Motor. Myslíš ředění oleje palivem? To je to jediné, čím se "plní" diskuse na internetových fórech a co jsem za pár let postřehl a řešil s dealerem (doptával se i získal nějaké odpovědi). Fatální závady tento motor nemá (ověřeno u dealera). Je pravda, že přímovstřikové "turbobenzíny" trpí svou konstrukcí na tento jev. A Honda (za určitých okolností) také, to je fakt. Něco je stav, popisovaný na fórech, druhá věc jsou postřehy od skutečných lidí, třeba z klubu (známých). Z těch co znám, mají tento problém jen dva (oba z CVT, které "drží" otáčky motoru během jízdy, u důvodu emisí, na velmi nízkých hodnotách, klidně i na 1.400). A to není ideál.
Prvně, žádný takový motor není vhodný na krátké časté popojíždky po městě. Tady bych si radši (logicky) koupil Jazz, nebo Civika s 1.8 i-VTEC. Pokud jsou ty trasy kombinované (jako u mě), problém v tom nevidím. "Něco" už mám najeto a hladina, dle měrky, se drží ve středu. "Nejdu tomu naproti", nejezdím jen "couračky", motor nepodtáčím, otáčky držím nad hodnotou 2.000 ot./min, používám celé otáčkové spektrum a nemíním měnit olej později, než po 10.000 km.
Hooodně jsem uvažoval, zda vzít tohle auto, to mi věř. Ale o žádném zadřeném, nebo opotřebeném motoru 1.5T (z důvodu oil dilution), jsem se nedozvěděl. Takže proč nevzít něco, co jako celek, v mých provozních podmínkách, funguje excelentně?
Mimochodem, nad lehce jetou XC70 jsem pár let zpět uvažoval taky (než bylo HR-V). Odradila mě kritika na místní autorizovaný servis, škoda.