Fiat Freemont (2012)
22.2.2012Dlouho jsem přemýšlel čím nahradím GV, který má 7 míst. Po Dodge Journey jsem pokukoval dlouho a pak, když Fiat koupil Chryslera a začlo se mluvit, že…
Fiat Freemont (milanka)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- recenze 23.02.2012 09:36 Mireon
- Odpověď 23.02.2012 15:27 milanka
- pekný freemont 23.02.2012 15:42 GregorZV
- Ask for more 24.02.2012 10:38 Slavek-TDM
- chválím správý výběr motoru 24.02.2012 14:33 Barrichello
- Doplnění galerie 25.02.2012 11:26 milanka
- LPG 25.02.2012 11:46 DRBNUTY
- Vyborny motor 13.04.2012 07:23 spigy11
- Super auticko 11.05.2012 06:54 PKSPKS
- rozvod motoru 29.08.2012 15:17 fango
- Spotřeba LPG 18.12.2012 14:25 Lacomme
- E-85 23.01.2013 19:14 jjeennddaa
- 3,6 V6 LPG 02.02.2014 22:17 paja lucka
- hrdlo plnění LPG 12.02.2014 17:31 Barbr21
- Montaž LPG 23.03.2014 21:53 paja lucka
- Úvaha o koupi Fiata Freemonta v 3,6 V6 16.05.2014 10:54 ACS7L
- Dodge Journey 3.6 na LPG 08.09.2016 13:11 PKSPKS
-
Mireon 23.02.2012 09:36
recenze
Ahoj zkus zapracovat na recenzi a taky nějaké fotky. Toto auto mě hodně zajímá. Jsem rád že je tady v benzínu. Chápu že ho máš chvíli,ale aspoň něco. Díky -
milanka 23.02.2012 15:27
Odpověď
Omlouvám se, ale auto mám zatím u dealera, zítra ho teprve vyzvednu ( auto přivezli z Hamburgu v pondělí, čeká se na předprodejní servis ) a doplním fotky a hodnocení. -
Slavek-TDM 24.02.2012 10:38
Ask for more
Skoda, tohle auto by zrovna zaslouzilo perfektni recenzi se vsim vsudy. Ja jsem se byl v MB u prodejce podivat, 3.6ku teda zrovna odeslali na prestavbu na LPG (bez ztraty zaruky!) a tak tam meli jen 2.0 Multijet 4x4 AT, ktera ovsem i ve vybave Urban byla za neuveritelnou cenu. Snad se mi podari vyjednat si testovaci jizdu. Snazil jsem se z prodejce dostat informace o pohonu 4x4, ale nemaji k tomu nic. Sam jsem nasel, ze ma u zadniho difu lamelovou spojku s ridici jednotkou, takze to bude zrejme z Jeep Compassu -ECC Freedom Drive. Fungovat by mela podobne jako Haldex IV, tedy pripojovani napravy i pri zrychlovani a nejen pri prokluzu.-
talio2 24.02.2012 16:04
« Re: Ask for more
Haldex 4 je stálej pohon 4x4 , žádný prokluz nepotřebuje, jen je v základu rozdělení 90:10 pak už jen podle potřeby ! .. i Haldex 1. generace fungoval na principu různých rychlostí jak přední tak zadní nápravy.. tzn. při akceleraci, v zatáčkách (i minimálních), z kopce, do kopce, při sešlápnutí plynu.. prokluz byl až najzašší případ připojení..-
Slavek-TDM 24.02.2012 20:21
« Re: Re: Ask for more
Tak ja mam trochu jiny informace o Haldexu 4 a stalej pohon 4x4 si predstavuju jinak. Protoze i u teto verze muze a dochazi k uplnemu rozpojeni spojky. Nasi technici rikali cifru 5%, coz je v podstate zbytkove treni lamel a naplne pri uplnym rozpojeni.
