Diskuse

Peugeot 308 (2011)

21.12.2011

Naše „staré“ auto ( H.Accent 1.5 CRDI) ještě vyměnit nepotřebovalo. Byl jsem s ním na roční prohlídce v servisu a při čekání, než budou práce hotovy…

 

Peugeot 308 SW (308 SW 1.6 VTi)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Joschi

    Joschi 21.12.2011  20:57

    krásna 308

    gratulujem k novému autíčku, nech to slúži veľa veľa km ;-) biela farba a panoráma vyzerá perfektne, viem o tom svoje :-!
  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 21.12.2011  22:44

    sedacky

    Tie zadne sedacky su super. Skoda, ze nezmenili dizajn zadnej casti.
  • 00 Reagovat !

    foto palokalo

    palokalo 22.12.2011  11:20

    308SW

    Krasna 308 gratulujem. Ja som si prednedavnom zaobstaral velmi podobnu aj ked este pred faceliftom s tym istym motorom. Recenzia pribudne casom ale este mam na nej malo najazdene. V podstate s tebou zo vsetkym suhlasim. Par much to auto ma ale inac spokojnost. Panoramaticka strecha je bomba a uz si neviem predstavit auto bez nej. Moj syn a manzelka sa jej velmi tesia. Mimochodom tiez mi v aute nic nevrzga takze take famy su totalny nezmysel.
  • 00 Reagovat !

    foto maman-308

    maman 308 23.12.2011  16:21

    dík

    Dík všem za hodnocení. Postupně budu doplňovat poznatky a fotky. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto pj22

    pj22 28.12.2011  23:25

    Reakce

    Dobrý den, musím pouze krátce zareagovat - mám 8. rok Peugeot 307 Break 2,0 HDI, což je přímý předchůdce P 308. Po zkušenostech s tímto autem si to u mne Peugeot totálně podělal a říkám Peugeota už nikdy! Přeji vám, aby vás nepotkaly nepříjemnosti například typu kmitající volant ve 130 km rychlosti. Nikdo si s tím za 8 let nedovedl poradit. Určitě si říkáte, že se vás to netýká, ale omyl. Můj známý má od loňska P 308 SW a řeší ten samý problém a také neúspěšně. Radil jsem mu, ať zruší kupní smlouvu, dokud to má ještě v záruce. Jinak z toho auta nebude mít nikdy radost.....protože jezdit s tím je nepříjemné. Už se těším, až toho svého pošlu "do světa".
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 29.12.2011  00:45

      « Re: Reakce

      Ty máš 8 let v kuse stejné auto se kterým jsi nespokojený? :-O To koukám teda...
    • 00 Reagovat !

      foto maman-308

      maman 308 29.12.2011  10:12

      « Re: Reakce

      Dobrý den, to kmitání se projevilo hned na začátku, nebo až později? Předpokládám, že vyvážení kol nepomohlo. Je s podivem, že pokud bylo kmitání v řízení citelné, že servis nedokázal problém odhalit a následně opravit. Pak je ale též s podivem, že Vy jste nedokázal reagovat na "kvalitu" servisu.
      • 00 Reagovat !

        foto matii

        matii 29.12.2011  10:34

        « Re: Re: Reakce

        Budete se divit, ale 307 a 308 nelze srovnávat. Kvalitativně ne. Jedná se o zcela jiné auto. Bohužel je pravda, že model 307 "podělal" Peugeotu v reputaci co se dalo a vytvořil legendu o neskutečném francouzském křápu.

        Vlastním 308 se stejným motorem více než dva roky (46 000Km) a krom jednoho namrznutí řídící jednotky po několika dnech stání v neproniknutelné mrznoucí mlze, které spravilo prohřátí mototu, jsem nemusel na auto "šáhnout".

        Co se týká řízení, mám naprosto opačné zkušenosti. I při rychlostech 170 - 200Km/h bylo 100% poslušné a bez sebemenších vibrací. Naopak mu mnozí vyčítají, že je "neosobní" a nepřenáší pocit z řízení jako třeba u Golfu a je příliš elektronické.

        A také je mi záhadou, že si v servisu s touto závadou neporadili. Váš známý musí mít auto v záruce, tudíž by měl mít nárok na výměnu celého řízení, pokud závada přetrvává. Samozřejmě pokud má auto koupené nové. Pokud kupoval ojetinu, pak mohla být klidně bouraná a pak to není věc kvality auta.

