Recenze

mb44 (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Mercedes-Benz CLK 200 Kompressor

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz CLK, foto 2 Mercedes-Benz CLK, foto 3 Mercedes-Benz CLK, foto 4 Mercedes-Benz CLK, foto 5 Mercedes-Benz CLK, foto 6 Mercedes-Benz CLK, foto 7 Mercedes-Benz CLK, foto 8 Mercedes-Benz CLK, foto 9
Mercedes-Benz CLK, foto 10 Mercedes-Benz CLK, foto 11 Mercedes-Benz CLK, foto 12 Mercedes-Benz CLK, foto 13 Mercedes-Benz CLK, foto 14 Mercedes-Benz CLK, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Meďák Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1800 výkon [kW]: 134 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Možná sami dobře víte, jak to myslím, když řeknu, že to nebyla jen pouhá koupě auta, byl to dlouhý proces, nebo spíš obřad, dá se říci splnění dětského snu o prvním vlastním autě. Patřím mezi lidi, kteří věci dlouho promýšlejí ze strachu, že udělají nějakou unáhlenost. Nejsem ani vyhraněným fanouškem určité značky, ani nemám žádné předsudky, pokud jde o země původu.

Adeptů jsem tedy měl mnoho, od Hondy Accord 8. generace, kterou jsem nemohl sehnat, přes různé Audiny, od kterých mě odrazovali majitelé i mechanici nezávisle na sobě až po výstřelky typu Honda CRZ nebo Mazda MPS. Jen jedno bylo jasné - chci zajímavé, svižné auto, které nestojí na každém rohu. Těžký výběr nakonec přirozeně došel ke stuttgartské značce s trojcípou hvězdou na kapotě.

Odmalička mi byl Mercedes sympatický a jeho vlajkové modely na mě působily až magicky, jako opravdová a pořádná auta, zároveň však i jako nedostupný luxus, nejen z hlediska pořízení, ale i následného provozu.
Avšak postupně jsem zjistil, že realita je trochu jiná a pořízení ojetého Mercedesu není ani neřešitelný úkol, ani finanční sebevražda. Představa, že si pořídím Mercedes mě hřála u srdce a ani mi to nikdo nerozmlouval jako Audinu.

Brzy padla volba na novější generaci CLK (W209). Neotřelé elegantní kupé ze seriálu Kobra 11 (fanoušci jistě vědí, i když tam víc jezdila starší W208). Nastalo hořečnaté pátrání - ano, další vysedávání u mobile.de, tentokrát však už cílené a konkrétní.

Zanedlouho už jsem byl na cestě hluboko do Bavorska, kde nedaleko u Mnichova na mě čekal tento krasavec. Už první pohled rozhodl, že si to auto odvezu domů do Čech. Majitelem byl mladý muž, který dle svých slov už auto nevyužije, neboť dostal služební a do práce to má pět minut od domu. Krátká projížďka mě jen utvrdila. Při další návštěvě už jsem složil peníze a absolvoval kolečko na místních úřadech. Krátce na to, už jsem uháněl po autobánu domů v autě, o kterém se mi dřív ani nesnilo.

Nablýskaný a zachovalý Meďák doma ihned začal sklízet obdiv, už jen cesta domů byla pro mě silným zážitkem. Neřídil jsem do té doby mnoho aut. Učil jsem se na Felicii a občas jezdil starým Japoncem. Odezva na plyn, pohodlí a tichost ve vysokých rychlostech, všechno na mě dělalo veliký dojem.

Pod kapotou je kompresorem přeplňovaný čtyřválec 1.8 s výkonem 134 kW (184 koní). Výbava nižšího stupně Elegance, což znamená manuální převodovku, klasické sedačky bez kůže a absence dalších věcí, které mě ani nemrzí - až na xenony, které bych uvítal.

