Akumulátor tam byl (je) typu EFB. Napsalo se do zastoupení Hondy, Exide a Banner a v podstatě odpověli (kupodivu) všichni stejně. Pokud je ve vozidle EFB akumulátor z prvovýrovy, nedoporučují záměnu za akumulátor typu AGM. Jediná Honda to trochu rozvinula s tím, že by se palubní síť nemusela chovat korektně. Z Exide pak cosi psali o nakódování, což znám z koncernu VW.
Zvolil jsem cestu nejmenšího odporu a zakoupil tedy EFB akumulátor se stejnou kapacitou, ale vyšším startovacím proudem (450A vs. 640A). S pořizovací cenou jsem se vlezl pod 2.000 Kč. Pokud aku vydrží alespoň stejnou dobu, co původní Varta, not bad. No a k tomu jsem "radši" dokoupil CTEK nabíječku přímo na S/S systémy a budu to častčji dobíjet. Tak uvidíme.