Škoda Octavia (2009)
2.6.2009Začnem asi tým čo predchádzalo kúpe auta škoda octavie 2009 facelift1,4 TSI 90KW 122PS.V hľadáčiku bolo veľa áut ktoré by sadli našim požiadavkám teda…
Škoda Octavia II (jojo756)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- ? 02.06.2009 15:50 Sprint
- Jde vidět, že ti zdravý rozum není cizí! 02.06.2009 16:23 Johny.Rico
- MAXIK 02.06.2009 16:27
- MPH? 02.06.2009 16:46 THE KLF ™
- ? 02.06.2009 17:01 jarror
- ?! 03.06.2009 02:08 tomm123
- hmm... 03.06.2009 15:38
- Re: Re: Re: Re: ?! 03.06.2009 16:27 Martin_Happy
- TSI 03.06.2009 22:11 jojo756
-
1.4tsi pre octavku blbost!!! 03.06.2009 23:41
tomikadze
- Re: 1.4tsi pre octavku blbost!!! 03.06.2009 23:46 Matt26
- Re: 1.4tsi pre octavku blbost!!! 04.06.2009 08:20 jojo756
- Re: 1.4tsi pre octavku blbost!!! 04.06.2009 13:36 Special-line
- Re: 1.4tsi pre octavku blbost!!! 05.06.2009 15:23
- Re: 1.4tsi pre octavku blbost!!! 29.07.2009 19:10 bono.p
- Re: 1.4tsi pre octavku blbost!!! 06.09.2009 13:21 bono.p
- Pěkný 04.06.2009 10:11 zip2016
-
Zdravim.. 04.06.2009 17:49
kaaRS
- Re: Zdravim.. 04.06.2009 17:55 jojo756
-
Re: Zdravim.. 04.06.2009 18:01
Matt26
-
Re: Re: Zdravim.. 04.06.2009 18:09
kaaRS
-
Re: Re: Re: Zdravim.. 04.06.2009 18:13
Matt26
- Re: Re: Re: Re: Zdravim.. 04.06.2009 18:25 kaaRS
-
Re: Re: Re: Zdravim.. 04.06.2009 18:13
Matt26
-
Re: Re: Zdravim.. 04.06.2009 18:09
kaaRS
- ahoj ahoj 05.06.2009 17:59 Deutscher
- PO 6000KM MOTOR ma spptrebu 5,9 l/100km PARADA 17.09.2009 17:01 jojo756
-
TSI nebo TDI??? 29.07.2012 11:14
tai
- Re: TSI nebo TDI??? 29.07.2012 11:30 talio2
-
Re: TSI nebo TDI??? 29.07.2012 17:04
Ondřej Šámal
- Re: Re: TSI nebo TDI??? 29.07.2012 21:29 tai
- Re: Re: TSI nebo TDI??? 30.07.2012 21:20 talio2
-
-
Johny.Rico 02.06.2009 16:23
Jde vidět, že ti zdravý rozum není cizí!
Super volba do O II! Gratuluju! Zkoušel jsi 1.8TSI? -
"-- skrytý --" 02.06.2009 16:27
MAXIK
Ako si tam dostal, resp. čo zapneš až sa ti ukazuje aj ta rýchlosť digitálne? dik -
-
-
-
-
"-- skrytý --" 02.06.2009 19:03
« Re: Re: MPH?
To nie je chyba, iba sa v maxidote dá nastaviť, resp. zapnúť "druhá rýchlosť", čo sa ti zobrazí digitálne v "mph". Asi bolo myslené keby náhodou niekto vycestoval s autom do štátu kde je rýchlosť značená v "mp/h" a aby logicky vedel ako rýchlosťou ide, keďže sa mu rýchlosť na budíkoch zobrazuje v "km/h".
-
-
-
jarror 02.06.2009 17:01
?
Nazdar gratulujem k výbornému agregátu :yes: A inak na to že to má najazdené len 1000 km mu dávaš dobre zabrať v tom videu...veľa šťastných kilometrov-
-
"-- skrytý --" 03.06.2009 15:43
« Re: Re: ?
AKO MOZE MOTOR ZLENIVIET? Toto som nikdy nepochopil.. vysvetli mi to niekto? Prilis nizke otacky motor nema rad, to ano, ale motor ti to da cukanim patricne najavo a to musi citit aj ten najhorsi vodic.. dalej to ma za nasledok napriklad usadzanie karbonu u starsich motorov a podobne.. ale ako moze motor zleniviet? toto my vysvetli:)
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 03.06.2009 15:48
« Re: Re: ?!
kde tam mas prosimta 10 airbagov? dalsi odbornik co pocita kazdy znak airbag za airbag? tak napriklad zavesne su spolocne pre prednych aj zadnych, cize to je len 1 bag, nie 2:) atd... -
Martin_Happy 03.06.2009 16:04
« Re: Re: ?!
Super přístup. Už se nedivim že si všichni starší myslí že dvacetiletý lidi sou všichni jako ty. Fakt paráda. Na Nás pár normálních mladejch co se v autě zabít nemusíme pak zas koukaj mezi prsty a házej nás do skupinky těch mladejch blbečků. Řidičák ti asi sotva uschnul ale už lámeme rekordy a předjedeme Šumachra co? Navíc máš auto v záběhu a teda takhle ho trápit, tebe asi mrzí že jezdí, viď? Když vidim lidi jako ty tak bych fakt zaved řidičáky na zkoušku a navíc ještě psychotesty. No hlavně že tebe na silnici naštěstí jen tak nepotkám. Já nikomu nic zlýho nikdy nepřeju, ale auto je taky trochu o zodpovědnosti.