Nicmene ve svem prispevku pisu, ze ECC by mela fungovat nejen pri prokluzu, stejne jako 4. generace Haldexu.-
Mireon 24.02.2012 20:25
« Re: Re: Re: Ask for more
Už jsem v něm jel a jede moc krásně. Sice to byla jen nafta,ale i tak moc příjemná a hodně se mi líbilo že vzdálenost u parkovacích senzorů se graficky ukazuje mezi otáčkoměrem a tachometrem. Jinak by mě docela zajímalo jako je to s tím víčkem nádrže. U prvních aut se odemykalo extra což není zrovna pohodlné když vezmu v potaz jak má auto málý a přístupný klíček, když jsem se na to ptal ve Fiatu v Brně tak nevěděli ale všechny 3 auta co měli na salonu měli nezamykací víčko. Tak nevím. Pochybuji že se zamyká s autem.-
Slavek-TDM 24.02.2012 21:52
« Re: Re: Re: Re: Ask for more
Zamykaci vicko nadrze nevidim jako problem. I nova Octavia ma zamek ve vicku nadrze. Ja jsem si jen sedl, trochu me prekvapila hlucnost naftovyho motoru po nastartovani a to, ze ihned spadl do chyby - ale bylo to uplne novy auto sundany z nakladaku, takze nebylo ani nakodovany. Presto kombinace AT a 4x4 i ve spojeni s naftovym 4valem by byla snesitelna. Pentastar by byl ovsem jina kava a vzhledem k moznosti tankovani E85 a prestavbe na LPG bez ztraty zaruky navic i ekonomicky prijatelna. :yes:-
-
Slavek-TDM 26.02.2012 10:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ask for more
Bohuzel zatim se podelit o zkusenosti nemuzu, protoze auto ve kterym jsem sedel bylo jeste bez znacek. Ale v MB u prodejce Fiat bude asi uz od tohoto tydne predvadecka v teto konfiguraci, tak bych si rad objednal testovaci jizdu a pak se podelim.
-
-
bogdan 17.03.2014 16:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Ask for more
Můžu se zeptat, kde prováději přestavbu na LPG bez ztráty záruky? U ostravského dealera mi nejdříve tvrdili, že přestavba na LPG není problém. Ale později mi sdělili, že na LPG předělají pouze malé objemy 1,2l a 1,4l, nikoliv Pentastar. A pokud si pentastar nechám předělat třetí firmou, tak přijdu o záruku, což samozřejmě nechci. Předem díky za info.-
paja lucka 19.03.2014 20:00
« Re: Ask for more
My jsme to nechali dělat v Polsku ve firmě co se zabývá přestavbou amerických aut a dává záruku 5 let , před první garančkou riskli jsme to po informací že to muže poškodit maximálně katalyzátor .
V Ostravě v AF centru jsem pochodil stejně jak vy , navíc cena za garančku mě šokovala tak jsem ji objednal v Olomouci ve Fiat Rolný poloviční cena a technik mě informoval že dělají přetavbu na LPG bez problému za tu cestu ta prohlídka stála o polovinu levnější než Ostrava.
-
-
-
-
-
-
blackfree 11.02.2014 15:50
« Re: Ask for more
Zdravím pánové, zhruba před rokem jsem prvně zkoušel Freemonta a opravdu mně nadchl. Zhruba po dvaceti minutách kdy jsem na prodejně čekal na prodejce který obsluhoval jiné zákazníky, tak s jeho svolením jsem prolezl a vyzkoušel celý vůz a prolezl jsem úplně vše. sledoval kvalitu zpracování, použitý materiál atd atd. Za tu chvilku jsem se do něj můžu říci opravdu zamiloval a když mně pak prodejce řekl na můj dotaz na tažné zařízení, že nemá pro evropu zatím homologaci a nemůže tedy být namontováno tak zklamání nebralo konce. Takový kočár a nemůže táhnout ani