Alfa Romeo Giulietta (1983)
6.3.2013Koncem zimy a s příchodem teplejších měsíců jsem z jara roku 2012 začal pokukovat po nějaké náhradě za můj tehdejší sezónní povoz BMW E30 alias Pelech.…
Alfa Romeo Giulietta (jardafox)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Velice chválím za přístup 07.03.2013 08:48 Stejsn
- italské krásky nerezaví 07.03.2013 22:46 roox
- Nádhera 08.03.2013 11:04 chetoos
- Pěkný 13.03.2013 10:37 PlumJelinek
- Transaxle 14.03.2013 15:46 Roman Řezníček
- Krasny kusok 03.04.2013 16:01 fantomas aller en DS
- Skvěle 03.04.2013 18:00 Dave 11
- krásné... 16.06.2013 21:03 Ja Prvni 123
- Super 22.09.2013 18:43 šmoula nešika
- Alfa 15.10.2013 23:31 lamal
- recenze 23.01.2014 22:03 hondzik9
- Auto má nového majitele 27.2.2016 01.03.2016 22:45 A.J.Michal
-
roox 07.03.2013 22:46
italské krásky nerezaví
jsem fanda do italskejch vozítek, takže díky za fajn počtení ;-) -
chetoos 08.03.2013 11:04
Nádhera
Jsem velikým fandou starých aut. Jsou podle mě kvalitnější a jízda v nich je hotový požitek. Žádný posilovač a zbytečná elektronika. Jen auto a řidič. Mám rád sice auta ze socialistické éry, ale nepohrdnu ani těmi západními. Alfa mě velice zaujala, její desing, mě chytl za srdce. Je to opravdová kráska, to italové uměli vždy. Rovněž se mi zamlouvá motor. Je to opravdu nádherné auto se skvělými jízdními vlastnosti. Kéž bych ji měl v garáži. Jinak moc se mi líbí recenze a přeji mnoho najetých kilometrů nejen v alfě, ale i v BMW :-) -
PlumJelinek 13.03.2013 10:37
Pěkný
Jsem rád za každou (zvlášť takto obsáhlou) recenzi nevšedních aut, pokud jsou to italská, je to dvojnaásobné plus :-) Giulietta je krásný auto a je vždycky fajn, když se takovejhle kousek dostane někomu, kdo ho dokáže opravdu prožívat. Neplánuješ přidat recenzi tý svý bejvalý 155? Zajímala by mě, jsem do toho auta tak trochu blázen už od dětství :-) -
Roman Řezníček 14.03.2013 15:46
Transaxle
Giulietta transaxle NEMÁ.
Transaxle je konstrukce, kterou automobilka Porsche převzala z automobilu Lidovka z brněnské Zbrojovky z 30. let 20. století a použila u modelů 924/944/928. Transaxle spočívá v motoru se spojkou podélně nad přední nápravou, pevné nosné rouře, spojující skříň spojky se skříní převodovky, která je uložena vzadu u zadní nápravy.
Giulietta má motor podélně nad přední nápravou, 3dílný spojovací hřídel s trojicí Hurdyho spojek a spojku v bloku s převodovkou u zadní nápravy. Žádný nosný díl mezi motorem a převodovkou u Giulietty, Alfetty, Alfy 90, Alfy 75 ano Zagata RZ/SZ není.
Bohužel u verze TD není dáno majiteli vychutnat si na svoji dobu skutečně fantastické jízdní vlastnosti dané konstrukcí přední lichoběžníkové nápravy na torzních tyčích a zadní nápravy De Dion, jako měli například majitelé 361 vyrobených kusů modelu Giulietta Turbodelta s přeplňovaným celohliníkovým zážehovým čtyřválcem 1962 ccm, maximálním výkonem 170 koní při 5200/min. a kr. momentem 283 Nm při 3500/min. , s nímž 1180 kg vážící Giulietta Turbodelta uměla zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,5 s.-
jardafox 15.03.2013 08:58
« Re: Transaxle
nechci se hádat, ale myslím si, že je to poměrně diskutabilní.
už z názvu (Transmission-řazení, Axle-náprava) je jasné, že jde spíše o umístění převodovky u zadní nápravy než o to, přes co se přenáší dozadu výkon motoru
nebo že by měli i na wikipedii chybu?
[odkaz]-
Ja Prvni 123 16.06.2013 20:58
« Re: Re: Transaxle
no... obávám se, že víceméně všechny prameny se shodují na tom, že Alfy té doby jsou čistými představiteli řešení "transaxle"... jakkoliv pojem jako takový vyjadřuje technické řešení přenosu momentu z motoru na kola = nějaké "transaxle" řešení tedy mají i předokolky. Za znak "transaxle" řešení je obecně považován dutý hřídel točící se otáčkai motoru, což Alfy měly, takže já v tomto směru nemám pochybnosti.
A dost evidentě nejsem sám:
[odkaz]
;-)
Mimochodem - víte, že s tímto nápadem přišla už Škoda Popular... v roce 1934?!
-
-
šmoula nešika 22.09.2013 18:40
« Re: Transaxle
Jó, tohle je vcelku diskutabilní věc. Zdroje se liší.
A docela to chápu. Dřív to bylo asi každému jedno, dnes se všechno hrozně řeší.
Tak tedy čisté transaxle to asi úplně není, označil bych to spíš za takovou modifikaci, ale všude uvádím raději „alfácká koncepce“.
Celé je to trochu hnidopišství, v životě jsou přeci důležitější věci.
-
-
fantomas aller en DS 03.04.2013 16:01
Krasny kusok
Pamatam aku som mal radost z tohto auta, ked ho otec zaciatkom devatdesiatych rokov kupil. Maĺi sme ho sice len kratko, ale bolo to najkrajsie auto. -
Ja Prvni 123 16.06.2013 21:03
krásné...
Byl jsem jedním z těch "planých" zájemců... ale dost podobně nadšení pro auto přehlušila ta praktická stránka věci - nemám stodolu, kam bych mohl všechna ta krásná auta, která si zaslouží být zachována uskladnit...
Na denní dojíždění je jich opravdu škoda.
:'-( -
šmoula nešika 22.09.2013 18:43
Super
Krásný kousek, v benzínu... jó, podobných aut se mi líbí víc, každopádně :yes: . -
A.J.Michal 01.03.2016 22:45
Auto má nového majitele 27.2.2016
tak jsem si ji vzal tedy k sobě. Za ty roky utrpěla pár šrámů a servis na ní pokulhával, ale nic tragického.
U mě se bude mít dobře-
-
A.J.Michal 23.04.2017 22:48
« Re: Re: Auto má nového majitele 27.2.2016
v pohodě :-) je rok 2017 najeto s Alfou po roce a něco 18 000 km a konečně slouži k tomu k čemu byla vyrobena. Každý den s ní jezdím do práce, na nákupy, prostě daily. V zimě byla ale hezky odstavena a do soli jsem s ní nevyjel. a dokonce se podívala i do Slovinska a Itálie :-)
-
-