Citroën C4 (2011)
5.11.2011Musím povedať, že pri kúpe tohoto auta, ma dosť podstatne ovplyvnil tento server, teda skúsenosti majiteľov novej C4. Nové auto som už vyberal dosť dlhú…
Citroen C4 (dodo526)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
matii 05.11.2011 18:59
Ahoj
Ahoj ... moc hezký auto. Koukám, že C4 se v CS stává docela prodejním hitem. Nevím, jaký benzín jsi zkoušel, ale pokud to bylo předváděcí, pak nebyl pořádně zajetej. Pocitově mi přijde, že po zajetí (5000Km) táhne tak o 20% lépe.-
Ronault. 05.11.2011 19:29
« Re: Ahoj
Tak ono jde o to, že ta 1,6 HDI má prostě "větší krouťák" a táhne víc "vodspodu", takže pocitově je to přecejen dravější jízda.... prostě dízl...
Spíš by mě zajímalo, jak to zvládá s docela těžkou C4. Na naší 207 SW, která je ještě obtěžkaná výbavou, stačí, ale jak u tohodle kousku...¨? -
-
bicak77 06.11.2011 13:22
« Re: Re: Ahoj
Ahoj, v první řadě gratuluju k dobré volbě auta, vítám tě v našich řadách ;-)
Dobrý postřeh co se týká vysunuté loketky. Je to pravda a vždycky to zapomenu dopsat do recenze.
Co se týká dynamiky 1.6HDi 68kw a 1.6VTi 88kw. VTi prostě HDi ujede, stačí se podívat na hodnoty zrychlení a maximálky. Jde jen o to (jak už nade mnou kolegové zmiňují), že diesel to nejlepší ze sebe předvádí v nižších a středních otáčkách. Což je jistě pro většinu uživatelů příjemné. Ty máš vlastně to nejlepší z motoru hned k dispozici, pak už nic. Já musím pro lepší dynamiku víc nahoru, kam už se s dieselem nepodíváš. Mě se to tak líbí a vyhovuje mi motor pořádně vytočit k červenému. Neber to jako útok, jen si neodpustím vždy opravit výroky typu, že "ten benzín nejede", protože má hold jinou charakteristiku a v absolutních číslech je to vlastně úplně obráceně ;-)-
Ronault. 07.11.2011 23:30
« Re: Re: Re: Ahoj
Jak se to vezme, že ujede. Když oba pojedou 80 km/h za náklaďákem a budou chtít předjíždět, tak věřím, že HDI bude hbitější, nev točivý moment tam je o dost vyšší, auto bude o dost pružnější. Pravdou zase je, že zatímco ty tam v 60 hodíš pětku a budeš mít klid, tak ten s HDI se ušaltruje..., což mě v taťkovém autě značně unavuje...-
bicak77 08.11.2011 06:43
« Re: Re: Re: Re: Ahoj
No nevím, chtělo by to udělat praktickou srovnávačku ;-) Já bych dal v 80 trojku, to už točím kolem 4tisíc ot a auto je zrovna v nejlepší pozici zrychlovat bez přeřazení ke 120. HDi by mělo stejný manévr nejvýhodněji absolvovat na čtverku. Podle papírových předpokladů bych měl být rychlejší, ale kdo ví...na HDi 68kw slyším ze všech stran jen chválu. Je možné, že má více než udávaných 68kw. Chtěl jsem se svézt i dealera, ale má stále jen moji 1.6VTi ;-\-
Ronault. 08.11.2011 11:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj
Tak mám pocit, že jsi taky ze severomoravského kraje, takže i když by to bylo srovnání s 207 SW, která je krapet lehčí, tak by to teoreticky šlo. Jel jsem ve 207 s 1,4 VTi a nejelo to špatně, natož jak to pojede s 1,6 VTi... Pak je tady faktor hmotnosti, kdy přecejen s těžším autem se více (z mého pohledu) vyplácí diesel...
