Škoda Octavia (2015)
19.1.2017V minulosti jsem byl poměrně spokojeným uživatelem (nikoliv majitelem) Škody Octavia 2. generace. Bohužel krátce po dosažení mety 300.000 km jsem…
Škoda Octavia (kotzitzaq)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Super recenze 19.01.2017 18:24 Jirra
- Recenze 19.01.2017 18:28 filďas
- souhlas s postřehy 19.01.2017 19:15 Paulie001
- pravdivá recenze 19.01.2017 22:29 Verny_2013
- pekne 20.01.2017 08:48 wikinko
- Přínosná recenze 20.01.2017 14:50 twistedTSD
- Zrychlení 22.01.2017 19:42 orgasmic
- Spotreba podla PP 10.02.2017 13:15 maTooB
- Octavia II - III 08.04.2018 06:47 elbunda
-
Paulie001 19.01.2017 19:15
souhlas s postřehy
Parádní recenze. Ve firmě používáme taky OIII, ale v konfiguraci běžné v CZ. Tudíž 1,6TDI ve výbavě Active mám dojem. Auta se obměňují poměrně často z důvodu operativního leasingu a rychlého nájezdu smluvených kilometrů.
Mám tedy možnost srovnat auta z prvních týdnů výroby s auty pozdějšími a porovnat i s OII před/poface.
poznatky mám následující:
OII před vs. poface:
- vzhledově pro mě vede předface, protože jsem změnu světlometů nezkousl do dnes
- technicky jsem si velkých rozdílů nevšiml, jízda a chování auta srovnatelná
- výměna žárovky na poface verzi katastrofa - předface jsem řešit nemusel
OII vs. OIII (první kusy):
- vyšší hlučnost
- náchylnější na boční vítr (paradoxně OII combi x OIII lift)
- jízda v přímém směru na dálnici u OIII znamenala neustálé korekce
- OIII a chromovaný rámeček nalevo od volantu se zrcadlí v bočním okně v místě, kde je zpětné zrcátko. Neskutečně otravné
- špinění bočních zrcátek a bočních skel v místě zpětného zrcátka při jízdě v dešti, sněhu. Stačí cca 50-100km v těchto podmínkách, následně vyjde slunce a nevidíte vůbec nic
OIII:
- postupem času a předpokládanými updaty už cca po 1,5 roce OIII vymizely problémy s přímou jízdou vyšší rychlostí. Opravdu to není pocit, nedávno jsem měl možnost řídit auto z počátku výroby a ta nestabilita tam byla. Co jsem se bavil s kolegy, většina tento problém vůbec nezaznamenala a bylo mi řečeno, že jsem přecitlivělý :-)
- dostaly se mi do rukou 2ks vozidel (jedno s najetými cca 200km), kde byl problém se start stopem. Normálně tuto "vychytávku" okamžitě vypínám. Tehdy jsem přesedal z OIII, která ji neměla. Při dojezdu ke křižovatce jsem dobržďoval, zjistil volnou silnici a při pokusu pokračování v jízdě auto i se zařazeným kvaltem zhasl a já zůstal stát v křižovatce. Podruhé už to byla trochu krizovka a během cca 10km jízdy městem se toto opakovalo asi 4x - chtěl jsem ověřit nefunkčnost systému. Podobný problém se pak opakoval ještě u jednoho vozidla.
- v recenzi zmíněné výpadky komfortních prvků mohu také potvrdit. Občas stávkující tempomat jsem zažil nespočetněkrát, někdy stačilo zastavit, znovu nastartovat a jelo se zase s tempomatem :-)
- jednou jsem zůstal stát na obchvatu OL, protože mi z ničeho nic praskl chladič/hadice. Servis dovezl náhradní vozidlo (FIII 1,2TSI - super motor, ale směrová stabilita na rovině opět tragická, že by stejný tým ladil sérii? :))
- a ještě jednu super vychytávku má OIII. Jednou jsem musel provést vyhýbací manévr, kdy jsem při vyhýbání trefil takový ten novodobý ohebný "kužel" o výšce cca 30cm - rána šla na střed RZ, bohužel je zde umístěno čidlo nárazu pro střet s chodcem. Aktivovala se pyropatrona kapoty, ta povyskočila u skla cca o 10cm a auto strávilo dost času v servisu. MB má toto řešeno pružinou, kdy stačí kapotu zatlačit zpět
Závěrem bych tedy potvrdil tvrzení, že na mě působí OII takovým festovnějším dojmem auta, které předpokládám vydrží více -
Verny_2013 19.01.2017 22:29
pravdivá recenze
Na Octě 3, jakkoliv jsem škodovák a její vnější design se mi opravdu líbí jsou jasně patrné 2 trendy oproti předchozím generacím. Bohužel oba negativní.
1) šetření všude a na všem. Nejvíc je to patrné na interiéru, který působí unyle a ne příliš bytelně, nejvýstižnější výraz je plastově. Ale ošizená je i technika - zadní náprava 5°převodovka u základních verzí a to vše za přemrštěné ceny.
2) Což je pro mě ještě mnohem horší celková nevyladěnost auta. Příliš prkenný podvozek ( i s torzkou ho lze vyladit mnohem lépe ), sedadla mizerné kvality nejen materiálem ale i tvarem a délkou sedáku.
