho vobec pustil... -
pali.sk 26.03.2010 07:08
hmm
Čo prepínaš na tom tempomate na stredovom tunely? Však to raz zapneš a koniec ...-
mvdr 26.03.2010 11:44
« Re: hmm
Nič, iba ho zapneš a potom, keď tak vypneš, ale príde mi to dosť komplikované - keď som mal Seat Alteu alebo VW Touran, resp.Oktaviu, vždy to bolo na volante. Takto sa musín nakloniť dopredu/zohnúť a šmátrať niekde vpredu, potom už +/- zmena rýchlosti, to je OK. Je to ako hľadať niečo, čo má byť "po ruke" niekde úplne inde, ale je to o zvyku, už si zvykám a tempomat používam nie často, kedže jazdím hlavne mesto...-
pali.sk 26.03.2010 18:51
« Re: Re: hmm
veď preto sa pýtam lebo každý to dáva do mínusu a fakt neviem prečo. Proste to raz zapneš (po kúpe vozidla) a už sa toho nedotkneš. Neviem načo by to zavadzalo na volante :-) Preto bola tá moja otázka. Aj v recenziách to kritizujú, ale nepoznám človeka ktorý by použil niekedy obmedzovač (to tlačítko prepína medzi obmedzovačom a tempomatom a plus poloha vypnuté všetko. Vypnutie tempomatu nemá žiadny význam. Práve že je super to ovládanie tempomatu na volante.
-
-
-
"-- skrytý --" 26.03.2010 07:59
fajn autíčko
... blahoželám k peknému autu, oprav si pls. dátum nákupu vozidla - return to the future??? :-), doplň recenziu a fotky interiéru, zatiaľ mi to pripadá nedokončené a nedorobené - myslím tá recenzia. Veľmi ma to auto zaujalo... -
Tomikuti 26.03.2010 11:04
Trenčín rulz:)
Nazdar, pekne auto, pozeram, ze aj ty si prepadol turbobenzinu. Ako si spokojny s tym motorom? Ja mam konkurencny 1,4 TSI v Octavke a maximalna spokojnost (pozri recenziu). A zdravim dalsieho Trencana :yes:-
mvdr 26.03.2010 11:40
« Re: Trenčín rulz:)
Cau, s motorom som spokojný veľmi, ved to poznáš, ako to vrčí a šlape :-)
Vozil som sa aj na Octavke III 1.4 TSI - rozdiel je síce 6kW, ale Tvoje auto je nižšie a ľahšie, čiže menšia spotreba, výkon asi rovnako, kdže mám vyššie - odpor vzduchu je sviňa a ťažšie, keby som bol sám, tak jednoznčne Oktávtka s Tvojim motorom... Vnútro, podohlie, sedadlá a celkovo Škoda je moja krvná skupina, ale fakt Octavia III ma očarila a iba ťažko som ju odovzdával späť aj s kľúčikmi... :-( v autosalóne.
-
-
-
Brandon Walsh 05.04.2010 16:37
pekne
dakujem za viac fotiek bol som nan zvedavy a gratulujem k novemu prirastku jednemu aj druhemu ;-) :yes: -
vrkuboy 14.04.2010 11:31
Scenic
Ahoj, tento scénic i se stejným motorem jen ve světle modré metalíze sem měl možnost proklepnout na srazu meganeklub.sk a byl sem z něho nadšený! Interiér, pružný motor prostě všechno perfektní a co mě dostalo úplně tak ty palubní přístroje :-) Myslím, že si si nevybral zle ;-) a i ta barva mu moc sluší :yes: -
Psychobolos 30.11.2010 17:37
Závan budoucnosti
Tohle je úžasná směsice praktičnosti, osobitosti a "futurismu". Ať dobře slouží! -
Brandon Walsh 06.12.2010 06:37
hodnotenie
nic si z toho nerob mareczek je zakomplexovany a spravil to viacerym uzivatelom mas to krasne ;-) -
mvdr 06.12.2010 14:33
Re: Hodnotenie...