Není to zrovna klasický Mercedes. Jde o kupé spíše sportovního střihu. Podvozek je tvrdší, než by nezasvěcený jedinec od Mercedesu očekával. Rozhodně nežehlí nerovnosti jako E-Klasse, ačkoliv design karoserie CLK z ní vychází. Ve skutečnosti je CLK postavené na platformě třídy C. Stejně tak řízení je příjemně tuhé, a tak má člověk určitou odezvu od kol. Zmiňovaný motor jde rád do otáček a je velmi vitální. Až by člověk chvílemi nevěřil, že jde jen o čtyřválec. V motorovém prostoru je kolem něho spousta místa - musely se tam totiž vmístit i daleko větší motory jako pětilitry v CLK 500, nemluvě o bestii CLK 55 AMG.

Manuální převodovka se k tomuto kupé vlastně hodí a já jsem za ní rád. Řadí hezky ztuha, je potřeba trochu zabrat. Šaltpáka je příjemně pevná, nikde žádné vůle - a rychlosti zapadají přesně a neomylně. Motor má velmi příjemný zvukový projev a do kabiny proniká velmi decentně. Ve vysokých otáčkách slyšíte pískání kompresoru, a to mě moc baví. Líbí se mi zavrčení při meziplynu.

Při prvním usednutí každého překvapí automatický podavač pásu. Jelikož kupé CLK nemá B-sloupek, bezpečnostní pás vyjíždí na rameni z prostoru pod oknem a podá vám ho rovnou k dlani, abyste se pro něj nemuseli natahovat.

Díky zmíněné absenci B-sloupku je lepší výhled do stran, což je užitečné v křižovatkách. A ještě jednu příjemnou výhodu to má - jakmile stáhnete všechna okna, otvor odpředu až dozadu je plynulý, nerušený žádnou překážkou a z vašeho kupé je rázem jakýsi polokabriolet. :-) V létě je to velmi příjemné, tedy pokud jedete pomalu.
Pohled na masivní dlouhé dveře a bezrámová okna je obecně velmi pěkný. Líbí se mi, jak při zabouchnutí okno jakoby dovře, tak aby nedocházelo k opotřebovávání těsnění okolo. Zřejmě i proto neslyšíte uvnitř žádný hluk větru, a to ani při vysokých rychlostech.





Silné stránky

Celkový dojem z jízdy - tiché a docela svižné svezení.

Zadokolka ❤ Věřím, že nad tento koncept nic není.

Kompresor - zabere už překvapivě nízko a táhne velmi pěkně a přitom o sobě dává vědět charakteristickým pískáním.

Nadčasový design - to auto stále vzbuzuje obdiv, ačkoliv je už 11 let staré. Spojení elegance a dynamiky, to v Mercedesu uměli.
Nikde vám neudělá ostudu a někteří nezasvěcení vás budou podezřívat z praní špinavých peněz.

Manuální převodovka - kvaltuje se s tím krásně, příjemně ztuha, bez vůlí, je pevná a přesná. K Mercedesu se sice hodí automat, ale v tomhle případě ničeho nelituji.

Prostor vpředu, relativně dost místa pro nohy vzadu, překvapivě slušný kufr.

Slabé stránky

Můžete to brát jako malichernost, ale opravdu nechápu, proč auto, které jako nové stálo od 1,3 milionu, nemá xenony?

Snad i spotřeba by mohla být o trošku nižší, když jde o základní motor o nižším objemu..., ale spotřeba není mou prioritou, to bych od začátku vybíral mezi jinými auty ;-)

Dešťový senzor - ten je opravdu docela nedomyšlený. Když by měl stírat, nestírá a když jen lehce mrholí tak stírá jak o život.

