Recenze

dr.biker (muž 31 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Clio sport II ph1

9.94 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10 Renault Clio, foto 11 Renault Clio, foto 12 Renault Clio, foto 13 Renault Clio, foto 14 Renault Clio, foto 15 Renault Clio, foto 16 Renault Clio, foto 17 Renault Clio, foto 18 Renault Clio, foto 19 Renault Clio, foto 20 Renault Clio, foto 21 Renault Clio, foto 22 Renault Clio, foto 23 Renault Clio, foto 24 Renault Clio, foto 25 Renault Clio, foto 26 Renault Clio, foto 27 Renault Clio, foto 28 Renault Clio, foto 29 Renault Clio, foto 30 Renault Clio, foto 31 Renault Clio, foto 32 Renault Clio, foto 33 Renault Clio, foto 34 Renault Clio, foto 35
 

Technické info

Přezdívka auta Clio sport Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:203000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 124 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.2 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 255 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Ahoj,
chtěl bych se s Vámi čtenáři podělit o své dojmy s mojím dalších přírůstek do vozového parku - ke svému stávajícímu autu Renault Clio IV 0,9 Tce (viz jiná moje recenze) jsem si pořídil auto na víkendy pro radost z řízení, které jsem chtěl vlastnit už jako malý kluk. Tím autem je malý francouzský divoch z Dieppe, tedy Renault Clio sport II ph1!

Jak jsem se k autu dostal?
Clio sport jsem si chtěl koupit již dříve, ale bohužel jsem na něj jako začínající řidič neměl peníze a později jsem musel upřednostnit nové auto, které bude sloužit bez poruch na každodenní jízdy do práce (trasa 45+45 km). Až začátkem letošního roku jsem dospěl do fáze, kdy jsem měl něco málo našetřené a mohl jsem si dovolit koupit auto na víkendy, které jsem vždy chtěl a které u mě probudilo lásku k francouzským malých autům. Byl jsem ale finančně omezen, takže jsem věděl že hledám Clio II ph1 v pokud možno originálním stavu bez úprav. Začal jsem tedy sledovat nabídky na internetu a zjistil jsem, že to bude nelehký úkol. Vzhledem k typu, zaměření a stáří vozu jsou většinou tyto Clia ve špatném stavu, nebo jsou po zásahu nějakého „umělce“, který se snažil své auto upravit nebo vylepšit, což já nechtěl. A verze po faceliftu se mi také líbí, ale kousky ve slušném stavu začínají být nesmyslně drahé, takže ph2 jsem zavrhl. Nakonec jsem objevil můj kousek nedaleko mého bydliště, domluvil si schůzku a projížďku, auto i majitel na mě udělali dobrý dojem a já auto tedy v dubnu 2019 koupil. Auto bylo v originálním stavu, pouze mělo sportovní podvozek KONI, sportovní laděný výfuk REMUS a sportovní otevřené sání motoru, jinak bylo auto v originálním stavu. Technicky bylo auto s přihlédnutím na svůj věk, typ auta a nájezd 200 000 km v dobrém stavu, motor i převodovka fungovali dobře, jenom na karoserii byly vidět známky oprav drobných havárií a prahy byly vlivem koroze zdeformované, takže mi bylo jasné, že je budu muset nechat opravit. I tak se mi auto líbilo a já jej koupil a zatím toho nelituji.

Minulost mého vozu
Neznám přesnou historii vozidla, pouze jsem dohledal, že auto bylo poprvé zaregistrováno v květnu 2000 někde v zahraničí, k nám do ČR se auto dostalo v létě 2003, kdy sloužilo ve středočeském kraji po dobu následujících pěti let. Pak se autíčko přemístilo do mého kraje (do vedlejšího okresu), kde bylo do roku 2014, kdy se přemístilo do Olomouce, kde sloužilo dvěma majitelům. Já se tedy v roce 2019 stal asi šestým majitelem vozu. Tak doufám, že auto už u mě zůstane a že mu zařídím důstojné prožití automobilového důchodu.

