Ja jsem to nechtel uplne rozepisovat, ale cele to vidim uplne jinak. Samozrejme ze meli baterku vymenit a uplne bezne se po kolapsu bezetek meni. Ne ale v Cechach. Ja tu mam pred sebou dva protokoly o mereni baterie, jeden z 1.6. a druhy z 2.6. Ten prvni ukazuje napeti baterie 12,58V, ten druhy 12,73V. Auto pri prevzeti 2.6. po poledni melo 12,23V. Tedy bezprostredne, nekolik hodin nebo minut po protokolovanem mereni. Nikdo nejevil ochotu se o tom nejak domluvit, komentovat, vysvetlit.
Neni mozne, aby takhle hodne napeti kolisalo, kazda desetina voltu je vlastne desetina kapacity. Neni mozne planovat cesty s tim, ze pojedu, kdyz auto pojede a kdyz nepojede, tak nepojedu, nebo jeste hur se vratim na odtahovce.
Predtim servis baterii nemeril a to ani po kolapsu, kdy padlo napeti pod 4V (mereno v sobotu, servis si auto prebiral az v pondeli 29.5., tedy napeti muselo jeste spadnout), ktery baterie nemohla ve zdravi prezit, to vi kazdy nedouk mechanik. A to jak se chovala nasvedcovalo, ze to nebyl kolaps prvni. My jsme udelali na baterii dalsi 4 testy se zatezi, na to je docela drahy a spolehlivy pristroj s vlastni tiskarnou a baterie stridave ukazovala ze je nestabilni a pak zase v poradku. Ze neni v poradku dokazuje i prubezne mereni napeti, kde stridave ukazovala standardni napeti 12+V a za chvili napeti az nekam k 20V, ktere nasvedcovalo tomu, ze auto pomocnou baterku dobiji v off rezimu. A to je dalsi vec, ktera se mi nelibi. Krome toho ze na baterku neni spoleh, auto baterii neustale dobiji a tim se mimo jine vybiji i trakcni baterie. Nevim jestli to muze zpusobit nejake dalsi problemy, treba i pozar, ale urcite to neni dobre.
Je smutne, jak se vsude vytraci poctive remeslo uplne vsude. V servisu, v hospode, na stavbe, uplne vsude. Jen co nejmin prace a co nejvic penez. Jsem stale na vazkach, jestli nemam autorizaky ignorovat, uvidim, co prinese cas.
Nova baterie ukazuje stabilni napeti kolem 12,7V, kdykoliv se prilozi voltmetr a takto by to melo u auta v poradku byt stale.