No takže popořadě - olej na to má vliv naprosto zásadní, pokud ke ztrátě výkonu došlo díky LSPI. Respektive aditiva v oleji použitá. Běžné (i ty nejlepší) oleje, mají aditiva na bázi vápníku. No a protože motoráři ani pořádně nevědí jak LSPI vzniká (viz můj příspěvek výše), tak společně s tribotechniky hledali možné příčiny a jejich řešení. No a jednou z příčin LSPI se ukázaly být právě ty aditiva. Proto u Opelu vznikla norma Dexos 1 Gen.2 a v USA dle normy API vznikly oleje specifikace SN Plus. Ta specifikace byla tuším schválená až v květnu 2018 a sama API uvádí, že bude chvíli trvat než tuto specifikaci schválí výrobci. Nicméně všichni výrobci olejů v USA již mají oleje této specifikace a všichni shodně označují tyto oleje jako "LSPI" "Magnesium formula" atp.
Jen pro ostatní: k poklesu výkonu motorů dochází díky poškození pístních kroužků efektem zvaným LSPI - stručně proto, že pokud se směs zapálí samovolně ještě ve stadiu komprese, vznikají samozřejmě obrovské tlaky, které většinou jako první odnesou kroužky, což vede ke ztrátě komprese a výkonu. Vím o čem mluvím, absolvoval jsem to a mám na záruku motor nový. No a přiznám se, asi jsem podtáčel.. Bohužel pro motor Renault 1,2TCe (Nissan 1,2DIG-T) je předepsaný olej ACEA A3/B4 a API SN Plus případně Dexos 1 Gen.2 tam prostě kvůli záruce dát nemůžu... P.S.: A nepiště mi prosím, že jsem si koupil motor "sra.ku", protože dneska je to na jedno brdo všechno :-)