Zdravím souvěrce
No tak vida. Dřív než jsem se stačil rozhoupat, napsal jsi recenzi v podstatě i za mě. ;-) Přečetl jsem si ji důkladně a je toho jen minimum, co bych mohl dodat.
Možná sedačky. Nepřekvapí, že je posaz stále dost bidýlkovitý, zato jejich sevření ano. Nejsem žádnej Otesánek (186 cm / 80 kg), ale byla to jedna z věcí, která mě při výběru znejistila. Manželka kupodivu žádné námitky neměla.
Řízení je těžší než je v dnešní "jednoprstové" době zvykem. Pro mě žádný problém, na rozdíl od sedaček jsem si ale v tomto ohledu od hlavní uživatelky auta pár komentářů vyslechl.
Řazení lehce ubralo z mechaničnosti předchozí generace, zato má ale krátké a jasně vymezené dráhy....a "cvakat" s ním rychle tam a zpátky je pořád zábava....i když už to s turbem není tolik potřeba.
Blinkry na plných brzdách jsou nepříjemnost, ale zase tak často se mě to netýká. Ač jsem předchozí generaci SSS nevlastnil, najezdil jsem s ní toho dost a předchůdcem současného SSS byl u nás Swift 1.2. No a tak jsem se naučil se Swiftem jezdit stylem "kdo brzdí, ztrácí". A pomáhá to. >:-[]
Puristi budou dštít síru na turbomotor. Je to s ním přesně jak píšeš. Rozsah otáček se zmenšil, musíš dávat pozor na přeřazení. Zato jede už dole a má výbornou pružnost. Dá se tedy jezdit na pohodu jako s typickým oturbeným přepravovadlem anebo se s tím nespokojit a honit ho jak nadmutou kozu. Přičemž výlety nad 4.000 se i nadále vyplatí. Tedy pro mě motor spíš plus.
Čím ale hlavně SSS boduje a zaplaťpánbůh o to nepřišel, je podvozek. O něco tvrdší odpružení, ale stále je to auto, které se dá házet do zatáčky jak si vzpomeneš a ještě se mu to líbí. Čitelnost, rychlé reakce, agilita, mrštnost....tyhle čtyři věci a silnější motor dokáží ze Swifta udělat "osinu v zadku" i pro mnohem dražší auta....a nutí tě domů přijíždět vždy se zcela vyplněným grafem přetížení. ;-)
Jinak místa vzadu je víc, v kufru nám teď lítá to, co dříve nelítalo, asistenti otravujou, výbava je hodně solidní, interiér ujde a servis je v podstatě za hubičku. Ale hlavně je s tím zábava.