-
-
-
-
Kuski 06.11.2011 18:24
Ahoj kolego
Zdravím kolegu ze Slovenska. V prvé řadě moc gratuluji ke koupi nového krásného vozu. Vlastním toho samého krasavce, jen motor je 1.4VTi a interiér je béžový. Výbava je stejná. :-) Jsem rád, že toto auto se stává oblíbené, protože si to určitě zaslouží.
Jen mezi námi, při koupi jsem váhal, jestli tvou naftu nebo můj benzín (přítelkyně rozhodla a nastavila nižší limit :-) ), takže mám takové cukání v koutku. :-)
Jen doporučím, že jestli ho chceš ještě víc přikrášlit, tak se koukni ke mě, jak vypadá s chrómovýma lištama a elektronama.
-
dodo526 07.11.2011 11:14
« Re: Ahoj kolego
Ahoj, musím povedať, že ty si na vine že mám takú farbu auta :-). Ja som najprv pozeral tu na auto.cz, až potom som išiel do predajne. Lišty možno budú a aj elektróny, len tie oklandy sú pekné ale aj dosť drahé, 137€ za kus v akcii, najprv musím poriešiť zimné pneu.-
Kuski 07.11.2011 19:53
« Re: Re: Ahoj kolego
Tak to mám radost, že jsem inspiroval. >:D Já tuto barvu vybral záměrně( měl jsem před tím černé auto a už mě nebavilo, jak je minutu po umytí špinavé :-) a musím říct, že naleštěné vypadá hodně luxusně a každý se za ním otáčí. :-)
Do lišt určitě jdi, vzhled povýší o level výš a rčení, že kola dělají auto je opravdu pravdivé. Je si pohlídej, kdyby jsi si vybral Oaklandy, ať ti je správně vyváží( je to u těchto kol dost náročné). Jen pro inspiraci se zimními pneu. Já jsem koupil Continental TS830 cca 10500 kč. Zdálo se mi to jako dobrá nabídka ceny vs. kvality.
-
-
hipisko 07.11.2011 22:31
motor
ja s tym motorom jazdim na novom berlingu a muysim povedat ze som celkom prekvapeny. Ked to mam porovnat s renaultackym 1,6 8v 66kW benzinom na lahsom a mensom aute(vaha a aerodynamika) dacia sandero, tak berlingo taha urcite lepsie, napr zrychlenie na sandere 100-120 je za 9s iba so mnou a na berlingu to iste za 9s, ale uz so 100kg kolegom(na sandere s nim za 11s), skusane na 5tom prevode u oboch aut.
Ak ti nebude vyhovovat vykon, tak na vitroen fore najdes niekoho, kto ti to za dobru cenu cipne.
Tieto nove 66kw maju FAP ?-
Ronault. 07.11.2011 22:48
« Re: motor
Tohle je už 68 kWverze, ne 66 kW. Rozdíl je v předešlé verzi velmi patrný, hlavně to již není 16V, ale 8V, plus to má vypínatelnouvodní pumpu a taky to kvůli Euro V už má i FAP, stále to však nemá (naštěstí) turbo s proměnlivou geometrii lopatek a dvouhmotý setrvačník, to máš až silnější 82 kW.
Což jak koukám má recenzent uvedeno špatně, neb má motor jen 2 ventily na válec.-
woody-alien 07.11.2011 23:09
« Re: Re: motor
Tohle se mi vážně líbí. Není to tak dávno co se při recenzích objevovaly v souvislosti s 8-ventilovou konstrukcí titulky jako archaický, nekultivovaný, nemoderní, nekonkurenceschopný a hleďme, tohle rozhodně není první případ návratu k osmi ventilům. Plus turbo s pevnou geometrií, absence dvouhmoťáku.... Zkrátka až na ten FAP příklon k odolnější konstrukci. :yes: Takže shrnuto, motor v pohodě a celý to prostě kazí jen ten Citroen. >:-[]
Poznámka pro neznalé: To byl jen vtip-
Ronault. 07.11.2011 23:20
« Re: Re: Re: motor
Ono se to má asi takto...
