Srovnávat s BMW 530i je trochu úsměvné, to je úplně jiná liga. Skyactiv G150 u CX-3 není nijak zásadně pomalejší ve srovnání s 1,5TSI. Jedná se o rozdíly řekněme okolo půl sekundy. Navíc, jako klasická atmosféra, motor bude dynamičtější ve vyšších otáčkách a pak jede opravdu krásně a má sílu táhnout. Mě samotného občas překvapí, jak rychle auto vystřelí vpřed, když jedu třeba 80km/h a potřebuji předjet. Naprosto bezpečně a s velkou rezervou, jen je potřeba dupnout na plyn až do kickdownu. Taky stojí za to vyzkoušet režim Sport, kdy jsou reakce na plyn mnohem citlivější. V nižších otáčkách ale bude nepřeplňovaný motor vždy pocitově pomalejší než ten přeplňovaný, přestože ten rozdíl není nijak zásadní, viz odkaz níže. A to má být převodovka DSG rychlejší než HDM u Mazdy.
Pokud jde o zvuk, o tom jsem v recenzi psal. Motor se po nějaké době trochu zklidnil, ale kultivovanost chodu G192 prostě nemá. Ten má daleko hladší chod, působí jemnějším dojmem a při akceleraci má daleko líbivější projev. Nicméně ani tak bych neřekl, že G150 pořád řve. Sice autem moc nejezdím, ale hlasitější projev se ozve jen při předjíždění, kdy pořádně dupnu na plyn. Jinak motor jen šumí, i ve vysokých rychlostech.
[odkaz]