Ford Fiesta (2002)
20.10.2013Už zde jednou toto auto bylo ale zdálo se mi že to mám až moc špatně napsané tak jsem se rozhodnul pro smazání a založení nové karty :) . Začlo to…
Ford Fiesta (matys000)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- chip 20.10.2013 15:45 poterienko
- Re: Re 20.10.2013 22:31 matys000
-
Vzduchový filtr... 23.10.2013 13:53
vrkuboy
-
Re: Vzduchový filtr... 23.10.2013 14:55
matys000
- Re: Re: Vzduchový filtr... 23.10.2013 15:16 vrkuboy
-
Re: Vzduchový filtr... 23.10.2013 14:55
matys000
-
poterienko 20.10.2013 15:45
chip
Chip na 68kw??? Tomu snad nevěříš ne? Možná tak 60kw posunutím omezovače, ale na +17kw by to muselo mít turbo.-
-
-
poterienko 20.10.2013 17:11
« Re: Re: Re: chip
Souhlas. Raději tankuj polovinu nádrže, vyházej kraviny z kufru a je to. A hlavně na to nelep nálepky typu sparco nebo RS, ty fakt nic nepřidaj a je budeš k smíchu.-
Bully_ 20.10.2013 22:08
« Re: chip
Naopak, nalepky nazvu firem od kterych si majitel preje neco mit pridaji minimalne 15k. Cernocerne folie uz od A-sloupku jsou cca 4k, zatmavene i celni sklo by dalo jeste vic. Majitel by se ale musel vyklanet z bocnich okynek a tim by jejich zatmaveni tolik nevyniklo. Dalsich par poniku prinesou vyrazne nalakovane trmeny, ev. bubny brzd a samozrejme ten povinny konus vzduchoveho filtru. Zas ale prida i kraval, ktery prokazatelne katapultuje i slabsi vuz vpred pred ostatni.
-
-
-
-
-
matys000 20.10.2013 22:31
Re: Re
To Bully: Já to dělám jen abych se od ostatních odlišil. Navíc kdo by chtěl jezdit takovým autem který je spíše pro ženský?-
Bully_ 20.10.2013 23:01
« Re: Re
Nemyslel jsem to nijak zle, jenom vtipkuju. Kamarad mel treba stejnou generaci Fiesty ST a ta jela jak z praku, male hatche nemusi byt zdaleka jenom zenskou zalezitosti. Existuji ale upravy, co autu opravdu (diplomaticky receno) neprospeji.
Ktery vyrobce/prodejce filtru ti nakukal takovou kravinu, ze by ti mel pridat 8% vykonu? Nebylo nekde uvedeno "AZ 8% vykonu"? Vetsinou tyhle filtry za par drobnych vykon naopak ubiraji, takze vlastne vyrobce vubec nelze >:D-
matys000 21.10.2013 08:25
« Re: Re: Re
No nikdo mi to nenakecal, ale aspoň já si to tak nějak myslím po přečtení článku o sportovních filtrech >:D Je fakt že ve 120 ztrácelo dech >:D hlavně do kopečku >:D ale teď lítám kopečky se 140 >:D takže na tom něco bude >:D Hlavně mi ohodnoťte recenzi auta, rád bych už taky hodnotil ostatní >:D
-
-
-
vrkuboy 23.10.2013 13:53
Vzduchový filtr...
nemá žádný vliv na výkon... já jen aby si nežil v bludu. ;-) a 8%? Tak to už vůbec ne! Moderní automobil se vstřikováním si řídí množství směsi vzduchu a benzínu tedy tím, že tam dáš jiný filtr tak si stále motor vezme jen tolik vzduchu co potřebuje. A i kdyby se ti tam podařilo natlačit více vzduchu mělo by to za následek chudou směs. Nevěř blbostem ;-)-
matys000 23.10.2013 14:55
« Re: Vzduchový filtr...
Njn, ale prostě jsem rád že to má lepší tah, předjížděl jsem s tím i do kopce a to jsem byl full naložen >:D Nějaká 1.4 16V fabia combi se na mě nemůže která byla také naložena nahrabat >:D já vrazil čtverala pak trojku a předjížděl jsem >:D 115 a za 4 >:D
-
vrkuboy 23.10.2013 15:16
« Re: Re: Vzduchový filtr...
