Mě teda poznámka Tokyho1 přijde celkem k věci – přece již nežijeme v době, kdy cca 60 tkm znamenalo, že motor má podstatnou část svého života za sebou (a spolu s tím i přirozeně odpovídající množství poruch).
Má-li někdo potřebu vyzdvihnout, že motor přežil prvních 60 tkm bez „ztráty kytičky“, chápu to, taky mě to u mého auta těší… ale není to určitě nic neobvyklého napříč značkami, že motor přežije řekněme „širší období záběhu“.
Rád se ale nechám poučit, v čem tví ten záběr na materiály, oleje atd. u atmosféry 1.6 100 kW… Myšleno v porovnání s turbenziny? Že by o něco vyšší otáčky atmosféry (s nijak závratným litrovým výkonem v porovnání s turbobenziny) byly až takovou konstrukční výzvou? Řekl bych, že ta výzva spíš souvisí s emisemi a spotřebou, ne až tak se schopností snášet výkon.