P.S. Bugatti je s měkkym I a dvěma T!!!-
jojo756 03.06.2009 16:15
« Re: Re: Re: ?!
ešte raz to video neni toto auto ani ja nesedím za volantom ale je to len suchá demonštracia že aj jednaštvorka aj ked TSI na octaviu uplne stačí dufam že na moje vozenie sa zmeníš nazov lebo ako hovorím 6,1 priemer spotreba sa da dosiahnut rozumnou jazdou a to auto ešte viac ako 120asi ani nešlo
-
-
-
-
"-- skrytý --" 03.06.2009 15:38
hmm...
10 airbagov ti pri 160kmh pomoze ako mrtvnemu kabat:) spotreba 6,1 a ty dufas ze este klesne? nemas nejake prehnane poziadavky?:) Inak pekne auticko, chvalim:) Len trosku rozumu pri soferovani.. >:-[]-
jojo756 03.06.2009 16:13
« Re: hmm...
no ja neviem prečo si každý myslí že to video to je moje auto ja by som to tomu autu nikdy nespravil a ešte mam rad svoj život tak reči o nezodpovedných vodičoch su neni namieste dufam že všetci zmenite nazor na moje šoferovanie ved len ta primerna spotreba to by sa asi pri 160-ke nedalo dosiahnut ale rozumnou jazdou určite ano
-
-
Martin_Happy 03.06.2009 16:27
Re: Re: Re: Re: ?!
Jo pardon, koukám žes to napsal už vejš. No sem rád že to nejseš ty, to auto je fakt v záběhu a když to vydržíš a rozjezdíš tak se ti odvděčí excelentníma vlastnostma. Když si to nebyl ty, tak se omlouvám a beru zpět. Tak hodně zdaru a km bez nehod. :yes: -
tomikadze 03.06.2009 23:41
1.4tsi pre octavku blbost!!!
octavka nie je fabka, je tazka, par znamych to kupilo a pindaju, motor sice relativne ok, ale je to len motorcek kde musi v jednom kuse dopovat turbo a to sa odraza na spotrebe, väcsina z nich ma spotreby atakujuce 12 litrov v meste. Radsej jednoznacne a minimalne 1,8 tsi. Ideal 2.0 TFsi. Ten motor je hrozne natahovany a nevydzi vela, jasne natoci asi 150000km ale bude uz tak vytahany ako susula 40 rocnej kurtizanky-
Matt26 03.06.2009 23:46
« Re: 1.4tsi pre octavku blbost!!!
>:D >:D . Nice. Ja by som to neformuloval tak "tvrdo" ale tiež si myslím že životnosť je dosť otázna. No uvidíme, recenzku tu máš, autom jazdíš, tak snáď dáš vedieť ako to je. ;-) A jedna rada: Odporúčam veľmi motor nevytáčať, zvlášť kým je v zábehu (tak ako si to robil v tom videu). Viem že to bolo na ilustráciu akcelerácie, ale môže sa to na ňom podpísať. :-|
Každopádne prajem veľa šťastných km bez nehôd. ;-) Nech slúži
P.S.: Nechcem rýpať, ale chcelo by to zmeniť titulnú fotku.-
-
MichalSN 05.06.2009 01:19
« Re: Re: 1.4tsi pre octavku blbost!!!
mato .. tvoja 307 videla cervene tak akurat svetlo na semafore :D:D
auto je pre mna spotrebny tovar ... drzim ho do max 120 000 km a fuk dalsie ..
(rocne spravim min 30 max 45 000 km)
proste ked si kupis karu nech je hociaka samozrejme ze si ju setris, hýckaš ... ale sem tam to proste treba odpalit ...!!!
ci uz je to jednadvojka alebo V8
ja som setril auta vzdy do 1000km .. nasledne som si sem tam doprial adrenalin a novu sadu pneu ...
Vela stastnych km ... :-) este ze je tam to turbo
-
jojo756 04.06.2009 08:20
« Re: 1.4tsi pre octavku blbost!!!
no ale chcel by som ti povedat že vw s tohoto motora doluje ešte viac koní, lebo dava tam aj kompresor ja mam len turbo a ten motor to neni obyčajna jednaštvorka z fabie ale ma to nový blok motora z ineho materialu aby odolaval teplu a tlakom a este k tomu turbu ked ideš podla predpisov lebo ako isto vieš na slovensku je 50Km v obci tak ti turbo ani nezapne a to do prace chodim z denini do dediny takže pre mna je to vyhovujuce a neviem čo tý tvoji kamarati robia ked 12 litrov ja nemam ani pri rozbehu ale šak každý mame na to iný nazor a aj za ten tvoj ti dakujem :-) :-) :-) :-) :-) :-)-
Brandon Walsh 04.06.2009 08:21
« Re: Re: 1.4tsi pre octavku blbost!!!
ja si tiez myslim ked sa k tomu motoru spravas tak on vydrzi a skor ako tato oktavia by ma trapila nova ibiza cupra 1,4 biturbo >:-[] 180 HP -
tomikadze 04.06.2009 09:53
« Re: Re: 1.4tsi pre octavku blbost!!!
ono to je skor asi o tom ze ty jo voe mam novou vochcavku, je to len 1,4 ale jede jako prase koukej!!!
No to je taka psychika ze mam sice maly motorcek ale je tam turbo tak ja vam vsetkym ukazem. Problem je ze takto bude jazdit asi dost ludi prave kvoli tomu ze vsetkym vytru zrak s 1,4kou. Potom to turbo dostavat zabrat v kuse a nech mi nikto nehovori ze pri normalnej jazde turbo ani nejde. Je to hovadina lebo ten motor sa musi pobyt s riadnou vahou. Je to fyzika a basta.
-
-
Special-line 04.06.2009 13:36
« Re: 1.4tsi pre octavku blbost!!!
