Ahoj, díky moc :-)
Takže, pohodlí jednoznačně ve prospěch MK5, snad mimo Insignie (ta se taky povedla) z mainstreamu asi neznám lépe odhlučněné a pohodlnné auto, zvláště při těch dlouhých cestách, po jízdách v Mondeu ti pak vše příjde hlučnější >:D Samozřejmě, prémie to umí v levnějších verzích stejně dobře a v těch vyšších lépe. Na hezké silnici jsem ale nepozoroval rozdíl ani oproti S500 se vzduchovým podvozkem, na rozbité silnici pak samozřejmě ano (ber to trochu s nadsázkou) :D. Když pak cestuješ dlouhé trasy na dálnici, často se pohybuješ v rychlostech, kde už je to o pokutu a nepříjde ti to. MK4 byla taky dobrá, ale tady Ford zapracoval ještě více.
Je to vlastně i kámen úrazu, protože tím MK5 přišla o prostornost předchůdce, či konkurence, Passat je prostě prostornější, Superb ještě víc. Aktuálně mám ještě Megana 2 kombi a ten má prostornější kufr a to je auto o třídu menší :-)
Sedadla, už jsem si zvykl, ale jsou menší, mají kratší sedák a hlavně Ford nenabízí žádné jiné příplatkové. Vše jsou ty stejná, jen některá mají jiný potah, možná masáž (vignale). Ale kamarád, co má Passata B8 říkal, že jsou skvělá >:D Já si to nemyslím. Je pak smutné ,že pořádná anatomická křesla ti dneska nabídnou auta jako Yaris, či Clio, ale střední třída Fordu ne >:D .
A jestli je to znát? No, bezprostřední přesedání z MK4 do MK5 ano, chvíli mne záda bolely, ale tak to se mi stává i když jedu dlouhou slžuebku v Superbu či Octavii, než si zvykneš na jiný sedák, dnes už mi to nepříjde vůbec, byl jsem s tím ve Španělsku, Holandsku, hodiny v sedadle, i jsme tam spali, není to nic hrozného, pokud nemáš citlivá záda. Objektivně to je mínus, ale pro mne zanedbatelný vůči kvalitám auta.