Nie, v pohode, nebudem nikam písať, nejde o body, možno sa dotyčnej osobe niečo nezdalo, tak nech´nabudúce napíše dôvod a ja to beriem... ak som niekomu pomohol pri rozhodovaní sa pri výbere auta vo svojich článkoch, tak som rád, o tom to je, iné ambície nemám. Všetkým veľa šťastných km a bez nehody ;-) -
Hanz_R32 06.12.2010 23:31
ahoj kolego!
Zdravím! moc pěkná recenze. mám úplně stejné auto i motor, jen barvu Céndre HNK (taková střední béžová), navíc k Dynamique mám vyhřívané sedadla a el.sklopná zrcátka. Koupeno přesně před rokem a teď mám najeto 27tis. nedávno po servisu, už jsem na těch 30 nevydržel čekat :-) S TCe jsem veskrze spokojen, jen ta spotřeba je trochu vyšší a převodovka moc nakrátko, na dálnici mi to vyloženě vadí, jet 130 a točit 3500, zbytečné. Průměr za celou dobu mám kolem 8,5l v létě trochu míň, v zimě trochu víc. s tím jsem ale víceméně dopředu počítal. proti testům kde se málokdy dostali pod 10l je to ok. nejmíň jsem byl schopen jet po okresce (max 95) za 6,3l ale to jsem se opravdu snažil na maximum. nejvíc jsem jel nádrž za 9,7l když jsem spěchal do itálie, ale auto je schopno jet i za 15, pokud člověk jede 200 >:D Silně uvažuju o tom, že auto nechám na jaře načipovat někde v zahraničí, kde tomu rozuměji a mají zkušenosti s turbobenzíny. nějakých 20-30 koní a 50 Nm by autu jen prospělo a spotřeba by tolik nekolísala v hornatém terénu, do kopců to tam teče dost. uvidíme. ale stejně je to miláček, tichý rychlý komfortní a vleze se do něj všechno co potřebuju a ještě zbývá, až mi přijde Grand jako zbytečnost :-) -
"-- skrytý --" 07.12.2010 08:57
Hodnoceni
Nic si z toho nedelej. Tenhle server ma dva problemy - jednak je system hodnoceni uplne na h**** a druhak stejne jako na vsech internetovych forech se tady pohybujou *, co si podobnymi kousky leci komplexy. Takze ja Ti davam 3x10, abych Ti to zkompenzoval, i kdyz je to stejne asi fuk... :-)
-
"-- skrytý --" 11.12.2010 22:50
Kufr
Ahoj. Nemrzelo Tě někdy, že nemáš Grand-Scénica? Prostě, že máš malej kufr? Koukám, že máš dvě děti, takže nějaké zkušenosti s naloženým autem určitě máš. Také uvažuji o koupit tohoto vozu a nevím, jestli mi bude stačit jen "Scénic"... Děkuji.-
Hanz_R32 12.12.2010 11:46
« Re: Kufr
Ahoj, já mám taky krátkého ale mám jen jedno dítko. kdybych měl 2, šel bych určitě do Granda. I když asi ne do 1,4 TCe, pokud ho v Grandu naložíš, už to není ono, do Granda bych volil 1,9 dCi. Problém u krátkého není absolutní objem, ale malinko délka kufru v rovině podlahy v zadní poloze sedaček a to je 85cm. Když se sedačka posune co nejvíc dopředu, je to 98cm. Šířka kufru je výtečných asi 115cm a výška je skoro 60cm. Měl jsem auto od narození miminka, takže třeba autosedačka "vajíčko" proti směru jízdy zabere hodně místa a nelze sedadlo na kterém je ukotvená posunout dopředu. Vozím jí na prostředním sedadle. podvozek kočárku dám v pohodě ve směru jízdy a vedle se mi vejde i korba, ale musím posunout levou sedačku o pár cm dopředu (není třeba nadoraz, člověk do 175 si tam ještě sedne). Pokud jsme ale cestovali na dovolenou i se skládací