Diskuse

Citroën C4 (2011)

5.11.2011

Musím povedať, že pri kúpe tohoto auta, ma dosť podstatne ovplyvnil tento server, teda skúsenosti majiteľov novej C4. Nové auto som už vyberal dosť dlhú…

 

Citroen C4 (dodo526)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto matii

    matii 05.11.2011  18:59

    Ahoj

    Ahoj ... moc hezký auto. Koukám, že C4 se v CS stává docela prodejním hitem. Nevím, jaký benzín jsi zkoušel, ale pokud to bylo předváděcí, pak nebyl pořádně zajetej. Pocitově mi přijde, že po zajetí (5000Km) táhne tak o 20% lépe.
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 05.11.2011  19:29

      « Re: Ahoj

      Tak ono jde o to, že ta 1,6 HDI má prostě "větší krouťák" a táhne víc "vodspodu", takže pocitově je to přecejen dravější jízda.... prostě dízl...

      Spíš by mě zajímalo, jak to zvládá s docela těžkou C4. Na naší 207 SW, která je ještě obtěžkaná výbavou, stačí, ale jak u tohodle kousku...¨?
    • 00 Reagovat !

      foto dodo526

      dodo526 05.11.2011  20:51

      « Re: Ahoj

      Bol 1,6 120 koňová, neviem koľko mal najazdené, ale ide o to,že ten výkon má až pri vysokých otáčkach, jednoducho od spodu neťahá ako tento diesel.
      • 00 Reagovat !

        foto Nerez

        Nerez 06.11.2011  09:52

        « Re: Re: Ahoj

        No tak to ti odspodu netahá žádná atmosféra, když chceč zátah, musíš se projet v turbu.
      • 00 Reagovat !

        foto bicak77

        bicak77 06.11.2011  13:22

        « Re: Re: Ahoj

        Ahoj, v první řadě gratuluju k dobré volbě auta, vítám tě v našich řadách ;-)

        Dobrý postřeh co se týká vysunuté loketky. Je to pravda a vždycky to zapomenu dopsat do recenze.

        Co se týká dynamiky 1.6HDi 68kw a 1.6VTi 88kw. VTi prostě HDi ujede, stačí se podívat na hodnoty zrychlení a maximálky. Jde jen o to (jak už nade mnou kolegové zmiňují), že diesel to nejlepší ze sebe předvádí v nižších a středních otáčkách. Což je jistě pro většinu uživatelů příjemné. Ty máš vlastně to nejlepší z motoru hned k dispozici, pak už nic. Já musím pro lepší dynamiku víc nahoru, kam už se s dieselem nepodíváš. Mě se to tak líbí a vyhovuje mi motor pořádně vytočit k červenému. Neber to jako útok, jen si neodpustím vždy opravit výroky typu, že "ten benzín nejede", protože má hold jinou charakteristiku a v absolutních číslech je to vlastně úplně obráceně ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto dodo526

          dodo526 06.11.2011  16:42

          « Re: Re: Re: Ahoj

          Ahoj, tak ako hovoríš, mne vyhovuje keď auto ťahá už v nízkych otáčkach, aj na starom aute z benzínovým motorom som nehnal otáčky na maximum.
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 07.11.2011  23:30

          « Re: Re: Re: Ahoj

          Jak se to vezme, že ujede. Když oba pojedou 80 km/h za náklaďákem a budou chtít předjíždět, tak věřím, že HDI bude hbitější, nev točivý moment tam je o dost vyšší, auto bude o dost pružnější. Pravdou zase je, že zatímco ty tam v 60 hodíš pětku a budeš mít klid, tak ten s HDI se ušaltruje..., což mě v taťkovém autě značně unavuje...
          • 00 Reagovat !

            foto bicak77

            bicak77 08.11.2011  06:43

            « Re: Re: Re: Re: Ahoj

            No nevím, chtělo by to udělat praktickou srovnávačku ;-) Já bych dal v 80 trojku, to už točím kolem 4tisíc ot a auto je zrovna v nejlepší pozici zrychlovat bez přeřazení ke 120. HDi by mělo stejný manévr nejvýhodněji absolvovat na čtverku. Podle papírových předpokladů bych měl být rychlejší, ale kdo ví...na HDi 68kw slyším ze všech stran jen chválu. Je možné, že má více než udávaných 68kw. Chtěl jsem se svézt i dealera, ale má stále jen moji 1.6VTi ;-\
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 08.11.2011  11:35

