Nemám takové zkušenosti s cenotvorbou u BMW. Ale jestli se nepetu tak ceníkovka s DPH na ten model a výbau byl 2,7M CZK tj. 2.23M bez DPH. Tj. aby to stálo cca 1,4M bez DPH tak by museli dát slevu ca 37%. Je to možné nezkoušel jsem. Můžet když tak poslat/napsat doporušení jak takových slev dosáhnout. Výrazně by to měnilo situaci minimálně ve výběru budoucího auta :-)
Ke kalkulaci - minulý a první majitel vozu to po 7-mi letech prodával za uváděných 500.000 bez DPH s nájezdem jen 132.000 km. Tj. pokud by byl nájezd vyšší dle Vaší kalkulace cca 200.000 km tak by cena byla nižší, odhad tak 430.000 bez DPH.
Jak jsem uváděl i ve výpočtu ztráta hodnoty nového vozidla s každým rokem klesá, je jen otázkou jak moc porostou servisní náklady.
Ad servisní náklady, tak zatím jak píšu 7.000 manžeta, cca 4.000 nějaké čištění a 13.500 výměna oleje v převodovce (na dalších cca 100.000km typuji) + cca 2.000 za motorový olej a filtr. Nepočítám gumy, které stojí tak 4.200 bez DPH ks což je více než na obyčejné auto, ale u nového bych to platil taky. Věřím, že i další rok zvládneme v podobném režimu + brzdové destičky vzadu a další olej.
Pokud se budu pohybovat v nákladu cca 30.000 kč za rok, tak budu spokojený.
Kolega má 530d GT (podvozek stejný jako 7ma) + podobný motor a má najeto něco přes 300.000km. Žádné drama v servisních nákladech se zatím nekoná.
Díky za případné info viz. moje reakce na Váš příspěvek