Peugeot 308 (2011)
21.12.2011Naše „staré“ auto ( H.Accent 1.5 CRDI) ještě vyměnit nepotřebovalo. Byl jsem s ním na roční prohlídce v servisu a při čekání, než budou práce hotovy…
Peugeot 308 SW (308 SW 1.6 VTi)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- krásna 308 21.12.2011 20:57 Joschi
- sedacky 21.12.2011 22:44 Nicco
- 308SW 22.12.2011 11:20 palokalo
- dík 23.12.2011 16:21 maman 308
- Reakce 28.12.2011 23:25 pj22
- 308 SW 1,6 VTI 31.12.2011 19:18 HABAKUK111
-
palokalo 22.12.2011 11:20
308SW
Krasna 308 gratulujem. Ja som si prednedavnom zaobstaral velmi podobnu aj ked este pred faceliftom s tym istym motorom. Recenzia pribudne casom ale este mam na nej malo najazdene. V podstate s tebou zo vsetkym suhlasim. Par much to auto ma ale inac spokojnost. Panoramaticka strecha je bomba a uz si neviem predstavit auto bez nej. Moj syn a manzelka sa jej velmi tesia. Mimochodom tiez mi v aute nic nevrzga takze take famy su totalny nezmysel. -
pj22 28.12.2011 23:25
Reakce
Dobrý den, musím pouze krátce zareagovat - mám 8. rok Peugeot 307 Break 2,0 HDI, což je přímý předchůdce P 308. Po zkušenostech s tímto autem si to u mne Peugeot totálně podělal a říkám Peugeota už nikdy! Přeji vám, aby vás nepotkaly nepříjemnosti například typu kmitající volant ve 130 km rychlosti. Nikdo si s tím za 8 let nedovedl poradit. Určitě si říkáte, že se vás to netýká, ale omyl. Můj známý má od loňska P 308 SW a řeší ten samý problém a také neúspěšně. Radil jsem mu, ať zruší kupní smlouvu, dokud to má ještě v záruce. Jinak z toho auta nebude mít nikdy radost.....protože jezdit s tím je nepříjemné. Už se těším, až toho svého pošlu "do světa".-
maman 308 29.12.2011 10:12
« Re: Reakce
Dobrý den, to kmitání se projevilo hned na začátku, nebo až později? Předpokládám, že vyvážení kol nepomohlo. Je s podivem, že pokud bylo kmitání v řízení citelné, že servis nedokázal problém odhalit a následně opravit. Pak je ale též s podivem, že Vy jste nedokázal reagovat na "kvalitu" servisu.-
matii 29.12.2011 10:34
« Re: Re: Reakce
Budete se divit, ale 307 a 308 nelze srovnávat. Kvalitativně ne. Jedná se o zcela jiné auto. Bohužel je pravda, že model 307 "podělal" Peugeotu v reputaci co se dalo a vytvořil legendu o neskutečném francouzském křápu.
Vlastním 308 se stejným motorem více než dva roky (46 000Km) a krom jednoho namrznutí řídící jednotky po několika dnech stání v neproniknutelné mrznoucí mlze, které spravilo prohřátí mototu, jsem nemusel na auto "šáhnout".
Co se týká řízení, mám naprosto opačné zkušenosti. I při rychlostech 170 - 200Km/h bylo 100% poslušné a bez sebemenších vibrací. Naopak mu mnozí vyčítají, že je "neosobní" a nepřenáší pocit z řízení jako třeba u Golfu a je příliš elektronické.
A také je mi záhadou, že si v servisu s touto závadou neporadili. Váš známý musí mít auto v záruce, tudíž by měl mít nárok na výměnu celého řízení, pokud závada přetrvává. Samozřejmě pokud má auto koupené nové. Pokud kupoval ojetinu, pak mohla být klidně bouraná a pak to není věc kvality auta.