postýlkou, korbou, kočárem a dalšími nezbytnými věcmi pro miminko, jednu sedačku jsem vyjmul a nechal v garáži. Shrnu to asi takto-2děti nejsou problém, pokud se nejedná o kojence. jeden kočárek i s korbou se do kufru vleze bez problémů. až se zbavím korby, nebudu muset vyjímat sedačku za mnou. velká výhoda je, že se vzadu vlezou 3 autosedačky vedle sebe a isofix ej i u té prostřední (to u jiných aut nebývá). vzadu se dají naložit 2 dospělí a jedno dítě v sedačce nebo 2 děti v sedačce a 1 dospělý celkem komfortně. Výhoda krátké verze je kromě úspory asi 100kg (a to je znát jak na dynamice tak na spotřebě) i mnohem lepší manévrovatelnost ve městě a parkování. dělka auta je na úrovni běžného kompaktního auta, třeba Fordu Focus II. Grand je dlouhý ca jako Octavia II Combi. Od vezre expression mají obě verzue vzadu parkovací senzory. Předek je špatně přehledný, připlatil bych si i za ty přední (já je nemám). Doporučuji taky přikoupit el.sklopná zpětná zrcátka, auto je extrémně široké (185cm bez zrcátek), pocitově asi o 10cm širší než kompakty nebo Octavia II. Kdybych se rozhodoval znovu, beru opět krátkého, nerad vozím "vzduch":-)-
"-- skrytý --" 12.12.2010 12:31
« Re: Kufr
Díky za vyčerpávající odpověď. Auto hned teď kupovat nebudu, ale určitě koupím Renaulta. Uvažuji o Scénicu, Grand-Scénicu či Meganu Grandtour. Mám dvouletého kluka, zatím, takže nějaký ten kufr určitě potřebuji. Motor má jasnej - 1,9dCi. Teď jen jestli volit jízdní vlastnosti a spotřebu (Megane) či prostornost a pohodlnost pro rodinného cestování - kufr, výška pro vkládání kluka do sedačky atd. (Scénic). Asi se budu muset svézt, abych se rozhodl. Jezdil jsem s Meganem 1,4Tce a dobrý... jen ta spotřeba, když to sešlápnu, by se mi asi nelíbila... proto ta nafta. Prostě jediný co mi vrtá hlavou je ten výběr auta - ne výbava, ne motor, ale karosérie... rozhodnutí bude prostě na mě :-)
-
-
-
mvdr 12.12.2010 18:25
Renault Scénic III - má dosť veľký kufor?
Vlastne áno. Mrzelo ma, že ho nemám v júli 2009, keď sme boli u predajcu RENAULT v Trnave, mali predvádzačku Grand Scénica, na ktorom sme sa s manželkou vozili. Chcel som ho hneď a vtedy ma trápilo, že ho neberieme. Keď som o mesiac neskôr v Trenčíne videl a skúšal „krátkeho“ Scénica, bolo mi jasné, že „batoh“ Grand Scénica je pre nás zbytočne nafúknutý. Navyše krátky je taký športovejší, kompaktnejší. Scénic má skvele prepracovaný „zadok“, na Grandovi sa mi tak veľmi nepáči. Všetko je otázkou potrieb. Ja som jazdil Fabiu (krátku) 4 roky a keď sa išli na dovolenku a mali sme jedno dieťa, namontoval som truhlu na strešné nosiče a išlo sa. Dynamika jazdy bola úplne strašná, hlavne preto, že z 40kW 3-valca sme „tavili“ a dolovali aj nemožné, ale sme tu J a prežili sme. Nehovorím, že to bolo super, ale dalo sa. Auto používam hlavne do práce, kedy by mi vystačil aj SMART. Kufor teda v týždni neotváram, jedine, že idem cestou z práce do obchodu na nákupy. 