Popis vozu
Clio sport ph1 bylo představeno na Ženevském autosalonu 1999, v tu dobu to bylo vyvrcholení modelové řady Clio (až později se představila bláznivá verze s motorem V6 místo zadních sedadel).
Na náš trh bylo auto uvedeno až v květnu 2000, startovací cena byla 680 000 Kč.
Vozidlo se vyrábělo ručně na severu Francie v Dieppe, karoserii ale vyrobili spolu s běžnými typy ve Flins a motor poslali z Motorcléonu.
Clio sport se od ostatních typů této řady liší již na první pohled několika detaily karosérie - zejména pak čelní stěnou, kde se objevili nové světlomety s dvojitou optikou a pod nimi přídavné otvory pro přívod vzduchu. Také zaujmou rozšířené přední blatníky, které ukrývají pěkná 15-ti palcová kola. Na dobu vzniku to byla docela velká kola, většina konkurence jezdila na 13 nebo 14-ti palcových kolech. Jinak se zvenku jeví auto jako běžné Clio.
V interiéru na první pohled zaujmou sportovní anatomické přední sedadla čalouněná koženkou a alcantarou, která se objevuje i ve výplních dveří. Také zaujme hliníková řadicí páka a hliníkové pedály, oko si také určitě všimne sportovních budíků s bílým podkladem a sebevědomým cejchováním rychloměru do 270 km/hod a otáčkoměru do 8000 ot/min. To jsou indicie, že se asi nenacházíte v běžném malém městském autě.

Motor - srdce auta
Je zde dvoulitrový atmosférický motor pocházející z typu Megane, Scénic, Laguna nebo Espace, kde poskytuje výkon 104 kw při 5500 ot/min. Divize Renault sport ale tento motor vzala a ve spolupráci s firmou Mécachrome (tehdejší dodavatel motorů F1) upravila, takže nově má motor v Cliu 124 kW/172 k při 6250 ot/min, což jsou pěkné čísla pro tunu vážící auto.
Jedná se tedy o typ F4RS - kapalinou chlazený zážehový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč, objem 1998 cm3, průměr 82,7x93 mm, poměr 11,0x1. Blok i hlava válců je z hliníkové slitiny, 5x uložený hliníkový hřídel, 4 ventilový rozvod 2x OHC, vačkové hřídele poháněné ozubeným řemenem, variabilní časování sacích ventilů, elektronické vícebodové vstřikování paliva řízené společné s bezdotykovým zapalováním bez rozdělovače.
Auto má dva trojčinné katalyzátory výfuku s lambda sondou, převodovka je 5-ti stupňová manuální (3,13-1,86-1,32-1,03-0,79), auto má měrný výkon 63 kW/l a výkonovou hmotnost 8,3 kg/kW, což nejsou vůbec špatné hodnoty.
Ještě zmíním zásah omezovače, na 1 a 2 stupeň zasahuje při 7250 ot/min, na 3-5 stupni pak při 7000 ot/min.

Podvozek
Všechna kola jsou nezávisle zavěšena, vpředu s dolními příčnými rameny a vzpěrami McPherson, vzadu jsou vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou, pérování zajištěno vinutými pružinami (vpředu mám snížené) a teleskopickými tlumiči (můj kousek má sportovní tlumiče Koni) a příčně skrutnými stabilizátory. Brzdy jsou kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením o průměru 280 mm, vzadu pak kotouče bez chlazení o průměru 238 mm. Auto má systém ABS a elektronický rozdělovač brzdné síly (EBD). Disky jsou kované hliníkové O.Z. Racing o rozměru 7J 15-43 (moje přelakované na černo) obuté do pneumatik 195/50 R15, v mém případě Michelin Pilot Sport 3.

