Recenze

9 Majitel

Hyundai i30 N vs Cupra 290 ST

10.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6 Hyundai i30, foto 7 Hyundai i30, foto 8
Hyundai i30, foto 9 Hyundai i30, foto 10 Hyundai i30, foto 11 Hyundai i30, foto 12 Hyundai i30, foto 13 Hyundai i30, foto 14 Hyundai i30, foto 15 Hyundai i30, foto 16 Hyundai i30, foto 18 Hyundai i30, foto 19 Hyundai i30, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Hundaj Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:3800 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 202 kroutící moment [Nm]: 353 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

O Leonu Cupra a Hyundai i30N už toho bylo napsáno a natočeno docela hodně, přesto jsem moc nenarazil na přímé srovnání obou dvou aut z pohledu běžného uživatele, který auta vlastní, tj. ne novináře, nebo bloggera, který v autě stráví maximálně pár dnů a jeho výstupem je čas zrychlení na rovince a pak pár záběrů jak auto jede někde po okresní silnici, nebo hůř, na dálnici. Nabízím vám proto přímé srovnání dvou aut, mezi kterými se může leckdo rozhodovat. Můžu vám nabídnout pohled fanouška aut, který je nebere jako sociální status a není ani "petrolhead" ani odpůrce dieselu, přesto preferuje sportovnější auta, která však musí uživit z rodinného rozpočtu.

Když jsem před pár lety přemýšlel, za co bych nahradil stávající auto, Seat určitě nebyl první v hledáčku, přestože se mi původní Leon vždycky líbil. Nehledal jsem tehdy ani vyloženě sportovní auto, ale něco co má dobrý poměr zábava vs. užitná hodnota a musí také sloužit jako hlavní rodinné auto. Narazil jsem tehdy úplně náhodou na nově uvedenou řadu Cupra ST 290 za velice lákavou cenu operativního leasingu s plným servisem a pneuservisem. Auto na papíře vypadalo slušně. Kombík, přitom 213kw s manuálem, slušnýma brzdama a LED světly vypadalo za danou cenu tenkrát bezkonkurenčně. Operativní leasing mi dal právě šanci si takové auto vyzkoušet bez nějakého většího rizika, že mně pak doma skončí auto drahé na opravy/údržbu, které musím prodat pod cenou.

Narazil jsem tehdy na videa pana novináře Koubka, který shodou okolností tento Seat testoval (ještě z dob, kdy točil víc recenze o autech a ne videa o tom, kde mají v Praze dobré kafe a koblihy - nemohl jsem si tuto poznámku odpustit, promiňte Honzo). Cupru velice chválil a tenkrát to na mě udělalo dojem, že Seat je velice rychlé, pěkné a sofistikované auto, které může sloužit na každý den a je I pro řidiče, co nejezdí každý den po závodech. Takže pro mě!

Když se na tuto a vlastně I podobné recenze dívám zpětně, tak mě vadí jedna zásadní věc. V podstatě od každého uslyšíte, jak takové auto asi bude rychlé na okruhu a jak skvěle by na okruhu jezdilo. Jenže až na čestné výjimky téměř nikdo z novinářů nemá běžně na okruh přístup, takže spousta závěrů hodnocení vzniká na předpokladech, které ve výsledku nejsou pro uživatele podstatné. Kdo z vás se ale zkoušel dostat do Brna připadne na Slovakiaring asi ví, že ulovit dobrý termín opravdu není úplně snadná věc a rozhodne se nejedná o běžnou víkendovou zábavu.

Testovací jízda proběhla v autosalonu na okraji Zlína. Pán byl příjemný a nechal mě pořádně se projet, neměl žádné zbytečné řeči ohledně rychlostních limitů. Pamatuju si, že mě tenkrát překvapilo, že auto táhne pod 2000 otáček na pětku subjektivně pocitově méně, než moje dieselové auto. Naopak při překročení 4000 otáček bylo jasně cítit výrazné zrychlení a taky se mi tenkrát líbil umělý zvuk motoru. Podvozek byl v "komfortním" režimu přijatelný a vnitřní rozměry vyhovující.

