Kia Rio (2012)
13.7.2013Nejsem náročný řidič. Chci, aby mne auto dovezlo tam, kam potřebuji. Aby sloužilo, na nějaký ten škrábanec nehledím. Je mi přes šedesát a dosud jsme…
Kia Rio (highway)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
highway 30.08.16 11:43
« první neduhy po 30 tisících Kia Rio
Po třiceti tisících kilometrech začalo klepat pravé přední kolo. Jsem v seniorském věku, můj sluch to nezaznamenal, ale upozornil mne na to syn: „Chce to nechat vyměnit čep řízení…“ Jeho odhad potvrdilo až zvednuté auto, kolo se mírně kývalo do stran, ve vodorovném směru. Hmm… mám vrozenou nedůvěru k autoservisům, některé z nich ještě věrně kopírují styl práce hlubokého socialismu. Mohl bych vyprávět. Co naplat, nakonec jsem auto odevzdal do jejich rukou. Asi po půlhodině na dílně (už jsem byl na cestě domů veřejnou dopravou) mi zavolal technik z autorizovaného servisu Kia, že oprava nebude tentýž den, je nákladnější: „Musíme vyměnit celé servořízení,… včetně kuláků atd… mohu-li auto nechat na dílně tak dva dny.“ Nakonec z toho byly 4 dny. Opravu plně pokryla záruka. Přesto ve mě zůstala stopa nedůvěry: výměna řízení po 30 tisících…? Současně s řízením jsem reklamoval podezřelé chování spojky. Když je spojka v záběru, při rozjíždění, či při couvání, je výrazně slyšet houkání či kvílení. Samozřejmě velmi krátce, jen když je v záběru a také ne pokaždé se tato situace opakuje (někdy se projevuje normálně). Autorizovaný servis to zatím jaksi přešel, vyjádřil podezření, že to může být „v převodovce“, pokud budu moci odstavit auto na delší dobu (tak na měsíc…), ať ho přivezu… Zkušenost mi říká, že na internetu najdeš všechno: pár názorů jsem tam skutečně objevil: Problém existuje, servisy Kia o tom vědí. Řeší to výměnou lamely na spojce. Milí majitelé Kia Rio, pokud máte podobné zkušenosti, budu rád, když ztratíte pár minut a pošlete mi svůj názor. Děkuji za váš čas. -
idam.i 12.06.15 14:20
« Re: užitečnost garančních prohlídek- váš názor
Samozrejme,že servis chce zarobiť.Z tej sumy 35.000 odrátaj cenu oleja,filtrov ,brzdovej kvapaliny a pod.Predpokladám,že tieto úkony by si robil na svojom aute aj pokial by si na garančky nechodil.Potom ti ostane suma za ktorú máš garanciu,že pri nejakej väčšej poruche ti KIA kryje servis. Je na tebe či o to stojíš.Ja si napríklad vozím svoj olej na garančku a dosť to znižuje ich celkovu cenu. ;-\ -
Lukas_CZ 12.06.15 10:59
« Re: užitečnost garančních prohlídek- váš názor
Systém garančních prohlídek je samozřejmě nastaven tak, aby se prodejci zahojili na případných slevách při prodeji auta. Typicky jsem si třeba všiml, že olej, který dodávají je x-násobně předražený. Nemluvě o tom, že výměna oleje a filtru jde udělat i doma v garáži (a možná i pečlivěji).
Lepší je obvolat více KIA servisů a poptat se, případně rovnou zkusit (typicky mimo Prahu a v Praze se ceny mohou lišit). Problém s KIA je v tom, že není tolik rozšířená jako třeba Škodovka, čímž pádem tam není taková konkurence a je to skoro prašť jako uhoď.