Jízdní vlastnosti
Už po usednutí za volant je mi jasné, že nesedím v běžném Cliu, sedím totiž v lepším sedadle, které mou postavu (176 cm, 73 kg) docela dobře obepíná a zvýšené bočnice se postarají o to, že zůstanu v sedadle na svém místě i při ostřejší jízdě na zakroucené silnici. Hlavová opěrka ve tvaru „otevírající se knížky“ lze dokonale nastavit, aby správně podepírala mou hlavu i krční páteř. Musím ještě zmínit kvalitní materiál sedadel, bočnice a zadní část je kožená, hlavní kontaktní části s tělem pak z alcantary, která se objevuje i na bočních výplní dveří. Tento materiál se už moc v dnešní době v autech neobjevuje, což je škoda, je to příjemný materiál. Ale zpět do auta, sedadlo lze nastavit podélně i výškově, řidič má i bederní opěrku, ale posed bych si dokázal představit ještě trochu nižší, ve svém druhém Cliu IV mohu sedět níž nebo se tak alespoň cítím. V rukách svírám docela velký volant (v době psaní recenze ještě obyčejný z II. generace Clia po faceliftu s velkým airbagem, již brzy bude navrácen volant z verze před faceliftem, který jsem koupil a nechal potáhnout pravou kůží), volant lze v malém rozsahu nastavit pouze výškově, ale já při své menší postavě jsem neměl problém docela rychle najít optimální polohu za volantem, která je mi příjemná. Startování probíhá klasicky po staru klíčem v zapalovací skříňce na sloupku volantu, po nastartování se ozve hrubší zvuk starého poctivého benzinového dvoulitru, auto se jemně otřese, aby se po chvíli uklidnilo, až poklesnou otáčky motoru na ty běžné volnoběžné. Pravá ruka sevře kulatou hliníkovou hlavici 5-ti stupňové převodovky, která má docela přesnou kulisu řazení (hlavně v porovnání s Renaulty vyrobenými okolo roku 2000), zásluhu na tom má určitě i repase převodovky provedená asi před 5-ti lety. Pedály jsou sportovní hliníkové, vypadají dobře a chodidla na nich dobře sedí za všech okolností, ikdyž má řidič mokré podrážky bot. Chod pedálů je příjemně tuhý, pedál plynu je ovládaný lankem, takže reakce na sešlápnutí plynu je okamžitá. Spojka zabírá klasicky až v poslední třetině, jak jsem u Renaultů zvyklý. Při rozjezdu s plynem musím zacházet opatrně, aby přední kola byla schopná přenést docela slušný výkon motoru na vozovku přes přední kola. Auto díky dobrému poměru výkon/váha nemá problém s akcelerací, auto na semaforu dokáže ostatní řidiče nemile překvapit a zahanbit je. Hlučnost při běžné neagresivní jízdě je na dobré úrovni odpovídající běžným vozům z té doby, při prudší akceleraci ale motor s originálním výfukem dají o sobě vědět, výfuk má pěkně hutný zvuk se sportovním nádechem. Podvozek je trochu tužší, musím ale podotknout, že mám sníženou přední nápravu a vzadu jiné tlumiče, jsou tam tužší od firmy Koni. Díky těmto úpravám se auto na zakroucené silnici chová jako motokára, přilnavost pneumatik Michelin Pilot sport mě nepřestává udivovat. Nejlépe se auto cítí na novém rovném asfaltu, ale zvládá i naše super rozbité okresní cesty, jenom je potřeba počítat se sníženým komfortem a jezdit slalom mezi hlubšími výmoly. Běžné dlažební kostky také podvozek zvládá důstojně, ale velké „kočičí hlavy“ jsou nepřítel auta, celé auto se dost rozvibruje, takže musím zvolnit pod 50 km/hod, abych to přežil nejen já, ale hlavně auto. Překvapilo mě, že tyto cesty se pořád u nás vyskytují, v mém případě jsem po nich jel na Olomoucku a Prostějovsku. Rozbitou D1 na Vysočině jsem nezkoušel (jel jsem pouze po zrekonstruovaném úseku na úrovni Brna), auto nemá a ani mít nebude dálniční známku, toto vozidlo není určené pro dálniční přesuny, ale na zakroucené okresní silnice, kde mi svým jízdním projevem vykouzlí úsměv na tváři. S bržděním auto také nemá problém, na všech kolem jsou kotoučové brzdy se sportovními destičkami, které dokáží auto zastavit doslova na pětníku. Po přesednutí do svého druhého Clia IV mám vždy pocit, že to auto vůbec nebrzdí, přitom i navzdory zadním bubnům auto brzdí velice slušně.

