Řekl bych, že speedfredovi šlo spíš o ten V6 vs B6, než o objem (3,8 měla před fl, viz i webpaja).
Škoda, žes nestihl koupit g. 991.2 CS/GTS, ke konci byly za hodně zajímavé ceny (zejména ve srovnání s CS 992) a byla to povedená, a hlavně už po fl vychytaná, generace, navíc ještě bez OPF a přípravy na "elektrifikaci". 992 je už dost taková "malá Panamera", nemyslím koncepcí, ale třeba tím interiérem a celkovým charakterem má (proti 991) blíž k civilnějšímu sporťáku, jak píšeš i v recenzi. 991 má k 997 určitě mnohem blíž. 997 si měl už vychytaný (od dětských nemocí) facelift.
To sis nemohl půjčit předváděčku 992, měli tu docela brzo bílou CS a křídovou C4S.
Jestli jim šlo u 992 primárně o hmotnost (tzv. za každou cenu, viz tvůj text), tak výsledek nic moc, zatímco 991 proti 997 zhubla i přes nárůst rozměrů, tak 992 naopak proti 991 zřetelně přibrala, a to i přes větší míru aplikace hliníku.
P.S. Pokud budeš mít čas, přidej prosím ještě fotku interiéru, díky.