S tou životností bych to neviděl až tak špatně. 150 000 km je podle mě málo. Ten motor musí najet minimálně 2x tolik. 150 000 km jsem někde četl že byla životnost motoru Octavie 1,8 Turbo při zvýšení výkonu ze 110kW na 210 kW. tzn. že sériovej motor musí najet mnohem více. -
"-- skrytý --" 05.06.2009 15:23
« Re: 1.4tsi pre octavku blbost!!!
Nedá mi aby som nezareagoval na túto tému. Tu asi este nikto nepocul o Downsizingu. Nemožem písať z vlastnej skúsenosti ako to je s tým ktorým motorom ale triezvy pohľad by nezaškodil. Spotreba je jedna vec a ako isto každý vie je veľmi, veľmi závislá na štýle jazdy.Pri zážihových motoroch to je obzvlášť pri niektorých viacej pri niektorých menej. Takze tých 12 litrov ako uvádzaš v meste može byť reálne, ale kto na Slovensku najazdí 100 km v kuse v meste asi nikto tak tu nad tým "neplač". Odporúčaš tu motory ktoré sú trošku o kategóriu vyššie a nie každý na to má, a tá spotreba asi súvísí s tými motormi a nie s touto 1.4 TSI. Ja si myslím, že z hľadiska ceny, spotreby emisií je tento motor najvhodnejší nie len do octavie ale trebars aj do golfa, altei, leona, A3,.... hlavne pre toho kto chce moderný kultivovaný motor s dobrým pomerom výkon a spotreba. Dúfam, že už skončí éra zastaralej 1.6 MPI, ktorú tak všetci s radosťou kupovali a kupujú a ešte jasné staré PD-čko 1.9 TDI,ktoré keď ráno sused na dvore naštartuje tak "zobudí" všetkých naokolo. A s tou životnosťou si povedzme len toľko nikto nekonštruuje autá a motory na viacej ako 150 000 km to by sme ich potom nemuseli ani kupovať keby nám škodovy 105, 120,...favority vydržali. A predstavte si tých ekonómov vo veľkých koncernoch keby ste im povedali že auto musí vydržať 300 000 km a viacej, z hľadiska materiálov a konštrukcie nie je problém ale kto to zaplatí.....ten vývoj, špeciálne materiály, výrobu a kto kúpi produkt ktorý bude predražený len preto lebo chceli aby vydržal niekoľko kilometrov. A okrem toho motory sa konštruujú na tzv. motohodiny a nie km. Pozrite si na internete koncept MAHLE: z 1.2 litrového trojvalca preplňovaním získaly 144 kW pri 6500 ot/min s krútiacim momentom 285 Nm pri 2000 až 3500 ot / min. Takže možnosti a vývoj sú už oveľa daľej. A nakoniec chcem pochváliť majiteľa za výber moderného motora a zároveň mu poďakovať že nepodľahol 1.6 MPI a 1.9 TDI a vybral si skutočne dobre. Prajem mu veľa šťastných kilometrov a nech dlho slúži bez poruchy.Dúfam, že bude postupne pridávať postrehy s týmto autom a hlavne s motorm. -
bono.p 29.07.2009 19:10
« Re: 1.4tsi pre octavku blbost!!!
Tych 12 litrov im to berie pri dodrziavani rychlostnych limitov a civilnej pohodlnej jazde?
Ja sice s 1.4 TSI ziadne skusenosti nemam ale mam skusenosti s HDI a 1.8T. HDI sa vdaka turbu moze chovat podobne az na absenciu tahu vo vyssich otackach...
HDI som jazdil v meste za cca 7,6 litra, ked som este jazdil ako prasa. Potom som postupne zacal zistovat ze vlastne najvacsi tah ma ten motor okolo 1800 az 2500 ot. a absolutne ho nema vyznam tocit. Spotreba klesla asi na 6,7. Podobne si myslim, ze ludom ktorym to zerie 12 litrov tak jednoducho nevedia jazdit s turbom ekonomicky a stale to vytacaju. Vtedy to musi zrat ako mamut..to je pochopitelne, pretoze to turbo doluje z 1.4 litra 122 koni.. Turbo je ekonomicke pri nizkych otackach. Zatah prichadza uz pri 1500 otackach co je uzasne. Samozrejme ojnicne loziska dostanu riadne cez pisky ale tento motor je na rozdiel od atmosfercikych verzii na toto konstruovany. Neverim, ze by si to VW lajsol aj ked nie som priaznivec tejto znacky. -
bono.p 06.09.2009 13:21
« Re: 1.4tsi pre octavku blbost!!!
Podla vsetkeho si na tomto aute este nesiel.. Blbost je to co pises a nie 1,4 TSI v Octavke. Ano 1,8 TSI je urcite sviznejsia, to sa neda porovnavat (jazdil som 1,8T). 1.4 TSI ma ale velmi milo prekvapilo a ako skeptikovi co sa tyka koncernovych aut sa mi trosku poopravila mienka o Octavii.
Na Octavke teda zostala uz len jedna tienista zalezitost..CENA a to ze sa kradnu. Na prvy pohlad ma na tejto Oct. zaujala pedancia s akou je spraveny interier. Je sice nudny, ale ta kvalitka je premiova.
Uz na kratkej trase je citit perfektne odladenie podvozku a riadenia. V danej triede sa tomu blizi len Opel Astra ak neratam Focus ktory je najlepsi.
A dostavam sa k najlepsej casti auta..motor a prevodovka. Skutocne bola to jedina vec co Octavke chybala. Nemala poriadny motor!!! Resp, mala ale nie kezdy si moze dovolit 1,8 TSI resp. predtym 1,8T.