vozík. Ted když ti již jde neváhám a jdu do něj, Passat combi 2006 již stojí více a více peněz a nízká dvoukolka na mé ježdění již není, jezdím hodně v kopcích i v zimně a dnešní provoz vyžaduje pro bezpečnost větší vůz a rozbité silnice něco jako SUV a široká kola. Skrze děti uvítám i zadní sedačky polohovatelné sedáky, není potřeba dětský podsedák a nepřekáží pak v autě, vozím dva. jen mně jde o motor a proto vám sem píši, sleduji tak čtrnáct dní komentáře na Freemont a osobně jdu do verze Black Code v červené perleti s doplnky jako spoiler patých dveří a rozšíření prahů vč. tažného. ale motor upřednostnuji 2,0 Multijet 170k 4x4, aut. co mně k tomu můžete napsat? benzin nechci a myslím že pro mé užívání jako normální ježdění sice tak cca 80tis. ročně ale normální jízdou, zatím po rozbité D1 a většinou né lepších okreskách myslím že mně to bude vyhovovat. Jen jsem četl že automat drží ten diesel trošku ve vyšších otáčkách? Co poradíte??? Rád bych reálné fakta děkuji-
PKSPKS 22.03.2014 00:57
« Re: Ask for more
Zdravim, zaujalo ma, ze chces radsej diesel, mam Dodge Journey uz viac ako 2 roky, benzin 3.6 V6 a ten motor je jednoducho parada. Jedinou jeho nevyhodou je vysoka spotreba v meste, kde sa kludne da dostat aj na 15l/100km. Pri ustalenej 100km/h je vsak spotreba niekde okolo 7,5l/100km, po americkych dialniciach jazdim pri 120km/h za 8,5 - 9l/100km. Co je takmer spotreba benzinovej Fabie :-)
Pocul som sice, ze Freemont nema oficialne podporu E85, moj Journey ma a to by mozno pre teba bola tiez moznost, staci vyskusat. V Cechach je E85 lacne. Len treba ratat s 25-30% vyssou spotrebou.
Kedze najazdis 80.000 rocne tak asi vacsinu casu stravis na dialniciach a podobnych cestach, takze by ta spotreba benzinovej verzie nemusela az tak strasit. Kym nezacnes brzdit, zastavovat a pohynat sa tak spotreba je uplne super. Ale to bude asi pripad aj dieselu, hold 2,5t nalozene spravi svoje.
Co som pocul tak diesel aj tak jazdi za 8l-10l. Pritom obsahuje tolko suciastok ktore sa pokazia...
Pentastar je motor stavany na vydrz, ziadne turbo, dvojhmotove zotrvacniky, ma rozvodovu retaz ktora narozdiel od VW drzi.
Napriklad vymena sviecok je podla servisnej knizky po 180.000km.
Takze ja verim tomu, ze v konecnom dosledku benzin na tomto aute vyjde lacnejsie.
Inac je to absolutne super auto, ktore si jednoducho zamilujes. Aj po 2 rokoch jazdenia sa tesim na kazdu jazdu a neplanujem ho nikdy vymenit... Ten zvuk Pentastaru je proste uzasny. Planujem si ho aj doviezt na Slovensko ked sa budem vracat.
Paja Lucka, ako sa vola ta firma v Polsku co to preraba na LPG?
-
-
-
Barrichello 24.02.2012 14:33
chválím správý výběr motoru
Aspon něco, když už to má blbý logo na kapotě 8-s -
DRBNUTY 25.02.2012 11:46
LPG
Ma to rezervne koleso, alebo lepiacu sadu?Kde bude umiestnena nadrz na LPG? -
spigy11 13.04.2012 07:23
Vyborny motor
Citam ze to mas asi tu 3.6 V6 cista paradicka, len ma trochu prekvapilo v tom benzinaku ja DPF?
3,6 V6 Pentastar 276 koní
Zrýchlenie z 0 na 100 km / h: 8,4 s
Krútiaci moment Nm: 342 / 4350 ot/min
Max. rýchlosť: 206 km / h
Kombinovaná spotreba paliva: 11,3 l/100 km
Motor je štandardne vybavený filtrom pevných častíc.
