Tak včera jsem měl na pár hodin půjčeného od importu novinářského Tigouše R a musím říct, že to jakým způsobem zvládá okresky je až k nepochopení. Tady krátký post co jsem dával na FB za Driversweb:
Sportovní SUV ?? Že je to nesmysl ?? Tiguan R umí jezdit po okreskách takovým stylem, až to hlava nechce pobrat !! Nový aktivní diferák pěkně pomáhá zadku na výjezdu z utažených zatáček a dvoulitrový motor 2.0 TSI s 320 koníky a krouťákem 420 Nm s tím umí taky moc hezky cvičit. Samozřejmě že těch 200 kilo navíc proti Golfu R kombi se stejnou technikou se nedá úplně zamaskovat (pohotovostní hmotnost 1746 kg). Projeví se to také na spotřebě, při svižném okreskovém svezení jsem se pohyboval kolem 13 až 15 litrů na sto. Podvozek je naladěn parádně, rozdíly mezi komfortním, sportovním a Race módem je znatelný. Kupodivu i na příplatkových 21" kolech je auto v komfortním režimu pohodlné a nerozhodí ho ani rozbité okresky druhé třídy. Bi-metalové větrané a děrované brzdy o velikosti 357mm vás také nenechají ve štychu, ke všemu vypadají dobře. Výhodou staršího modelu je pak zbylých pár tlačítek kolem voliče převodovky, jako třeba vypnutí Stop/Start systému, AutoHold, voliče jízdních režimů, nebo přepnutí ESP do sportovního režimu. Ovládání klimatizace je už bohužel dotykové, ale proti mému osmičkovému GTI Clubsport je tady lépe přístupné a ovládá se příjemněji. Zvuk příplatkového výfuku od Akrapoviče přidává trochu té sportovnosti, umí pěkně prdět při podřazování. Sedačky mají dobré boční vedení, možná jen sedák mohl být o něco delší. Jo a kola bych nechal základní 20" o velikosti 255/40, aby tam bylo více toho černého zlata... S nabroušeným Tigoušem jsem si tento týden užil pěkné i horší okresky kolem Slapů, funguje moc pěkně! Ve výsledku je to takový přerostlý HotHatch s pár pytlema brambor v kufru, nebo chcete-li, tak sportovně naladěné SUV
A pár fotek pak tady:
[odkaz]- jen to sezení se mi moc nelíbí, sedák nemá ideální sklon a je celkem krátký, chybí tomu dobré sedačky jako má Passat ty ErgoActive, nebo Kokta RS apod. RS Q3 má lepší sedačky i ty základní, lepší infotaiment, ale podvozek je určitě o dost lepší v Tigoušovi R!