2xročne cestujeme na dovolenku, vtedy je kufor s objemom 522 litrov luxus a je radosť doňho nakladať. Kedže mám 2 deti a mladšie je miminko, ktoré potrebuje kočík, je veliký kufor nevyhnutnosťou. Okrem kočíka do kufra zmestím veľké množstvo ďaľších vecí, pri ceste ďalej (Orava, Tatry, Chorvátsko) používam aj priestor na prednom sedadle a pred ním, proste nemám s týmto autom žiadne limity. A to ešte patrím k tým Slovákom, čo si radšej vezmú so sebou „nejaký“ ten liter-dva minerálky naviac, chápete, čiže cestou domov mám poloplný kufor vecí, ktoré som nestihol spotrebovať J Keď budú deti väčšie, nebudem brať so sebou kočík, golfáče, nočník, atď., bude miesto zase na iné, ale v zásade, bude ho viacej. Jazdíme výlučne do polpenzie, resp.plnej penzie pri ubytovaní, takže veci v štýle propánbutánový varič, zavárané mäso, prípadne stan nevozím J Je mi jasné, že Slováci a Česi chcú mať auto s veľkým kufrom, proste mi to tak vychádza, merítkom vhodného auta je pre nás skutočnosť, nech sa tam dačo „zmestí“. Nám tých 522 litrov stačí a nevidím dôvod na to, keď mám 2 deti, že třeba ísť do Grand Scénica. Je to vec individuálna a pokiaľ niekto potrebuje so sebou veľa vecí, nech si ešte aj 2x ročne z požičovňe prenajme prívesný vozík J. Známy chodí každé leto do Talianska na 10 dní, má 5 ročnú dcéru a jazdia na Fiat Seicento Sporting. Nechýba im nič. Poznám tiež maniaka, ktorý keď ide do rovnakého letoviska na Nissan Pathfinderi, má na strešných nosičoch pripevnené drevené lavice a stôl – keď večer na dvore apartmánu bude príjemne, posedia si s rodinkou… A čo otázka - krátky Scénic, nie je príliš veľký? Vzhľadom na to, že 2x ročne cestovať „naplno“ naložený nie je až tak často, naskytuje sa otázka, nie je priveľký a zbytočný? Aj ja som si dával túto otázku, ale nakoniec zvýťažil Renault. Totiž, postačil by Seat Altea, či VW Golf Plus, kufor s ich veľkosťou a veľkorysým priestorom pre posádku pre denné použitie jednej osoby je dobrý, so strešným nosičom sa na dovolenku ísť dá, ale cena za VW či Seat s rovnakým motorom a výbavou, ktorú mám vo svojom Renaulte sa šplhala niekde vysoko vysoko nad level, ktorý som bol ochotný zaplatiť. Vyhral Renault, neľutujem, že som kúpil francúza…-
"-- skrytý --" 12.12.2010 21:29
« Re: Renault Scénic III - má dosť veľký kufor?
Děkuji Ti za odpověď. Mám asi stejný názor, jen mě hrozně vytáčí, že mám v daný moment nedostatečně velké auto... měl jsem půjčenou Merivu, tak 5 let zpátky, líbila se mi, ale v jeden moment jsem potřeboval něco naložit a ono se nevešlo (vešlo, ale se složenými sedadly), tak jsem byl naštvaný:-)))) tak se tomu snažím vyvarovat. Před koupít se svezu s oběma resp. i s Meganem a rozhodnu se. On je u mě ještě problém s vjezdem na dvorek (prudký kopec), kde auto s velkým rozvorem může mít problém (myslím, že Grand problém mít bude), tak proto ten dotaz na krátkého. Myslím, že problém by byl snad jen tehdy, pokud bych měl další malé dítko, kdybych vozil kočár s korbou, postýlku atd... a jeli všichni na dovolenou. To řeším věci, co? Někdo jezdí přesně malou Fabkou a taky se vejde >:D No pořád mám delima a budu mít až do doby, než koupím. Děkuju moc a ať se daří. :yes:-
Hanz_R32 12.12.2010 23:10
« Re: Re: Renault Scénic III - má dosť veľký kufor?