Komfort a výbava
Komfort je z důvodu tvrdšího podvozku trochu nižší, ale u víkendového auta pro radost z jízdy to vůbec neřeším. Sedadla jsou ale pohodlná, někomu se může hůře nasedat z důvodů vyššího bočního vedení, ale po usednutí se běžná postava cítí komfortně. Problém mohou mít pouze vysoké nebo jídlem znetvořené postavy.
Výbava je všeobecně dobrá, občas postrádám pouze klimatizaci, kterou některý z minulých majitelů odpojil. Auto má ale elektricky ovládaná okýnka (u řidiče s automatickým dojezdem, který moje Clio IV nemá!), takže při průjezdu obcí lze jednoduše vyvětrat. Okna ve dveřích jsou docela dobře vyřešené, lze jezdit s pootevřenými okny, v autě je minimální aerodynamický hluk, žádný velký průvan a přitom to docela větrá. Takže to zatím bez klimatizace přežiji i přesto, že motor a výfukové potrubí vytváří docela dost tepla, které proniká do kabiny, asi nejvíc přes středový tunel v podlaze, který bývá pěkně teplý).
Jediné, co mi na výbavě v současné době vadí, je autorádio, chci tam navrátit originální, už jsem jedno pořídil, ale nemohu ho sám zapojit, protože někdo předělal konektor na neoriginální rádio, takže musím nechat předělat konektor. Také mě občas naštve otevírání kufru, některý z minulých majitelů zavařil všechny zámky dveří na autě, na zadních dveří kufru chybí i tlačítko, do kufru se tedy dostanu pouze pomocí elektronického odskoku, který funguje pouze při aktivovaném klíčku v zapalování. Je to docela otravné řešení, asi vyměním celé zadní dveře, abych vrátil mechanické tlačítko k zámku dveří.
Prostornost Clia II. generace není nejlepší, ale já u víkendového auta maximálně pro 2 lidi neřeším, vpředu je prostoru dostatek pro průměrně velké lidi, kufr pro dva také stačí. Jediné, co mi trochu vadí je absence odkládacího prostoru před řadicí pákou, kde jsem zvyklý odkládat klíče a nějaké drobnosti, zde je pouze popelníček a zapalovač. Díky malé šířce auta také chybí odkládací prostory kolem ruční brzdy, kde obvykle bývají držáky na nápoje, zde bohužel na to není prostor. Musím si tedy vystačit s kapsami ve dveřích, dvěma odkládacími schránkami před spolujezdcem a schránkou pod jeho sedadlem. Případní cestující vzadu mají k dispozici docela velké a hluboké schránky v bočním obložení, kde se vleze i 1,5 litrová láhev.
Na závěr zmíním dnes tak rozšířené asistenční systémy, kromě ABS a EBD tu nejsou žádné asistenční systémy, takže pokud řidič udělá jezdeckou chybu, tak se z toho musí dostat sám, nemůže spoléhat na auto, že jej z toho dostane :-)

Spotřeba a provozní náklady
Spotřeba mě mile překvapila, výrobce udává kombinovanou spotřebu 8l/100 km, které lze v pohodě dosáhnout, jak tomu bylo běžně v době okolo roku 2000 (nefixlovali se ještě tolik emise). Při předváděcí jízdě minulým majitelem palubní počítač ukazoval spotřebu necelých 10 litrů, on ale zřejmě docela využíval potenciál vozu na prázdných cestách, tvrdil, že 10 je maximum. Při běžné svižné jízdě v rozumných mezích s občasným vyblbnutím na poloprázdném úseku parádní silnice (třeba Makovský průsmyk na hranici CZ/SK nebo Červenohorské sedlo v Jeseníkách) se kombinovaná spotřeba pohybuje mezi 7,5-8 l/100 km. To je pro mě milé překvapení. Jediným drobným mínusem je, že auto vyžaduje benzin s oktanovým číslem 98 a víc, za který chtějí pumpaři docela dost peněz. I ostatní náklady spojené s provozem jsou v běžných mezích, pokud tedy nejsou potřeba měnit specifické díly, které jsou vyrobeny pouze na verzi sport a nelze je nahradit dílem z obyčejného Clia. Jedná se např. o přední nárazník, přední blatníky a podběhy, některé díly motoru nebo výfukové potrubí. Bohužel použitých specifických dílů na vrakovištích moc není, je potřeba pátrat po soukromých inzercích konečných uživatelů těchto vozů, kteří si danou situaci uvědomují a nabízejí díly za sebevědomé ceny. Moje vyčíslené provozní náklady (bez PHM) najdete na konci recenze v odstavci „zkušenosti se servisem.“

