To porovnáváš auta z roku 2008 a 2016, v mezičase se událo mnoho změn díky euronormám v ladění převodovek. V roce 2008 a dříve se obecně převodování dělalo tak, aby na nejvyšší rychlostní stupeň ve 130 motor měl otáčky ve kterých má nejvyšší točivý moment a to tak povětšinou odpovídalo. Proto i TDI měly nižší, třeba. S příchodem přísnějších norem se prodlužovaly převody. Proto moje Laguna z roku 2001 točila ve 130 km/h skoro 4000 ot., pozdějších verzích po roce cca 2012 už byly se stejným motorem převody delší. Problém ale je, že subjektivně pak kombinací delších převodů a emisnímu přiškrcení jedou atmosférické motory podstatně hůře než dříve, i když papírově mají vyšší výkony. Třeba ten 1,6 GDI 99 kW v roce 2014 vůbec nejel lépe než 1,6 16V 74 kw ve větší Laguně z roku 2001... ale zase na dálnici v těch novějších autech je akusticky příjemněji.
Tak to prostě je, něco za něco ;-)