Objednal jsem tedy Cupru ST ve "standardu" s manuálem a předním pohonem a připlatil si pouze za panoramatické okno. Největším problémem byla dodací doba. V mém případě 9 měsíců! Ke konci jsem už úplně zapomněl, že jsem si nějaké auto vlastně objednal.

Po 3 letech a 60.000Km jsem byl s Cuprou spokojený, ale auto jako celek mě přestalo bavit. Auto je opravdu hodně rychlé, odveze celou rodinu, vypadá pořád docela nadčasové, a nemělo vůbec žádnou poruchu. V podstatě jen doléváte benzín a měníte pneumatiky. Jenže, na zrychlení a skvělou trakci v zatáčkách si brzo zvyknete a jediné co vám bude připomínat že Cupra je přece jen dost rychlé auto je tahání samosvoru na rozbitých okreskách a potom jak rychle naskakují čísla na tachometru začínající dvojkou.

K té rychlosti u Seatu, je to opravdu nečekaně rychlé. Když na okresce předjíždíte takový ten dlouhý kamion, vystartujete v 80ce na trojku, pak zhruba v půlce kamionu musíte řadit na 4ku a zařadíte se zpátky do svého pruhu ve 180ce, opravdu impozantní. Zrychlení nad 200 je opravdu zrychlení, stále vás to táhne dopředu a nebýt zásahu omezovače, tak to určitě pojede víc než tachometrových 274km/h (což je 258 dle gps v telefonu). Předjedete v podstatě co chcete a nemusíte moc přemýšlet jestli to stihnete, Seat prostě auto "přeskočí" a na to se dá lehce zvyknout.

Auto je také velice stabilní. Pamatuju si, jak jsem zkoušel na letišti Aston Martin DB9 a můžu říct že v těch 240km/h mně přišel subjektivně méně stabilní a více uskákaný než Seat, ale to mohlo být dané technickým stavem tohoto konkrétního Astonu (přecen jen to bylo předváděcí auto).
Chci tím hlavně říct, že jet s Cuprou v omezovači rychlosti na dobré silnici zvládne i děda Simpson.

Na druhou stranu, předokolka na tento motor podle mě nestačí v nižších rychlostech a na horších cestách. S plynem se musí citlivě jinak buďto spálíte gumy a nebo neustále zasahuje stabilizace (auto si hrábne i po přeřazení na trojku na suchu). No a jakmile naprší, tak by se hodilo tlačítko, které automaticky sníží výkon na polovinu, protože víc se prostě využít nedá. Přední gumy je třeba měnit často (cca 10tisic km) a to i když je vzorek ještě docela dobrý. Materiál pneumatiky prostě ztratí své původní vlastnosti. Mimochodem sada gum a originálních 19'' kola vyjdou na 85,000 korun, což není málo. Samotné letní pneumatiky jsem pak kupoval za cca 3700,- jednu (P-Zero).

Hundaj?!
Jestli Seat udělal něco skvěle, tak je to právě univerzálnost, kterou všichni vyzdvihovali. Pro mě osobně to však bylo právě nakonec to, co mě přimělo zkusit něco jiného. Bylo by to asi fajn, kdyby to bylo jako Audi S3, které je ale na rozdíl od Seatu tiché a pohodlné. Cupra je rychlá a bezpečná. Na druhou stranu se pro mě nakonec vytratil pocit, že řídím sportovní auto a není ani moc pohodlná na delší cesty (zejména ze sedadel mě bolely záda). Hluk od oken a z podběhů na dálnici je opravdu značný. Naopak zvuk z výfuku není žádný a ten umělý zvuk motoru, co se mi na začátku tak líbil, byl tak výrazný a otravný, že z něj po delší cestě bolí hlava a proto jsem jej přes VAG vypnul.