Zadní sedačky - na jednu stranu nejsou nejhorší, jen nechápu ten plastový panel uprostřed, je to nepraktické :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zadní kotouče a prkotina jako špatný kontakt 3. brzdového světla. Obojí řešeno v dílně u známého.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soukromý prodejce v DE

 


Další vozy značky Mercedes-Benz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím těžko říct, mám auto necelý rok a najel jsem asi 9 tisíc km. Zatím je vše ok.

praktičnost
7

Je to kupé, takže praktičnost je omezená. Jinak jde o všestranné auto. Velmi dobré na dlouhé cesty, ale i na každodenní couračky do práce i po nákupech.

prostornost
0

Vpředu je prostor královský, zato zadní sedačky jsou pro menší postavy a špatně se tam leze.

jízdní vlastnosti
10

Sebejisté a díky zadnímu náhonu zábavné, ani plavné ani udrncané, řízení příjemně tuhé. V zimě jsem se vyškrábal i do kopců.

jízdní komfort
10

Jede tiše a hladce, neobtěžuje hlukem z motoru ani zvenčí. Po dlouhé cestě nejste unavení, naopak jeli byste i dál :-))

provozní náklady
8

Kromě běžné údržby nic navíc.

náhradní díly
9

Díly jsou dostupné a za ceny srovnatelné jako u jiných značek. Nic z čeho by člověk padl na znak.

výkon motoru
9

Na čtyřválec velmi slušný. Pískání kompresoru je rajská hudba, předjíždění bez sebemenšího problému, dobré pružné zrychlení bez nutnosti vždy podřazovat . Pravda ale je, i tento základní motor by snesl o nějaký ten koník navíc.

spotřeba
6

Ta by mohla být trochu nižší, vzhledem k objemu 1.8

hlučnost motoru
9

O hlučnosti nemůže být řeč. Příjemný zvukový projev, který dává řidiči zpětnou vazbu.

kvalita sedadel
8

Sedačky nejsou vůbec špatné, mají dobré boční vedení, výhřev je v zimě k nezaplacení. Ale ocenil bych kůži.

brzdy
10

Nezáludné, účinné, nemám jim co vytknout.

zavazadlový prostor
10

Na kupé víc než dostačující.






Blesk.cz

Žralok ukousl matce ňadro a ruce v dovolenkovém ráji: Její syn (6) všechno sledoval!

Žralok ukousl matce ňadro a ruce v dovolenkovém…

Dovolená se změnila v krvavý horor! Rodina vyrazila na dovolenou do Francouzské Polynésie. Vrcholem výletu mělo…

Ministr Vojtěch se oženil v kapli, obřad měla „pod palcem“ nevěsta Olga

Ministr Vojtěch se oženil v kapli, obřad měla „pod…

Nejmladší ministr kabinetu Andreje Babiše (65, ANO) Adam Vojtěch (33, za ANO) už není volný, v sobotu si vzal…

 

iSport.cz

Plekanec o Jágrovi i návratu: Nebral jsem to osobně, bylo to krásné

Plekanec o Jágrovi i návratu: Nebral jsem to osobně,…

Před zápasem si s Jaromírem Jágrem nezvykle před fotografy podali ruce, na kostce běželo video s průřezem jeho…

Valverde vnímá sílu Slavie: Jestli chceme vyhrát, musíme hrát skvěle

Valverde vnímá sílu Slavie: Jestli chceme vyhrát,…

Dva evropské velkokluby Slavia už na podzim zaskočit dokázala. Z táborů Interu Milán i Borussie Dortmund po…

 

Reflex.cz

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága přichází s úplně posledním filmem

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága…

Blíží se nám završení děje jednoho z největších filmových pojmů vůbec. Star Wars: Vzestup Skywalkera má uzavřít…

Na sítích se o Reflexu šíří zelená nenávist. Co vlastně napsal Karel Kříž, že se mohou alarmisté pominout?

Na sítích se o Reflexu šíří zelená nenávist. Co…

Napsal mi pan Jiří Malík, že nás ode dneška považuje za hloupý Reflex. Hrubě se mu nelíbí článek ekonoma Karla…