Recenze

9 Majitel

Volkswagen Jetta 1,6 LPG

9,83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Jetta, foto 1 Volkswagen Jetta, foto 2 Volkswagen Jetta, foto 4 Volkswagen Jetta, foto 4 Volkswagen Jetta, foto 4 Volkswagen Jetta, foto 5 Volkswagen Jetta, foto 6 Volkswagen Jetta, foto 9
Volkswagen Jetta, foto 10 Volkswagen Jetta, foto 11 Volkswagen Jetta, foto 12 Volkswagen Jetta, foto 13 Volkswagen Jetta, foto 14 Volkswagen Jetta, foto 15 Volkswagen Jetta, foto 16 Volkswagen Jetta, foto 17 Volkswagen Jetta, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta VW Jetta mk5 Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:179000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1595 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 527 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,8

Popis vozu

Rád bych Vás seznámil s neobyčejným vozem VW. Začal bych asi představením vozu. Jedná se o Volkswagen Jetta 5. generace. Je to auto srovnatelné s nejoblíbenějším českým vozem a to Octávií. Jetta byla vytvořena jako vůz speciálně pro americký trh (kde je velmi oblíbená) a tato generace se začla prodávat i v Evropě (ne moc úspěšně) + zbytku světa.
Auto jsem pořídil jako ojeté a v uspokojivém stavu. Ještě než jsem pořídil tak jsem vybíral mezi vozy VW Golf 5 a Audi A4 Avant. Většinu života jsem byl totiž klasický koncerňák a až při hledání dalšího auta do rodiny, jsem koncern vynechal. O tom až později. Jettu jsem si nakonec nevybral, ani kvůli vzhledu nebo praktičnosti, ale díky stavu a ceně. Abych byl upřímný, prověřil jsem 21 vozů VW dle VIN a přesně 20 aut nemělo skutečný nájezd km. Až na Jettu. Měla najeto cca 124 tis. km a jelikož to bylo služební auto, tak bylo párkrat odřeno a možná i bouráno. To vše bylo uvedeno v servisní knížce a o hodně špatný servis se postaral VW Auto Jarov.
Motorizace je to 1,6 MPi, pozor ne FSi! 1,6 FSi sice není tak zlý jako motory TDi, ale o proti MPi má sice o 10 kW větší výkon, ale při jíždě není znatelný a vezmi si i trochu více paliva. Přitom má 6ti kvaltovou převodovku. Bohužel i to je další náklad pro FSi (dvojspojka). Zkušeností s 1,6 MPi jsem již nasbíral z minulosti. Vlastnil jsem Audi A3 8L (2001) i novější model 8P (2006). Takže najeto něco okolo 40 tis km v rozmezí 4 let. To je asi další věc, proč právě 1,6 benzín a ne TDi. Neměl jsem velký km nájezd, tak jsem volil vždy tyto motory. Další důležitá věc ohledně výběru motoru je cena. Jetta s motorem 1,6 měla v roce 2014 hodnotu okolo 150 tis. korun, kdežto motor 2,0 FSi nebo 2,0 TFSi by byl asi někde okolo 220 tis. Na to jsem neměl rozpočet a oproti Octávii 2 v 1,6 je Jetta podstatně lépe vybavená. U Škodovky byla vždy braná 1,6 jako nejvíc sociální verze. Např. policejní vozy. (nelakované kliky, zrcátka, švihadla, absence klimy a podobně).
Spotřeba je další zajímavá informace. Když jsem jezdil většinu času město, tak jsem se zastavil na dl. průměrné spotřebě 7,4 l. Nebudeme si nic nalhávat, je to trochu těžší auto. Později jsem začal dojíždět trasu do práce o vzdálenosti 80 km. Takže min. 160 km denně znamenalo instalaci LPG. Spotřeba sice na dálku klesla na 6,8 l, ale i tak 4 tis. km měsíčně byla slušná porce. Kdyby auto mělo 6tý kvalt, spotřeba by byla jinde. Bohužel. Zpět k LPG. Hodně dlouho jsem vybíral systém a protože autu dopřávám, pořídíl to nejkvalitnější na trhu, značku BRC.
Ještě než jsem nechal udělat přestavbu na LPG, tak se dostalo na GO motoru. Rozvody to začalo a pístními kroužky skončilo. Auto si už vzalo nějaky ten litr oleje (na 8 tis km). Může za to servisní interval 30 000 km / 2 roky. Longlife rozhodně nedávejte. Není to dobré pro motor a už vůbec na ježdění po městě. Bohužel takto to bylo servisováno ve VW servise.
Výkon! K tomuhle je potřeba taky pár vět. Hodně lidí se posmívá této motorizaci a především díky výkonu 100 koní. Je potřeba si ale uvědomit, jak auto chci používat. Pokud jsem závodník a potřebuju si někde honit ego, pořídím si GTi. V Čechách bohužel TDi. K tomuhle se vyjadřovat nechci. Jen si umím spočítat servisní náklady a je mi hned jasné, čemu se vyhnout. Takže 1,6 MPi je spíše pro vyježděné vyrovnané řidiče. Samozřejmě jsem párkrat dal srovnávací test s naftovou Octavii a můžu říci že 77 kw v 1,9 TDi jede stejně jako 74 kw v 1,6. Možná je pocit v tom dieselu o malinko lepší díky turbu. Je potřeba se naučit jezdit s atmosferickým motorem a pak nemáte problém jezdit zcela normálně a svižně. A hlavně si nemyslete, že když budete jezdit svižněji, že to bude baštit. Budete jezdit do 8 l. Víc není možné. Takže nějaké řeči, jak to jezdí za 10 l a podobně = nepravdy.
Vzhled vozu se po pár letech změnil a jak jsem psal na začátku - auto bylo lakované. A to velmi zle. Lakýra v Auto Jarov totálně netrefil odstín laku a to jsem musel dát do pořádku. Díky tomu byla i cena vozu o něco příznivější. No a protože jsem vždy auta ladil k obrazu svému, povedlo se mi předělat auto na verzi GLi. Je to sportovní verze pro americký trh. Přední nárazník je ale upraven z původního. Nechtěl jsem masku GTi. Použil jsem tedy původní chromovou a nechal nalakovat šedou metlou z odstínu VW. Stejnou barvou byl i řešen zadní difuzor v nárazníku GLi. Koncovka výfuku už ale z Jetty nepochází. Jelikož má 1,6 jen jednu koncovku výfuku, rozhodl jsem se pro oválnou koncovku z příslušenství Octavie 2. Na voze jsou z GLi ještě prahy, které jsou originálně šroubované a lepené. Na předním nárazníku je ještě spoiler z verze GTI Edition a přední xenonové lampy. V průběhu tří let se vystřídalo několik alu kol a to od velikosti 16" až po 20". Nejlépe se mi ale jezdilo na velikosti 18". Podvozek byl zprvu hodně snížen. Bude se ale měnit a na auto přijdou sportovní pružiny Eibach a tlumiče Bilstein. Mělo by to mít srovnatelné jízdní chování jako originální podvozek Golfa GTi nebo Octavie RS.

