< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Predaj na obzore?
iu
Já jsem tu nikde slovo "ikona" nepoužil.
A "ikonu" z auta zdaleka nedělají jen vysoké prodeje, atraktivní ceny/slevy, to by teď byly (v EU) "ikony" i některé modely od Dacie.
GR od 1.236.900,-
S3 od 1.309.900,-
RS3 od 1.552.900,-
A45s od 1..554.850,-
Co z toho dnes není drahé (na relativně ještě nedávné poměry)?
Nic..., ale když už mám dnes dávat za vrcholný (kompaktní awd) hh cenu od cca milionu a čtvrt až po milion a půl, tak budu velmi náročný a jediné co splní skoro všechny vysoké nároky, je podle mě z této skupiny právě RS3. Dát 1,3 za S3, nebo za A45s víc, než za RS3, mi přijde mimo. Golf R má sice pořád nejpřijatelnější cenu a jako bonus haldexový diferák (na rozdíl od S3), ale v osmé g. působí výrazně mainstreamově, viz design exteriéru i interiéru, o IT raději ani nemluvě, plus naprosto tragický výběr barev, bez možnosti individuálního lakování. Když dnes potkám nový Golf s rozvíceným spojením předních světel, vidím před sebou nějakou obludu od Tesly apod., ale ne sympatický Golf, který jsem viděl u jeho předchozích sedmi generací.
Takže i kdybych G8R prominul R4, stejně bych si ho za jeho cenu nekoupil. No a z té trojice (co zbude), by pro mě byla RS3 jasnou volbou.
Srovnání s o třídu větší nevrcholnou M340i (taková M3 "pro chudé") je irelevantní, kdo chce auto s ohledem na poměr ceny/velikosti (třídy), ten nebude nikdy o žádném vrcholném hh ani uvažovat...
M340i u nás začíná o 150 tis. výš, než RS3, což mi zase úplně zanedbatelné nepřijde.
V Kyjově mě viděli poprvé! a na individuálně nakonfigurovanou (neskladovou!) RSQ3 mi hned nabídli 15%. To mi nepřijde zlé. Thomasinovi jen 10%, protože přijel neomaleně konkurencí, kdežto já - předpisově koncernem. ;-)
Cenu určuje především trh a kvóty (na příští rok) na RS3 jsou už teď vyprodané. Tak proč by to dávali za míň? Navíc je velmi pravděpodobné, že je to poslední g. RS3 s R5.
Při příští g. už budou emisní normy tak přísné, že se s okrajovou R5 asi nikdo nebude trápit, aby ještě nějak prolezla.