Tomu pocitu se říká odborně placebo efekt ;-) Žádný lepší tah se ve skutečnosti nekoná. Například zde máš důkaz kde je mimochodem stejný filtr co máš ty [odkaz]
Úpravováním motoru se věnuji už nějakou dobu a věř, že když říkám, že je to k ničemu tak je to k ničemu. Zásah do konstrukce sacího traktu a následný projev je dobře vidět u karburátorových motorů. Například kratší sací nátrubky = výsoká výkonový špička, ale mrtvý spodek. Naopak delší nátrubky = plošší průběh výkonové křivky. U takových motorů se s tím dá hrát, vyměnit trysky, vzdušník... atd, ale moderní motor se vstřikováním a řídící jednotkou je prostě jednou naladěný tak jak je a filtr na tom nic změnit nemůže. Jedině remap řídící jednotky, ale to má u slabých N/A motorů za následek spíš změnu průběhu výkonové křivky než nárůst výkonu. jediný způsob jak opravdu zvednout výkon je natlačit do válců více směsi, ale to už vyžaduje daleko složitější zásahy. Prostě uni filtr z tuning shopu je blud. ;-)-
matys000 23.10.2013 17:56
« Re: Re: Re: Vzduchový filtr...
Jelikož máme v tomto státě demokracii a já nikomu nevěřím tak je to jako bys to psal do vakua. Já nějakýmu videu na youtube věřit nebudu, to bych si raději osobně sám zajel někam kde mi změří výkon ;) Tak nevím jako že, protože s airboxem jsem za Mohelnici směrem na Svitavy ( pokud někdo zde ví jak vypadá ta šílená cesta) tak vždy v tom stoupání se mi ze 100km/h snížila rychlost na cca 75 - 80 km/h. A ty mi věř, protože po té silnici jsem jezdil s neupraveným sáním každý druhý týden a stejně naložen, což znamená plný kufr a tři pasažéři včetně mě na palubě. Minulou neděli jsem už ten filtr měl a čekala mě cesta zas po "Mohelničáku" směrem na Svitavy. A když jsem při cestě viděl, že v tom místě kde jsem se už plazil 80tkou jsem měl pořád na tachometru 105 tak ten filtr něco bude mít do sebe a to jsem měl ještě více naložený auto než normálně :-) K videu se ještě musím vrátit. Všimni se, že tam dávají sportovní vložky do Airboxu od K&N Filter :-)-
Bully_ 23.10.2013 18:58
« Mereni vykonu a vzduchový filtr po stopadesate pate :)
Vrkuboy ti pise pravdu, placebo efekt ma svoje kouzlo, ale auto nezrychli.
Mozna ti mohl pomoct vitr v zadech. Pri vykonu a vaze tveho vozu daleko vic, nez nejakych nerealnych 8% vykonu navrch.
Na motorovou brzdu urcite bez, ale vysledek bude stejne par poniku sem a par poniku tam. Nejaky ten kun je normalni odchylka mezi jednotlivymi merenimi + dalsi prepocty a zaokrouhlovani (vykon na kolech vc. ztrat vs. vykon "na motoru"), stejne tak ti to na kazde merici stolici zmeri s trochu odlisnym vysledkem. Pak ti tech % muze litat docela dost.
Pro exaktnejsi vysledek to udelej tak, ze strcis do OEM airboxu klasickou filtracni vlozku a zmer to, potom nainstaluj svuj konus a zmer to hned po sobe znova.
Dost pravdepodobne zjistis 2 veci:
1/ vykon ti v 2. pokusu poklesne. Mas filtr totiz na tom nejnevhodnejsim miste hned za chladicem, kde ti nasava horky vzduch. Pri jizde to bude diky vsemu volnemu prostoru pod tvou kapotou jedno a bude to v lepsim pripade jak v serii, protoze se to odvetra- na miste ale ne.
2/ i absolutni vykon bude nizsi, nez udava vyrobce vozu. Po tech letech provozu je urcita ztrata normalni. Zalezi ale na zpusobu pouzivani a udrzby auta. -
vrkuboy 23.10.2013 21:11
« Re: Re: Re: Re: Vzduchový filtr...