Popis auta v číslech

Rozměry vozidla
délka 3775 mm, šířka 1630 mm, výška 1410 mm
rozvor náprav 2470 mm
rozchod vpředu/vzadu 1432/1400 mm
světlá výška 100 mm

pohotovostní/celková hmotnost 1035/1490 kg

Prostornost interiéru
šířka ve výši loktů/ramen na předních sedadlech 1380/1350 mm
šířka ve výši loktů/ramen vzadu 1420/1350 mm
výška mezi stropem a sedadlem řidiče 950-1000 mm, vzadu pak 880 mm
min prostor vzadu pro chodidla 80 mm
objem kufru 255/1035 l

Rychlostní parametry
max rychlost 220 km/hod
zrychlení 0-100 za 7,3 s
spotřeba 10,5 – 6,4 – 7,9 l/100 km
emise CO2 – 189 g/km
nádrž 50 litrů (benzin min N98)


Závěr
Co napsat závěrem? Koupi tohoto Clia na víkendové výlety pro radost z řízení vůbec nelituji (i přes vyšší servisní náklady spojené se stářím vozu) každá jízda s ním mě nesmírně baví. Auto poskytuje řidiči jízdní zážitky i na běžných cestách a v rozumných rychlostech, které už dnešní vozy nedokáží řidičům poskytnout, jsou totiž těžké, neobratné a napěchované složitou elektronickou výbavou, kterou ani dobrý řidič nepotřebuje, spíše jej obtěžuje. Proto jsem si toto auto koupil a budu se jej snažit udržovat v dobré kondici, abych vždy jednou za čas zavzpomínal na staré dobré časy okolo roku 2000, kdy inženýři při vývoji nového automobilu neměli tak svázané ruce různými nařízeními a předpisy, jako se tomu děje v dnešní době. Důkazem je u Renaultu vznik tohoto Clia sport nebo později i šílené verze V6, která je dnes nesmírně ceněná a stojí víc peněz, než za kolik se prodávala nová před skoro 20-ti lety...

Silné stránky

-poctivý motor
-podvozek a řízení
-nenápadný design vozu (je to takový „sleeper car“, který umí zesměšnit dražší, větší a silnější auta)
-bohatá výbava s přihlédnutím na stáří a velikost vozu

Slabé stránky

-ceny některých dílů
-méně místa v motorovém prostoru na provádění mechanických oprav
-zpracování některých plastů v interiéru
-častá koroze prahů pod plastovým rozšiřujícím lemem
-snížený komfort na rozbitých okresních silnicích při pomalé jízdě, řešením je zrychlit :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na následujících řádcích se budu snažit sepisovat výdaje za opravy auta, doufám že toho nebude moc, celkovou cenu raději počítat nebudu.

Výdaje:
9.4.2019 – evidenční kontrola, přepis změny vlastníka = 1 300,-
10.4.2019 – sada na obnovu světlometů, barva na ocelové disky, přípravek na ošetření kůže = 736,-
13.4.2019 – drobnosti z vrakoviště (box vč. nářadí do rezervy, plato kufru, větrací mřížky, kličky na ovládaní sklonu sedadel, těsnění kapoty, anténa) = 1 000,-
18.4.2019 – opět vrakoviště (doraz zámku zadních dveří, originální autorádio+2x reproduktor, stínítko u řidiče) = 1 000,-
23.4.2019 – zjištění kódu na rádio v Renaultu = 300,-
24.4.2019 – sada originálních žárovek do auta = 100,-
25.4.2019 – přední stěrače Valeo, barva na disky = 403,-
30.4.2019 – 4x letní pneumatika Michelin Pilot sport 3 (nákup)= 6 419,-
9.5.2019 – další díly z vrakoviště (přední mlhovky vč. rámečků, zpětná zrcátka, dveřní lišty vč. ovladačů oken a zrcátek, 2x reproduktor do dveří, část obložení kufru) = 1 800,-
15.5.2019 – textilní autokoberce, brašna na povinnou výbavu = 839,-
21.6.2019 – velký servis vozidla po koupi (motorový olej 10W60, převodový olej 75W80, kompletní rozvody včetně kladek, zapalovací svíčky, volnoběžný ventil motoru, čerpadlo ostřikovačů oken, 2x přezutí pneumatik, výměna kolových šroubů, oprava koroze v oblasti prahů vč. lakování) = 45 930,-
27.6.2019 – drobnosti z vrakoviště (stropní světlo, klakson, koncovky k mlhovým světlům) = 200,-
17.7.2019 – kompletní použitý originální výfuk vč. katalyzátoru = 12 500,-
18.7.2019 – přední podběhy kol, kryt pod přední nárazník (není originál na Clio sport) = 1 348,-
19.7.2019 – 6x příchytka plastových podběhů = 290,-
26.7.2019 – ochranné boční lišty dveří, vzduchový filtr motoru = 2 209,-
30.7.2019 – koupě použitého volantu z ph1 vč. airbagu = 300,-
1.8.2019 – potažení volantu pravou kůží (hladká+perforovaná) = 1 800,-
19.8.2019 – plynové vzpěry kufru z vrakoviště = 200,-
18.9.2019 - oprava ostřikovačů oken, výměna zadního stěrače, montáž originálního autorádia+nové antény, výměna volantu, výměna autobaterie (Bosch 60 Ah), montáž originálního airboxu, celková kontrola vozidla, měření emisí a provedení STK = 8 097,-