Emisie CO2: 262 g / km
Emisná norma: Euro 5
6 stupňová automatická prevodovka s pohonom 4x4
Blahozelam majitelovi a tiez k volbe LPG, super, ja chodim tiez na plyn -
PKSPKS 11.05.2012 06:54
Super auticko
Mam ho momentalne v US, sice len predny nahon, ale aj tak je to super auto. Jednoducho mu nemam co vytknut. Snad spotreba, v meste dostat sa nad 15l/100km nie je vobec problem. Snad je to tym, ze nemam este ani 3000km. Momentalne jazdim na E85, rozdiel vo vykone necitim, spotreba nejako zavratne nestupla, na benzin som mal 12,5l/100km, na E85 zatial 14l/100km. Jazdim 2 - 4 krat do dna 1,5 - 2 km. Kratke trasy preto ta hroziva spotreba. Na dialnici pri 120km/h si berie 7,5 - 8,5l. Ma nadherne spracovany interier, fakt ikona pre omakavacov plastov... Detaily ako zrkadielko na pozorovanie interieru, bezklucove startovanie, odomykanie a zamykanie. Kluce uz nikdy nevyberam z vrecka. Pri 120km/h toci asi 1300 - 1400 otacok.
Snad ked sa niekedy vratim na Slovensko, tak som rozmyslal o prerobeni na LPG, tento clanok ma potesil, doteraz som nikde nevidel toto auto prerobene.
Inac je to potom sranda mat moznost troch paliv: benzin, E85 a LPG... -
fango 29.08.2012 15:17
rozvod motoru
chcem sa spytat aky rozvod ma tento motor, retazovy alebo remenom a aka spotreba je plynu na 100km -
Lacomme 18.12.2012 14:25
Spotřeba LPG
Jak je to se spotřebou? Tím nemyslím čistě na LPG ale i se započítáním benzínu na zahřátí motoru.
Můžeme tvrdit že je to 2l benzínu + 15LPG na 100km?-
milanka 03.01.2013 15:10
« Re: Spotřeba LPG
Pokud jezdíš jako prase, tak ano, já jezdím v létě za 14 l LPG a 1 l benzínu, v zimě za 13 l LPG a 2 l benzínu na 100 km. Většinou jezdím kolem komínu... Při delších jízdách spotřeba klesá o 1 - 3 litry pokud jedu do 120 km/h. Při jízdě po dálnici 130 - 140 km/h je spotřeba stejná, co uvádím výše.
-
-
jjeennddaa 23.01.2013 19:14
E-85
Zkoušel jste tankovat i E-85? Zajímají mě zkušenosti s tímto palivem v tomto voze.-
PKSPKS 24.01.2013 21:44
« Re: E-85
Ako som uz pisal hore, jazdim obcas s tymto autom aj na E85. Spotreba na E85 je vyssia asi o 15-25% ako na benzin. Tam kde na benzin jazdim za 15l po meste, tak s E85 je to 18-19l.
Auto sa sprava na E85 lepsie ako na benzin, je zivsie. Zabavne je pri rannom startovanie, ze na E85 citit vonu liehu, nie zle spaleneho benzinu :-)-
jjeennddaa 25.01.2013 06:15
« Re: Re: E-85
Z původního příspěvku jsem pochopil, že máte předokolku v US (takže Journey?). Já hledám nějaký postřeh s E-85 z EU. Tady to prostě Fiat zazdil. A já netuším, jestli jen homologací pro EU a návodem nebo i tím, že má jinou řídící jednotku (ECU) a nějaké díly motoru. Oficiální vyjádření Fiatu ČR jsou taková, že by člověk blil. A to se děsně chlubí jak jsou zelení, jak podporují CNG, LPG a skutek utek.
-
PKSPKS 01.02.2013 22:43
« Re: Re: E-85
Ano mam predokolku Journey. Je to original s podporou flexifuel, v US su vsetky 3,6 litrove Journey rocnik 2012 s podporou flexifuel.
Ak EU verzia nie je oficialne na E85, potom zostava to len vyskusat. Najvacsi rozdiel v motoroch na E85 a benzin je nutna schopnost motora zvysit prisun paliva o asi 30% pri prevadzke na alkohol kvoli nizsej energii alkoholu.
Ak to europska verzia nepodporuje, tak to bude okamzite poznat, ze to auto nepojde dobre.
Ak budu jazdne vlastnosti a spotreba na E85 dobre, tak by som to jednoducho pouzival. Motor je ten isty, takze sanca ze su tesnenia z ineho materialu je dost miziva.
-
-
-
-
paja lucka 02.02.2014 22:17
3,6 V6 LPG
Plná spokojenost zrychlení i na plyn úžasné a spotřeba kolem 13 litrů ve městě .