Když jsme kupovali Lagunu, tak až byla doma, tak jsem si ji zadal do goo... teda seznamu (tehdy google ještě tolik nefrčel) a pak se shrozil, co jsme to dle recenzí koupili. Naštěstí se 90% těch hrůz, co jsem se dočetl, nestala, neb v základní výbavě se nemohlo nic pokazit... takže než jsme koupili 207, tak jsem si našel vše a i přečetl časopis autodiesel. (Toť úvod, který jsi mohl přeskočit >:D )
A tam psali, že nový 1,6 HDI bude jen 8V a to proto, že v PSA zjistili, že je zbytečné mít tolik ventilů, protože rychlejší sání stejně dělá turbo, takže 16V je dobré jen pro atmosférické motory (mimochodem i 1,2 TSI je 8V, pokud se nepletu).
Sice když Renault teď představoval nový 1,6 dCi, tak tam pro změnu psali, že (mimo jiné i po zkušenostech z F1) bude 16V, protože to zlepší plnění válců. A teď si vyber, co je pravda, když se ani dva francouzi neshodnou 8-s >:D
Každopádně u tohodle 1,6 HDI je pravda, že díky jeho nižšímu výkonu bude odolnější, proto jsem i doporučil oželet šestikvalt a asi bych tak udělal i u svého auta, nebo si alespoň připlatil prodlouženou záruku. Co však doporučují všude možně je dávat předepsaný olej a lépe i zkrátit interval, protože mazání turba je řešeno nějakou tenčí trubkou s sítkem a to jak se ucpe, tak je turbu konec. Proto jde 207 brzy na výměnu oleje už po 13000 a ne po 20... a nebýt Laguny v servisu.
Tuž tolik, co jsem zjistil. :-!-
woody-alien 08.11.2011 11:20
« Re: Re: Re: Re: motor
Všeobecný protahování servisních intervalů výměny oleje je mor dnešní doby.Mrkni co vyváděj u užitkáčů. Aby mohli vykazovat v reklamě malé provozní náklady, jde výměna oleje až na 40.000 km. To je možná přípustný (i když pro mě stejně ne) u ideálního provozu, zahřátej motor, delší jízda ale zase žádný závody na dálnici, dochlazování turba atd. No a která dodávka takhle jezdí a hlavně kterej řidič dodávky. No a to samý v bledě modrým u osobáků. Fleety každej honí co to dá pod heslem No Future, klidně auto zamrzlý venku vezmou na projížďku do 50m vzdálený trafiky apod. Proto je na místě především u aut s mětským provozem nebo častěji jezdící kratší vzdálenosti výměnu oleje zkrátit. Když si to člověk spočítá, kolik ho to stojí a na druhou stranu dá cenu turba a podobných libůstek, tak je výsledek snad jasnej. Ono se to vyplatí, už jsem to tady i psal, že jsem jezdil a jezdím i s motory se špatnou pověstí (1.9 dCi v Masteru a vlastně i ve Vitaře, 1.5 dCi V Meganu) a všeobecně proslulý závady se mě vůbec netýkaj.
-
Ronault. 08.11.2011 11:39
« Re: Re: Re: Re: Re: motor
Tak to jest. Právě taky kvůli kratším trasám se u 207 zkrátí výměna servisní interval. Teď je to sice skoro 14 000 km, ale je to dáno tím, že jsem už měl dávno přivézt olej, který je tady u Brna za o dost lepší cenu, než chce za něj servis, ale jak víme, tak jej nemám jak přivézt. Pak se asi bude chodit na servisní prohlídku po 20t a mezitím se jen měnit v polovině olej. Těch cca 1000-1200 i s filtrem na 10 000 km není až tak velká investice.
V laguně měním taky po 15t a ne po 30t, přitom je to benzín.
PS: Když jsme u té Laguny, teoreticky by měla být opravená. Ještě se to bude zkoušet, jestli je to v pořádku, ale snad ano. :-)
-
-
-
-
-