Po zasadnuti za volant som bol skepticky, lebo jeden redaktor ma v recenzii odradil, ze vraj to ma turbodieslovy charakter a taha hlavne dole. Tuto charakteristiku denne zazivam v HDI.. Nastastie pri 1,4 TSI je opak pravdou. Preplnanie nie je prilis silne, takze odozva motoru nie je pomalsia ako na 1,6MPI s elektronickym plynom. Nabeh vykonu je absolutne linearny, takze to zvadza k milnemu nazoru, ze motor dobre netaha. Naopak, nezomrie vo vysokych otackach ako diesle, ale taha az dokonca, povedal by som ze zatah je najsilnejsi prave v hornej tretine otacok.. Velmi prijemne je to, ze motor nenakopava ako turbodiesel. Neznasam to. Navyse nakopavacie motory zeru aj travu popri ceste, zle sa davkuje plyn. S HDI jazdim usporne paradoxne len s tempomatom. 1,4 TSi ma na strane druhej dostatok tahu aj v nizsich otackach aj bez nakopavania :-)
Moj jednoznacny zaver znie: Toto nielen ze je vhodny motor pre Octavku. To je nalepsi motor ktory v Octavii kedy bol!!! Nehodnotim tu teraz absolutny vykon.. Hodnotim a ocenujem jeho vynikajucu vyvazenost ceny (mam na mysli cenovy rast oproti slabsej motorizacii), vykonu a momentu, spotreby a nakoniec aj kultury chodu a tichosti.
-
-
zip2016 04.06.2009 10:11
Pěkný
Ahoj, moc pěkná OII. Možná jediné co bych jí vytknul jsou ty přední světla, ale to je jen můj dojem. Mě to trochu připomíná korejskej styl, ale jinak je pěkná. Mě osobně se víc líbila ta verze před fl, ale to není důležitý. Mám zkušenosti s 1,8 TSI a musím říct, že kdybych si měl koupit auto pro sebe a chtěl bych OII, tak bych volil asi 1,4 TSI. Ta spotřeba u 1,8 je dost závratná a pro rodinu dost zatěžující rozpočet. Myslím, že 1,4 TSI se 120-ti koňma +- je pro OII dostačující. Ať ti dlouho jezdí a nenech se rozhodit tvrzením, že je ten motor malej a tak. ;-) :yes: Ten motor je dobrej. :yes:-
raceday 05.06.2009 00:29
« Re: Pěkný
:-) u služební 1,8 tsi máš spotřebu 10,5 ;-\ u Focusu 9
Já mám na 1,8 tsi 8,2 ...jezdím hóóódně svižně a mám tam kola 17", zatím co policení Octavie 15"
Tak problém bude někde jinde. Psát, že 1,8 tsi má "závratnou" spotřebu je kravina. Pokud se na tom střídá x strážců zákona na který neplatí dopravní předpisy a to auto není jejich ...potom asi ano
:-)
Troufám si tvrdit, že kdo má vlastní 1,8 tsi na 15" kolech a má spotřebu přes 8L jezdí jako totální prase!!!
-
kaaRS 04.06.2009 17:49
Zdravim..
Ahoj octavka pekna. Ale vice me zajima ten motor. Chci kupovat auto pro rodinu a chci Alteu XL s 1,4TSi. Myslim ze momentalne neni v nabitce lepsi motor. Maly lehky moderni motor s malou spotrebou mala pojistka a jiste kultyvovany ne jako prezity 1,9tdi. S tim kolik motor vydrzi bych to nevidel tak cerne. A 150tisic ci kolik to tam kdo psal je blbost totalni. Snad ve VW nevypusti do sveta motor ktery nevydrzi ani 300tisic to je blbost. S tou spotrebou jsi me velmi prekvapil 6,9l na najeto ani ne 1000km je super hodnota. At slouzi a pis jak to s motorem vypada po dalsich km. ;-)-
-
Matt26 04.06.2009 18:01
« Re: Zdravim..
1265 kg pohotovostná hmotnosť novej Octávie? >:D To si z akých papierov vydoloval?. Neverím ;-\ . Životnosť motora vždy závisí od starostlivosti a zachádzaní s ním. Je na to jednoduchá rovnica ktorá na 90% platí. + 1000 ot pri vytáčaní motora = -100tis. km životnosti motora. Tak ak je motor konštrukčne chopný zvládnuť
300 tis. čo si myslím že je premrštené, tak keď mu majiteľ bude pravidelne "nakladať" tak nevydrží ani tých 150tis. Ale to teraz ešte nik nevidí, lebo sú to nové motory (pýcha VW na ktorú nedajú dopustiť) ale o 2-3 roky sa ukáže. Ja osobne by som tomu neveril. Ale je to len môj názor. :-)-
kaaRS 04.06.2009 18:09
« Re: Re: Zdravim..
Tak asi jsem padly na hlavu kdyz si budu myslet ze kdyz pojedu na jednicku 160km/h ze ten motor vydrzi 300tisic?? Tak samo ze jsem to mysle pri normalnim jezdenim. A ze je to od toho jak se k motoru clovek chova jsme myslel ze je samozrejmosti. Taky jen muj nazor. :-)-
Matt26 04.06.2009 18:13
« Re: Re: Re: Zdravim..
Samozrejmosť je že ľudia v benziňákoch radi motor točia. Sám som to rád robil na starej dvojlitrovej atmosfére. Teraz si už pravdepodobne zvyknutý na naftu (tak ako ja) a na to že motor ťahá ok 1800 ot. s plným krútiakom. Ale benzín nie. Alebo si myslíš že bude vždy jazdiť v rozpätí 1800 - 2300 ot. ? Asi ťažko. ;-\-
-
Matt26 04.06.2009 18:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Zdravim..
hmm, teraz neviem čo tým myslíš. Že buď ho mám ja zlý alebo druhá varianta mi nejak uniká. By ma potom zaujímalo koľko mu "dávaš" pri predpisovej jazde. Pravda, 90tka sa dá ísť na trojke ale aj na 5-6tke. A čo presne si nepochopil? ak bude chcieť od toho auta nejaké zrýchlenie, tak mu 2000 ot. rozhodne stačiť nebude.