        U jakého dealera to auto nechával opravovat? Mám nějaké známosti, třeba bych to mohl pomoci.
        • 00 Reagovat !

          foto pj22

          pj22 29.12.2011  22:35

          « OdpověďRe: Re: Re: Reakce

          Nechci to řešit. Samozřejmě, že můj kolega kupoval auto nové. Já osobně jsem se s tím už vyrovnal přesto, že jsem tenkrát dal za vůz 603 000,- Kč ( po 13 % slevě). Důkazem mých slov je to, že ač vím, že ceny aut šly razantně dolů, tak tenkrát cena Octavie byla na stejné úrovni jako Peugeot 307 Break 2.0 HDi, dnes je to o kvalitě. Cena Octavie je dnes však úplně stejná jako tenkrát, na rozdíl od Peugeotu, to o něcěm svědčí. Kdybych tenkrát kupoval auto za dnešní cenu Peugeotu, tak bych asi dnes také nenadával, bral bych to jako zboží za nízkou cenu, a tak se na to musím dívat . Mě se to auto tenkrát také líbilo, praktické, prostor jako v Passatu, ale ta kvalita. Od té doby nemám Francouze rád (a není to tím, že mi při cestě do Španělska odmítli prodat naftu, protože jsem mluvil anglicky), myslím tím auta. Když jsem před 15 lety řídil Peugeot 205 1.0, byl jsem nadšený. Mezi tím se však hodně změnilo. Svět šel dál. Francouzi však zůstali sví. O něčem svědčí následujíící, když jsem přijel do autorizovaného servisu Peugeot v Praze 10 a stěžoval jsem si na kvalitu auta, slyšel jsem tuto odpověď - pane ,pokud jste chtěl kvalitního Peugeota, měl jste si koupit 309, to bylo poslední kvalitní auto. Uznávám, že jsem asi dostal nepovedený kus, také říkám, že kvalita servisů je o lidech, protože mám velice dobré zkušenosti s panem Bitmannem v Číněvsi, tam dělají co mohou, ale já jsem po těchto zkušenostech s Peugeotem skončil. Omlouvám se, ale k autům mám vztah a v případě mého auta bych se na místě Fancouzů raději věnoval výrobě kvalitních vín a sýrů. Německá (a česká) auta často nejsou moc hezká, ale kvalitní.
          PS: Pokud by jste znal servis, kde by byli schopni a hlavně ochotni mi pomoci, sem s ním. Ale moc tomu nevěřím, můj kolega reklamoval ve značkovém servisu vyvážení gum na 308, po přezutí na zimní to však bylo úplně stejné (kmitání volantu). Stálo ho to maličkost, 1500,- Kč. Já sám jsem dal za neustálé převažování gum cca 4500,- Kč, navíc jsem ve servisu k smíchu, jsem jeden ze tří lidí ve městě, kteří mají zimní gumy na ráfcích a přesto pokaždé vyžadují převážení gum (všichni máme Peugeot 307). V životě jsem uděl spoustu chyb, ale člověk se má z chyb vždy poučit. Promiňte, ale sedělo to ve mě dlouho, a musel jsem se Peugeotu revanšovat. Pokud byste chtěl znát seznam všech závad a problémů mého auta, odpovězte mi. Dám vám svůj e-amil. P.J.
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 29.12.2011  23:13

            « Re: OdpověďRe: Re: Re: Reakce

            Nemáte pravdu s cenami, i Octavie šly pořádně ale pořádně dolů, ta 600t je dnes Scout nebo RS, rozhodně ne 2,0 TDI. Je pravda, že je Octavia dražší než 308, ale v průměru o cca 50t, v benzínech dokonce ještě méně. Stačí se podívat do cena skladovek a zírat, co se dá koupit.

            S tím kmitáním... příčin může být hodně, od obyčejných špatně vyvážených kol, přes ramena, tyčky stabilizátorů, hodně rády to dělají křivé poloosy, které na našich cestách dostávají zabrat... :-| Problém je, to máte pravdu, sehnat někoho, kdo auto a hlavně francouzské umí opravit a to pořádně. Je jich opravdu málo, hlavně v diagnostice si někteří lámou hlavu.

            307 byla perfektní auto, jízdně, prostorově, interiérově, odhlušněním... přeskočila soudobou konkurenci výrazně, bohužel tu pokrokovost s komplet jinými řídicími jednotkami, elektronikou atd. odnesla spolehlivost... a byla to škoda... obzvlášť první roky a to je dle výpočtu věku právě ta vaše 307 byly vyloženě tragické... :-|
          • 00 Reagovat !

            foto matii

            matii 30.12.2011  15:32

            « Re: OdpověďRe: Re: Re: Reakce

            K 307 se vyjadřovat nebudu, ale ...

            "můj kolega reklamoval ve značkovém servisu vyvážení gum na 308, po přezutí na zimní to však bylo úplně stejné (kmitání volantu). Stálo ho to maličkost, 1500,- Kč."

            ... pokud to reklamoval, proč za to platil? ...

            znovu je mi divné, proč to kmitání nereklamuje, když má auto v záruce?!!!