U jakého dealera to auto nechával opravovat? Mám nějaké známosti, třeba bych to mohl pomoci.-
pj22 29.12.2011 22:35
« OdpověďRe: Re: Re: Reakce
Nechci to řešit. Samozřejmě, že můj kolega kupoval auto nové. Já osobně jsem se s tím už vyrovnal přesto, že jsem tenkrát dal za vůz 603 000,- Kč ( po 13 % slevě). Důkazem mých slov je to, že ač vím, že ceny aut šly razantně dolů, tak tenkrát cena Octavie byla na stejné úrovni jako Peugeot 307 Break 2.0 HDi, dnes je to o kvalitě. Cena Octavie je dnes však úplně stejná jako tenkrát, na rozdíl od Peugeotu, to o něcěm svědčí. Kdybych tenkrát kupoval auto za dnešní cenu Peugeotu, tak bych asi dnes také nenadával, bral bych to jako zboží za nízkou cenu, a tak se na to musím dívat . Mě se to auto tenkrát také líbilo, praktické, prostor jako v Passatu, ale ta kvalita. Od té doby nemám Francouze rád (a není to tím, že mi při cestě do Španělska odmítli prodat naftu, protože jsem mluvil anglicky), myslím tím auta. Když jsem před 15 lety řídil Peugeot 205 1.0, byl jsem nadšený. Mezi tím se však hodně změnilo. Svět šel dál. Francouzi však zůstali sví. O něčem svědčí následujíící, když jsem přijel do autorizovaného servisu Peugeot v Praze 10 a stěžoval jsem si na kvalitu auta, slyšel jsem tuto odpověď - pane ,pokud jste chtěl kvalitního Peugeota, měl jste si koupit 309, to bylo poslední kvalitní auto. Uznávám, že jsem asi dostal nepovedený kus, také říkám, že kvalita servisů je o lidech, protože mám velice dobré zkušenosti s panem Bitmannem v Číněvsi, tam dělají co mohou, ale já jsem po těchto zkušenostech s Peugeotem skončil. Omlouvám se, ale k autům mám vztah a v případě mého auta bych se na místě Fancouzů raději věnoval výrobě kvalitních vín a sýrů. Německá (a česká) auta často nejsou moc hezká, ale kvalitní.
PS: Pokud by jste znal servis, kde by byli schopni a hlavně ochotni mi pomoci, sem s ním. Ale moc tomu nevěřím, můj kolega reklamoval ve značkovém servisu vyvážení gum na 308, po přezutí na zimní to však bylo úplně stejné (kmitání volantu). Stálo ho to maličkost, 1500,- Kč. Já sám jsem dal za neustálé převažování gum cca 4500,- Kč, navíc jsem ve servisu k smíchu, jsem jeden ze tří lidí ve městě, kteří mají zimní gumy na ráfcích a přesto pokaždé vyžadují převážení gum (všichni máme Peugeot 307). V životě jsem uděl spoustu chyb, ale člověk se má z chyb vždy poučit. Promiňte, ale sedělo to ve mě dlouho, a musel jsem se Peugeotu revanšovat. Pokud byste chtěl znát seznam všech závad a problémů mého auta, odpovězte mi. Dám vám svůj e-amil. P.J.-
Ronault. 29.12.2011 23:13
« Re: OdpověďRe: Re: Re: Reakce
Nemáte pravdu s cenami, i Octavie šly pořádně ale pořádně dolů, ta 600t je dnes Scout nebo RS, rozhodně ne 2,0 TDI. Je pravda, že je Octavia dražší než 308, ale v průměru o cca 50t, v benzínech dokonce ještě méně. Stačí se podívat do cena skladovek a zírat, co se dá koupit.
S tím kmitáním... příčin může být hodně, od obyčejných špatně vyvážených kol, přes ramena, tyčky stabilizátorů, hodně rády to dělají křivé poloosy, které na našich cestách dostávají zabrat... :-| Problém je, to máte pravdu, sehnat někoho, kdo auto a hlavně francouzské umí opravit a to pořádně. Je jich opravdu málo, hlavně v diagnostice si někteří lámou hlavu.
307 byla perfektní auto, jízdně, prostorově, interiérově, odhlušněním... přeskočila soudobou konkurenci výrazně, bohužel tu pokrokovost s komplet jinými řídicími jednotkami, elektronikou atd. odnesla spolehlivost... a byla to škoda... obzvlášť první roky a to je dle výpočtu věku právě ta vaše 307 byly vyloženě tragické... :-| -
matii 30.12.2011 15:32
« Re: OdpověďRe: Re: Re: Reakce
K 307 se vyjadřovat nebudu, ale ...
"můj kolega reklamoval ve značkovém servisu vyvážení gum na 308, po přezutí na zimní to však bylo úplně stejné (kmitání volantu). Stálo ho to maličkost, 1500,- Kč."
... pokud to reklamoval, proč za to platil? ...
znovu je mi divné, proč to kmitání nereklamuje, když má auto v záruce?!!!