my jsme s manželkou přesedali takto. 2008-manželčin (tehdy jsme nebyli ještě svoji) Opel Tigra 1,4 automat >:D , já jsem měl služebního Superba I TDI-každý den jsem jezdil 200km "paráda", pak jsem odešel jinam, bez auta a manžeky Tigra 1996 začala zlobit a už mě přestalo bavit sypat do ní peníze. Chtěli jsme malé ale relativně prostorné auto primárně pro ní do města, ale aby plnilo občas i "rodinnou" funkci. V lednu 2009 jsme tedy koupili nový Nissan Note 1,6 s famozním motorem. Byl to náš miláček, místa pro nás tehdy spousta a jel jak víno navíc za hubičku. Jenže na podzim manželka otěhotněla a samozřejmě okamžitě chytla "kočárkový amok". Bohužel jsme zjistili, že do Notíka se kočár i s korbou a vajíčkem prostě nevejde :-( Měl sice posuvné sedačky, ale vcelku a pokud se podvozek kočárku jen tak tak vlezl do kufru, korba se musela dát na stojáka na zadní sedadla vedle autosedačky (nechtěl bych vidět co by se stalo při nárazu..) a zavazadla už by nebyly kam dát. Já zase chytil "bezpečnostní amok", začal jsem mít o těhotnou manželku strach (Notík měl jen 4 bagy, neměl ESP a v Euro NCAP pouze 4 hvězdičky, přece jen malé auto). V ten moment jsem pochopil, že budeme potřebovat větší bezpečné auto s co nejvíc variabilním interiérem. A protože jsme si za ten rok s Notíkem a 20tkm zvykli na vyšší posaz a výhled z auta, začali jsme se poohlížet po nějakém tom MPV. Mě se zprvu líbila 308SW 1,6 HDI, manželce ale vůbec a po prohlédnutí auta v salóně jsem musel souhlasit, 308 nee. Grand Scénic v barvě Moka se nám líbil hned jak vyjel, ale tak nějak jsme si mysleli že s rozpočtem ca 410 tis.Kč je to mimo mísu. Navíc jsem chtěl diesela. O krátké verzi jsem v tu dobu (listopad 2009) ani nevěděl. Jednou jsme náhodou jeli kolem salonu Renaultu a tam stál venku předváděcí hnědý GS. Říkám manželce, jen se mrkneme.. Měsíc stará předváděčka byla kupodivu na prodej s 600km a byla to verze Dynamique 1,4 TCe. Ujal se nás "šikovný" prodejce a hned že se jdeme projet. Oba samozřejmě totálně nadšení a když došlo na cenu a z prodejce vypadlo 409 tisíc, podlomily se mi kolena (tak nízkou cenu jsem vážně nečekal, ceníková byla asi 480). Už už to vypadalo že si plácneme a vezmeme ji, ale pak se prodejce začal cukat že tam musí jezdit do půlky ledna 2010 a najet aspoň 1000km. Chtěl nás prostě nalákat, podepsat smlouvu. Tehdy jsem začal pátrat po internetu jestli bych někde nesehnal podobné auto, ale okamžitě a pokud možno v dieslu. Narazil jsem na krátkou verzi TCe s 3000km v Brně, taky v Dynamique a navíc s vyhřívanými sedadly za neuvěřitelných 380 tis. To rozhodlo. 1,5 dCi byla nejmíň za 440 a 1,9 dCi za 460 a najeto měli podstatně víc, mezi 10-15tkm. Zatnul jsem zuby s vidinou vysoké spotřeby, ale než bych projel 60tis.Kč, to zešedivím. Navíc 1,5dCi nevím nevím jak by jela, v Méganu mě zrovna dvakrát nepřesvědčila a na 1,9dCi prostě v tu dobu nebyly peníze (dnes si trochu drbu hlavu, ale stejne nelituju). Když už jsme u toho Mégana. Samozřejmě se nám líbil i nový Grandtour, jenže to byla horká novinka a cena byla podstatně vyšší, pod 450 nebyla ve výbavě ani ta TCe. A variabilita proti Scénicu žádná. Kufr navíc není žádný obr, délka u podlahy je ca 97cm, když šoupnu sedačky, mám to taky. A kvalita provedení interiéru je minimálně o kategorii níž. Schválně zajdi do salonu a porovnej. A Scénic Dynamique má bohatší výbavu než Mégane. A do Expressiona jsem už jít nechtěl, působí jako chudobka. Ono i dnes je s podivem, že se dá nový krátký Scénic se stejným motorem a výbavou koupit levněji než Mégane Grandtour. Pro rodinu je nesrovnatelně praktičtější než kombi. Jedinou nevýhodu vidím v ca o 0,5-1l vyšší spotřebě. Já jezdím za 8,5l a jsem spokojen. TCe v Mégane GT jezdí za 7,5-8l. 1,9 dCi jezdí kolem 7l, v GT za 6-6,5l. ten rozdíl ale za ten komfort a prostor podle mě stojí. Pokud ti nevadí o 25cm delší karoserie (GS má na délku ca 4,6m sttejně jako Mégane GT), neváhej a kup Granda, těch 15tisíc je pakatel. I když mi prodejce tvrdil (a já si to opravdu myslel) že na zadních sedadlech je v krátkém i dlouhém Scénicu stejně místa, GS má o 3cm před koleny víc. Je mi to v podstatě jedno, protože vozím jen malé dítě a velmi zřídka mamku, ale malý rozdíl tam je
-
mvdr 12.12.2010 23:27
« Re: Re: Renault Scénic III - má dosť veľký kufor?