Neviem čo nakoniec vyberieš do nového autíčka a je to samozrejme tvoja vec. Ale nie všetko nové je vždy aj dobré.-
Brandon Walsh 04.06.2009 19:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdravim..
ale ten motor musi vydrzat ako bolo pisane nedali by do "obehu" motor co nic nevydrzi a napriklad moj leon benzin ten motor pomaly este nikdy nesiel iba ked hlasia radar a ideme okolo a cim viac ma najazdene tym lepsie ide zreje ako vino >:D >:D-
ghotic.ghotic(new Mazlík) 04.06.2009 19:19
« Re: Zdravim..
Asi tak, já mám 1,4 benzín a občas se divím jak jede. Zvládne vytáhnout kopec od 60km/h na pětku. Ale snažím se ten motor nevytáčet-byl jsem zvyklý z favorita, že když to mělo méně jak 3000 otáček nejelo to a tady dávám za 5 někdy v 75 a nervu to do maxima. Má už přeci jen něco najeté... :-) -
Matt26 04.06.2009 19:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdravim..
Tak za prvé, hovorí sa tomu čerpadlo-tryska a nie pumpa diesel, a za druhé, tento "systém" má už len stará 1.9tdi, čo neviem z akých príčin nechali v ponuke. ten si vybral tento "génius" :[odkaz]
Agregát v ponuke 2.0Tdi už má "konečne" spravené moderné vstrekovanie common rail (francúzi to už majú roky) a vyniká kultúrou chodu, výkonom a aj spotrebou. A je rozdiel či budeš mať 140k z dvojlitrovej nafty alebo z 1.4benzín.
A čo by som volil? To nie je podstatné, je to tvoje auto, tvoje peniaze a tvoje rozhodnutie. Hlavne že si spokojný a máš to autíčko rád. ;-)-
Jetty 05.06.2009 15:11
« Re: Zdravim..
Čau Matt26, myslet si že 1.4TSI najezdí pouze 150tis km je pěkná hovadina. Kdyby to byla klasická 1.4 a někdo to jen tak předělal, tak to moc nenajede. Ale tovární vývoj zahrnuje zesílení všech hybných částí, jako např. kliková hřídel, ojnice, ložiska, písty atd. Při zkušebních testech tyto motory najedou více než 100tis km a dostávají pořádně zabrat. Dnes si žádná automobilka nedovolí dát do auta motor s životností takto malou. Neříkám, že se nemuže něco po***, ale většinou záleží na chování se majitele - pokud to točí za studena, nedochlazuje apod.
Jasně že ta nafta bude mít životnost větší, ale je to dáno spíše koncepcí motoru - nižší pístová rychlost = menší námaha. Ale to už se bavíme o km, které bude mít najeto většinou tak 5 majitel :-)-
Special-line 05.06.2009 15:23
« Re: Re: Zdravim..
Přesně tak. 150tis. na motoru najede v pohodě Škodovka 120tka. Turbo neturbo, malej obsah nemalej obsah, jsme o 30 let jinde a ta životnot sériově vyráběných motorů tomu odpovídá. Jen někdo nechce pohopit že je aktuální všeobecný trend snižování objemů a ty motory jsou na to při konstrukci dimenzovány.-
Matt26 05.06.2009 15:51
« Re: Re: Re: Zdravim..
Ja sa s Vami nechcem hádať a diskusie sú na to aby ľudia vyjadrili svoj názor. Koncepcie maloobjemových motorov sú urobené z núdze. Keby nebola taká doba, emisie, obmedzené zdroje paliva atď. tak sa k tomu nikto neuchýli. A je rozdiel : 1.6THP - motor od PSA v spolupráci s BMW a nejaká 1.4 alebo nedaj boch 1.2TSI od VW. Ja som netvrdil, že po 150tis ten motor bude na vyhodenie, ale bude hodne opotrebovaný a bude vyžadovať značné finančné náklady. Preto pri týchto motoroch aj skrátili servisné intervaly a kladú väčší dôraz na výmenu oleja. Pod 1.8 by som tsi-čko rozhodne nekúpil. Ako hovorí BMW, objem ničím nenahradíš, čo je trošku paradox, keďže aj oni boli dotlačený hlavne v modelovej rade 7 použiť menšie 4litre dvojito preplňované. Ale zachovali si image a aj napriek "ťažkej" dobe nechali v ponuke aj 6.0 V12.-
Jetty 05.06.2009 16:24
« Re: Zdravim..
Co se týká VW myslím že mají velké zkušenosti s turbobenzíny narozdíl od PSA. Proto taky PSA na motoru spolupracovala s BMW které využilo své know-how a díky tomu PSA nejvyšší výkonovou verzi tohoto motoru nedostala :-( Litrové výkony těchto motorů jsou obdobné, proto se dá předpokládat i obdobná životnost. ;-)-
-
Filip . 06.09.2009 15:39
« Re: Re: Zdravim..