Příjmy
Za auto nemám pouze výdaje, ale přineslo mi i následující příjmy:
-prodej reproduktorů (FLI) vč. zadního plata: 300,-
-prodej neoriginálních reproduktorů ze předních dveří: 200,-
-prodej laděné koncovky výfuku Remus: 500,-
-potěšení z jízdy: k nezaplacení :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od soukromého majitele, vše proběhlo rychle a bez problémů.

Úpravy vozu

Navrácení originálního výfuku

V červenci 2019 jsem nechal vyměnit sportovní laděný výfuk za již použitý originální výfuk, který majiteli zbyl po přestavbě Clia sport ph1 na závodní vůz. Došlo na kompletní výměnu, pryč šel rezonátor nahrazující katalyzátor, střední část tvořená trubkou i zadní část s laděným tlumičem od Remusu. Nově je na autě výfuk v původním uspořádání, tedy přední část s dvojitým katalyzátorem, prostřední část s tlumičem a zadní část s koncovým tlumičem. Bylo potřeba převařit přírubu na přední části výfuku, která na originálním výfuku chyběla (majitel ji uříznul a využil pro napojení sportovního výfuku na originální výfukové svody). Bylo také potřeba vyměnit uchycení zadního koncového dílu, který byl přetvořen na laděný tlumič. Vše vyřešil nový originální držák a zrušení toho stávajícího. Auto tak má zase kompletní originální výfuk, který při běžných rychlostech neobtěžuje posádku vozu hlukem, ale při vyšších otáčkách motoru se výfuk ozve pěkným sportovním zvukem, ale přitom celé auto nerezonuje, jako se dělo před výměnou výfuku. Nechápu, proč někteří majitelé těchto Clií si ničí svoje auta montáží jiných výfuků, když ten originální se tak k autu hodí…

Navrácení volantu z Ph1

V září 2019 jsem vyměnil volant z obyčejného Clia II po faceliftu za ten předfaceliftový, který do auta patří. Sehnal jsem zachovalý kousek z běžného Clia a nechal jej obšít pravou kůží. Zvolil jsem kombinaci hladké a perforované kůže v šedých odstínech, aby se volant hodil do interiéru. Věnec volantu teď hezky padne do rukou.

Navrácení originálního sání motoru

Na autě v době koupě byl sportovní filtr od KN, nejsem zastánce těchto otevřených filtrů, k autu jsem dostal i původní airbox, takže jsem se rozhodl jej tam vrátit. Musel jsem vyměnit autobaterii, ta dosavadní byla větší než měla být, airbox by se nevešel. Po výměně baterie se tam airbox tak tak vlezl, musím akorát dořešit přívodní potrubí, které přivede vzduch z oblasti předního podběhu.