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj

              Tak mám pocit, že jsi taky ze severomoravského kraje, takže i když by to bylo srovnání s 207 SW, která je krapet lehčí, tak by to teoreticky šlo. Jel jsem ve 207 s 1,4 VTi a nejelo to špatně, natož jak to pojede s 1,6 VTi... Pak je tady faktor hmotnosti, kdy přecejen s těžším autem se více (z mého pohledu) vyplácí diesel...
    • 00 Reagovat !

      foto Del-Puento

      Del Puento 06.11.2011  12:35

      « Re: Ahoj

      Jo, jo...C4 ! :yes: Zatím přes zimu do soli a rozbředlého sněhu "dojezdím" tu svou C4 první generace (i když dosud jezdí naprosto spolehlivě! ), ale jaro to jistí ...!!! ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto hajny

    hajny 06.11.2011  17:48

    Gratulace

    Gratuluji k super autu.Myslím ,že nebudeš litovat C4 je povedena a krásná.
  • 00 Reagovat !

    foto Kuski

    Kuski 06.11.2011  18:24

    Ahoj kolego

    Zdravím kolegu ze Slovenska. V prvé řadě moc gratuluji ke koupi nového krásného vozu. Vlastním toho samého krasavce, jen motor je 1.4VTi a interiér je béžový. Výbava je stejná. :-) Jsem rád, že toto auto se stává oblíbené, protože si to určitě zaslouží.
    Jen mezi námi, při koupi jsem váhal, jestli tvou naftu nebo můj benzín (přítelkyně rozhodla a nastavila nižší limit :-) ), takže mám takové cukání v koutku. :-)
    Jen doporučím, že jestli ho chceš ještě víc přikrášlit, tak se koukni ke mě, jak vypadá s chrómovýma lištama a elektronama.
    • 00 Reagovat !

      foto vojta66

      vojta66 06.11.2011  22:50

      « Re: Ahoj kolego

      Vítej do klubu C4 owners !
    • 00 Reagovat !

      foto dodo526

      dodo526 07.11.2011  11:14

      « Re: Ahoj kolego

      Ahoj, musím povedať, že ty si na vine že mám takú farbu auta :-). Ja som najprv pozeral tu na auto.cz, až potom som išiel do predajne. Lišty možno budú a aj elektróny, len tie oklandy sú pekné ale aj dosť drahé, 137€ za kus v akcii, najprv musím poriešiť zimné pneu.
      • 00 Reagovat !

        foto Kuski

        Kuski 07.11.2011  19:53

        « Re: Re: Ahoj kolego

        Tak to mám radost, že jsem inspiroval. >:D Já tuto barvu vybral záměrně( měl jsem před tím černé auto a už mě nebavilo, jak je minutu po umytí špinavé :-) a musím říct, že naleštěné vypadá hodně luxusně a každý se za ním otáčí. :-)
        Do lišt určitě jdi, vzhled povýší o level výš a rčení, že kola dělají auto je opravdu pravdivé. Je si pohlídej, kdyby jsi si vybral Oaklandy, ať ti je správně vyváží( je to u těchto kol dost náročné). Jen pro inspiraci se zimními pneu. Já jsem koupil Continental TS830 cca 10500 kč. Zdálo se mi to jako dobrá nabídka ceny vs. kvality.
  • 00 Reagovat !

    foto hipisko

    hipisko 07.11.2011  22:31

    motor

    ja s tym motorom jazdim na novom berlingu a muysim povedat ze som celkom prekvapeny. Ked to mam porovnat s renaultackym 1,6 8v 66kW benzinom na lahsom a mensom aute(vaha a aerodynamika) dacia sandero, tak berlingo taha urcite lepsie, napr zrychlenie na sandere 100-120 je za 9s iba so mnou a na berlingu to iste za 9s, ale uz so 100kg kolegom(na sandere s nim za 11s), skusane na 5tom prevode u oboch aut.
    Ak ti nebude vyhovovat vykon, tak na vitroen fore najdes niekoho, kto ti to za dobru cenu cipne.
    Tieto nove 66kw maju FAP ?
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 07.11.2011  22:48

      « Re: motor

      Tohle je už 68 kWverze, ne 66 kW. Rozdíl je v předešlé verzi velmi patrný, hlavně to již není 16V, ale 8V, plus to má vypínatelnouvodní pumpu a taky to kvůli Euro V už má i FAP, stále to však nemá (naštěstí) turbo s proměnlivou geometrii lopatek a dvouhmotý setrvačník, to máš až silnější 82 kW.
      Což jak koukám má recenzent uvedeno špatně, neb má motor jen 2 ventily na válec.
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 07.11.2011  23:09