A zas a znova píšu ... nesrovnávej kvalitu 307 a 308 jen na základě toho, že se tvému kolegovi třese volant ... třeba se mu jen třesou ruce
>:-[]
Koukni sem:
[odkaz]
kde je 308 a kde nějaká škodovka ... a zkus kouknout i na malé vozy a minivozy ...
[odkaz]
[odkaz]
Peugeot vždy v první trojce, přestože je to statistika trochu zavádějící a čím víc vozů dané značky po Německu jezdí, tím méně se projeví případná závyda v hodnocení, takže zrovna francouzi jsou mírně v nevýhodě.
Nová generace Peugeotů je kvalitativně úplně jinde než před 5 lety.
-
-
-
-
Ronault. 29.12.2011 23:05
« Re: Re: Re: Reakce
8 let je ale doba, která není vůbec průměrná, od nějakého třetího až čtvrtého roku cena neklesá tak rychle, jako jinde, takže kdyby byla možnost prodat, tak by už prodaný byl. Navíc lidé, co si běžně kupují auta za 600t většinou těch na to auto nevydělávají 10 let ;-)
Spíše by mě zajímalo konkrétnější stav, km, co se měnilo atd...-
matii 30.12.2011 15:36
« Re: Re: Re: Re: Reakce
Ještě něco ... porovnání závad Octavie a 308:
Octavia (překladač):
Problémy s baterií jsou často velmi (od druhého roku provozu)
Vadné startéru (benzín do roku 2006)
Ztráta chladící kapaliny (až 2008)
Řízení motoru je narušena (benzínu a motorové nafty 2005 až 2007)
Vadné turbodmychadlo (diesel 2005/2006)
TCU (Diesel 2007)
Vadné zapalovací cívky (až 2006)
Motor kapsle rozpuštěné (Diesel do roku 2005)
Vadné generátor (diesel do roku 2005)
Spínací skříňka je vadný (2006 až 2008)
308:
Často vybité baterie
Ukazatel teploty chladicí kapaliny je vadný (2009)
Takže ať mi někdo něco vypráví.-
maman 308 30.12.2011 17:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Reakce
Tak se nám tu pěkně rozjela diskuze na téma kvalita. Ale to je jen dobře.
Moje zkušenosti s kvalitami octávií nejsou díky bohu osobní. V práci máme tři firemní. Jedna jakž takž, ale druhé dvě tráví po servisech více času, než na silnici. Jeden kamarád měl fabii. Díky samým závadám a aroganci servisu ji prodal a skončil u fiatu. A pochvaluje si. Jiný má fiata a nadává též. Já měl před accentem seata cordobu vario (VW Group) a taky jsem se ho rychle zbavil pro poruchy.Hyudai v pohodě. Ono to chce srovnávat srovnatelné. Osm let stará octavia - holátko, tam se třeba z elektroniky nemá co pokazit. Vždyť tam nic není. Hodně majitelů "tuzemské značky" je svým vozem více či méně zaslepeno a o závadách a nekvalitách raději nemluví. A také je rozdíl v autech, která jsou vyvíjená a vyráběná za doby ekonomické krize. Někde se přece ušetřit musí, že?
-
white label 30.12.2011 17:26
« Statistiky poruchovosti
Hodnotit obecně závadnost jednotlivých značek (natož celého koncernu) bývá velmi zavádějící i u různých oficiálních statistik, u statistik "soukromých" je pak slovo "zavádějící" velmi slabý výraz.-
Ronault. 30.12.2011 17:37
« Re: Statistiky poruchovosti
Tak tak, u těch statistik musí být člověk obezřetný, protože takové TUV, ADACy a další dost zkreslují... a u koupě nového auta záleží méně na tom, kolik aut prošlo STK po 4 letech. Reálná čísla o spolehlivosti ze záručních oprav mají jen samotní výrobci a ti nám, je neřeknou a když, tak jen omezeně, když se chtějí pochválit. Renault tuším loni prohlásil, že se mu podařilo snížit náklady na záruční opravy o 50% (jestli odmítají reklamace nebo jsou kvalitnější těžko říci >:D , i když třeba na Renault foru se na Lagunu III pějí jen oslavné písně...)
-
-
Ronault. 30.12.2011 17:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce
Ano, tak to často je...
Taky mě vždy udivuje, jak jsou schopni někteří nekonečně omílat, jak jsou jejich auta spolehlivá (všechny značky, i když škodovkáři jsou v tom velmi zdatní), ale zároveň jak se rozpovídají, tak je půlka auta vyměněná...