Chtěl jsem zůstat u sportovního naladění auta pro pěkné průjezdy a přetížení v zatáčkách na okresních cestách (s běžným Golfem, nebo Focusem se to opravdu absolutně nedá srovnat). Proto po dvou letech přišlo zkoumání něčeho co bude dávat větší pocit, že řídíte sportovní auto. V tom smyslu, že auto tak nějak v detailech bude stále poukazovat na to, že motor se má točit a do zatáčky pořádně zabrzdit a co nejdřív dát plný plyn jakmile to trakce dovolí. Naopak, rychlost jako takové pro mě už nebyla tak zajímavá. Když pojedu na dálnici 200 s dieselem nebo s benzínem je pro mě ve výsledku jedno. Vlastně není, bral bych ten diesel kvůli většímu dojezdu a kroutáku. Navíc už nebylo třeba aby další auto plnilo funkci hlavního rodinného auta a tím se otevřeli další možnosti.

Zkoušel jsem tedy třeba i Fiestu ST, která byla svižná, měla pěkný zvuk a řazení, ale po zhlédnutí crash-testu jsem od ní upustil, přece jen je to už moc malé auto. Zkoušel jsem taky Cupru 300 4x4 s automatem. To zrychlení na 100 km/h bylo opravdu super a nevěřil bych, že "stejné" auto může být ještě o tolik rychlejší. Jenže, automat si dělal co chtěl a celé auto bylo tak nějak "těžké" v rukách a v zatáčkách. Zvuk opět nic moc a v interiéru to bylo po letech pořád to samé auto.

Megan RS nebyl v Brně k sehnání na vyzkoušení a když jsem ho zkoušel na autosalonu, tak mě přece jen odradilo to malinko místa na zadních sedadlech. U Peugeotu GTI mě naopak odradil interiér - respektive přístrojová deska, kde jsem neviděl na budíky a řadicí páka jako z Tatrovky. U Hondy zase kombinace "ufo" exteriéru, zastaralého designu interiéru a hlavně cena. Na malou chvíli jsem zvažoval i Mini S, ale je tak moc tvrdé a malé že to nešlo. Navic prémiové značky jsem vynechal z finančních důvodů.

Při první jízdě s "Hundajem" jsem sice okamžitě cítil výkonový deficit oproti Seatu nebo Peugeotu, ale všechno ostatní mě sedlo. Zejména pak zvuk auta, naprosto skvělé řazení, budíky a infotaiment s různými statistikami o jízdě a velice dobré a pohodlné sedačky. Sice má auto v interiéru levnější materiály jak na pohled, tak na dotek, ale jak říká jeden vtip škvírou by z toho kočka přes noc neutekla.
Na druhou stranu, například ergonomie dveří, kde se dá položit ruka, nebo středová konzola jsou pro mě lepší než v Seatu. Nakonec teda padla volba na i30N, taky proto, že ve výbavě nebylo moc co vybírat. Jen paket "everyday" (polokožené sedačky) a "performance". Panoramatické okno jsem po zkušenostech ze Cupry a Golfu 7 vícekrát nechtěl.

Auta jsem měl pospolu celkem 5 měsíců, jelikož dealer dodal i30ku o 4 měsíce dřív než původně avizoval. Do aut jsem tak mohl přesedat dle libosti, takže srovnání obou aut bylo bezprostřední a během relativně dlouhé doby.

Přeskočím známé údaje o motorech Cupry a i30N, technických odlišnostech a podobně, to vše si lehce najdete jinde.

Empirickým testováním jsem tedy dospěl k této "tabulce", kterou za sebe srovnávám obě auta. Jen podotknu, že auta slouží k dennímu používání, dojíždění do práce, rozvážení dětí do školek a také blbnutí na okresce a letišti, případně na dálnici. U Cupry šlo i o hlavní auto na dovolené. I30 N přece jen není plnohodnotné rodinné auto, hlavně kvůli kufru a méně místa vzadu na sedačkách.