Zdravim tiez sa idem pripojit neda mi ... Znamy ma 1.8 20V turbo ... nabehanych 286000 km. :-) Auto je po motorickej stranke fakt vynikajuce ... ale co sa tyka interieru a plechov katastrofa ... 1.9 TDI sa vyznacuje svojou dlhou zivotnostou a spolahlivostou tak nemusite hned na niekho nadavat ze si kupil OII s 1.9 :-) 1.4 TSI si myslim ze je v dnesnej dobe dobra volba ... taky kompromis ...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Deutscher 05.06.2009 17:59
ahoj ahoj
pekná Octavka. este trochu viac a lepsich fotiek a mas 3x10. inac ta 1.4 ma velmi pekny vykon, aj ked ja som privrzencom TDI agregatov ale ako sa hovori: 100 ludi 100 chuti. A co sa mi paci najviac na facelifte- bile podsvietenie budikov ako v AUDI-nách :yes: -
jojo756 17.09.2009 17:01
PO 6000KM MOTOR ma spptrebu 5,9 l/100km PARADA
ahoj pani fanúšikovia škodovky teraz máme na tachomery asi niečo cez 6000km a spotreba sa upravila na 5,7 - 5,9 l/100km takže spotreba vynikajuca zatial žiadna chyba sa nevyskitla len dolievame benzín a to je všetko a užasne sa vozíme teda vždy sa teším ako prevetrám našu oktavku odporúčam 1,4TSI -
tai 29.07.2012 11:14
TSI nebo TDI???
Ahoj, jsem 4 roky majitelem benzinové 1,6 v Peugeotu 306 a pohlížím se po ojetém vozu od r.2009 v cenové relaci 300.000-350.000 Kč. Mám zálusk na Škodu Octavii;Superb, VW Passat, Audi A3;A4. Ze zmiňovaných mi samozřejmě nejlépe bude vyhovovat s nízkým stavem najetí kilometrů Octavia. Proto se chci zeptat jaký motor? Všichni mi doporučují TDI, malá spotřeba atd. 1,2 TSI jsem testoval a moc mě za srdce nevzala, zato 1,4 TSI je jiné kafe. Příjemně zrychluje i se zařazenou 5 ve městě a hlavně má člověk dostatečnou výkonostní rezervu na předjíždění a také nebude zadýchané při naložení 4 osob+náklad na dovolenou. Ročně najedu nějakých 14000-17000km. Součastnou spotřebu u Peugeota mám průměrně 7,5l/100km, s tím, že bych chtěl s novým vozem jít rozhodně dolů. Styl jízdy je různý, někdy jedu na pohodu jindy zase svižněji, ale obecně 55-65km/h město a mimo 95-110km/h, ale většinou jezdím těch 100km/h kde se dá(samozřejmě myslím mimo město). S tím, že dojíždím k semaforum,ve městech a vesnicích na neutral a čekám až rychlost sama poklesne popřípadě zbrzdím. Dálnici vidím tak jednou ročně, když na ní omylem zablodím. Vím, že jsou TSI motory závislé na stylu jízdy a proto chci mít radost z jízdy a ne se jen honit za spotřebou a jezdit přesně předpisově. Je podle Vás vhodné si pořizovat 1,4TSI? Jakou by mělo auto spotřebu v mém případě? Děkuju za vaši odpověď. Michal-
talio2 29.07.2012 11:30
« Re: TSI nebo TDI???
spotřeba by ti klesla kdybys dojížděl k semaforům se zařazeným kvaltem, "brzdil motorem" .. osobně na 1,4TSI nevidím nic špatného .. jen si při koupi koncernovýho auta důkladně prověř historii km a servisu podle VIN v autorizovaným servisu.. u VW group všechno krásně vyběhne v počítači což se o Peugeotu, Citroenu atd.. říct nedá :-) .. to jsou mé rady o které se nikdo neprosil >:D -
Ondřej Šámal 29.07.2012 17:04
« Re: TSI nebo TDI???
Pokud chceš radost z jízdy, tak na VW koncern zapomeň. Zkusil bych se podívat po nějakém BMW 3er nebo C-klasse. Pokud ale jinak nedáš a nebude ti vadit, že auta z tvého výběru patří na vrchol žebříčku kradených aut a jsou taková nemastná neslaná, tak bych se podíval po Superbu (tam ale bude problém s motorizací, protože 1,4 TSI nemá výkon, 1,8 TSI zase víc žeře a diesel nemá v tvém případě smysl), případně Passatu (tady je zas problém s benzinovými motory, protože na trhu prakticky nejsou). Octávku bych vyloučil hned, je už za zenitem (navíc se krade jak divá), u Audi mám zase pocit, že jsou to vlastně jen VW s o 30% vyšší cenovkou.
A nebo se na tahle auta vykašlat a kouknout se na Mondeo 1,6 EB, Mazdu 6, Hondu Accord atd.-
tai 29.07.2012 21:29
« Re: Re: TSI nebo TDI???