Co má prosím demokracie společného s tím že nikomu nevěříš? Ano dali tam sportovní vložku od K&N se kterou byl výsledek horší než s běžným papírovým filtrem. >:D Já tě chápu, já ve tvém věku na auto taky nalepil kdejakou ptákovinu v domnění, že to jako vylepším a dokonce jsem měl i takový pocit. Důvod proč je lepší origo airbox je snadný... auto je na toto provedení sacího traktu odladěno. A proč je filtr v airboxu? Je v něm proto aby byl odstíněn od teplého vzduchu v motorovém prostoru. Ty jej máš za chladičem což je po vyfukových svodech nejhorší možné místo. Nechci se ti posmívat, ale úplně v tobě vidím sebe a svoje první auto :-) Až si to po sobě po pár letech přečteš hrozně se sám sobě zasměješ. Takový ty úvahy typu dám tam otevřenej filtr, uni laděnou koncovku výfuku, lepší svíčky a budu mít vyšší výkon to jsou neskutečný hlouposti. U auta s motorem jako máš ty se prakticky žádný nárust neprojeví. Opravdu jediná možnost jak nahnat koně u N/A motorů je dostat do válců více palivové směsi, větší komprení poměr, vačka, upravené časovaní, ale vzduchový filtr nezmůže nic. :-) Nezlob se myslím to dobře. Až pojedeš na tu brzdu tak věř, že v duchu si tamní zaměstnanci budou myslet něco o dalším troubovi s filtrem. Takhle snadno to bohužel nefunguje.-
matys000 23.10.2013 22:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Vzduchový filtr...
Já se nezlobím, žádný vítr v zádech jsem neměl, ale aspoň díky tomu filtru teď slyším motor. S airboxem jsem pomalu ten motor neslyšel. S tím umístěním kužele si to trefil, budu to v nejbližším možném čase nějak řešit :-) Ať si každej myslí kdo ce. Nevím co je to ten placebo efekt, ale fakt mám lepší zátah, dokonce jsem si to ještě před montáži porovnal zrychlení :-)-
vrkuboy 23.10.2013 22:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzduchový filtr...
U auta s takovým motůrkem není šance na nějaké citelné zvýšení výkonu. Daleko víc se projeví spíš úbytek například vlivem natankování špatného benzínu, zatížení a podobně. Sám mám malé auto se slabým motorem a nějakou snahu o nárust výkonu jsem vzdal, nemá to smysl... je to zbytečně drahé a výsledek dost sporný. Pokud jde o chip tuning tak ten má smysl spíš u přeplňovaných motorů u kterých už je rozdíl citelný.
A k tomu co je placebo efekt zde: [odkaz]-
matys000 23.10.2013 23:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzduchový filtr...
Benzín tankuji výhradně na čerpáčkách Benzina a OMV ;) Každý týden kontroluji správné nahuštění pneu apod....
Možná máš malé auto ale máš výkonné auto, ale pořád se směju v tichosti tomu, že mi to vše píše člověk , co má auto že i moje bota je větší >:D-
vrkuboy 24.10.2013 01:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzduchový filtr...
Tak já mám momentálně jen malá auta ;-) a že by byla Panda výkonná... no nevím nevím 100HP není zrovna moc. Když v tom sedí čtyři lidi tak je to snadnej cíl i pro Fábie HTP. Mimochodem jak v recenzi píšeš, že si nedovedeš představit, že prodáš Fiestu... prodáš ;) a rád ;). Já si taky říkal,že to obrečím až prodám svoje první auto... když se vidíš v novém lepším tak je konec staré lásky z minuty na minutu.-
matys000 24.10.2013 08:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzduchový filtr...
Neprodám ani kdyby mi někdo za to nabídnul víc než rodiče za ni dali! Kdybych si našel nástupce Fiesty tak Fišta bude složit dál rodičům ;) Prostě já jsem poněkud větší blázen do vlastnictví svých aut a jen tak mě něco nerozhodí....:)
-
-
-
-
-
-
-
-
-