Recenze

9 Majitel

Mazda Xedos 9

9.29 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda Xedos 9, foto 1 Mazda Xedos 9, foto 2 Mazda Xedos 9, foto 3 Mazda Xedos 9, foto 4 Mazda Xedos 9, foto 5 Mazda Xedos 9, foto 6 Mazda Xedos 9, foto 7 Mazda Xedos 9, foto 8
Mazda Xedos 9, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:101600 palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 105 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední

Popis vozu

Jak jsem se k Mazdě dostal? Hledal jsem nepříliš drahé auto, které bude dělat radost. Veškeré prachy ze mě vysál barák, veškerou radost rodina: nové auto byla jasná volba.

Po několikaměsíčním každodenním projíždění všech českých inzertních serverů moje frustrace začala dosahovat vrcholu, a to jsem netušil, že nejhorší teprve přijde. Celkem jsem byl na prohlídce třech vozů, z nichž tím třetím byla Mazda, kterou nyní recenzuji. První prohlídka byla na BMW 520i, r.v 1997 - na fotkách hezké, v reálu dobité jak cigánské hračky; druhá prohlídka byla na Audi A6 2.4, r.v. 2002 - ti hoši, kteří auto prodávali měli štěstí, že praktikuji Zen, Tao a stoické meditace, jinak by skončili s vyhozenými čelistmi: cestovat přes půl republiky, abych se podíval na vrak vhodný na sešrotování, to není moje oblíbená činnost. Samozřejmě, že přes telefon to byl skoro muzejní kousek...

Při zpáteční cestě vlakem jsem rozjímal nad životem a smrtí a proklínal lidstvo. Večer jsem se vypnul... a další den ráno znovu otevřel ty prokleté inzeráty. Po nějaké chvíli jsem našel tuhle Mazdičku - byl to čerstvě přidaný inzerát. Pořád jsem nebyl v nejlepší náladě, vlastně jsem byl tak zhnusen, že jsem vážně zvažoval, že půjdu do AAAauto a koupím první vrak, o kterej zakopnu, protože to je stejně úplně jedno. Jo, to bylo zoufalství... Každopádně, po dvou telefonátech s pánem - majitelem Mazdy - jsme si domluvili schůzku. Skoro neuvěřitelné je, že jsem už domluvenou schůzku chtěl zrušit, jen proto, že jsem nevěřil, že auto bude odpovídat popisu a že bude v dobrém stavu. Čekal jsem další boudu a další promarněný den strávený ve vlaku a projeté peníze... Nakonec jsem se přemluvil a řekl si, že třetí pokus bude poslední, a že ho přecejen absolvuju, abych si ho tzv. mohl "odškrnout" jako "splněno".

Po 4 hodinách cestování jsem dorazil na smluvené místo setkání. První dojem: auto bylo nádherné. Nečekal jsem to, vyrazilo mi to dech.

Technicky auto bylo (a je) v perfektním stavu a bez nutných investic - alespoň pro teď. Karoserie je bez koroze: u zadního levého blatníku jsem objevil malou "bublinku", ale tvrdou, nedrolící se, bez porušeného laku, na pravých dveřích je několik drobných důlků nejspíš z parkovišť. Celkově lak ve velmi dobrém stavu. Prahy, dveře atd. neshnilé - a nejen to, vlastně dosti hezké...

Interiér vozu jako nový - čistý, plasty nepoškrábané, jedinou nepůvodní částí je kožené obšití volantu. Sedadla z alcantary - jako nové, nepoškozené.

Silné stránky

Miluju to auto! Jak definujeme silné stránky? - Je to subjektivní...

Líbí se mi, že je to šestiválec, benzin, a že je to klasický velký sedan. Silnou stránkou tohoto konkrétního vozu je dobrý technický stav, úžasně zachovalý interier a slušný zevnějšek bez koroze.

Dobré jizdní vlastnosti - nejlépe mimo město a na dálnicích. Město je trochu trn v patě, vzhledem k manuální převodovce. Přesné řízení. Kožený volant dobře padne do ruky.

Slabé stránky

Asi největší slabinou je cena a dostupnost náhradních dílů, ale to jsem věděl ještě než jsem auto koupil, a také s tím počítal. Nutno podotknout, že auto slouží k běžnému drobnému vyřizování po městě, sem tam mimo město. Roční nájezd očekávám kolem 15 - 20.000 km max. Garážuju.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto vlastním jeden měsíc a najel jsem 3000 km. Před dvěma tisíci kilometry jsem měnil olej v převodovce - řadí teď krásně... V autě funguje naprosto vše krom vysouvací antény - a tu opravovat nebudu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Mazdu jsem koupil od druhého majitele. První majitel vůz vlastnil 18 let a najel 87.000 km - doloženo servisní knihou - druhý majitel vůz vlastnil 2 roky, najel 10.000 km a auto za dobu jeho vlastnictví prošlo velkým servisem: nové rozvody, nová vodní pumpa, nový výfuk (kromě zadní koncovky), nové destičky, repase kotoučů, nový sportovní filtr, nové obšití volantu, oprava laku apod. Nemůžu dostatečně vynachválit předchozího majitele - vzácný perfekcionista. Garáž jak obýváček. Při prohlídce a nákupu jsem vozu neměl co vytknout. Perfektní profesionální jednání. Pán se Mazdy zbavoval, protože si pořídil novou "radost" na čtyřech kolech, a Mazda zůstala nevyužita...

