Škoda 1000 MB (1968)
5.3.2007Světlo světa spatřila tato "tyšicofka" v srpnu léta páně 1968 (dle technického průkazu přesně dne 19.08.1968) jako jeden z prvních modelové řady…
Škoda 1000 MB (eMBébé)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
eMBébé 21.05.07 16:33
« Re: bez titulku
Onen detail typu buranské plastové obruby s imitací chromu, do níž je vložena registrační značka nového typu větších rozměrů než ta původní (tu mi bohužel odebrali), má své opodstatnění a je určitě vkusnější než ony černé plastové s různými reklamami a jistě se hodí právě na tyto starší vozy, než na ty soudobé. Opodstatnění má už třeba jen důvodu ochrany, kdy odděluje čistý plech od zadní hliníkové mřížky či od předního nárazníku. A to v rámci uchování původního stavu. Jak známo, plast je přece jen měkčí, než kov. Zvlášttě pak ve zmiňované zadní mřížce tak nevzniká nová rýha po obvodu značky. A to v rámci uchování původního stavu.
A k dalším domatlaným detailům: není na místě mluvit o vkusu či nevkusu, ale spíše o původnosti stavu. Pak jsou tyto detaily jistě navíc. Ale podotýkám všechny tyto detaily jsou samolepky a v případě uvedení do původního stavu kdykoli odstranitelné. A důvod jejich nalepení? Jedním z nich je třeba zakrytí popřípadě přesunutí pozornosti od jistých šrámů vzniklých běžným provozem. Tím druhým je nabytí pocitu luxusnějšího vozidla, než kterým 1000 MB ve standartu skutečně byla. A pokud možno, tak v dobovém citlivém stylu.
Závěrem Tě milý přispěvateli ujišťuji, že jsem soudný a svéprávný a vím dobře, že někdy méně je více. I proto je těch detailů navíc tak málo. A doma mám toto auto právě takové, jak si ho já představuji. -
"-- skrytý --" 21.05.07 09:44
« bez titulku
tyhle původní stavy dokonale fungují a je třeba majitelům takových věcí vyjádřit dík. Pro mě je jen s podivem, proč tak pěkné auto v takovém stavu je domatláno detaily, typu buranská chromová plastová obruba kolem značky, nápis 1000MB na přístrojovce a nápis u ozdobné lišty na předních dveřích. To svědčí o spíše nevkusu nebo malé soudnosti majitele... někdy je méně více a až si toto uvědomí, bude mít doma opravdu krásný auto -
neregistrovaný: "chipmunk" [217.196.213.XXX] 09.03.07 22:54
« škodověnka
krásné autí,v podstatě sběratelský kousek.téměř bych tipoval pěknou renovaci,jenže toto je jedinečný originál,to se na cestě často nepotkává!!s tímto autíčkem se nejezdí každé ráno na šichtu,to je na výlet na pěkný víkend,a pak schovat!taky mi to připomíná dětská léta,když jsem ve Zlíně poprvé viděl novou škodu,tušim že to bylo 1965,a jak se mi líbila tehdy,tak je pěkná i dnes. -
prekladys 09.03.07 09:20
« KONTAKTY
Gratuluji Vám k velmi zachovalé tisícovce. Pokud byste měl zájem, napište mi do soukromé zprávy svůj mail, poslal bych Vám webové adresy na stránky fandů MB/X V letech 1998-2005 jsem vlastnil Š1000 MBL (s hliníkovými lištami prahů) v obdobně zachovalém stavu a původním laku (modř námořní, vínově červený koženkový interiér). Auto jsem prodal a pořídil větší veterán, stránky o MB však běží dále. Zde odkaz na soukromou zprávu: [odkaz] -
"-- skrytý --" 08.03.07 22:25
« Vzpomínky
Vehnalo mě to slzu do oka. Vzpomínka na útlý dětství a tmavěmodrou tisícovku táty. Na rodinný výlety 50km daleko. Silnice skoro prázdný a tisícovka si plula krajinou. Vyjížděli jsme jenom za pěknýho počasí, protože když pršelo, tak musel táta znova voskovat auto a strašně nadával. Vevnitř takový potahy se strašně dlouhýma chlupama. Přes celý auto podélně dva černý rychlý pruhy, tak ve třetí čtvrtině auta. Všude naleštěnej chrom. Nárazníky, okapy, boční lišty, kola a samodřejmě obroučky kolem světel. Na vejfuku měl dvě koncovky. Chromovaná jednoduchá a dvojitá, ani nevim která tam byla častěji, pořád to měnil. Vepředu přídavný světla, překrytý přesně na míru nejakým obalem. Ten se nesundaval. Po tmě sme nejezdili. Každou zimu stála. Chodil sem se na ní dívat do garáže, slintal sem. Po garáži plakáty, tuhle nahá holka s vavřínovym věncem, tuhle tisícovka v krajině. Ukrad sem tátovi klíče z věšáku na dveřích a běžel přes celou zahradu zavřít se do garáže. Zmáčknul sem tu chromovanou kliku, dveře temně cvakly, vlezl sem si k řidiči a zaklapl za sebou ty dveře. Otočil sem si chromovanou kličkou a stáhl okénko, pak jsem dal něco jako klíč do spínačky a už jsem byl na široké silnici lemované vysokýmy topoly a štrádoval jsem si to v provozu krajinou za svitu slunce. Na tohle auto se nezapomíná. Kde jsou ty časy svitu slunce, průjezdu mezi poli řepky s vysokýmy topoly podél a hlavně minimálním provozem. Dneska někam jedu, všichni letí jak splašení a já mezi nima. Čím širší silnice a nic kolem, tím líp. Je to rychlejší. Dnešní výlety rodin ??? Auto které neni slyšet, hraje tam v klidu rádio a rodina je u babičky za chvíli. Prostě z obýváku do obýváku. Dřív to bylo potěšení jet na výlet autem. Bylo to něco. Většinu výletů si pamatuju. Bohužel tatík někdy v roce 94/95 auto prodal za směšný 4.000,- Dodnes nevím proč. Děkuju ti za malé zavzpomínání. Za auto dávám deset, perfektní stav pominu-li ty nálepky to je děs. a za vzpomínky bych ti dal padesát.
Tvoje tisícovka je prostě nádherná a konec. Než si vymýšlet něco, co ji stejně dostatečně nevychválí, to budu raději mlčet.
Kéž Ti dobře slouží, hezky se o ni starej!