Já tady přidám svou trošku do mlýna. Gratulace majiteli: kombinace červené a FR s 18 koly je po faceliftu asi nejlepší, která mohla vůbec být.
Čtu tady rozdílné názory na podvozek a dokonce i hodnocení multilinku a torzky.
Já, protože jsem měl kombi 1,8TSI a manžeka má krátkýho 1,4TSI (obě FR), můžu hodnotit podvozek. Mámě nebo měli jsme tedy oba DCC tlumiče, ty to notně ovlivňují.
Mám i cca. 3M zkušenost i s 1,4TSI bez DCC na FR podvozku s 18 koly a to je pro mě kombinace, kterou bych nechtěl. Auto bylo tvrdé a drncavé.
Nicméně JE OBROVSKÝ ROZDÍL mezi torzkou a multilinkem co do komfortu a jistoty podvozku na STEJNÝCH KOLECH. Porovnával jsem to skoro denně 4 roky, takže si troufnu tvrdit, že mám něco odježděno s tímto podvozkem.
Hlavní rozdíl je v komfortu, tam kde multilink je pěkně a na třídu skoro nedrncal, tam torzka i v nejměkčím módu podrncává a poskakuje- ta kola prostě nedokážou kopírovat rozbitej povrch. Stejně tak v zatáčce trochu divočeji torzka lehce uskakovala, multilink prakticky nikdy.
Bohužel u téhle generace byla výhoda lepšího podvozku jenom u 1,8 a 2,0, takže to skoro nikdo neměl možnost porovnávat a všichni jsou navyklí na uskákanej podvozek, zvlášť ve FR výbavě a bez DCC tlumičů, což byla a je většina aut.
Já bych osobně verzi cokoliv pod 1,8 nechtěl právě z těchto důvodů. Ale u výše uvedeného kusu to byla jasná volba zvlášť, když už prakticky není na výběr.