Často záleží na kusu, ohromně záleží na servisu a přístupu servisu!! Je něco jiného, když se ti porouchá auto nebo přijedeš na reklamaci a servisní technik ti řekne "to je normální, co chcete?" a nebo řekne "podíváme se na to, uděláme, chcete náhradní vozidlo, potřebujete odvést, dáte si kávu...?" Tohle by si měly dovozci hlídat, protože často u těch fr. značek chybí onen přístup servisu. Mám zkušenost, že v jednom Renaultu mi nechtěli říct ani co bylo na autě měněno předchozím majitelem a kolik je ve skutečnosti přesně najeto, i když to ta baba viděla v databázi. V druhém servisu jsou schopni opravit i závadu po záruce zadarmo.-
matii 30.12.2011 17:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce
Pravdu díš, jen mě trochu popichuje, když se nadává/vychvaluje na nekvalitu/kvalitu té či oné značky. Ano, jsou modely jako 307, které jsou vyhlášené poruchovostí, ale říct, že kvalita aut Francie/Německo je neporovnatelná a ať dělají Francouzi raději sýry je dost mimo.
Každý model má svá bolavá místa a jak jsi napsal, daleko víc záleží, jak se dané auto jezdí/servisuje. Jsem rád, že už se pomalu vytrácí mýtus Octavia 1.9TDI - nejlepší auto na světě, teď ještě vykořenit mýtus o francouzských křápech, byť si za to dané značky tak trochu můžou samy. Ale jen zčásti ... dost také dělá zdejší lobby podporovaná plátky jako je třeba SM.-
pj22 11.01.2012 20:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce
Tak, ještě jednou,i když jsem minule psal, že s tím končím. Velmi rád souhlasím s kolegou řidičem matii. Nevím jak jsou na tom ostatní, já osobně mohu srovnávat, vlastním totiž ještě VW Jetta 2.0 TDi 103 KW. Dobře vím, že nic není černobílé, i auta VW mají své mouchy (a ne malé). Souhlasím také s tím, že jsem si koupil mimořádně nepovedený kus. I v případě Jetty řeším problém s klapkou množství nasávaného vzduchu (7500 Kč). Základní rozdíl je však v tom, když se vám auto hezky řídí, máte radost z jízdy. Pak mu odpustíte cokoliv. A to je asi můj problém, vlastně jsem si jízdu v Peugeotu 307 nikdy neužil, neměl jsem z ní radost. Nejsem žádný začátečník, mám už 4. auto, najezdil jsem soukromě cca 400 000 km, další služebně.... I když si na to odpovím, kdyby mě nes... pár důležitých věcí, obrovsky bych 307 chvílil. Pro příklad - obrovský prostor - dnes řeším za co ho vyměnit a vychází mi Passat, Superb, atd., kufr, úložné prostory, dobrý (vinikající) motor HDI, až na ta čidla - zatím mne to stálo 15 000). O všem špatném jsem už psal. Minule jsem urazi francouze obecně. Vůbec nic proti nim nic nemám, německá kvalita šla také dolů - od Octavie 1,9 TDI, máte úplnou pravdu. Čili závěr, kterým trochu opravím mé výtky vůči Peugeotu, zkušeností sice mám hodně, přesto bych si opět koupil auto, které se mi na první pohled líbí, je praktické a opět bych udělal tu blbost, že nekoukám na další věci.... Dnes se však na to již dívám komplexněji a uvažoval bych trochu jinak, také bych trochu preferoval pohodlí a další věci. Mimochodem, když jsem v bazaru nabídl svůj Peugeot v edici Presence s tažným zařízeím, atd, a řekl jsem, ža za "to" chci 90 000, tak mi říkali, že mi je na protiúčet okamžitě dají. Tím mne moje 307 obrovsky překvapil - nebo se něco změnilo? Mějte se hezky....
-
-
-
-
-
-
-
-
HABAKUK111 31.12.2011 19:18
308 SW 1,6 VTI
Tak přesně tenhle model vlastním už čtvrtej měsíc,zatím najeto 6500km.Spokojenost veliká,pouze mě vadí absence šestého stupně a tohle cvakání [odkaz]Údajně to dělá všem tak si na to asi musím zvyknout.Přeji aby vám, tohle krásné autíčko dlouho sloužilo.