< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
iudex
Ano, Touareg V8 TDI je na prémiové třídní špičce a to nejen motoricky, ale i podvozkem. :yes:
Jediné (na poměry větších SUV) s čím mám problém je design jeho aktuální g., včetně interiéru, že se to líbí v Číně apod., o tom naopak samozřejmě nepochybuji.
Jeden můj místní bývalý spolužák, který je finančně hoooodně za vodou, teď zrovna po delší době přešel z X5 (několik nových po sobě) na nového Tourega a nemůže si tu změnu vynachválit. Kromě motoru, chválí hlavně komfort podvozku spojený s jeho agilitou, lepší posaz a prostornost vpředu (je vysoký). Jeho žena zatím u BMW zůstává a má teď novou X4 40d.
Jiný zdejší náš (movitý) známý má SQ7 předface, na naše doporučení šel nakonec do červeného laku (do té doby měl vše černé).
Tyhle diesely jsou velmi kultivované, zejména po zahřátí na provozní teplotu, takže jako dálkové expresy na polykání dálničních km není o čem. Kdo jezdí kratší trasy a netrhá rekordy v nájezdech, tak si může spíš dovolit víceválcový benzín i v SUV, ale vždy je to za cenu podstatně vyšší spotřeby, viz i MGTS, kde je spotřeba zřejmě jeho jedinou slabinou, na druhou stranu zvuk (i za studena!) naopak jeho velkou předností.