Ahoj a ešte predtým, ako idem do garáže zapnúť nabíjanie FABINKY, musím odpísať.
MERIVA bola mojím snom - perfekne využitý priestor na 4 kolesách, tak to nazvali v jednej recenzii na tomto portáli. Veľakrát som po nej pokukoval a nakoniec sme ju s manželkou vyradili z okruhu "vyvolených".
Je to super auto, tá nová sa mi ale stále nepáči tak ako pôvodná verzia, pred faceliftom...
Nedaj na dojem, že raz ročne potrebuješ previezť niečo veliké a práve "to veliké" sa Ti do tvojho auta nevojde!
Ak máš tento problém, objednaj si nejaký transit, alebo sa otoč dvakrát s Tvojim menším autom. Vyjde Ťa to lacnejšie, akoby si si mal kúpiť veliké auto pre túto príležitosť, ktoré potom vcelku počas celého roku nevyužiješ a preplatíš ho o 40.000,- CZK a VIAC z nákupnej ceny (to uvádzam ako príklad...)!!!
Megáne je oproti Scénicovi určite nižší, tak pozor, môj kolega stavia dom vo veľmi členitom teréne, on má SUZUKI GRANDVITARU a môj SCÉNIC vyjde k nemu do dvora bez problému, FABIU mi tam "prehýbalo" (chvíľu, pri vjazde stála na 3 kolesách), pri istých uhloch nájazdu by som chytil spodok, takže si myslím, že je to podobné ako RENAULT MÉGANE.
Navyše nakladanie do Mégana nielen do kufra, ale aj dozadu, napr., keď chceš posadiť dozadu bábätko/dieťa, je náročnejšie ako do MPV, ale, to je vec opäť individuálna.
My sme vyrastali na Škode 105L, ktorú môj tato po 10 rokoch prerobil na "120" a sme tu...
Hoj a veľa šťastných kilometrov! Sveťo-
"-- skrytý --" 13.12.2010 22:44
« Re: Re: Re: Renault Scénic III - má dosť veľký kufor?
Díky ještě jednou. Nejsem bohatej, ale raději si připlatím, ať jsem spokojenej >:D Auto mi vždy vydrželo cca 5-6 let, takže rád investuju. Teď jsem si prohlížel Megane Grandtour vs. Scénic... no osobně bych bral Grandtour... ale pokud bude druhé dítě, tak to asi vyhraje Scénic... jak říkám, musím se svézt. Co mě láká na Scénicu, je slušně zakomponovaná navigace s kamerou a na druhou stranu odrazuje navigace v Meganu... ta je tam hrozná, to by měl fakt takhle vyp... vadila, nevím, proč ten Renault tomu neudělal alespoň manuální zaklápění do přístrojovky >:-[] Jsme zastáncem klasiky, tak bych raději klasickej přístrojovej štít, který se dá v paketu koupit do Megana, ale ve Scénicu jsem zase odkázanej na digi... no fakt nevím. Mám ještě čas, tak budu váhat, současná kára (mimochodem autobus Kangoo >:D) drží a je bezproblémovej, takže mě nic, až na touhu po lepším, nic k novému nenutí ;-)
-
-
-
-
mvdr 14.12.2010 17:30
Turbobenzín v Scénicovi III - za koľko to jazdí?
Ako som sľúbil, pridávam moje skúsenosti s motorom 1.4TCe. Jeho pozitívami sú tichučký chod, vysoká pružnosť takmer v každých otáčkach a krútiaci moment 190Nm od 2.000 do 4.000 ot., pod 150Nm neklesne, iba ak by ste točili menej ako 1.500 otáčok, resp. nad 6.000, ale aj tam sa ešte "dravo" a ochotne vytáča. Zvuk pri vyšších otáčkach je veľmi príjemný, športový.
