Recenze

10 Majitel

Renault Clio Grandtour Advantage 0,9 TCe

9.38 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8 Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10
Renault Clio, foto 12 Renault Clio, foto 13 Renault Clio, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Clio Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:34000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 898 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 140 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 443 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.7

Popis vozu

Auto jsme kupovali z důvodu nedostatečné velikosti staré Fabie II. Jedná se o Clio Grandtour Advantage 0.9 TCe modelový rok 2017. Výběr motoru byl po předváděcí jízdě se základní 1.2 16V jasný. DCi vycházelo zbytečně draho a do města nemá moc smysl. 1.2 TCe už musí být ve výbavě LIMITED a příplatek dalších 30 000 Kč za motor. To už by asi bylo lepší koupit Megane Grandtour v základu. Ale na auto jsem měl rozpočet okolo 300 000 Kč a tak padla volba na 0,9 TCe, které mě docela překvapilo už při testovací jízdě.

Srovnání s Fabií III
Mohu Clio srovnat se služební Fabií Combi III 1.2 TSI 66 kw. Designově se mi Clio líbí daleko více. Motory jsou výkonově celkem podobné. TSI je kultivovanější, hlavně po studeném startu. Ale to lze předpokládat, když je to čtyřválec vs tříválec.
Co se týče spotřeby, tak TSI má okolo 6.5 l/100 km, TCe zatím jezdím za 5,7 l/100 km .

Jízdní vlastnosti
Clio má opravdu výborný podvozek. I při vysokých rychlostech na dálnici auto drží stabilně stopu a boční vítr mu také nedělá problém. Ve městě je podvozek trošku tužší, takže to není úplně nejkomfortnější, ale nic tragického to není. Posilovač s variabilním účinkem je také velice příjemný, krásně tuhý při vyšších rychlostech a zároveň velice příjemný při parkování.
Clio sice nemá vypínatelné ASR/ESP, ale myslím si, že je velice dobře nastaveno.
Výjezd do kopce k chatě zvládá bez problému jak v hlubokém sněhu, tak i když je tam led. Práce systému je skoro neznatelná.

Motor
Jedná se o tříválcový přeplňovaný motor o objemu 898 cm3. Výkon 66 kw, točivý moment 140 Nm. Při funkci overboost povyskočí výkon na 70 kw a točivý moment na 150 Nm. Je celkem pružný a ani dálniční stoupání mu při plném zatížení nedělá problém. Spotřeba na dálnici je okolo 7 l při rychlosti 130-140 km/h.
Město když se snažím jezdím za 5,5l, když ne tak do 6,5l. Mimo město se dá jezdit okolo 4,5l. Cesta do Chorvatska při 2 dospělých a jednom dítěti + plný kufr 5,8l/100km. Motor je dobře odhlučněný, takže posádku neotravuje, přehluší ho hluk od pneumatik a zrcátek. Rozjezd vyžaduje o něco vyšší otáčky než TSI, ale není to nic hrozného.

Vnitřní prostor
Clio je o cca 10 cm širší než Fabia II. Takže na zadních sedačkách je to docela znát. I při osazení dětské sedačky se tam vejdou dva dospělí, není to na dlouhé cesty, ale ve Fabii to bylo nemožné. Vepředu je místa dost. Jen trošku překáží středový panel kolenu řidiče. Zavazadlový prostor má sice jen 443l, ale je celkem široký a o cca 10 cm kratší než ve Fabii Combi III. Ve výšce roletky už ale jsou oba kufry stejně dlouhé. Hloubka kufru je také velice podobná. Clio má mezipodlahu, která vyrovnává shod po sklopení sedadel. Pokud jí nepotřebujete, složíte jí a dáte za zadní sedačky, takže nikde nepřekáží. Velice dobrá věc.

