BMW X3 (2012)
7.10.2012Nejprve vám obecně představím toto auto. Jedná se o SUV střední třídy , BMW ho označuje jako SAV (sport activity vehicle) místo klasického pojmenování…
BMW X3 (eliot)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
ABBBBA 31.03.13 12:11
« Jak je to s jízdním pohodlim na pneu Run-flat a absence rezervy
Dobrý den, s velkým zájmen jsem si přečetl Vaše hodnocení vozu. Je velice výstižné. Já sice ještě nejsem majitelem X3 - snad bude už v květnu, ale musel jsem se smát, neboť mám naprosto stejné zkušenosti s výběrem vozu. Nakonec zůstal také MB GLK a X3. Pak šlo už jen o pocity a tak vyhrál BMW. U MB mně připadala o něco lepší přístrojovka a přední sedadla. Celkový součet však hovořil pro X3. Jsem smutný jen z toho, že není rezerva alespoň dojezdová. Mám s tím špatnou zkušenost. Na dálnici do Bratislavy ve dvě hodiny v noci (nejel jsem zrovna pomalu) jsem s VW trefil nějaký kus železa, který ležel na vozovce. Než jsem stačil zastavit, pneu už hořela. Uhasil jsem to, ale myslim, že ani s Run-flat by dál něšlo pokračovat. Ještě, že jsem měl rezervu. Jinak jsem tam ještě dnes. Všimnul jsem si, že má X3 na dně kufru prolls, ale nevím, zda by se tam rezerva vešla. Navíc jsem slyšel, že pneu Run-flat podstatně víc drncají, než normální pneu s měkkým bokem. Často jezdím po tankodromu D1 a dělám si naději, že to bude s X3 pohodlnější. Pokud s tím máte nějaké zkušenosti, děkuji za odpověď. -
eliot 18.03.13 20:12
« Re: BMW
Ceníková cena 1 411 500kč , cena tohoto BMW byla nakonec přibližně 1 120 000kč po slevě a částečném odečtení DPH vzhledem k využití.
Všiml jsem si ,že u standartních výbav takových aut schválně chybí nějaká z položek ,kterou potencionální zájemce považuje za samozřejmou a tím pádem za ní neváhá připlatit . Je to tak ,jak píšeš a dokonce i v této kategorii se rády představují ceny "od" ,ale je třeba počítat s jistými statisícemi navíc,pokud chceš slušnou výbavu. Takže připlatky vyletěli u této X3 na 350tis. a to jsem řadu lákávých "blbinek " schválně nevybral a nakonec je stejně nepostrádám. Když už holátko ,tak jedině auto na vyblbnutí a ne na každý den a ještě k tomu od premiového výrobce. Něco jiného je samozřejmě ,když máš např. třídu S v základní výbavě ,bohužel teprve až tam vypadají ty základní výbavy o něco jinak. -
nanni2 18.03.13 14:03
« BMW
Pěkná recenze a celkem zajímavá diskuse. Také nevím,proč by řidič BMW nemohl jet 80 km/h,když dejme tomu nespěchá a jede na spotřebu...Jezdím s 525 x-drive Touring a spotřeba dlouhodobě 7,2 , většino u nesportovní styl, lehce nadlimitní rychlosti všude..
Celkem by mne zajímala cena toho X3 v dané výbavě..jestli to není indiskrétní..Jinak,jestli to majitele uklidní,stran té chudé základní výbavy, tak ani řada 5 (ani třeba MB tř. "C" či "E") nemá v základu bixenony, což je dnes ostuda..Ba ne, jde o cílený útok na peněženku zákazníka..ano,přesně,není problém navýšit kupní cenu o nějakých 40-50%.Naopak, je to asi od zákazníka slušnost a základní předpoklad firmy..Co se týče dealerů,. někde ten přístup (i v BMW) je nesmyslně arogantní až přehlíživý..Tak é jsem si koupil auto jen tam, kde se mi věnovali a příjemně se mi jednalo..Tak hodně šťastných km.. -
eliot 27.02.13 00:38
« Re: Re: Re: Re: Líbilo se mi, jak jsi zavrhl AUDI Q5
Přístup se liší prodejce od prodejce. U Audi jsem byl u prodejce v Auto Jarov a čekal jsem ,že přístup bude neméně solidní než tomu bylo ve VW a Hondě (vše v Auto Jarov) a hlavně doposud jsem si myslel ,že u Audi v přístupu nebývá problém (podobně jako u Mercedesu) , zřejmě jsem se zmýlil.