Silné stránky

Rozhodně kvalita! Je to ještě VW, které není poruchové a v kombinaci s tímto motorem jen jezdíte a jezdíte. 1,6 MPI (8 ventil) je idální pro přestavbu na plyn. S LPG je auto velmi ekonomické a při normální jízdě jste schopni zajet za 1 kč / 1 km. Mnohem levnější ježdení jak s motory TDi. Motor má potenciál na 400 tis km a více.

Slabé stránky

Jako jedinou slabinu tu vidím slabší výkon. Především pro nováčky, kteří sedí poprve ve voze s atmosferickým motorem o výkonu 100 koní. Motor se musí více točit, což býva občas otravné. Především při delším cestování. Takže mít o 20 koní více, byl bych spokojenější.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Když vynechám motor, tak jediný nedostatek Jetty jsou zadní vrata. Většinou to nejde vidět, ale kolem osvětlení SPZ to malinko rezne a je to způsobeno, výměnami žárovek. K motoru: ještě než jsem nechal udělat přestavbu na LPG, tak se dostalo na GO motoru. Rozvody to začalo a pístními kroužky skončilo. Auto si už vzalo nějaky ten litr oleje (na 8 tis km). Může za to servisní interval 30 000 km / 2 roky. Longlife rozhodně nedávejte. Není to dobré pro motor a už vůbec na ježdění po městě. Bohužel takto to bylo servisováno ve VW servise.

