Ahoj,
jo já jsem o tom přesvědčený a prodejce mi to potvrdil, že filtr pevných částit okrádá tu pěknou špičku. No jak bych to shrnul?
1) Mám najeto cca 20.000km v M3 E92. 440i jsem testoval na skoro 1000km a v 540i 800km - takže jsem určitě nejezdil za studena kolem showroomu. V 540i jsem jel v rozmezí 2 měsíců 2x vždy několik stovek km - dálnice, město, okresky.
2) Původně jsem zvažoval M3 (měl objednáno). Jenže v mezičase vybouchlo domácí auto a já musel začít řešit kompromis i pro rodinu a něco jako daily driver. Na řadu přišlo 340i Touring. Testovali jsme s rodinou a bohužel pro nás prostě moc malé a navíc na konci výrobního cyklu ten interiér je už fakt nic moc - a za tu cenu?
3) Vyzkoušel jsem 5er Touringa. A super auto - velikostně ideální, zpracování int/ext super. Motor jsem určitě chtěl 540i, protože ve 340 a 440i je prostě skvělý, čekal jsem, že bude stejný. Bohužel není a za tím si stojím. 5ka je totiž skvěle utlumená. Což benzínu hodně ubere emoce pokud chcete motor a výfuk slyšet. Na druhou stranu je 540i svým laděním spíš komfortní, jemné, vyvážené auto a ne moc na blbnutí.
4) O Dieselu jsem nechtěl ani slyšet, prostě to měl být benzín. Červíček hlodal a já si ho mohl na několik dní zkusit. No a bylo to přesně to co k 5er Touringu sedí (pro mně perfektně). Jako bylo to hořké poznání a veřte, že jsem s tím bojoval.
4) Aktuálně dojíždím Superba, kde jsem popisoval příšerné DSG. Díky tomu mám asi ze škodovky zvýšenou citlivost na zbytečné přeřazování a jsem z toho nervozní. Zařekl jsem se, že to už nechci. Nikde netvrdím, že je 540i špatné. Řadí v pohodě a asi je to top mezi ostatní produkcí, to je bez debat, ale prostě řadí častěji a v kombinaci s nižší emocí oproti očekávání tam ta chemie nezafungovala
:-(5) Chápu, že jde o úplně rozdílná auta, uvědomuju si to a chyba je určitě na mojí straně. Příliš vysoká očekávání, zkušenost s M3 a 440i. Musel jsem taky v průběhu výběru přejít k úplně jiné třídě auta (viz výše). Proto si myslím, že pro zdejší petrolheady s podobným backgroundem si myslím, že moje zkušenost se může hodit. Uznat, že sazomet může být lepší (v konkrétním modelu) než benzín hodně bolí
>:D6) Mým cílem není hanět nebo někomu kazit dojem z 540i. Je to 100% skvělé auto!
7) Já popisuju svoje pocity, zkušenosti a dojmy při srovnání 540i a 530D. Auta jsou to drahá a fakt si tyto 2 motorizace vyzkoušejte. To je celé...
Asi jste jako fanoušci už četli, ale nejsem v tom určitě sám:
[odkaz][odkaz]