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Mazda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Auto vlastním chvíli, nemohu hodnotit... V tuto chvíli vše funguje.

praktičnost
9

Tak praktický, jak byste od čtyřdveřového sedanu čekali. Dostatek odkládacích prostor, středová loketní opěrka, možnost přepravy dlouhých předmětů (lyží atd.) díky průřezu v zadních sedadlech. Nemá držák na nápoje!

prostornost
8

Interiér.. nelze říct, že bych se cítil stísněně, ale taky nelze říct, že bych v sedadle plaval. Pro člověka standardních rozměrů víc než dostatečné, pro vetšího člověka... tak akorát. Sedadla jsou dost velká i široká. Kufr - na sedan - obrovský.

jízdní vlastnosti
9

Dobré řízení, dobrý podvozek.

jízdní komfort
9

Není jisté, kdo víc nesnáší nekvalitní cesty, jestli já, nebo auto... Ale když je cesta dobrá, svezení je skvělé. Řekl bych: smooooooth...

provozní náklady
8

Nemohu hodnotit, vůz vlastním chvíli.

náhradní díly
6

Cena většinou vysoká, dostupnost průměrná. Náhradní díly a jejich cena je hlavní ne-pozitivum tohoto auta. Já jsem však zatím nic nesháněl a nekupoval, vše udělal předchozí majitel.

výkon motoru
8

Na účel, ke kterému vůz mám, 140 koní stačí. Motor se chová zajímavě... Jde rychle do otáček, a rychle z otáček padá. Do 2 tis. je úplně mrtvý, pomalu ožívá od 3 tis. a nejlépe je mu mezi 4 - 5 tisíci. Otáčkoměr do 8 tisíc. Víc jak 5 netočím.

spotřeba
9

Město 10,2l - 10,5l/100 km; mimo město a dálnice 8,5l/km - při průměrné jízdě, tj. podle předpisů, sem tam nějaké předjetí, rychlejší zatáčka.

hlučnost motoru
10

Tichý.

kvalita sedadel
10

Kvalita sedadel 10b, komfort 9b, zachovalost 10b. Po 300 kilometrech jsem sice rozbitej, ale v Octavii už po 300 metrech...

brzdy
8

Brzdy brzdí - nezávodím - není co vytknout, ani co extra vyzdvihovat, při pohledu na ceny kotoučů a destiček jsem se trochu zadýchal...

zavazadlový prostor
9

Na sedan veliký kufr.






Blesk.cz

PŘÍMÝ PŘENOS: Pohřeb Miloše Nesvadby (†95) v kostele: S Národním se rodina nedohodla...

PŘÍMÝ PŘENOS: Pohřeb Miloše Nesvadby (†95) v…

Rodina, kolegové a přátelé se dnes loučí s legendárním hercem a výtvarníkem Milošem Nesvadbou (†95). Od 11 hodin…

Babu s paničkou našel čtyři koše lišek za hodinu a půl! A přidali recept na liškovnici!

Babu s paničkou našel čtyři koše lišek za hodinu a…

Pejsek Babu hledá houby! A jde mu to moc dobře! Neskutečné čtyři koše plné voňavých lišek si z lesa na…

 

iSport.cz

Trpišovský: Hráči jsou v největší únavě. Z posil Slavie chválil Karafiáta

Trpišovský: Hráči jsou v největší únavě. Z posil…

Slavia sehrála na herním soustředění v Rakousku první utkání. St. Pölten porazila jasně 5:0. Střelecky se…

Potvrzeno, Grussmann jde do Baníku! Opava má Holíka a Poláka

Potvrzeno, Grussmann jde do Baníku! Opava má Holíka a Poláka

Rozhodnuto. Alois Grussmann podle zdrojů isport.cz počítá poslední dny ve funkci generálního manažera SFC Opava.…

 

Reflex.cz

Hřib a Čižinský sobě! Pražská radnice opisuje od Béma a Dobeše. Ti ovšem kromě marketingu i něco dělali

Hřib a Čižinský sobě! Pražská radnice opisuje od…

Nemusíte dělat nic kromě toho, že si budete vymýšlet zcela zbytečná a absurdní témata, která ovšem média nemohou…

Tělo za katrem: Příběhy za obrázky, co si vězni nechali vykérovat v lochu

Tělo za katrem: Příběhy za obrázky, co si vězni…

Začnu poněkud zeširoka. Svojí oblíbenou historkou o tom, jak jsem se kdysi, dost unaven, vracel z karlovarského…