Vzhled vozu:

Vzhled vozu se po pár letech změnil a jak jsem psal na začátku - auto bylo lakované. A to velmi zle. Lakýra v Auto Jarov totálně netrefil odstín laku a to jsem musel dát do pořádku. Díky tomu byla i cena vozu o něco příznivější. No a protože jsem vždy auta ladil k obrazu svému, povedlo se mi předělat auto na verzi GLi. Je to sportovní verze pro americký trh. Přední nárazník je ale upraven z původního. Nechtěl jsem masku GTi. Použil jsem tedy původní chromovou a nechal nalakovat šedou metlou z odstínu VW. Stejnou barvou byl i řešen zadní difuzor v nárazníku GLi. Koncovka výfuku už ale z Jetty nepochází. Jelikož má 1,6 jen jednu koncovku výfuku, rozhodl jsem se pro oválnou koncovku z příslušenství Octavie 2. Na voze jsou z GLi ještě prahy, které jsou originálně šroubované a lepené. Na předním nárazníku je ještě spoiler z verze GTI Edition a přední xenonové lampy. V průběhu tří let se vystřídalo několik alu kol a to od velikosti 16" až po 20". Nejlépe se mi ale jezdilo na velikosti 18". Podvozek byl zprvu hodně snížen. Bude se ale měnit a na auto přijdou sportovní pružiny Eibach a tlumiče Bilstein. Mělo by to mít srovnatelné jízdní chování jako originální podvozek Golfa GTi nebo Octavie RS.

 


Další vozy Volkswagen Jetta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Rozhodně patří mezi mé nejspolehlivější vozy.

praktičnost
8

Je to sedan. Prostě ledničku neodvezete, ale jak říkám: kolikrát ročně ji vozíte? :D

prostornost
9

Uvnitř je místa spousta. Možná až moc. Proto další generace Jetty je menší jak tato. Passat by se jinak ve státech neprodával už vůbec.

jízdní vlastnosti
9

Na rozměry vozu bych řekl hodně povedené.

jízdní komfort
9

V tomhle je to složitější. Sportovnější podvozek je vždy o něco tvrdší. Každý chceme něco jiného.

provozní náklady
10

Hodně jsem se rozepsal v popisu vozu. 10 b. Především díky motoru.

náhradní díly
10

Je to koncern. Miliony stejných dílů s Golfem nebo Octavií. Co můžete chtít víc.

výkon motoru
7

Tady bych si dokázal představit více.

spotřeba
10

Bez LPG by to bylo za 7, ale s plynem se to jezdí!

hlučnost motoru
9

Bez vytáčení není vůbec slyšet. Dobře odhlučněno.

kvalita sedadel
7

Krátké trasy OK. Chybí boční vedení. V lepší výbavě budou asi lepší sedáky.

brzdy
9

Záleží hodně na značkách komponentů. Mám to nejlepší, takže dobré.

zavazadlový prostor
9

Mezi sedany rozhodně 10. Malinko horší vlez do kufru. Je tak dlouhý, že na konec kufru nelze dosáhnout.


Více o modeluVolkswagen Jetta
VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz

Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 





Blesk.cz

Fronta na jedle v Ikee a dražší smrk nebo borovice: Kolik stojí vánoční stromky?

Fronta na jedle v Ikee a dražší smrk nebo borovice:…

Už máte koupený vánoční stromeček, nebo ještě váháte? Prodejci už čekají na zákazníky od konce listopadu a na…

Štíbrová ztrapnila polonahou Kristelovou! Opravdu nevědomky?

Štíbrová ztrapnila polonahou Kristelovou! Opravdu nevědomky?

Aniž by to Nikol Štíbrová (31) tušila, pořádně si rýpla do moderátorky Kateřiny Kristelové (38). A zrovna ve…

 

iSport.cz

Čtyři roky a konec. Příště kandidovat nebudu, slibuje Berbr odchod

Čtyři roky a konec. Příště kandidovat nebudu,…

Kontroverzní Roman Berbr (63) přiznal, že pomýšlí na funkcionářský důchod a vyklizení pozic ve vrcholovém…

Napětí ve Slovanu! Hološka vyřadili z kádru, hádal se s Čechy i koučem

Napětí ve Slovanu! Hološka vyřadili z kádru, hádal…

Pohoda v bratislavském Slovanu rozhodně nepanuje. Důkazem je dění během posledních dvou kol slovenské Fortuna…

 

Reflex.cz

Kam na dovolenou? Zkuste tu mateřskou, radí moderní fotr

Kam na dovolenou? Zkuste tu mateřskou, radí moderní fotr

„Mateřská, ale ne dovolená.“ Tohle je poslední dobou zaklínadlo nejedné matky, která je na mateřské dovolené.…

Hledáte tip na seriál? Vydejte se dvakrát do Berlína s HBO a na cestu přibalte soundtrack

Hledáte tip na seriál? Vydejte se dvakrát do Berlína…

Berlín se dvakrát zhmotnil v seriálu, který na tuzemských obrazovkách uvádí stanice HBO; oba už jsou komplet…