 

Novinky v recenzi

18.9.2019 21:21

Servis, STK+emise

Dnes jsem si auto přivezl ze servisu, auto je čerstvě po STK, auto v pohodě prošlo s dvěma lehkými závadami - koroze zadních kotoučů a trochu zašlá přední světla, na kterých jsou prý tmavé plochy. Emise naprosto v pohodě, všechny hodnoty jsou v normě.
V servise jsem nechal vyměnit volant, navrátil jsem ten z ph1, který tam patří. Také je v autě konečně originální autorádio, je zatím ale nefunkční, není zapojena anténa (chybí přívod dozadu na střechu). Auto dostalo novou autobaterii Bosch 60Ah, která je menší jako ta stávající, takže se mohl vrátit originální airbox, který se tam tak tak vlezl. Ještě se vyměnila tryska předního ostřikovače a zadní stěrač (lišta), který už měl nejlepší za sebou.
Teď je auto relativně OK, v budoucnu budu řešit kotouče a destičky, prosakující manžetu poloosy a počínající vůli v čepech. Také bych chtěl sehnat jinou škrtící klapku v dobrém stavu, ta moje má nejlepší za sebou, někdy mi zůstávají viset otáčky motoru, což je nepříjemné. Taky asi vyměním zadní dveře do kufru, abych vrátit mechanické otevírací tlačítko, mám jej totiž zavařené. A když budou v létě opět odměny v práci, tak bych rád vyřešil nejhorší kosmetické vady na laku karoserie, mám tedy ještě pár oprav před sebou...


Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

zatím není auto ve 100% kondici, pracuje se na tom...

praktičnost
8

u víkendového auta pro 1-2 osoby neřeším

prostornost
8

u víkendového auta pro 1-2 osoby neřeším

jízdní vlastnosti
10

auto se chová jako motokára :-)

jízdní komfort
8

trochu komfortu rád obětuji ve prospěch jízdních vlastností

provozní náklady
8

spotřeba dobrá, běžný servis cenově dostupný, horší je to s některými specifickými díly určenými pouze pro verzi sport

náhradní díly
7

většina dílů pasuje z běžného Clia, horší je to s některými specifickými díly určenými pouze pro verzi sport

výkon motoru
10

s výkonem jsem naprosto spokojený, na tunové autíčko bohatě stačí

spotřeba
10

spotřeba je super, navíc motor není moc citlivý na jízdní styl, nemá takové velké rozpětí spotřeby

hlučnost motoru
9

Motor je hlučný, navíc už nemám izolaci na přepážce mezi motorem a kabinou, u sportovního auta to ale není mínus

kvalita sedadel
10

i přes jejich stáří jsou stále kvalitní, pro mou postavu naprosto vyhovující

brzdy
10

brzdy jsou vynikající

zavazadlový prostor
9

menší ale prakticky tvarovaný kufr, plně dostačuje na víkendový výlet ve dvou






Blesk.cz

V malém peugeotu vezl 11 lidí! Mladík (19) omylem přejel kamaráda, který mu spadl z kapoty

V malém peugeotu vezl 11 lidí! Mladík (19) omylem…

K bizarní dopravní nehodě došlo na Českokrumlovsku v neděli brzy ráno. V autě pro pět osob cestovalo deset…

Podezření na smrtelnou otravu pavučincem plyšovým po 20 letech! Smrt přichází po pěti dnech, varuje toxikolog

Podezření na smrtelnou otravu pavučincem plyšovým po…

Česi si užívají houbové žně, byť v posledních třech dnech hub v lese podle uznávaného mykologa a toxikologa…

 

iSport.cz

Manažer basketbalistů Šob popsal skromné podmínky: Kluci jsou pokorní

Manažer basketbalistů Šob popsal skromné podmínky:…

PŘÍMO Z ŠANGHAJE | Vyřadili týmy, v jejichž středu stáli milionáři z NBA či Euroligy, a sami žijí ve zcela…

ZNÁMKOVÁNÍ: Nejistý Suchý, cenná Vaclíkova nula. Masopust se zlepšil

ZNÁMKOVÁNÍ: Nejistý Suchý, cenná Vaclíkova nula.…

Český tým po zaváhání v Kosovu nepřipustil další klopýtnutí a porazil Černou Horu 3:0. Šilhavého tým podržel…

 

Reflex.cz

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh dívky, která porodila v 5 letech

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh…

Když pětiletou Linu Medinu přivedli rodiče poprvé do nemocnice, lékaři se domnívali, že za její neobvykle veliké…

Nové iPhony, tablet i hodinky v celé své kráse. Apple nabídne i streamovací službu s vlastními tvorbou

Nové iPhony, tablet i hodinky v celé své kráse.…

Americká firma Apple představila za velkého zájmu médií nové výrobky a služby. Jde hlavně o novou verzi jejího…