Ad přezouvání, už přezuto doma máme a mám několik poznatků.
U Meganu jsem hodně akusticky pocítil přechod mezi sjetými Continentalkami a Nokiany po pojedné zimě. Prostě sjetá letní guma hučí o poznání více. Taky rozdíl mezi 16" a 17" je přece jen znát, ale po dofoukání už to není tolik markantní.
U Picassa jsem narazil na problém už z jara. Na okrajsných čepičkách s bezpečnostním šroubkem došlo k jeho zkorodování a nešly dolů, takže nejen případný zloděj, ale ani majitel by si neporadil. Inu Aliexpress
8-s >:D Doporučuji tedy na zimu si na tohle dát pozor.
No a ačkoliv nový vůz by měl dorazit až na jaře a do příští zimy mám dost času vyřešit zimní sadu, tak samozřejmě to už řeším... bo jak jinak zabíjet čekání na nový vůz než o něm přemýšlet, mluvit atd... manželka mi dala již limit v počtu vyslovení jeho jména během dne
>:D >:D >:D Ale k gumám. Ve velkém TP, který jsem vydidnal u prodejce, jsou uvedeny 3 rozměry, R18 7,5J ET 51 215/40 na kterých auto budu mít v létě, R17 7,5J ET 51 215/45, které bych chtěl na zimu a pak nějaké R16 se šířkou gumy tuším 185...
Jenže v R17 jsou buď docela drahé originály, ale především jsou leštění, což na zimu mi nepříjde jako ideální, navíc za ty peníze je mít po pár zimách oťukané oprava leštěných je pálka skoro jak za nové... Pak jsem s daným ET našel ještě AEZ Steam, což by i šlo, ale netuším, jestli by se alespoň dalo dát středy s logem auta
[odkaz] Nejvíce by mi ale vyhovovaly originál lakované R17 třeba Pamplona, které jsou na běžných verzích, ale místo 7,5J je to jen 7J. Pravda, chápu li to správně, tak při stejném ET mi užší disk bude dělat to, že bude méně vystupovat disk ven, ale zároveň užší disk a stejná guma povedou v to, že snížím riziko poškrábání o patník a kola budou méně vystupovat z auta, což je na zimu lepší. Přitom auto je to stejné. Je ale spíše otázkou, jestli je distributor pro ČR ochoten dodat typový list i na běžnou verzi? A když jim napíšu, co mám obout na zimu, když nechci R16...