Rychlost

Cupra:
O level rychlejší, pocitově tak 40kw rozdíl, absolutně nelegální zábava. Tam kde i30ka jede 150, Cupra už 180. Na 200 to zvládne o citelné 4 sekundy rychleji. Citelné zrychlování od 200 do omezovače (tachometrových 274). Předjíždění je naprosto suverénní, bez dlouhého přemýšlení, jestli se to stihne.


i30N:
Na zábavu rychle tak akorát. Nad 200 Km/h už nic moc. Předjíždění už není tak suverénní a musí se více odhadovat vzdálenost. V přímém srovnání jsem si vždycky říkal, proč to tak trvá dotočit trojku k omezovači.

Zvuk auta

Cupra:
Nic, naprosto nic. Asi se to hodí k té univerzálnosti a nenápadnosti.


i30N:
Skvělé, pokud chcete mít pocit že řídíte fakt auto na závodění a mnohem dražší auto. Zároveň jde utlumit (zavřít klapka výfuku), takže je v autě na dálnici relativně klid. Velice návykové a zábavné.


Spotřeba

Cupra:
Na tento výkon luxusní. Běžně v létě pod 8 v zimě pod 9. Při rychlé jízdě v průměru kolem 11-12.
Auto má jezdit na 98 oktanů, na které taky cca 50tisic km jezdilo. Pak přešlo ze zvědavosti na 95ku. Žádný pocitový rozdíl ve výkonu, nebo spotřebě nezaznamenán (a to jezdilo i na TankONO, Tesco benziny, a jiné "nepremiové" značky). Taky nádrž je 5litru větší, takže dojezd pravidelně nad 500km.
Motoru zřejmě nejvíce pomáha kombinace přímého a nepřímého vtřikování.


i30N:
Asi o dva litry vyšší než u TSI. Nelze se dostat pod 8. Běžně kolem 10ti, při zábavě kolem 15ti.
Auto má jezdit na 95 oktanů. Pocitový rozdíl mezi 95 a 98/100 oktanovým benzinem není pocitově ve výkonu žádný, ani ve spotřebě. Malá nádrž znamená tankování každých cca 400km.


Jak působi jako celek

Cupra:
Snaží se maskovat motor a podvozek průměrnosti běžného rodinného auta. Vevnitř i z venku je to z 90% běžný Leon a těch 10% nejvíce dohání ty 19'' kola. Na dálnici velký hluk od oken, zrcátek a podběhů. Dostatek místa vzadu i v kufru. Přitom ujede téměř všemu.

i30N:
Dotažené vychytávky, které mají navodit pocit, že jste opravdu ve sportovním autě jako například led-ky pro řazení a ideální teplotu motoru, historie výkonu, krouťáku, přetížení, střešní spojler, červená linka na předním nárazníku, jiné denní svícení, zadní třetí brzdové světlo ve tvaru trojúhelníku, koberce s nápisy "N" nebo dokonce i zadní plato v kufru kopírující tvar plastovehého difusoru. Dále skvělé manuální řazení. Auto má subjetktivně lepší odhlučnění než Leon, zejména kolem oken, zrcátek a valivý hluk kol je menší.


Podvozek

Cupra:
V nejměkčím nastavení je relativně pohodlný. Slabý grip přední nápravy při rozjezdech i akceleraci do 70km/h (to je ale dáno i nešikovnosti řidiče). Na normální ježdění to v mém případě bylo na přední nápravu prostě moc. V zatáčkách naopak drží naprosto skvěle. Případná výjimečná nedotáčivost se koriguje velice snadno. Samosvor pěkně vtáhne auto zpátky do zatáčky.

Na dešti se výkon nedá moc použít, protáčí kola i v 80 km/h na rovince při prudké akceleraci.

Samosvor tahá za volant i na rovince při nerovném asfaltu. Klidně vás "hodí" do protisměru během vteřiny.

Nejde zcela vypnout protiprokluz ale ESP ano (takže smyk není problém), ale přesto elektronika omezí prokluz kol "náhodně" kdy se jí zamane a tím zkazí například předjíždění, nebo výjezd ze zatáčky, jevíc mi vadila ta nepředvídavost systému. Nešlo upravit ani přes VAG.


i30N:
O něco tužší i v nejměkčím nastavení, ale není to ještě nepříjemné jezdit s tím po městě jako u Fiesty ST, která opravdu nadskakovala i díky malému rozvoru.