Druhá stránka veci je spotreba, tá je v číslach strašidelná. Závisí od toho, ako šliapete po plynovom pedáli, od zaťaženia vozidla a potom samozrejme, po akých cestách sa vozíte. Po okreskách, pri konštantnej rýchlosti, keď veľmi nepredbiehate a nemáte zapnutú klímu, po nie hornatom teréne viem ísť za 5,9 litra, ale okrem tejto mojej skúšky, ako úsporne sa dá ísť som to viacejkrát nepraktizoval :-) Klíma znamená vždy o 0,5 litra vyššiu spotrebu.
Pretože jazdím hlavne mesto, necelých 5 kilometrov jazdy a koniec, moja spotreba činí: v lete 9,5litra (klíma), v zime 11,5 litra. Pokiaľ sa valíme na dovolenku, resp.na chatu a robím dlhšiu trasu, dá sa ísť za tabuľkových 7,3 litra, ale reálnejších je 8-8,5 litra (po diaľnici 130 km.h a viacej). Prečo som kupoval benzín? Diesel 1.9dCi je určite pre Scénica lepší agregát, s lepšou spotrebou, krútiacim momentom, Scénic ho pre dynamiku jazdy so svojimi rozmermi a hmotnosťou potrebuje.
Za posledných 12 mesiacov som najazdil 13.500km, 85% po meste. Rozdiel v cene medzi 96kW turbobenzínom a rovnako výkonným , úspornejším dieselom je cca 2100€. To pri spotrebe počas roka priemerne 10,5l na benzínovom Scénicovi a 8l na dieselovom agregáte (*) robí pri cenách nafty a 95 oktánového benzínu rozdiel, ktorý sa vyrovná za 3 roky a 9 mesiacov. Vtedy sa iba vyrovná drahší, dieselový Scénic s nižšou spotrebou lacnejšiemu TCe so spotrebou vyššou. Ročná servisná prehliadka pri naftovom motore je finančne náročnejšia ako pri benzínovom. Teda rátam, že nafťák bude pri mojom jazdení "výhodnejší" najskôr po 4,5-5 rokoch. Preto som kúpil benzín a spotrebu neriešim.
(*) neverím, že na krátke trasy po meste so studeným motorom 1.9dCi budem mať nižiu spotrebu ako 8 litrov...-
Hanz_R32 14.12.2010 21:12
« Re: Turbobenzín v Scénicovi III - za koľko to jazdí?
já mám dlouhodobou 8,4l a jezdím ca mix na třetiny. kdyby se vyloučilo město, bylo by to pod 8l. ale není problém jet i za 12l okresku, když se fakt tlačí na pilu. ted jsem auto nechal načipovat na 160k a 230Nm (v sérii 140k a 200Nm), proběhla 2 meření na brzdě, takže to jsou reálné hodnoty. Auto ted jede přímo ďábelsky, zrychlila se reakce na plyn, nemá už prodlevu jako předtím, kdy mi po sešlápnutí plynu auto připadalo chilinku mdlé. Na rychlé předjetí ted stačí zrychlovat od 2500 ot. a na 3500 už můžu řadit výš a akcelerace je vynikající. Předtím bylo potřeba držet motor nad 3500. Spotřeba zatím vychází cca. stejně, ale jezdím víc dynamicky. Zde je odkaz na grafy [odkaz]-
"-- skrytý --" 14.12.2010 22:29
« Re: Re: Turbobenzín v Scénicovi III - za koľko to jazdí?
