IUDEX - rád jsem si přečetl tvoji recenzi nového Yarise a trefil ses v příhodný čas. Zrovna dneska jsme si konečně jeli k Pradědovi vyzvednout jejich 10 let starého Jarouška 1,33i CVT s nájezdem 39.500 km. Minulý týden nám to časově nevyšlo. Nechal jsem drahou polovičku řídit a projeli se trochu Moravským Toskánskem. Z Kyjova do Žarošic, pak přes Násedlovice a známé zatáčky, pak přes Čejč na oběd do Bořetic. Následně stejnou trasou zpátky do Slavkova. Tam jsem si to už převzal já a dojel s tím domů k Brnu. Tady 3 fotečky:
[odkaz]No a když jsme vybírali to třetí auto pro drahou polovičku, tak jsme měli dilema jestli Aygo-X, které se jí hrozně líbilo, ale nemá výsuvný volant a špatně se v tom sedí, nebo starší Jaroušek od Pradědy (sedí se v tom o kousek lépe, ale ideální to není), nebo nový Yaris 1,5i CVT bez hybridu, či snad rovnou s hybridem, tam se sedí nejlépe, ikdyž dost nízko. Jel jsem jak s Aygo-X, tak s Jardou Hybridem, tak 1,5i bez hybridu, ale tady jen s manuálem a ne s CVT. Automat byl bohužel podmínka. Ta atmosférická 1,5i s manuálem byla celkem zábavná, malý lehký svižný auto, kola v rozích, něco jako Mini Cooper
>:-[] Ne nadarmo získalo titul auto roku 2021
;-) Mimochodem základ toho tříválce 1,5 je stejný jako v hybridu, ale pracuje v jiném cyklu, u hybridu má nižší výkon a je zaměřený na efektivitu. Ten hybrid by byl fajn, ale bavila mě více ta čistá atmosféra, navíc rozdíl asi 50 tisíc v ceně při nájezdu 10 tisíc km za rok se vrátí nejdříve za 6 let. Nakonec jsme objednali i ten nový Yaris 1,5i CVT 125 PS (bez hybridu), v barvě Carmin Red (když už ji nemám na Caymanu, aspoň prozatím). A protože se čeká tak 10 měsíců na výrobu a drahá polovička by zapomněla co se naučila na 5-ti kondičních jízdách. tak jsme na ten rok koupili i ten starší a pak ho prodáme, nebo si ho možná odkoupí neteř, která mezitím bude mít 18 let
:-) Akorát tam nebudeme mít černou střechu, protože to bylo v kombinaci s černýma kolama, to se mi nelíbilo, takže jsme nechali výbavu Executive, která nemá černou střechu, má hezčí kola. Akorát má světle šedý interiér. Viděl jsem ho, vypadá dobře, jen budeme muset být trochu opatrnější. Hlavně se dá ten nový zrušit a vrátí zálohu, aut je málo, aspoň budou mít prý co prodávat. Takže kdyby jí to řízení moc nešlo, nebo přišla větší krize, necháme staršího Jardu.
Tady na videu je vidět ta výbava Executive s těmi koly a světlým interiérem a zrovna probírali srovnání 1,5i versus 1,5 hybrid:
[odkaz]A takto vypadá Aygo-X co se jí tak líbilo, je to spíše designovka, interiér uvnitř min. o level horší jak v Yarisovi a je levnější jen o 50 tisíc ve srovnatelné výbavě a má jen motor 1,0i:
[odkaz]P.S.: Pradědovi děkuji za akci (aspoň sis mohl objednat CH-R) a za bonus v podobě nové baterky, když už jsme při testovací jízdě před 2 týdny přišli na to, že po 10-ti letech už není v nejlepší kondici. Jo a ty pneu jsou fakt původní 10 let staré, už jsem na nich našel DOT. Takže kupujeme raději nové celoroční, v zimě když napadne sníh jezdit nemusí.