            A zas a znova píšu ... nesrovnávej kvalitu 307 a 308 jen na základě toho, že se tvému kolegovi třese volant ... třeba se mu jen třesou ruce

            >:-[]

            Koukni sem:

            [odkaz]

            kde je 308 a kde nějaká škodovka ... a zkus kouknout i na malé vozy a minivozy ...
            [odkaz]

            [odkaz]

            Peugeot vždy v první trojce, přestože je to statistika trochu zavádějící a čím víc vozů dané značky po Německu jezdí, tím méně se projeví případná závyda v hodnocení, takže zrovna francouzi jsou mírně v nevýhodě.

            Nová generace Peugeotů je kvalitativně úplně jinde než před 5 lety.
      • 00 Reagovat !

        foto pj22

        pj22 29.12.2011  22:55

        « Re: Re: Reakce

        Ano mám, protože když dám za auto přes 600 000, tak ho neprodám druhý den se ztrátou 200 000, protože víc mi nikdo víc za Peugeota nedá. Nebo ty jsi takový borec? Když už jsem udělal omyl, potřebuji, aby se mi to trochu vrátilo, proto ho do dnes mám.
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 29.12.2011  23:05

          « Re: Re: Re: Reakce

          8 let je ale doba, která není vůbec průměrná, od nějakého třetího až čtvrtého roku cena neklesá tak rychle, jako jinde, takže kdyby byla možnost prodat, tak by už prodaný byl. Navíc lidé, co si běžně kupují auta za 600t většinou těch na to auto nevydělávají 10 let ;-)
          Spíše by mě zajímalo konkrétnější stav, km, co se měnilo atd...
          • 00 Reagovat !

            foto matii

            matii 30.12.2011  15:36

            « Re: Re: Re: Re: Reakce

            Ještě něco ... porovnání závad Octavie a 308:

            Octavia (překladač):
            Problémy s baterií jsou často velmi (od druhého roku provozu)
            Vadné startéru (benzín do roku 2006)
            Ztráta chladící kapaliny (až 2008)
            Řízení motoru je narušena (benzínu a motorové nafty 2005 až 2007)
            Vadné turbodmychadlo (diesel 2005/2006)
            TCU (Diesel 2007)
            Vadné zapalovací cívky (až 2006)
            Motor kapsle rozpuštěné (Diesel do roku 2005)
            Vadné generátor (diesel do roku 2005)
            Spínací skříňka je vadný (2006 až 2008)

            308:
            Často vybité baterie
            Ukazatel teploty chladicí kapaliny je vadný (2009)

            Takže ať mi někdo něco vypráví.
            • 00 Reagovat !

              foto maman-308

              maman 308 30.12.2011  17:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Reakce

              Tak se nám tu pěkně rozjela diskuze na téma kvalita. Ale to je jen dobře.
              Moje zkušenosti s kvalitami octávií nejsou díky bohu osobní. V práci máme tři firemní. Jedna jakž takž, ale druhé dvě tráví po servisech více času, než na silnici. Jeden kamarád měl fabii. Díky samým závadám a aroganci servisu ji prodal a skončil u fiatu. A pochvaluje si. Jiný má fiata a nadává též. Já měl před accentem seata cordobu vario (VW Group) a taky jsem se ho rychle zbavil pro poruchy.Hyudai v pohodě. Ono to chce srovnávat srovnatelné. Osm let stará octavia - holátko, tam se třeba z elektroniky nemá co pokazit. Vždyť tam nic není. Hodně majitelů "tuzemské značky" je svým vozem více či méně zaslepeno a o závadách a nekvalitách raději nemluví. A také je rozdíl v autech, která jsou vyvíjená a vyráběná za doby ekonomické krize. Někde se přece ušetřit musí, že?
              • 00 Reagovat !

                foto white-label

                white label 30.12.2011  17:26

                « Statistiky poruchovosti

                Hodnotit obecně závadnost jednotlivých značek (natož celého koncernu) bývá velmi zavádějící i u různých oficiálních statistik, u statistik "soukromých" je pak slovo "zavádějící" velmi slabý výraz.
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 30.12.2011  17:37

                  « Re: Statistiky poruchovosti

                  Tak tak, u těch statistik musí být člověk obezřetný, protože takové TUV, ADACy a další dost zkreslují... a u koupě nového auta záleží méně na tom, kolik aut prošlo STK po 4 letech. Reálná čísla o spolehlivosti ze záručních oprav mají jen samotní výrobci a ti nám, je neřeknou a když, tak jen omezeně, když se chtějí pochválit. Renault tuším loni prohlásil, že se mu podařilo snížit náklady na záruční opravy o 50% (jestli odmítají reklamace nebo jsou kvalitnější těžko říci >:D , i když třeba na Renault foru se na Lagunu III pějí jen oslavné písně...)
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 30.12.2011  17:34