Nafta bude jezdit max. do 7l a to přeháním, mám zkušenost s 1,5dCi a ta v Kangoo žere 6,5l a to hlavně ve městě a na dálnici, kde to honím i 160km (Německo). V tomto případě se jedná ale o vysokou krabici (1,9m), takže odpor ohromnej. Prostě dle zkušeností a rad známých, co mají 1,4Tce beru 1,9dCi resp. 1,6dCi, která má příští rok dorazit a nahradit 1,9dCi. Řídil jsem1,4Tce a byl jsem nadšenej, ale tchán, který jezdí pohoda, jazz, má v Meganu spotřebu do 7 litrů, ale když to sešlápne.... nechci se koukat, jak mám spotřebu 8 a více litrů, to si řaději připlatím a budu koukat na spotřeba kolem 6 litrů... ono, když už někdo počítá, tak při nájezdu 100 000km je úplně jedno co koupíte, vyjde to nastejno nebo dokonce levněji pro naftu... (povinné ručení, servis, prvotní investice)... teď má např. Renault leasing povinné po dobu leasingu zdarma, takže volba je jasná... ;-) Ale jak říkám, pokud člověk kouká na peníze a moc počítá, tak ať si koupí Logan MCV, ten udělá stejnou práce.... tady se přeci jedná o něco dražší auto a ještě ne v základní motorizaci... nicméně, kluci, díky za zkušenosti.-
mvdr 15.12.2010 11:31
« Re: Turbobenzín v Scénicovi III - za koľko to jazdí?
OK, aj ja ďakujem za Vaše príspevky a skúsenosti.
Nechcem vyzerať, ako kalkulátor každého jedného €, resp., že za 10€ si nechám vŕtať do kolena, ale v mojom prípade mi stále vychádzalo, že do dieselu nepôjdem.
Ráno do práce 3,8km, večer domov a 2xročne na dovolenku, to zvládne aj 1.4TCe. Ročne menej ako 15.000 kilometrov, po 4 rokoch auto predám.
Ale nabudúce, kedže deti budú väčšie, budeme viacej jazdiť a určite budem kupovať auto rovnako veké, ak nie väčšie, pôjdem do naftového motora, na 100%. -
Hanz_R32 18.12.2010 19:16
« Re: Re: Re: Turbobenzín v Scénicovi III - za koľko to jazdí?
za 1,6 dCi bude určitě špička, budu závidět. 1,9 dCi je celkem prehistorickej motor a nemá bůhvíjak zázračné parametry a opravdu v Scénicu jezdí kolem 7l. 1,5 dCi je podle me na Scénic nedostatečná motorizace ale zase kolem těch 6l se s ním dá jet. Kdyby 1,6 dCi jela jak 1,9 a brala si jak 1,5 bylo by to super. S TCe se dlouhodobě pod 8l v Scénicu jezdit bohužel nedá. Jezdím rozumně kolem těch 8,5 , pod 8 v mixu bych musel jezdit jak důchodce okresky 90, dálnice 110 a město jen občas. Dá se jednou dvakrát jet i za 6,5 mimoměsto, ale to se člověk fakt táhne jak smrad a stačí jedno přišlápnutí a spotřeba letí nahoru
-
-
mvdr 15.12.2010 11:25
« Re: Turbobenzín v Scénicovi III - za koľko to jazdí?
To vyzerá zaujímavo. Napadá ma ale otázka, nie je ten motor sakra predimenzovaný?
Akú môže mať životnosť?
Objem 1.4 litra a 160 koní, to je hrozivo veľa...
Motorom a čipovaniu veľmi nerozumiem, ale toto? Dá sa vôbec ešte čipovať tak vysoko?-
Hanz_R32 18.12.2010 19:08
« Re: Re: Turbobenzín v Scénicovi III - za koľko to jazdí?
no mě překvapilo už těch 140 koní a 200 Nm v sérii, pěkné hodnoty. S těmi 160k a 230Nm byl trošičku problém s ESP a tempomatem v tomto počasí, házelo to sem tam chybové hlášky a jednou to dokonce spadlo do nouzového režimu. Takže se nakonec malinko snižoval plnící tlak. Jede to pořád parádně, sice ne už tak výbušně, ale problémy ustaly, musím zaťukat. Na jaře tam zkusím nechat nahrát původní nastavení a dám tam KN filtr aby se motoru lépe dýchalo. Taky přidávám přísadu VIF super benzin a tankuju zatím N95 Ultra, ale začnu N98 nebo 100. Mechanicky by ty díly měli mít těch 20% rezervu určitě, krouťák se navíc nenavyšoval nijak dramaticky aby odešla převodovka nebo spojka. Za tu jízdu to fakt stojí, 2.0 TDI nemají šanci ;-)
-
-
-
Poprosíme slušně o doplnění a fotečky! Díky a ať se daří. ;-)