Škoda Octavia (2008)
13.8.2008Koupeno nové v ČR přes výborný autosalon v Pardubicích! Sériová Octavia II RS TFSI v modré race metalíze. Extra výbavu jsem se snažil zkombinovat jen…
Škoda Octavia II (Georg_e)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
m.z. 20.07.11 21:06
« Re: Re: Re: Re: Porovnání s 1.9TDi 96kW
A podle čeho víš, že to byla verze 230k? Několik takových sprintů jsem si zažil a RS nikdy neujížděla, Forester v sérii se udržel i Leonu Cupra 177kw. Nezávodil s tebou až do konce, tolik bys mu neujel. Boxer se právě vyznačuje výborným pružným zrychlením.
Myslel jsem, že jste to měli domluvené, takhle to má vypovídací hodnotu 0.
Jen dodám např. [odkaz] -
jirik306 20.07.11 20:34
« Re: Re: Re: Porovnání s 1.9TDi 96kW
Neznám generace Forestrů, ale tenhle rozhodně "pilu" jel, to mi věř. Dost na mě před tím dorážel a mínil se po.... aby mě předjel. Nesrovnám zrychlení z 0-100, to mě nezajímá a na okresce je taková hodnota k ničemu. To co nás asi všechny většinou zajímá, je akcelerace z rychlosti kolem 90 km/h a tu měl prostě tenhle forestr horší - vždyť je to velký těžký auto, tak se není čemu divit. -
m.z. 20.07.11 18:28
« Re: Re: Porovnání s 1.9TDi 96kW
Vrátím se ke sprintu s Forestrem, byl to prehistorický 4 rychlostní automat a ten je o řád pomalejší( MT, 0-100km/h za 6s), s Octávkou bys měl navrch až od 200km/h,jinak tomu sprintu moc nevěřím, že jel pilu.
Ale Octávka je dost rychlé auto a dobrý řidič si užije i s ní, je to výborný kompromis. -
jirik306 20.07.11 09:20
« Re: Porovnání s 1.9TDi 96kW
Ahoj, sorry že píšu až teď ale dlouho jsem tu nebyl...
Hele PD 96KW je skvělej motor s dobrým zvukem na diesla. Ale TFSI je prostě něco úplně jiného. U TDI mě štvalo, že to brutálně zatáhne, ale to je asi tak všechno. U TDI při předjíždění mě štvalo to přeřazování, protože použitelné spektrum otáček je prostě tak žalostně malé. S TFSI jedu 80 dám s meziplynem za 3 a za brutální akcelerace předjedu, kdy při zařazení do pruhu mám 140! Je to jiný svět, protože víš, že tam kde TDI končí ty se začínáš usmívat. Samozřejmě se tu bavíme u 4 válcích. 6 hrnek TDI je někde jinde, nicméně můj současný výkon převyšuje i 6 válcové TDI, protože s váhou 1470kg je oktávka znatelně lehčí než A6, 330D, 530D a jiné jim podobné.
Pro srovnání - kolega z práce a kamarád má superba 96KW s čipem přibližně tvých parametrů a kdysi když jsem měl ještě sériových 147KW, jsme si dali race na opuštěné silnici. Výsledek = do cca 110 jasně vedl, ale při překročení této rychlosti jsem ho docela rychle předjel a dále jsem ujížděl. Takže asi tak. Podotýkám, že jeho bratr má 530D + chip, a jede jim to stejně.
K tvým plánovaným úpravám - FMIC se vykašli, protože opravdu znatelný efekt je u benziňáků, kde jsou nesrovnatelně vyšší teploty. Turbo ano, ale bude to darda, protože budeš muset přikoupit adekvátní vstřiky s čerpadlem, pokud budeš chtít aby to fungovalo jak má. Nemluvě o dodatečné úpravě ŘJ - opět aby to fungovalo jak má. S větším turbem počítej s větší prodlevou po sešlápnutí plynu. Počítej taky s úplně jinou spotřebou než jsi zvyklý. Jakmile se totiž pustíš do výměny těchto komponentů, bude to chlastat!
