Dacia Lodgy (2017)
25.8.2017Za posledních 9 let se moje situace trochu změnila a můj stávající Ford Fiesta už nestíhal nároky na něj kladené. Najednou bylo potřeba přepravovat…
Dacia Lodgy (igi2)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
dr.biker 26.01.2018 10:30
« Re: Super Recenzia
Také se přidávám k reakci kolegy „palix,“ sepsal jsi dobrou recenzi na dostupné rodinné auto, svým racionálním přístupem jsi ostatním čtenářům přinesl přínosné informace. Lodgy je za ty peníze dobré auto, nemá v podstatě konkurenci, ten poměr cena/užitná hodnota je bezkonkurenční. Jsou tu samozřejmě nějaké technické, ergonomické a designové přešlapy, ale zákazník s přihlédnutím k ceně se s nimi lehce smíří.
Typickým zákazníkem je dle mého názoru mladá rodina s 2-3 dětmi a psem, která nemá peníze na novém MPV renomovaných značek a ojeté auto nechce. Zde za 300 tisíc dostanete nové auto s 5-ti letou zárukou. Navíc zde Renault používá pouze osvědčené technologie, takže auto by nemuselo být finančně náročné na servis. Takže pro mladou rodinu zatíženou hypotékou je to dobrá volba. A ve verzi Stepway je to docela pohledné auto…
-
-
dr.biker 17.02.2018 13:30
Navigace Media Nav
Ahoj, máme podobný názor na mutlimediální systém Media Nav. Já v Cliu mám v podstatě tem samý, akorát ten můj je opticky více vestavěný do auta, má trochu jinou grafiku a mám také výhodu v jeho umístění viz foto: [odkaz]
Jinak dle videí na internetu si myslím, že navigace jsou totožné. Navíc je akorát u té Renaultí aplikace vyhodnocující jízdu, to ty asi nemáš: [odkaz]
Navigace je vcelku dobrá, má silný příjem, nevypadává mi družice, jako se stává na přenosné navigaci Garmin. Někdy je to horší se zadáním cílové adresy, zmíněný Garmin má větší databázi. V celku se s ní ale pracuje dobře, stejně tak s ostatními funkcemi systému, jako je rádio a přehrávač hudby. Měnit skladby nebo ladit rádio lze i za jízdy, k tomu slouží ten ovladač pod volantem, nemusím tedy hmatat po displeji. S tím telefonováním souhlas, jednoduší je asi najít kontakt v telefonu. Mě to ale příliš nevadí, když řídím, tak netelefonuji a nepíši sms a emaily, pouze přijímám hovory. Příjem opět zvládnu tlačítkem na ovladači pod volantem, takže to pozornost neodvádí.
Když to shrnu, tak jsem spokojený, ale za daný systém bych si asi 10 000 nepřiplatil (u Clia cena za paket Media Nav), standardní rádio u Clia po faceliftu bude hrát stejně a je v něm příprava na držák na telefon, který bude pěkně po ruce a na očích. Po propojení s autem pak telefon bude umět funkce, jako ten vestavěný systém. Navíc uživatelé s neomezeným datovým tarifem se můžou nechat navigovat online pomocí příslušných aplikací typu Waze, Google atd. Takže jsem spokojený, ale obešel bych se bez daného systému.
Predpokladám, že auto je pre Teba len prostriedok na presúvanie sa z bodu A do bodu B. Nie každý máme autá radi - ja napríklad nemusím futbal ;).
Len tak pre zaujímavosť - Dácia je veľmi obľúbené auto aj na "západe" - často ho kupujú mladší ľudia a dôchodcovia. Tie autá sú lacné, jednoduché a spoľahlivé. Nie každý je fanúšik a potrebuje niečo ako BMW (jazdené) ;).
Spomínanú "facku" pri predchádzaní kamiónu na diaľnici poznám - robila to moja Astra. Dosť nepríjemná vec. Aj reakcie auta na bočný vietor poznám - to zase robila otcova Škoda 100 - niekedy som sa v nej cítil ako na plachetnici - bolo potrebné korigovať volantom (s veľkou vôľou) proti vetru :-) - na horšom aute v tomto smere som už nikdy viac nešiel. Viac ako 80 sme sa s tým pri vetre báli ísť :).
Kto v živote nejazdil na niečom starom (napr Škoda 100, 120, Fiat 126P...) ten si nevie predstaviť aké dobré sú dnešné autá - hoci aj tie najhoršie ;).
Takéto fungovanie Start-Stop systému je naozaj nejaké totálne amatérske. Vyzerá to len akoby to bola nutnosť, aby dosiahli nízke emisie na Euro 6. Ja to mám teda podstatne premakanejšie - nefunguje to, kým je motor studený, alebo je zaťažený klímou a podobne. Prípadne sa sám zapne, ak to potrebuje. Niekedy sa mi stáva, že stojím na križovatke a motor sa zapne tesne pred zelenou. Poviem si - ako to auto vedelo? Náhoda...
Rovnaké ovládanie stieračov mám aj na Mazde - smerom dole sa zapína rýchlejšie stieranie, hore je jedno zotretie. Na Opli to bolo všetko smerom hore. Je to vecou zvyku. možno to takto majú aj Renaulty.
Prajem veľa šťastných kilometrov a bezproblémovú prevádzku auta počas celého pobytu vo vašej rodine ;).