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce

                Ano, tak to často je...
                Taky mě vždy udivuje, jak jsou schopni někteří nekonečně omílat, jak jsou jejich auta spolehlivá (všechny značky, i když škodovkáři jsou v tom velmi zdatní), ale zároveň jak se rozpovídají, tak je půlka auta vyměněná...
                Často záleží na kusu, ohromně záleží na servisu a přístupu servisu!! Je něco jiného, když se ti porouchá auto nebo přijedeš na reklamaci a servisní technik ti řekne "to je normální, co chcete?" a nebo řekne "podíváme se na to, uděláme, chcete náhradní vozidlo, potřebujete odvést, dáte si kávu...?" Tohle by si měly dovozci hlídat, protože často u těch fr. značek chybí onen přístup servisu. Mám zkušenost, že v jednom Renaultu mi nechtěli říct ani co bylo na autě měněno předchozím majitelem a kolik je ve skutečnosti přesně najeto, i když to ta baba viděla v databázi. V druhém servisu jsou schopni opravit i závadu po záruce zadarmo.
                • 00 Reagovat !

                  foto matii

                  matii 30.12.2011  17:47

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce

                  Pravdu díš, jen mě trochu popichuje, když se nadává/vychvaluje na nekvalitu/kvalitu té či oné značky. Ano, jsou modely jako 307, které jsou vyhlášené poruchovostí, ale říct, že kvalita aut Francie/Německo je neporovnatelná a ať dělají Francouzi raději sýry je dost mimo.

                  Každý model má svá bolavá místa a jak jsi napsal, daleko víc záleží, jak se dané auto jezdí/servisuje. Jsem rád, že už se pomalu vytrácí mýtus Octavia 1.9TDI - nejlepší auto na světě, teď ještě vykořenit mýtus o francouzských křápech, byť si za to dané značky tak trochu můžou samy. Ale jen zčásti ... dost také dělá zdejší lobby podporovaná plátky jako je třeba SM.
                  • 00 Reagovat !

                    foto pj22

                    pj22 11.01.2012  20:16

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce

                    Tak, ještě jednou,i když jsem minule psal, že s tím končím. Velmi rád souhlasím s kolegou řidičem matii. Nevím jak jsou na tom ostatní, já osobně mohu srovnávat, vlastním totiž ještě VW Jetta 2.0 TDi 103 KW. Dobře vím, že nic není černobílé, i auta VW mají své mouchy (a ne malé). Souhlasím také s tím, že jsem si koupil mimořádně nepovedený kus. I v případě Jetty řeším problém s klapkou množství nasávaného vzduchu (7500 Kč). Základní rozdíl je však v tom, když se vám auto hezky řídí, máte radost z jízdy. Pak mu odpustíte cokoliv. A to je asi můj problém, vlastně jsem si jízdu v Peugeotu 307 nikdy neužil, neměl jsem z ní radost. Nejsem žádný začátečník, mám už 4. auto, najezdil jsem soukromě cca 400 000 km, další služebně.... I když si na to odpovím, kdyby mě nes... pár důležitých věcí, obrovsky bych 307 chvílil. Pro příklad - obrovský prostor - dnes řeším za co ho vyměnit a vychází mi Passat, Superb, atd., kufr, úložné prostory, dobrý (vinikající) motor HDI, až na ta čidla - zatím mne to stálo 15 000). O všem špatném jsem už psal. Minule jsem urazi francouze obecně. Vůbec nic proti nim nic nemám, německá kvalita šla také dolů - od Octavie 1,9 TDI, máte úplnou pravdu. Čili závěr, kterým trochu opravím mé výtky vůči Peugeotu, zkušeností sice mám hodně, přesto bych si opět koupil auto, které se mi na první pohled líbí, je praktické a opět bych udělal tu blbost, že nekoukám na další věci.... Dnes se však na to již dívám komplexněji a uvažoval bych trochu jinak, také bych trochu preferoval pohodlí a další věci. Mimochodem, když jsem v bazaru nabídl svůj Peugeot v edici Presence s tažným zařízeím, atd, a řekl jsem, ža za "to" chci 90 000, tak mi říkali, že mi je na protiúčet okamžitě dají. Tím mne moje 307 obrovsky překvapil - nebo se něco změnilo? Mějte se hezky....
  • 00 Reagovat !

    foto HABAKUK111

    HABAKUK111 31.12.2011  19:18

    308 SW 1,6 VTI

    Tak přesně tenhle model vlastním už čtvrtej měsíc,zatím najeto 6500km.Spokojenost veliká,pouze mě vadí absence šestého stupně a tohle cvakání [odkaz]Údajně to dělá všem tak si na to asi musím zvyknout.Přeji aby vám, tohle krásné autíčko dlouho sloužilo.
    • 00 Reagovat !

      foto matii

      matii 01.01.2012  11:41

      « Re: 308 SW 1,6 VTI

      Uďo to je napuosto noumáuní ... :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…