Nižší výkon je pro přední náhon a tento podvozek ideální. Na plný plyn a dvojku jen minimální protočení kol. Na morku lépe dávkovatelné.

Díky menšímu výkonu a asi jinému naladění samosvor netahá tak jako u seatu, ale jinak funguje v zatáčkách stejně.

ESP vypnuto = opravdu vše vypnuto.


Jizdní režimy

Cupra:
V Cupře je řešeno přes speciální tlačítko, které buďto opakovaně mačkáte a režimy se přepínají, nebo vyberete přes dotykovou obrazovku. Problém je, že mezi comfort a sport není téměř žádný rozdíl a režim Cupra je zas moc tvrdý na podvozku. Takže já jsem nastavil "individual" a u toho už jsem zůstal.

Taky proto, že přepínání režimu trvá. Než tlačítko zareaguje, než zmáčknete na dotykové obrazovce tak to nějaká sekunda uteče a to vás přestane prostě bavit.


i30N:
Režimy jsou řešeny přes dvě tlačítka (malé pádla) na volantu. Zde se to dá opravdu používat dynamicky během jízdy, naprosto okamžitě. Odezva na nastavení auta je blesková a auto se výrazně mění takže třeba po výjezdu z města rychle přepnete do sportu, projedete pár ostřejších zatáček a přepněte do normálu pro rovnou cestu a měkčí podvozek, úplně přirozeně, aniž by vás to štvalo. Tady mě to naprosto vyhovuje, přestože, ve výsledku jsou možnosti nastavení podobné jako u Cupry.


Výbava

Cupra:
Verze Cupra + panorama = průměrná výbava běžného Leonu. Chybí parkovací senzory, couvací kamera, Android auto, držení v pruhu, navigace, vyhřívání sedaček nebo adaptivní tempomat.

Panorama je méně kvalitní než například na Golfu 7. Je z tenčího skla, méně zatmavěná (takže je v létě v autě o dost víc teplo i proto, že roletka je "dírkovaná"). Navíc od 80km/h je aerodynamický hluk deflektoru tak nepříjemný, že je třeba okno zavřít. V Golfu se s tím samým oknem dá jet klidně 130km/h bez problémů. Okno taky začalo asi po 40-ti tisících km drnčet a povrzávat (jde slyšet jak se auto kroutí).


i30N:
N-ko s packetem daily = maximální možná výbava, včetně Android auto, bezdrátového nabíjení, nebo navigace TomTom s radary. Mě osobně nechybí nic, kromě odvětrávaných sedaček, které u této verze nejde objednat a také adaptivního tempomatu, který se zde k manuálu nedává. Rádio hraje otřesně, ale jak se použije Spotify je to mnohem lepší.

Co mě naopak mile překvapilo je kvalita a použitelnost hlídání a držení v jizdních pruzích, kde třetí nastavení "Aktivní" opravdu drží auto uprostřed a zatáčí i do poměrně ostrých oblouků na okresce spolehlivě (takže otočit se a podat dětem spadlou hračku je o něco méně nebezpečné). Také automatické přepínání dálkových světel je vyladěné.


Můj závěr:
Jestli chcete hlavně rychlost a potřebujete auto s kufrem, berte Seat, ideálně ve verzi 4x4. Jestli chcete větší pocit "sportovnosti", víc "hraček" v autě a hlavně zvuk, berte i30N. A nebo bych si dal na Cupru aspoň nějaký sportovní výfuk :) . K výrobcům obou auto mám respekt, že postavili takovéto auta.

Silné stránky

Celkové pocity z Cupry 290 ST:

Co je super:
-Rychlost a výkon motoru
-Spotřeba motoru je skvělá.
-Brzdy se nevlní a neunaví se.
-Dá se používat rodinné auto
Grip v zatáčkách, jistota i při maximální rychlosti, adaptivní podvozek.
-Žádně poruchy
-Pro mě nestárnoucí design exteriéru.