Silné stránky

-Velký kufr - litrově menší než Fabia Combi III, ale litry nejsou všechno, fabia má úzký kufr a hlavně do toho počítají i prostor pro rezervu
-Slušná základní výbava
-Motor - živý a celkem dobře táhne i do kopců
-Pohodlné sedačky
-Jízdní vlastnosti - perfektní podovozek, s Fabií se nedá srovnat

Slabé stránky

-Špatný výhled dozadu
-Malý vstupní otvor do zavazadlového prostoru
-Studený motor škube při jízdě, než se trošku zahřeje
-Rezerva na spodku auta - podle mě do 2 let bude totálně zrezlý disk a stejně musíte vyndat celý kufr, protože páčka na odjištění je uprostřed kufru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce Pyramida Průhonice. Dostal jsem u nich slevu 70 000 kč.

Úpravy na voze

-zadní lampičky pro cestující
-LED osvětlení prostoru pro nohy vpředu a vzadu
-chromové prahy
-zadní lapače nečistot
-parkovací kamera
-zadní parkovací senzory

 

Novinky v recenzi

13.9.2019 22:03

Loketní opěrka, okenní lišty

Dodal jsem na auto chromové okenní lišty a loketní opěrku. Fotky v galerii.
Zatím stále bez závad.

12.1.2019 20:08

Druhá servisní prohlídka

Mám za sebou druhou servisní prohlídku při 28 200 km. Vyměněn olej + olejový filtr, kabinový filtr a celková prohlídka vozu. Vše je naprosto v pořádku. Výměna oleje už je třetí v pořadí (3 000 km, 14 000 km, 28 000 km)

12.1.2019 20:08

Dva roky provozu

Tak už máme doma Clio dva roky.
Auto má najeto 28 000 km. Zatím bez jediné závady.
Dlouhodobá spotřeba se ustálila na hodnotě 5,6l/100km (50%město, 30%okresky, 20%dálnice).
Motor se po zajetí podstatně ztišil, má hladší chod a nemá skoro žádné vibrace ani na volnoběh. Výkon je dostatečný i na svižnější jízdu.

8.1.2018 08:42

První roční prohlídka

Najeto 14 205 km a první servisní prohlídka. Vyměněn pylový filtr + kontrola celého vozu. Cena 1 500 Kč. Zatím bez závad.
Olej sem si měnil sám po při 3 000 Km a teď ve 14 000km.


Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

Zajímá vás, jak nakoupit v oblíbeném e-shopu levněji než kdy dřív? Potřebujete se zorientovat v množství…

Koupili si místenky, přesto ve vlaku seděli na zemi. RegioJet si sype popel na hlavu: Mrzí nás to

Koupili si místenky, přesto ve vlaku seděli na zemi.…

Cestující na trase z Prahy do Košic čekal po nástupu do vlaku šok. Svá místa k sezení ve vlaku nenašli, sedačky…

 

iSport.cz

Prospal zpátky na ledě. Ve druhé lize debutoval dvěma body proti Číňanům

Prospal zpátky na ledě. Ve druhé lize debutoval…

Bývalý vynikající útočník a nyní trenér prvoligového Motoru Václav Prospal dnes po téměř šesti letech oslavil…

Jablonec táhne kvarteto pražských

Jablonec táhne kvarteto pražských "S"! Zůstanou…

Ztráta pěti bodů na druhou Plzeň, k tomu páteční možnost ve vzájemném zápase přidusit Mladou Boleslav a…

 

Reflex.cz

Babišova vajíčka: Česká legislativa zaspala v oblasti reprodukční medicíny o desítky let

Babišova vajíčka: Česká legislativa zaspala v…

Jedna žena po darování vajíček zemřela, jiná byla v ohrožení života a další budou mít doživotní následky. Proti…

Nahota a zločin: Opilý Rus v pražském bordelu a fotogalerie unikátních aktů z přelomu století

Nahota a zločin: Opilý Rus v pražském bordelu a…

Nový speciál Reflexu Procházky hříšnou Prahou by se klidně mohl jmenovat Jak se mordovalo za císaře pána? Čtenář…