Nedávno jsem během týdne mohl na služeních cestách srovnat jízdu v Rapidu rv.2016 a octy 3 rv. 2015 oba v základním 1,6 TDi a k mému úžasu ten lowcostový Rapid mi připadal mnohem lépe odladěný.-
kozoovečkin 20.01.2017 12:33
« Re: pravdivá recenze
Vidím to úplně stejně, mezigeneračně se prostě šetřilo. Na Škodovce je nejhorší, že se to šetření ani nesnaží nějak maskovat. Na druhou stranu přímo u VW (Passat, Golf) vypadá všechno na první pohled kvalitnější, ale je to jen pozlátko, jakmile koukneš někam trochu jinam, než kam se obvykle dívá, najdeš totéž low cost provedení. Jinak pokud jde o naladění OIII, zkoušel jsem dvě auta vyrobená v roce 2014, obě s torzkou, (2.0TDI 110kW a 1.4 TSI tuším 103 kW) a podvozek byl nesmyslně tvrdý. Navíc auto drncalo a otřásalo se i na rovné hladké silnici, nikdy jsem nic podobného nezažil. Pak jsem jel s 1.6 TDI r.v. 2016 a musím konstatovat výrazné zlepšení v oblasti komfortu, v rámci své kategorie úplně bez problémů. Odhaduju, že se jim to podařilo vyladit. Pár set kilometrů jsem najel s OIII Scout - opět podvozkové zklamání. Novináři přitom v testech básní o úžasném pohodlí Scouta, já jsem vnímal zoufale nedotlumené příčné nerovnosti.
Problém je podle mě v podvozkové platformě. Passat má taky MQB a též u něj je nejslabší stránkou jízdní komfort, a to i s adaptivními tlumiči.
-
-
wikinko 20.01.2017 08:48
pekne
pekne kriticky si to zhodnotil. nafasoval som pred tyzdnom rovnaku motorizaciu aj s dsg a haldexom, len ju mam o dost lepsie vybavenu. dynamiku som tiez cakal lepsiu, ale najhorsie je, kedze som do nej presadol po 5 rokoch v 3kovom bmw, ze mi auto pripada strasne tazke a nevyvazene.
Najvacsi problem vsak vidim v nastaveni dsg. Prevodovka sama o sebe je fantasticka, avsak jej naladenie podtacat motor je neuveritelne absurdne. pri jazde nizsimi rychlostami, napr po meste 55/60kmh auto na 5ke duni, vibruje ako pokazeny traktor a ruka mi vibruje az po rameno, toto bude mat normalne po dlhsej dobe asi aj zdravotne nasledky. Najlepsie ta prevodovka radi po zimnom starte ked sa snazi zahriat motor, vtedy nepodtaca a keby takto radila vzdy bolo by to idealne.
-
-
wikinko 20.01.2017 18:57
« Re: Re: pekne
Ano, prenasaju sa do volantu, a poriadne. Prevodovku mozes dat do S rezimu, vtedy vytaca motor az prilis zbytocne. V D rezime by uplne by stacilo, ak by to v nizsich rychlostiach radilo 4ku a 5ku trochu neskor, lebo najneprijemnejsie je to v meste/obci, kedy to ide 55 na 5ke a duni to jaxvina.
-
-
-
twistedTSD 20.01.2017 14:50
Přínosná recenze
Překvapily mě zejména dvě věci. Za prvé, Octavia III nemá asférické aspoň levé zrcátko? Vždyť ho měla i předchozí Fabia, podle mě jde o velmi nevhodné šetření. Asi motivace k příplatku za hlídání mrtvého úhlu (aneb ať je co hlídat :-) ) A za druhé, odchylka PP 0.4 l/100 km? Určitě? Měl jsem za to, že koncern mívá odchylku menší. -
orgasmic 22.01.2017 19:42
Zrychlení
Máš tam špatně uvedeno zrychlení. Tahle verze vážně 7.1s nemá >:D -
maTooB 10.02.2017 13:15
Spotreba podla PP
Skodovka je tym znama, ze PP vylepsuje spotrebu o minimalne 0,5litra, tvoja odchylka je este OK. Uz starsie 1,9 PD klamali o 0,5-1litra, co pri 5litrovej spotrebe urobi psychologicky dost :-)
Tu mas moju skusenost, PP prilepsuje stabilne o 0,7litra a to uz sa mi zda prilis...
[odkaz]
Predpokladam, ze je to naschval tak nastavene z vyroby kvoli psychologickemu efektu...
-
elbunda 08.04.2018 06:47
Octavia II - III
Mám podobné zkušenosti - po II mi přijde III taková divně plechová,koleno pravé nohy otlačené a přijde mi že není tak bytelná.O motoru 1,6 III není co psát-prodejce se snažil přesvědčit že má stejný výkon jako 1,9 II - jj na papíru ano - ale to je tak všechno.
Vyřešil jsem to jinak - koupil jsem CNG- když jsem přestal jezdit dálky a zatím v pohodě.
CNG proto že když už je dělají automobilky jako je Mercedes,Audi,Volvo tak je podle mě ten systím vychytaný a opravdu jezdím po městě za cca 1,1 Kč.
Na krouťák mohu zapomenout pokud není motor v otáčkách,menší kufr - ale jinak spokojenost
Krátce jsem se setkal i s verzí Laurin a Klement a auto vypadá hezky, ale dát 900 tisíc za Octavii, to člověk nemůže být normální, interiér prostě působí levně, a některé věci jsou vyloženě odfláknuté, např. elektrické ovládání kufru které jde zevnitř otevřít ale už ne zavřít >:D
Jinak fajn recenze :-)