O Mondeu jsem taky uvažoval, ale jedině v dieslu a nebo 1,6 ecoboost. V 1,6 EcoBoost ho zatím neseženu a do duratecu se mi nechce. Nový model Focusu je po usednutí za volant supr, ale je tam malý kufr, takže jsem ho vyřadil taky. Chci rozhodně 5-ti dvéřový model, sedana mám doma a když potřebuju odvést něco většího je to docela puzzle. No a kombi je pro mě myslím zbytečnost protože většinou cestuju sám nebo ve dvouch, ale A4 jedině v kombi. Co si týče Mazdy a Hondy, zatím jsem se nedíval, nevím čím to je, ale nelákají mě :-( Je mi jasné, že v mém případě je lepší benzín. Málo najedu, lepší zimní starty, lehčí auto na přední nápravě atd. Jenže jaký moderní benzín s výkonem, aby to nebyl dvoulitr a nerujnoval mi peněženku a já měl radost z jízdy. Jen co jsem byl na dovolený v Itálii, všiml jsem si, že většina italů jezdí v dieslu. Taky je tam docela drahé pohoné hmoty oproti nám.-
Ondřej Šámal 29.07.2012 22:05
« Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
V Itálii jezdí v dieselu hlavně kvůli daním, kdy auta nad 2 litry objemu platí mnohem vyšší daň. Takže přeplňovaný diesel nabídne lepší jízdní výkony, než atmo benzín se stejným objemem (což se po nástupu turbobenzínů taky začíná měnit). A co třeba nějakýho korejce (Cee´d/i30)? Za 350 tisíc budeš mít nové auto, pokud chceš víc prostoru, tak kombi verze snad už jsou taky na trhu. A nebo zkusit nějakou skladovku, VW teď bude doprodávat Golfy, tak bych se po nějakém podíval (možná by šlo ještě něco zadat do výroby a dostat hezkou slevu). A co Peugeot 308 (1,6 VTi 120 koní)? S dnešními cenami nových aut bych se na ojetinu asi vykašlal ;-)-
tai 30.07.2012 17:50
« Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
Tak tohle jsem nevěděl a moc děkuju za vysvětlení, jak se jeví Itálie k řidičům. Tak to se pak nedivím proč většina italů vlastní disel. Teď si moji rodiče koupili úplně novou Kiu Cee´d s 1,4 pod kapotou a musím uznat, že korejci udělali ohromný skok. Je tam téměř vše co člověk při běžném ježdění využije a ocení. Neměl jsem tu čest se s ní projet na dlouhou trať, tak zatím nemohu soudit jak se chová na silnici. Ale na pohled vypadá více jak dobře. Jooo, taková i40 v combi a černé barvě, na které mi spočinuli oči v Itálii, ja taky bomba. Golfem jsem se taky svezl a za cenu cca 354000,- dostanu 1,2TSI 77kW v docela ucházející výbavě, rozhodně lepší než co mám teď a o to přeci jde. Ale když Golfa, tak to rovnou mohu jít do Octavky.
Peugeota jednoha mám a do dalšího francouze se zatím nehrnu. Chtěl bych pro změnu přesné řazení a dobrý podvozek. Taky jsem uvažoval o nějakém SUV jako Yeti,Tiguan,Qashqai,ix35 ale tohle se jen těžko hledá. Pokud nějaký je ve slušné výbavě(ne jako Yeti ve výbavě Active) a motorizaci tak je něco špatně za 350000,-. Nebo si to jen nalhávám a realita je jinde.
Co ty by jsi mi doporučil z benzínového motoru?-
Ronault. 30.07.2012 18:47
« Re: Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
Golf jezdí o něco lépe než Octávka, není to tak hmatatelné na první svezení, ale poznat se to dá. Taky má Golf lépe zpracovaný interiér a je podstatně levnější. Novou Octavku s 1,2 TSI je problém sehnat za tyto peníze.
Pokud chceš přesné řazení a dobrý podvozek, tak je tady kupodivu Megane s 1,2 TCe Grandtoure a vlezeš se v kombíku do 350t s pěknou výbavou. Za 350t SUV neseženeš, tedy rozhodně ne nové a jestli ti jde o spotřebu, tak při výšce SUV počítej s růstem spotřeby o 1-2 litry oproti stejnému motoru třeba v kompaktu. Nevidím v tom moc smyslu, navíc jízdní vlastnosti nikdy nebudeš mít tak dobré, jak v kompaktu, vyšší těžiště dělá své.
Řešil jsem teď podobnou otázku a vyšlo mi několik voleb nových aut:
Golf 1,2 TSI Comfort Edition
Megane Grandtour 1,2 TCe (pětiletá záruka je, ´podovozek je dobrý a řazení nového šestikvaltu je na úrovni Golfu, sám jsem se divil)
P308 1,6 HDI - je to jedno z mála aut v této třídě, kde je příplatek za naftu minimální. 1,6 HDI je navíc hodně úsporný (5l/100 není problém) a 308 nejprostornější ve třídě. Bohužel pětikvalt u 1,6 HDI je pořád nepřesný.
Ceed, ale ne s 1,4 CVVT, ten motor je naprosto nepostačující, možná ještě 1,6 GDI, ale po svezení s 1,6 CRDi bych dal přednost právě naftě, ale to by bylo přes limit.
A nebo zkusit sehnat nějakého Golfa s 1,6 TDI, což je dobrý motor (sice pocitově není tak silný jako kdysi 1,9 TDI, ale je úsporný a má široké spektrum použitelných otáček), ale třeba předváděčku. Nějakých 380t Kč by neměl být problém, stačí trochu smlouvat.
Možností je hodně, ale osobně bych se při této částce vys..r..al na ojetinu a vzal si nové auto. Nové je nové, má záruku, máš svůj klid. -
Ondřej Šámal 30.07.2012 19:07
« Re: Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
Já bych to dál neřešil a šel do Golfa. I když to má VI. generace prakticky za sebou, pořád je to nejlepší auto z nižší střední (a to VW koncern nemám v lásce). Oproti Octávce je to auto o generaci dál, navíc je menší, takže má lepší dynamiku i spotřebu, o vyšší kvalitě zpracování nemluvě. A 1,2 TSI není nijak špatný motor, retěz se vyřešil, takže by to měo být v poho.-
-
tai 30.07.2012 20:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
Diky chlapi, až si něco vyberu, dám vědět a udělam recenzi.Nejhorší je na tom, že pořádně nevím co chci. Srdcem bych bral vše co má kola, ještě, že mi mozek radí neukvapuj se. Ale je to někdy dřina, když vidím denně projíždět tolika pěkných aut. Ale stejnak děkuju za rady, snad si z toho neco vezmu a popřípadě znovu celé pročtu a možna na něco příjdu.