Celkové dojmy z I30N:
Co je super:
-Celkový projev a naladění auta mě nepřestává bavit
-Zvuk výfuků a motorů mě dává více zábavy, než zběsilá rychlost
-"Sport" gadgets v interiéru a infotaimentu (ledky pro řazení před omezovačem, historie výkonu, přetížení, automatické meziplyny)
-Hlavní LED světla jsou výrazně lepší než u Seatu (novější Cupra už by měla mít světla také lepší).
-Pohodlné, v ramenou široké a funkční sedačky i na delší cestu.
-Výbava "all-in".
-Tlačítka na změny jízdních režimů jsou po ruce a reagují okamžitě

Slabé stránky

Celkové pocity z Cupry 290 ST:

Co by se dalo vylepšit:
-Nepřesně manuální řazení na 3ti rychlost (z 5ky, 6ky). Casto jsem trefil "střed" mezi trojkou a pětkou.
-Žádný extra zvuk auta/motoru po vypnutí "sound aktoru"
-Přední náprava na českých okreskách nezvládá příval krouťáku a výkonu a spolu s divným ASR je to velice otravné.
-Spatné navržené a nekvalitně udělané panorama okno.
-Nepříjemný aerodynamicky hluk od zrcátek a dveří nad 110km/h
-Slabé led hlavní světla
-Nepohodlné sedadla - bolí záda.
-Slabá "základní" výbava Cupry

Celkové dojmy z I30N:

Co by se dalo vylepšit:
-Malá nádrž v kombinaci s vysokou spotřebou i při klidné jízdě
-Přední nárazník pod úrovní obrubníků, musí se couvat jinak to urazite/poskrabate
-Ochota točit motor do otáček
-V režimu normál někdy až moc tvrdý podvozek
-Levně a lehce poškrabatelné plasty v interiéru
-Zvuk autorádia v režimu FM rádio
-Chybí vstup na SD kartu pro hudbu. Pouze jeden USB port.
-Manuální nastavování sklonu světel u LED světel
-Horší dílenské zpracování, lícování dílů.
-Funkce "hill holder" nefunguje dokud není zařazená rychlost. Takže místo abyste pustili brzdu a zařadili, musíte brzdu držet, zařadit, pustit brzdu a i tak je to loterie, jestli systém v menších kopcích auto podrží, na Seatu toto fungovalo mnohem lépe a spolehlivě.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis Carnova Brno byl vždy k mé spokojenosti. Žádné průtahy, pán na příjmu má rád auta, takže se k autu choval slušně. Vždy vše nafotili při předání, aby nedošlo k nedorozumění při vzniku škrábanců, atp.

Naopak jsem měl špatné zkušenosti s pneuservisem Storex FST v Brně na Heršpické, kde mi 2x po sobě při přezouvání poškodili litá kola a nakonec "ztratili" jednu uskladněnou zimní pneumatiku.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Cupra:
Testovací jízda v Autosalon Libor Suchý u Znojma. Přístup dobrý, akorát když jsem chtěl auto objednat, tak to pánovi prý nešlo ten den. Zkusil jsem za pár dní znova a pořád nic, poté se už ani nikdo neozval zpátky, takže jsem šel do Carnovy v Brně a auto objednal tam, úplně bez problémů (až na těch 9 měsíců čekací doby). Byla to škoda, pán by si za tu super předváděcí jízdu provizi zasloužil.
Auto nemělo za celých 60tísíc a tři roky žádnou závadu a to jsem ho nijak neštřil. Červené pole otáčkoměru vidělo denně ať bylo horko, nebo zima, nebo dovádění na letišti, které mám kousek.