Z hlediska zákonné lhůty (tj. 2 roky) lze pak na základě blokové výjimky EU využívat pro garanční servis i neautorizovaná pracoviště, pokud dodrží sled předepsaných úkonů výrobcem (typicky vymění olej a filtr při předepsaných km). Prodloužená záruka je ovšem něco jiného a tak nezbývá (pokud ji člověk chce mít) zatnout zuby a chodit do autorizovaných servisů KIA. -
highway 13.05.15 16:47
« užitečnost garančních prohlídek- váš názor
Rád bych na této stránce položil ostatním majitelům praktickou otázku: kolik vás stojí garanční servisní prohlídka a jak se na celou věc díváte? Garančky nechávám dělat u firmy Autobond, kde jsem vůz kupoval a mám za sebou již třetí. Obsah servisních prací i cena je stejná jak přes kopírák. Jmenuji namátkou: Vždy obsahuje seřízení světel (hmm…každý rok se u Kia Rio rozeštelujou světla), dále čištění brzd, kapalina do ostřikovačů (prý na letní), výměna oleje + olej. filtru (to jediné chápu), dále pylový filtr a navíc nějaké to bla, bla, bla… Úhrnem cena přes 5000,-. Uvážím-li, že tímto způsobem budu každoročně připisovat razítka v servisní knížce, abych dodržel 7 let záruky, tak se mi auto prodraží o 35 tisíc korun. Možná normální praxe, běžná situace, ale možná i výzva k diskuzi. Můžete, alespoň někdo z vás, prosím reagovat a podělit se o své zkušenosti? Děkuji za váš čas! -
highway 16.02.14 09:15
« spotřeba na dotaz
Omlouvám se za zpožděnou odpověď na Váš dotaz. Na dálnici se spotřeba s "lehkou nohou" dlouhodobě drží kolem 5,3 – 5,5 l/100. Ve městě, na kratší vzdálenosti, může vylézt až na 7 litrů, což je zatím maximum. Podotýkám, že bydlím v takové části Prahy, kde je časté stoupání, např. Bohdalecký kopec, či z Vršovic na Žižkov, takové to popojíždění nahoru-dolu, které v hustém provozu nemá nikdo rád. Zatím jsem s vozem spokojen, auto mám necelé dva roky. K jízdním vlastnostem nemám výhrady, jeho design, zejména interiér mne ještě neomrzel. Škoda, že při couvání je mizerný výhled do boku vzad, o čemž jsem již psal, zcela určitě doporučuji čidla, což je dneska standard. Děkuji rovněž za tip na úchyt typ ExoMount Touch CD, ten je ovšem ideální pro mobily, na moji robustní navigaci se nehodí. Rozhodně, ale dobrý nápad. -
Atomas 10.02.14 13:02
« Dotaz
Zdravím, nyní vybírám druhé auto (do města) a RIO je žhavý kandidát. Mohu se zeptat na dlouhodobou spotřebu - zda je stále shodná s Vámi udávanou? A co spokojenost s autem? Stále výborná? Jinak já osobně řešil držák navigace (telefonu) držákem do CD mechaniky (ExoMount Touch CD), kdy stejně jako Vy používám na 99% USB. Navigace je tak na ideálním místě - v dosahu a v zorném poli v horní části přístrojové desky. :yes: -
Czerwik 15.07.13 09:02
« RIO
V prvom rade veľmi srdečne gratulujem. Opäť nás je o jedného viac :-) Čo sa týka recenzie veľmi príjemne som si počítal a keďže mám Rio s tou istou motorizáciou skoro celým článkom som aj vertikálne pokyvkával hlavou. Taktiež som s ním veľmi spokojný, moderný športový exteriér, o triedy vyššie vyzerajúci, príjemný interiér. Prajem veľa štastných kilometrov... P.S.: chcelo by to ešte nejaké fotečky :-) -
highway 14.07.13 08:05
« Re: Re: Rio
Děkuji za reakci! Nejprve k té spotřebě. Data, které uvádím, vyhodnotil palubní počítač. Otázka zní, zdali se tomu dá věřit. Pokud ne, pak jsou počítače k ničemu. O spolehlivosti údajů počítačů v autech by se určitě dalo diskutovat. Dále k montáži čidel parkování na karosérii auta, jak jsem se o nich zmínil v závěru příspěvku. Uvedl jsem to jako malý příklad práce servisu. Přesně jak říkáš, čidla se dají bez potíží přestříkat. Já jsem byl však přesvědčen o tom, že je to jaksi otázka profesionální prestiže servisu - co se namontuje na tělo vozu, pak je samozřejmostí to sladit s barvou karosérie. Zřejmě to platí jen u některých značek. -
Verny_2013 13.07.13 22:17
« Re: Re: Rio
Já té spotřebě věřím, pokud nejezdí významně přes 110 a většinou na silnici dá se to s lehkou nohou v pohodě dosáhnout. U benzínu je to opravdu o stylu jízdy na něm spotřeba velmi závisí mnohem víc než u dieselu. Já jezdím s benzínovým golfem taky do 6 l a moc mi to nikdo nechce věřit. A to nejsem žádný ekojezdec. -
Verny_2013 13.07.13 13:30
« Rio
Po delší době moc pěkná a realistická recenze, kterou je radost číst. Volba Ria mezi malými auty určitě není vůbec špatná - solidní korejská technika a velmi povedený design bez nesmyslných experimentů které by design auta ať vevnitř nebo venku degradovaly. Viz připomínky v recenzi Ford fiesta podbízivý interiér, nebo Fabia disharmonický exteriér, či nový Pegueot 208 nesmyslné úmístění budíků v zorném poli nad volantem atd. Takže blahopřeji k výběru a mnoho šťastných Km. -
poterienko 13.07.13 22:07
« Paráda
Recenze velice čtivá a zajímavá. Můj názor na Rio - když běžela reklama v televizi, moc se mi to auto líbilo, ale pak mne trochu zklamalo, jak je ve skutečnosti o dost menší (nepřiřadil jsem si ho psychicky k Fobii..teda Fabii). Poprvé jsem dnes viděl na tvé fotce interiér a čuměl jsem jak puk na míč...to se nedá v Fabií ani trochu srovnat. Pěkný volant, efektní ovládání klimy a hlavně středový panel, který není až na silnici (mám rád vysoké středové panely). Ten interier je o několik tříd výše, respektive i zavání premiovostí. Velké plus pro Kiu.