Zase často slýchávám ,že u BMW bývají arogantní prodejci , takže se mi tam upřímně moc nechtělo ,ale naopak tady vše bez problémů a to mám zkušenost se dvěma prodejci: Invelt a Auto Base(CarTec) -
Auris 24.02.13 18:39
« Re: Re: Re: Líbilo se mi, jak jsi zavrhl AUDI Q5
Byla jsem také u Audi, ve Zlíně a naprosto jiný přístup. Kávu uvařili, další dvě hodiny trpělivě vysvětlovali, udělali konfiguraci vozu, která by se mi hodila a jeli jsem se projet. Najeto minimálně 25 km, žádný spěch, mohla jsem si vyzkoušet všechno. To, že jsem nakonec Audinu nekoupila, má jiné důvody, ale na jejich přístup v salonu si nemůžu opravdu stěžovat. -
eliot 17.02.13 22:03
« Re: Re: Re: X3
Nebo tak..Zrovna tohle byla ta situace ,kdy jsem zkoušel malou spotřebu a využil jsem k tomu i ten pomalejší okolní provoz . Popsal si to tak jak to někdy mám >:D . Popravdě řečeno mám to i tak ,že čím luxusnější auto řídím (ne supersport) ,tím směřuji spíš k příjemně klidnější jízdě ,kterou bych si vychutnal. Připomínám ,že i přesto "kloboučkářem " nejsem. >:D Od teď co jsem zjistil , co všechno se v X3 ještě skrývá ,tak si budu dopřávat trochu sportovněji laděné jízdy o něco častěji . A na dlouhých trasách budu spíše naopak nahánět spotřebu. Vždyť při rychlosti 120km/h se dá jet za 6,2l a i když by to byla jen průměrná rychlost ,tak průměrná spotřeba je přitom velice podobná. -
woody-alien 17.02.13 21:34
« Re: Re: X3
To je jen jedna stránka věci. Jako druhou můžu uvést to, že snad neznám majitele nového auta (tím myslím takového, které ještě předtím neměl), který by si nezkusil tzv. "za kolik se dá jezdit". Prostě má jednou slavnostní náladu a svou obvyklou trasu projede ležérním stylem. Následně omrkne počítač, aby spatřil to číslo, které již nejspíš nikdy neuvidí. >:D Ví, že se může (bude-li chtít) dostat na tu hodnotu a že pak jezdí o 2 až 3 litry žíznivěji už ho neznervózňuje, protože on zrovna teď nechce spořit. ;-)
A pro pana JirkuHKK. Nevidím nic ostudného na tom, když majitel prémiového auta dodržuje předpisy a nebo jede jen mírně přes. Ono totiž vlastnictví takového auta nutně neznamená, že musím jezdit rychle. Můžu ale nemusím. Tam jde spíš o to, jestli majitel unese předjíždění Octaviemi obchodních zástupců, kteří to na hranici schopnosti motoru prostě tomu "bávu"musej ukázat. Pokud je majitel onoho prémiového vozu alespoň na stejné úrovni jako jeho auto, pak by s tím neměl mít problém. -
eliot 17.02.13 19:20
« Re: X3
Opravdu nechápu ,proč bych měl dělat značce BMW ostudu , na úseku ,kde jsem podle vás zdržoval 80-kou byla omezená rychlost na 60km/h a místy sníh a to jsem spoustu aut tou ostudnou rychlostí ještě předjížděl a taky pár novějších BMW. ;-) A opravdu jsem si X3 nepořizoval na to všude jezdit za každou cenu 200km/h a obvykle na tom samém úseku brzdím provoz mnohem méně. ;-) >:-[] -
-
woody-alien 17.02.13 17:48
« Jízdní dojmy
Moc pěkně popsáno. :yes: A pak že nejsi žádnej Dumas. >:D
S X3 nemám žádné zkušenosti, ale projížděl jsem se s X1 xDrive 20d a byl z jejích vlastností nadšenej. Je pravda, že X1 je spíš takovej zvýšenej kombík, nová X3 je o dost hřmotnější, takže se tvému nadšení nedivím. ;-)
Jak píšeš o té (možná) mokré trávě, ona je to jedna z největších záludností. Nezdá se to, ale je to tak.
A k tomu závěrečnému "Už se těším až někdy vytáhnu X3 na německé dálnice ,o tom až někdy příště…". To už ale nejspíš nebude za těch 5.5 litru. ;-)
-
eliot 12.02.13 21:07
« Re: X3
Přesně toho se taky trochu hrozím... Co se týče spotřeby ,tak většinou jezdím v Eco režimu s lehčí nohu na plynu a při trase městem teď v zimě ,tak se mi průměrná spotřeba nezvýší nad 8,6l/100km v běžném režimu (Comfort). Studené starty nezažívám, na valné většině míst parkuji v garáži , ale se studeným startem se mi průměrná spotřeba jednou k těm devíti litrům přiblížila,ale to bylo maximum co se mi při běžném tempu ve městě podařilo dosáhnout.