Odevzdání Seatu proběhlo pro CSOB Leasing, kdesi na okraji Brna (těžko se tam dostat, aniž by vás tam někdo odvezl). Pan technik z Dekry prohlížel auto asi 30 minut, ale jediné co Dekru zajímá je vizuální stav. Pán nezkontroloval ani motor, klimatizaci, stav brzd (v mém případě zralé na výměnu), ani spojky (moje už klouzala), prostě ničeho co souvisí s technickým stavem auta. Takže tak to máte s "prověřenými auty s leasingu" :)

Hyundai:
Testovací jízda v Autosalonu Balvín v Brně. Moc spokojený jsem nebyl, kdybych neukázal, že jsem přijel Cuprou, tak mě snad ani nenechají řídit (dle pana prodejce I30N potřebuje zkušenosti s již podobným vozem, asi měl strach, že mi to urve ruce). Jeli jsme jen po městě, 30-50 Km/h. A cestou jsem poslouchal příběhy o tom jak pánovi minulý týden při testovací jízdě sebrali řidičák, nebo jak se minulý týden honili s Cuprou a ta se vybourala, velice záživné). Taky jsem ani nemohl pořádně přepnout auto do "N" jízdního režimu, aby sme to prý neničili. Ach jo. Pořád jsem taky poslouchal, že tyto auta nejsou a jen tak nebudou. O cenovou nabídku jsem si musel přímo říct, takže jsem ani neměl chuť tam auto koupit, ani se mi pak už nikdo neozval zpátky. Auto jsem nakonec objednal u Auto Pokorný Brno, kde měli mnohem lepší přístup, cenu a i celkovou komunikaci. Auto v modré barvě byli schopni dodat okamžitě a bilé nakonec dodali za 4 měsíce oproti plánovaným 9ti. Servis bude až na 10.000Km a tam zatím ještě nejsem, takže uvidíme.

Cupra vs I30N

Seat Leon Cupra 290 ST vs I30N dlouhodobé srovnání

 


Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Cupra to má za 10. U i30ky uvidíme.

praktičnost
7
prostornost
7
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
7
provozní náklady
5
náhradní díly
5

originální litá kola jsou u obou značek dost drahá (cca 15tisíc jedno).

výkon motoru
7

Cupra to má za "9".

spotřeba
7
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

V malém peugeotu vezl 11 lidí! Mladík (19) omylem přejel kamaráda, který mu spadl z kapoty

V malém peugeotu vezl 11 lidí! Mladík (19) omylem…

K bizarní dopravní nehodě došlo na Českokrumlovsku v neděli brzy ráno. V autě pro pět osob cestovalo deset…

Podezření na smrtelnou otravu pavučincem plyšovým po 20 letech! Smrt přichází po pěti dnech, varuje toxikolog

Podezření na smrtelnou otravu pavučincem plyšovým po…

Česi si užívají houbové žně, byť v posledních třech dnech hub v lese podle uznávaného mykologa a toxikologa…

 

iSport.cz

Manažer basketbalistů Šob popsal skromné podmínky: Kluci jsou pokorní

Manažer basketbalistů Šob popsal skromné podmínky:…

PŘÍMO Z ŠANGHAJE | Vyřadili týmy, v jejichž středu stáli milionáři z NBA či Euroligy, a sami žijí ve zcela…

ZNÁMKOVÁNÍ: Nejistý Suchý, cenná Vaclíkova nula. Masopust se zlepšil

ZNÁMKOVÁNÍ: Nejistý Suchý, cenná Vaclíkova nula.…

Český tým po zaváhání v Kosovu nepřipustil další klopýtnutí a porazil Černou Horu 3:0. Šilhavého tým podržel…

 

Reflex.cz

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh dívky, která porodila v 5 letech

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh…

Když pětiletou Linu Medinu přivedli rodiče poprvé do nemocnice, lékaři se domnívali, že za její neobvykle veliké…

Nové iPhony, tablet i hodinky v celé své kráse. Apple nabídne i streamovací službu s vlastními tvorbou

Nové iPhony, tablet i hodinky v celé své kráse.…

Americká firma Apple představila za velkého zájmu médií nové výrobky a služby. Jde hlavně o novou verzi jejího…