        « Re: Re: motor

        Tohle se mi vážně líbí. Není to tak dávno co se při recenzích objevovaly v souvislosti s 8-ventilovou konstrukcí titulky jako archaický, nekultivovaný, nemoderní, nekonkurenceschopný a hleďme, tohle rozhodně není první případ návratu k osmi ventilům. Plus turbo s pevnou geometrií, absence dvouhmoťáku.... Zkrátka až na ten FAP příklon k odolnější konstrukci. :yes: Takže shrnuto, motor v pohodě a celý to prostě kazí jen ten Citroen. >:-[]

        Poznámka pro neznalé: To byl jen vtip
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 07.11.2011  23:20

          « Re: Re: Re: motor

          Ono se to má asi takto...
          Když jsme kupovali Lagunu, tak až byla doma, tak jsem si ji zadal do goo... teda seznamu (tehdy google ještě tolik nefrčel) a pak se shrozil, co jsme to dle recenzí koupili. Naštěstí se 90% těch hrůz, co jsem se dočetl, nestala, neb v základní výbavě se nemohlo nic pokazit... takže než jsme koupili 207, tak jsem si našel vše a i přečetl časopis autodiesel. (Toť úvod, který jsi mohl přeskočit >:D )
          A tam psali, že nový 1,6 HDI bude jen 8V a to proto, že v PSA zjistili, že je zbytečné mít tolik ventilů, protože rychlejší sání stejně dělá turbo, takže 16V je dobré jen pro atmosférické motory (mimochodem i 1,2 TSI je 8V, pokud se nepletu).
          Sice když Renault teď představoval nový 1,6 dCi, tak tam pro změnu psali, že (mimo jiné i po zkušenostech z F1) bude 16V, protože to zlepší plnění válců. A teď si vyber, co je pravda, když se ani dva francouzi neshodnou 8-s >:D

          Každopádně u tohodle 1,6 HDI je pravda, že díky jeho nižšímu výkonu bude odolnější, proto jsem i doporučil oželet šestikvalt a asi bych tak udělal i u svého auta, nebo si alespoň připlatil prodlouženou záruku. Co však doporučují všude možně je dávat předepsaný olej a lépe i zkrátit interval, protože mazání turba je řešeno nějakou tenčí trubkou s sítkem a to jak se ucpe, tak je turbu konec. Proto jde 207 brzy na výměnu oleje už po 13000 a ne po 20... a nebýt Laguny v servisu.

          Tuž tolik, co jsem zjistil. :-!
          • 00 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 08.11.2011  11:20

            « Re: Re: Re: Re: motor

            Všeobecný protahování servisních intervalů výměny oleje je mor dnešní doby.Mrkni co vyváděj u užitkáčů. Aby mohli vykazovat v reklamě malé provozní náklady, jde výměna oleje až na 40.000 km. To je možná přípustný (i když pro mě stejně ne) u ideálního provozu, zahřátej motor, delší jízda ale zase žádný závody na dálnici, dochlazování turba atd. No a která dodávka takhle jezdí a hlavně kterej řidič dodávky. No a to samý v bledě modrým u osobáků. Fleety každej honí co to dá pod heslem No Future, klidně auto zamrzlý venku vezmou na projížďku do 50m vzdálený trafiky apod. Proto je na místě především u aut s mětským provozem nebo častěji jezdící kratší vzdálenosti výměnu oleje zkrátit. Když si to člověk spočítá, kolik ho to stojí a na druhou stranu dá cenu turba a podobných libůstek, tak je výsledek snad jasnej. Ono se to vyplatí, už jsem to tady i psal, že jsem jezdil a jezdím i s motory se špatnou pověstí (1.9 dCi v Masteru a vlastně i ve Vitaře, 1.5 dCi V Meganu) a všeobecně proslulý závady se mě vůbec netýkaj.

            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 08.11.2011  11:39

              « Re: Re: Re: Re: Re: motor

              Tak to jest. Právě taky kvůli kratším trasám se u 207 zkrátí výměna servisní interval. Teď je to sice skoro 14 000 km, ale je to dáno tím, že jsem už měl dávno přivézt olej, který je tady u Brna za o dost lepší cenu, než chce za něj servis, ale jak víme, tak jej nemám jak přivézt. Pak se asi bude chodit na servisní prohlídku po 20t a mezitím se jen měnit v polovině olej. Těch cca 1000-1200 i s filtrem na 10 000 km není až tak velká investice.
              V laguně měním taky po 15t a ne po 30t, přitom je to benzín.

              PS: Když jsme u té Laguny, teoreticky by měla být opravená. Ještě se to bude zkoušet, jestli je to v pořádku, ale snad ano. :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…