S těmi koberečky to mohli udělat o něco líp,co se dá dělat ,tak jako tak po zimě bude auto zaneřáděné...Ano ,párkrát jsem musel zpočátku trochu pátrat po startovacím tlačítku , je třeba se trošku nahnout ,ale ted už mi nedělá problém ho najít poslepu. Často jsem četl ,že se hůře zapínají pásy,ale mě to oproti spoustům dalších aut nijak těžší nepřipadá ,asi to bude i o zvyku. Ty sportovní sedačky jsou super ,jen nejsou tolik pohodlné pro oblejší postavy. -
eliot 12.02.13 20:39
« Re: Re: Re: jen tak něco
Máš pravdu , dnes se nedá jednoznačně říct ,jaké auto je úplně nejspolehlivější . Na ty díry ve vozovce se snažím dávat pozor,tak snad mě minou ty problémy s nápravou. Jinak souhlas , BMW je motoricky špička .
Abych pravdu řekl, VW bych si právě kvůli četným pouchám nepořídil , no uvidíme ,jak na tom budou nové modely... -
JirkaHKK 08.02.13 17:29
« X3
Taky se toho děsím, v červnu 2013 mi končí dvouletá záruka ( mimo jiné od letoška i ten "propíraný" a kritizovaný Renault dává 5 let!!! ) a jsem zvědav co se začne sypat. Jinak za Vámi uváděné spotřeby nejezdím, průměrnou mívám kolem 9l/100km. Město a studené starty to zvedají.
Co se týče těch orig. koberečků tak stojí za prd! Dívali jste se jak jsou u plnynového pedálu blbě vyřešené ??? Je tam veliký výřez a z bot všechen bordel stéká pod plynový pedál, musel to vymyslet blbec! Já jsem to v těchlo místech podložil kouskem téměř stejného koberce, aby to tam nezatékalo. To jsem u BMW nečekal. Potom jak již jinde píšu vypínání stop start je tak blbě umístěné, proč není na druhé straně tlačítka startování? Pak jak se mi těžko zapínají pásy, a to nemám ty nesmyslné sportovní sedačky s těma vyfouklejma postranicema. Je fakt, vážím metrák... -
Dala 17.01.13 22:31
« Re: Re: jen tak něco
Automobilky spoří kam se člověk podívá, ať koupíme BMW nebo Škodu, vyjde to v poruchovosti asi nastejno. Známý šéfuje místní bawarii, ten mě přivedl na zcestí zda BMW nebo něco levnějšího, na naditost peněženky, na nejslabší části nových baworáků. Mnoho se o tom nemluví, je to prémiovka se vším všudy. Nechci tím říct, že u X3 je špatná technika, pravděpodobně trefil pár solidních děr a celá náprava odešla(tebe se to určitě ale netýká, se solidním zacházením vydrži dlouho, nemluvě o záruce). BMW X5, potažmo X6 používá dva druhy náprav, ta složitější je velmi poruchová a asi nejslabší stránkou auta, je velmi, velmi drahá, ale o to víc se nevyplatí. Na druhou stranu se montuje jen do nejvýkonnějších vozů. Dle mého názoru je to logické, čím složitější s více hybnými prvky, tím více komfortu, ale taky možných návštěv servisů. Jen si vzpomeňme na jednoduché zadní nápravy s vlečnými rameny, prakticky žádná poruchovost a když tak za kačku. Motory a technika celkově jsou ale jedním slovem ......parádní. Svést se s motororem BMW je prostě zážitek, výkonný, úsporný, kultivovaný, prostě takový jaký má motor přesně být. Sám vlastním něco od PSA a co vím tak jejich společný motor 1,6 benzín je jeden z nej. motorů na trhu vůbec. Vůbec nechci hanit BMW, spíš sem tím chtěl naznačit kam dnešní vývoj spěje. Mimo jiné, měl jsem Škodu s DSG, čtyřicet tisíc km a dvě závažné opravy DSG, vidím, že nejsem sám, kdo si tuto převodovku užíval. VW nabízí pro daný typ třebas deset motorů, ale čas ukáže, že šest z nich je totalní propadák, nevím kde se v lidech bere ta jistota, že VW jsou ty nej. vozy. Jinak X3, moc pěkné auto, moc pěkné svezení............