-
Ronault. 30.07.2012 21:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
Klidně se ptej. V posledních 2 měsících jsem projel vlastně všechny zástupce nižší střední třídy, takže mám docela přehled. Problém v konečném důsledku mám ten, že sám bych měl aktuálně na 100% něco vybrat, kdy bych si byl jistý, že je to 100%. Každé auto má své plusy a mínusy, některé více, některé méně, ale z druhé strany mě nenapadá vyložený outsider, který bych si nikdy nekoupil.
Pak dej vědět a napiš. ;-)
-
-
-
-
-
-
-
-
Ronault. 30.07.2012 22:11
« Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
Takže když dojdu k VW, tak mi poví, co mají v databázi o tom, co udělal nějaký garážmistr, jo? >:D Poslal to tam jak?Telepaticky >:-[]
V databázi jde dohledat vše, co bylo do databáze dodáno a nejen v záruce, ale i po ní, navíc i ti, kteří mají u PSA zaplacený přístup, takže klidně neautorizovaný servis.
A pokud jde o paměť vozidla, tak mazat se dá všude, když ne přes diagnostiku, tak klidně jinak. V podstatě šikovný člověk udělá cokoliv, jen je třeba vědět na koho se obracet.-
talio2 31.07.2012 21:20
« Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
o tom co dělal nějakej garážmistr se nebavim, bavim se o autě s prověřenou historií atd.. po garážmistrovi bych nikdy nic nekoupil (osobní postoj, nemusí ho kdokoliv akceptovat) to radši koupím auto s mnohem větším nájezdem a prověřeným VINkem než nějakou .. no ty víš co..
Z praxe vím, že u PSA to dohledat jde, ale v takovém rozsahu jak jsem popsal.. to, že můžeš být znalý více může být možné, nejsem dokonalý
Na paměť auta ti se**re bílej tesák, důležitý je VINko a výpis servisní historie podle něj, podle mě řešíš kapitální békoviny, ale je to můj postoj a píšu to tu sám za sebe.
Z praxe taky vím, že spousta lidí kupuje auta jak rohlíky a pak si všude stěžují a nadávají, pokud nejsem blb, mohu spoustě problémů předejít.. ale Ronaulte, jen pro pořádek : porouchá se ti myčka, mikrovlka a pozor !! i raketoplán ;-) .. jde jen o to, nebýt jouda.. a to není mířeno na tebe, ale na všechny ty co dělají (opět podle mého názoru) zmíněné békoviny.. pokud budeš chtít, dám ti na mě telefon, místo kde bydlím a rád ti to vysvětlím, nemám s tím problém a za svými názory si stojím-
Ronault. 31.07.2012 21:39
« Re: Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
Já ti tady nepopírám o tom, že auto od garážmistra bych koupil a další, co se tady rozepisuješ. S tím já nemám problém souhlasit, ale reaguji na konkrétní prohlášení:
"u VW group všechno krásně vyběhne v počítači což se o Peugeotu, Citroenu atd.. říct nedá"
a pak reaguješ "Z praxe vím, že u PSA to dohledat jde, ale v takovém rozsahu jak jsem popsal.. to, že můžeš být znalý více může být možné, nejsem dokonalý"
Takže si utřiť myšlenky než tady začneš něco hlásat, ať si tady ve své koncernové onanii pak nemusíš v druhém příspěvku popírat předchozí.
Pokud jde konkr. o PSA, tak autorizované servisy a dokonce i neautorizované servisy mající s PSA a platící si vstup do databáze zadávají veškerá data o servisu do systému a pak z něj čerpají. Tohle jsem si ověřoval při koupi 207, protože je to předváděčka, tak nám i přesto ukazoval historii a co vše se zapisuje, totéž nám zapisuje onen smluvní servis při údržbě.
U Renaultu nebyl problém po 5 letech přijít do autorizovaného servisu a dohledat data ze servisu z Holandska z roku 2001, kdy bylo auto vyrobené a už v té době v databázi.
Ten zbytek mi nepiš, já nepotřebuju tyhle přednášky, paměť závad si přemažu sám drátem.
Jo a ještě jedna věc: "Z praxe vím, že u PSA to dohledat jde, ale v takovém rozsahu jak jsem popsal.. to, že můžeš být znalý více může být možné, nejsem dokonalý¨" a popsal jsi tento rozsah: "všechno krásně vyběhne v počítači "
Takové obecné povídačky jsem tedy od tebe nečekal... 8-s-
talio2 31.07.2012 23:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
"hmm" problém nebude v tom textu , přiznávám, mohl jsem to líp utřídit, ale lenost zvítězila.. i když to co tu píšeme může vypadat na neshody, v zásadě si myslím, že bysme se shodli a možná bych se podle tvých zkušeností ještě něco naučil, to by se mi hodilo.. v praxi bych to využil, protože to vypadá, že tady v ČB fungují jak u Peugeotu tak v Citroenu samý hovéda ( o citroenu to vím, tam jsem pracoval)..
Tímto bych se ti chtěl omluvit a ještě ti popřát hodně radostí za volantem.
PS: to o koncernové onanii jsem si nezasloužil.. to zkoušej na někoho jinýho :-)-
Ronault. 01.08.2012 00:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
Zasloužil, píšeš člověku, který nemá přehled, něco, co tady vyjadřuje absenci databází a pomalu děrovací stroje.
Pro mne je celá servisní historie trochu problém. Jak třeba dořeší člověk při koupi ojetiny problém, kdy předchozí majitel doléval olej častěji než je běžné a proto raději auto prodal. Nikde zápis, nikde nic dohledatelné a teď na Fabce vylágrovaný motor, který už byl dvakrát rozebíraný a to ani nemluvím, že pokaždé, jak s tím dobrý známý dojede, tak má na palubovce vánoční stromek. To je proti tomu moje Laguna svaté auto. 8-s Před koupí vše včetně servisky servisováno a prověřeno přímo ve Škodovce... ;-\
-
-
-
-
-
-
-