Závěrem - kdyby se mě někdo zeptal jestli bych se vrátil k TDI, tak bych jasně řekl že nikdy. Jedinou výjimkou je pro mě 535D + chip akorát to je zcela za jiné prachy a na to nikdy mít nebudu, takže potom jasně TFSI.To že TFSI prostě papá drahý 100 oktanový benzín, to je fakt, ale pokud s tím počítáš, tak vlastně není žádné negativum. Samozřejmě pokud bych musel dojíždět 100 km do práce tak bych asi mluvil jinak. -
"-- skrytý --" 07.06.11 16:22
« Porovnání s 1.9TDi 96kW
Ahoj,
píšeš, že jsi předtím měl 1.9TDi 96kW, myslíš tím octavii I?
Jaké byly tvé pocity, když jsi přesedlal na OII RS a pak zase zpět.
Jsem v podobné situaci, mám OI Combi 96kW(129kW, 404Nm) a přemýšlím, že bych šel dál. Právě na současném voze si cením vynikající motor - super výkon, spotřeba dlouhodobá 6.1l/100km a to auto nešetřím, pojištění za hubičku cca. 9000,- (povinné, havarijní, 100pro, čelní sklo, sedačky) díly také levně, ale OII láká pohodlnostím a mládím.
Jinak bych uvažoval nad výměnou turba a FMIC u současného vozu, dá se dostat bezpečně taky na cca. 147kW, ikdyž chiplá OII RS 2.0TFSI bude zase něco jiného, podvozek, komfort to už i teď ;-)
Díky za odpověď
PS: Bratr měl chiplou OI RS, super auto, jen dálnice D1 všechno rozvrzala a mě bylo líto měnit. -
jirik306 27.04.10 13:44
« Re: Re: Re: Re: race - nesmysl
"Závodníka" poznáš! Když vidíš jak se k tobě * jako neřízená střela a pak je celej nervózní tě předjet, nalepenej na nárazníku (to mimochodem nesnáším) tak je jasný co bude následovat při první volný rovince.
Dík za pochvalu, tu barvu taky můžu >:-[] hlavně když je čerstvě naleštěna. Jinak tvoje Z4 to musí být taky láska ne?! ;-) -
Nemcour_z4 27.04.10 13:34
« Re: Re: Re: race - nesmysl
Na okruhu to beru, ale na te ceste to pro me nema smysl.
Vzdyt ani nemuzes vedet, jestli ten clovek s tebou opravdu zavodi nebo jen trosku pridal plyn, proste vypovidaci hodnota nula. Takhle te predjedu trabantem a mam proto vykonejsi auto? no nemam >:D No to byl jen blby priklad.
Hele ale musim ti pochvalit tu barvu - ta modra je proste perfektni. -
jirik306 27.04.10 13:30
« Re: Re: race - nesmysl
Pokud to vezmeš takhle obecně tak máš pravdu. :-)
Ono dát si na prázdný silnici jednou za uherskej rok s někým závod není ani tak o masáži ega, ale o adrenalinu, nebo aspoň já to tak beru. Stejný je to když jedu na okruh v Brně - né proto abych ukázal jak umím projet zatáčku, ale o ten neskutečnej adrenalin ze závodního okruhu. -
"-- skrytý --" 27.04.10 12:52
« Re: race - nesmysl
musím souhlasit, o 400-500m je to přehnaný. klidně věřím,že mu RS ujede, ale ne jak malýmu klukovi o tolik.
Sám jsem ujížděl autu,co mělo o 30kw míň než já a byl to rozdíl sotva pár délek na trati asi 700m. Rozdíl nebyl víc jak 80-100m a to jsem na konci jel 215 tacho! -
-
jirik306 27.04.10 09:18
« Re: Re: Re: RS JE NEJ
je to jenom o tom jak moc tě tvoje auto baví. To že o něm třeba básním neznamená že ho považuju za sporťák. Jsem realista. Je spousta lidí včetně mě, kteří tohle auto považují za úžasné po všech stránkách, ale když máš jinej názor tak fajn. Jsme ve svobodné zemi tak ti nebudu brát tvůj názor. Navíc tohle auto je můj splněnej sen, takže asi tak. Chápeš...be cool ;-)
Já ty videa nepočítal(na prvním videu ani není zřejmé, o který výkonový model jde) , Cupry jsem se držel na okresce a jelo se do 180km/h a jelo se na krev.
Každopádně ono ujíždění, na tak krátké vzdálenosti, v praxi znamená max. pár délek, takže nějakých 150m je nereálných.