Neví někdo jak odblokovat ,aby DVD hrálo i za jízdy a jestli jde doplnit o navigaci mám verzi bez navigace a celkem nám chybí , uvažujeme i o videosetu jestli bude levnější . -
Barbr21 12.02.2014 17:31
hrdlo plnění LPG
Dobrý den. Mám dotaz, kde máte umístěné hrdlo plnění lpg. Lze umístit vedle plnění benzínu, Aby bylo zakryte. Děkuji. Jinak auto super, mam objednané se stejným motorem.-
paja lucka 25.02.2014 20:25
« Re: hrdlo plnění LPG
Dobrý den
Ja mám malé hrdlo nad plnícím hrdlem benzínu musím vyšroubovat zátku od benzínové nádrže a našroubovat nástavec pro plnící pistol LPG , nádrž místo rezervy 54l takže to celkem jde LPG STAG pátá generace .
Chválím výběr motoru , 205 kW se projevuje nádherně jsem z auta i manželka nadšeni zvlášť po přepočtu kolik kč na km a diesel mi připadá na váhu plného auta celkem slabý a větší náklady na provoz.
-
-
paja lucka 23.03.2014 21:53
Montaž LPG
LPG nám montovala v Polsku firma AutoMiX Krystian Klapuch ul. Powstancow 2 Skrzyszov telefon z Čech +48 693931321 má i internetové stránky
Přestavba i s českými doklady vyšla na 33000kč a jsme velmi spokojeni. :-)-
bogdan 04.04.2014 15:05
« Re: Montaž LPG
Díky moc za info a za kontakt na AutoMIX. Určitě se jim pak ozvu. Jinak já budu Freemonta objednávat teprve teď a zřejmě právě v AF Centru. Chtěl jsem si u nich vyzkoušet 3.6, ale samozřejmě ji skladem nemají a ani mít nebudou. Ale říkali, že by se mohli zkusit spojit z klientem, který u nich tu 3.6 kupoval - nejste to náhodou Vy? Nakonec v nejbližším okolí ji měli skladem pouze v Żorach (dealer EUROMOT), kde nebyl problém si ji vyzkoušet. Musím říct, že je to po všech stránkách velmi příjemný motor, na rozdíl od té dízlové 1.9. Mimochodem jsem zjistil, že Fiat Polska nemá žádný problém s LPG u Freemontu 3.6 a nabízí ve svých dealerstvích originální zástavbu od Tartarini.
Níže posílám pro zajímavost odkaz na test freemontu s pentastarem a LPG přestavbou (nicméně je to v polštině):
[odkaz]
[odkaz]
BTW Na kolik tedy vyšla garančka u AF centra a u Fiat Rolný?-
paja lucka 06.04.2014 17:16
« Re: Montaž LPG
S AF centrem i když jsme u nich kupovali před 6 lety fiat grane punto tak neochota a nevstřícnost nás odradila navíc byli o hodně drahší než nabídky z Kladna Havířova kupovali jsme nakonec z Plzně
Jinak s LPG stejné poznatky v Polsku ve Fiatu to není problém a bez ztráty záruky u nás to nejde.
Garanční prohlídka vyjde v AF centru 9800kč a u Fiat Rolný 4800kč tak to za tu hodinu cesty stoji. spotřeba LPG nám po ujetí 6000km od montáže v příměstkém provozu klesla na 12l a to stoji za ten výkon a pohodlí.
-
bogdan 27.01.2015 15:14
« Re: Re: Montaž LPG
Ahoj, chtěl jsem se zeptat jak zpětně hodnotíš přestavbu na LPG a jak Freemont na LPG jezdí? Kolik už máš na něm najeto s LPG a jestli nejsou nějaké problémy?
Mám už cca půl roku Freemonta z 3.6 a přemýšlím o LPG, ale zatím pořád váhám. Nejde mi o ztrátu záruky, ale o to abych si neodrovnal motor. Známy si nechal předělat Tuarega 4,2l V8, myslím, že také v AutoMixu a po 50tis. km na LPG mu už celkem dost kouří modrým dýmem (takže olej v motoru, což nevěstí nic dobrého). Takže LPG mu evidentně moc nesvědčí. Přece jenom LPG má horší mazací vlastnosti, než benzín.
