< původní příspěvek < Re: Výstižně napsaný test Golf GTI Clubsport 300
Jak tak čtu poslední příspěvky o tom, jak si praděda nechal své 140i a iudex užívá s 3-er, poddělím se překopírováním svého příspěvků v diskuzi pod elektromeganem, že vlastně nechat si auto, když má charakter, je určitě dobrý nápad a čím jsem se teď svezl.
Tak tedy:
"Po přečtení článku na motoristickém webu o cestě v elektro"autě, kde největší emoce autora vzbuzuje "Olomouc", si Vás dovolím pozvat na krátký výlet.
Vyrazili jsme v pátek kolem poledne ze severní části Prahy poté, co kolega složil do kufru plátěnou střechu jeho krásného bílého Porsche 911 Targa z roku 1976 s motorem z verze SC. Spolucestujícího jsem mu dělal já s angínou a nachlazením, bez šály, jen v tričku. Na konci cesty jsem byl i připuštěn za volant tohoto krasného stroje pro opravdové řidiče a tak Vám můžu sdělit i několik řidičských dojmů.
Už jen startování vzduchem chlazeného motoru v podzemní garáži způsobuje erekci ochlupení na předloktích motorheada. Opatrný pohyb v úzkých prostorech s opravdu tuhou spojkou a bez posilovače řízení vyžaduje sílu rukou, nohou a přesný cit a hbitou práci s plynem (tady lze opravdu hovořit o plynovém pedálu, u elektroauta stěží) aby motor nezhasl. Každé zastavení auta provází příjemná vůně spáleného benzínu linoucí se zadní části vozu.
Vytáhli jsme si manuálně anténu a naladili rádio a vydali se směrem na D11, ve stylových sedačkách, které i po letech dodaly dostatek komfortu i držení v zatáčkách jsme se díky našemu stroji stali častým středem pozornosti, obdivných pohledů a úsměvu na rtech. Nevím kolik majitelů elektroaut obdrží tolik zvednutých palců od okolních předjížděných i předjíždějících řidičů a osádek aut.
V rychlostech nad 90 km/h již je proudění vzduchu a hluk natolik velký, že posádka ke komunikaci potřebuje po sobě spíše pořvávat, příjemná cestovní rychlost je do těch 120 km/h, ale nic nebrání a motor vyloženě vybízí k překonávání dálničního limitu v rychlostech, které se již občas objeví v médiích s příslovcem "pirát". Z pohledu 45 let starého auta při srovnání s tehdejším vozovým parkem jsou to dechberoucí výkony. Samozřejmě chce to pevné ruce, držet volant a soustředit se, žádní asistenti vám při problému nepomůžou.
Do 2000 ot. se motor ke svému výkonu cca 240k nehlásí, ale následně plynule ožívá, táhne a graduje graduje až k 5000 ot, kdy už jeho zvuk vede nejen k erekci ochlupení na předloktí, ale i v ohambí. Převody pětistupňové převodovky se dají řadit i bez meziplynu, celkem hladce, ale v ne zrovna nejpřesnější kulise, nicméně nic, co by nezvládl každý, kdo někdy řídil třeba Favorita.
Z D11 směřujeme na Pardubice a následně si děláme malou odbočku ke Kunětické Hoře. Tímto zdravím řidiče Passatu TDI jehož snaha na nás čoudit dým co největším tempem byla marná.
Po návratu již na silnici č. 35 provoz houstne, my se kocháme okolí, vítr nám čechrá vlasy, k nozdrám nám jde zápach řepky, pylu, T5 TDI... a vjíždíme do kolony u Vysokého Mýta. V něm jsme vítání máváním sličné slečny, vyměňujeme si úsměvy a pozdravy i směrem k jejímu příteli, který nás až tolik nevítá, respektive jistě se smíšenými pocity při pohledu na naše auto, ale závistí, že nesedí v něm. Alespoň i na tu vzdálenost to z jeho obličeje lze bezpečně vyčíst.
V motorestu U Tety u tunelu Hřebeč dáváme obědovou pauzu a následně pokračujeme pro mnohé nostalgickou silnicí č.35 se všemi atrakcemi směrem k Olomouci a dále až k domovu.
Pro zajímavost uvedu, že na cestu Praha a zpět o délce cca 800 km nám vystačila 80 litrová nádrž, tedy spotřeba byla kolem 10 litrů benzínu na 100 km, tankovali jsme pár litrů ke konci cesty, přece jen palubní počítač moc přesný dojezd neukazuje, respektive žádný a je nutné se spolehnout na ručičku palivoměru, která se podezřele kymácí dle nálady a pohybu karoserie.
Do cíle řidič dorazil unavený, posádka opálená od sluníčka, spolujezdec zbaven nachlazení a hlavně s úsměvem na rtech, protože život je veselejší a svět zase v pořádku, když se na něj díváš přes špičatou kapotu s dvěma vypouklými světly po stranách, větrem ve vlasech a za zády ti duní plochý vzduchem chlazený atmosférický šestiválec."
Jinak kolegu někdy dotáhnu na některý ze srazů, jestli bude, minimálně se snad dostaneme ke srovnání s WL 911 :-)