S 1.6 EB nemám zkušenost, ale těžko může být lepší než 1.5 EB, protože starší motor, byť o deci větší, neměl integrované svody do hlavy a zejm. vodní mezichladič. Můj R4 1.5EB považuju za nejlepší - není tak poruchový jako předchůdce a přitom je to ještě "ostrý" R4. Spotřeba +- 7 litrů dle dotankování, v reálu má asi 160 koní, takže se člověk neubrání občasnému přišpendlení akcelerátoru do podlahy. Z mezichladiče vede nějaká odvětrávací hadička do hlavy, což se mi nelíbilo - že když turbo tlačí, tak se (malá) část stlačeného vzduchu takto zbytečně odfoukne, dal jsem tam korkovou zátku, což třeba 3 - 5 koníků přidalo >:D >:D Moc se mi líbí, jak ta 1.5 kolem 2000 otáček pod plynem začne srdnatě táhnout. Dřív jsem chtěl R5 2.4i 170k ve Volvu (asi V50), ale cca 260 Nm při 2000 by nabídnout nedokázala, tipuju max. 210 Nm - což je dost rozdíl...