Předem díky za tvé zkušenosti a přeji, ať dobře slouží. :-)-
paja lucka 15.03.2015 20:12
« Re: Re: Re: Montaž LPG
Ahoj máme najeto 47000 LPG montováno při 24000 a zatím nepozorujeme žádný problém používám na doporučení servisu olej Selenia gas určený pro motor s LPG .
Jak jsi spokojen s Freemotem ? :-)-
bogdan 16.03.2015 10:34
« Re: Re: Re: Re: Montaž LPG
Ahoj, díky za info :-) Intervaly výměny oleje si nějak zkrátil, nebo měníš po 12000, jak je předepsáno Fiatem? Udělali Ti v AutoMIXu taky přimazávání ventilů/sedel? Jinak s Freemontem jsem velice spokojen :-) Jedinou vadou na kráse, je nemožnost vypnutí airbagu spolujezdce a kratší pás uprostřed v druhé řadě sedadel. Dává se tam pak blbě autosedačka (vajíčko). Ale dá se s tím žít ;) Pak mě taky překvapilo, že se ve standardu nedodává roletka do kufru (jde přikoupit od moparu za cca 12000). Teď tam velmi často převážím kočárky a podobné nadrozměrné věci, takže i kdyby tam roletka byla, využíval bych ji sporadicky. Po motorové stránce nemám tomu co vytknout, výkon je dostatečný. Převodovka taky OK, i když bych někdy uvítal rychlejší reakce. Ale jak říkám, obecně jsem s ním velmi spokojen :-)-
paja lucka 05.06.2015 21:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Montaž LPG
Ahoj my jezdíme většinou naložení a navíc do auta nejde přes tmavé okna vidět povedlo se mi tu roletu koupit za ctvrtinovou cenu ještě ji tam namontovat a v Polsku mají kolem 4000kč jinak máme najeto 53000km a zdá se mi to auto perfektní včetně reakci převodovky asi jsme si zvykli nebo je zajeto . Přimazávání ventilu mi nedělali jak zjistili že je to Chrysler motor tak že je to zbytečné a interval výměny oleje jsem nekrátil je předepsáno výrobcem 12000km budeme měnit brzdové obložení je už sjeto ,ale na automat prý vydrželo dlouho . Přeji hodně štastných kilometrů .
-
-
-
-
-
-
ACS7L 16.05.2014 10:54
Úvaha o koupi Fiata Freemonta v 3,6 V6
Zdravím všechny, mám dotaz spíše na majitele Freemonta: Je prosím možná prohlídka Vašeho Freemontu (eve. projížďka, pokec)? Jsem z F-M, zcela určitě bych dojel. Na oplátku nabízím projížďku v mém voze- BMW 750Li F02. Právě dnes mám cestu do Olomouce, popřípadě do Brna a okolí. 774 676 777
Děkuji. -
PKSPKS 08.09.2016 13:11
Dodge Journey 3.6 na LPG
Zdravim chlapi, tak som sa prestahoval z US a doviezol so sebou svojho Journeyho na Slovensko. Chlapik co ho prihlasoval tak mi ponukol aj montaz LPG, nech sa robi len jedna homologizacia. Montovali to niekde v Polsku, nemam paru kde, bolo to za 1100Eur, co je strasne nizka suma, bal som sa co to bude, ale nakoniec to vyzera paradne, mal som uz par aut na LPG tak viem porovnavat a toto chodi super. Na LPG mi prepina teraz v lete bud okamzite, alebo tak do 200m. necitim ziadne znizenie vykonu, motor chodi rovnako hladko. Ziadne trhania pri prepinani...Spotrebu mam 11-14l LPG podla cesty a stylu jazdy. Dokonca tam mam spravene aj primazavanie ventilov. Jedine co ma mrzi, ze mi do kufra namontovali 50l nadrz, vraj do rezervy by vosla max 27l....
Auto jazdi stale ako nove, nabehanych mam 65.000km, z toho poslednych 5000 na LPG.
Na kazdu jazdu sa stale tesim ako male decko a uzivam si. Nemenil by som za nic ine..