Spíše už sis za tu dobu na ty kompromisy zvykl :-) Obdivuji tě, že jsi o tolik ustoupil, protože Clio II mě vepředu přijde o dost prostornější a vzadu je to pak již skoro stejná bída, ale to Clio II je o 20cm kratší a to má i rezervu v kufru a problém s výhledem dozadu u něj také neexistuje. Kdysi jsem měl R5 GTE, což byla sportovnější verze a měla také rezervu zespodu a řešit pak defekt bylo doslova za trest a od té doby jsem na toto umístění rezervy doslova alergický. Lesklá obrazovka je za trest i na PC a video technice, natož na palubovce auta, kde je pak na tom vidět úplně všechno a můžeš to utírat třeba každý den. Renault mám rád, ale tohle všechno odfláknul. Uvidíme, jak na tom bude uvnitř Clio V, které má mít někdy ve 3/2019 premiéru.
Nicméně za mě je nedoceněným králem segmentu B v ceně do 330tkč v prostornosti pro posádku vozu vepředu i vzadu a také velikosti kufru, poslední Suzuki Baleno, to je prostě neuvěřitelné letiště na délce 4m. Doporučuji si do něj každému sednout a nebude chápat, jak to konstruktéři dokázali. Tolik prostoru mám v hlavním rodinném voze Subaru Legacy kombi, které je ale 0,7m delší. Nicméně někomu přijde přední část Balena až moc asijská, ale mě se zamlouvá. Jasně Clio IV je pěknější, ale zase o dost méně praktické. Momentálně se rozhoduji mezi Balenem a Swiftem. Rio je povedené, ale zazdilo to nic moc výkonnou motorizací 1.2. a ta 1.4 už je citelně dražší a spotřeba benzínu nic moc. 3válce zrovna nemusím, ale 0,9TCe má aspoň k dobru to, že je to nepřímovstřik, což i u LPG přestavby je značná úspora na pořízení vůči přímovstřiku a také menší předpoklad rychlého zakarbonování motoru. Poslední Sandero je určitě praktičtější než Clio IV a nedivím se, že má tolik příznivců a také bych dal Sanderu před Cliem přednost, nicméně tady zase konstruktéři udělali přešlap tím, že B sloupek zasahuje až příliš do nástupní části prostoru pro chodidla, takže nastupující vzadu se musí nepřirozeně vytočit tělem do strany a také chodidlem, jinak tam nohu nedají a to mám standardní velikost boty 42. Pro staršího člověka, který hůře chodí a bude potřeba jej tím vozem odvézt, to může znamenat celkem problém. Prostě vše je to pouze o tom, jak moc je kdo ochoten u nového vozu přivírat oči. Já chci třeba za své peníze maximum možného, co trh nabízí a zatím je stále ještě z čeho vybrat. Až ta možnost nebude, tak se bude vybírat mezi horší a ještě horší.