540i vs 530D
Ahoj,
paradni volba! Moc pekna konfigurace. A tvuj popis prvniho seznameni, no krasne se to cetlo :-)
Pred 14 dny jsem taky objednal. Vybiral jsem a odhodlaval se 2 roky. Nakonec jsem sel do Touringa, kindosi a hromada kramu co porad vozime :-) Jak dorazi, napisu recenzi, kde vse proberu podrobne.
Povazuju se za petrolheada. 20 let motorky - vzdy velke objemy, kapota, nahac... Pak rodina, x tisic odjezdeno v M3 (E92), x tisic v M3 (F80), to jen pro poradek. Mel jsem jasno. Budu brat 540i, sazomet nechci (mame superba a to uz staci:)).
ALE, 540i mi prisla divna. Premyslim nad tim uz dlouho a nechapu to. 40i je skvelej motor, testoval jsem 440i a 340i (tu uz skoro objednal). Tady byl ten motor bozi. Krasnej zvuk, emoce, umel byt divokej, ale nezaludnej (ne jako M3 F80). V 5er jsem cekal vic limuzinovej projev. Dava smysl, je to stredni limo. Nicmene ja byl strasne zklamanej. Pri bezne jizde je tak malo slyset :-( G31/G30 je paradne odhlucnena, bohuzel mi to sebralo skoro vsechny emoce. Tak si rikam, ok dej tam sport a bude to fajn. Prepnu, slapnu tomu, od 3 do 4,5 tis peknej zvuk jak se ten motor sbira. Ale od 4,5 (zhruba) to zni jak nasranej vysavac. Pry to dela filtr pevnych castic. Hm, tak to bylo zklamani. Co ted?
Tak jsem zkusil 530D, jeste ani nebyl zajetej motor. A ja, petrolhead benzinovej jen cumel s otevrenou pusou. Zvuk od spodu (ano fejkujou to, ale je to prirozeny a hezky) parada, zatah jak krava a hlavne radi to uplne jinak. Asi diky kroutaku ten automat s dieselem radi uplne nadherne plynule, necuka to, neplasi o 3 rychlosti dolu pri prudsim pridani, atd. Na to jsem si za posledni 3 roky vypestoval silnou alergii v Superbu s DSG. Nesnasim kdyz z nizkych otacek pridam a 2 vteriny se nic nedeje, pak to kopne, ze by si lidi v aute vyrazili zuby a pak uz to nejede. V krizovatkach o hubu.
Ale ze razeni zfka s 540i bude mit takovy chovani a lagy, jsem necekal. Samo, ze v bawu to neni tak vyrazne jako ve skodovce, ale uplne jsem se orosil, ze bych s tim musel zit i nadale. Nechapal jsem proc to neni naopak, cekal jsem krasne plynulou a odladenou 540i. Jsem presvedceny, ze 530D je s automatem lepe sladena.
Nikdy bych neveril, ze to reknu... Objednal jsem sazomet a jsem happy :-) u Touringa a na cestovani s rodinkou i dava vetsi smysl (dojezd, kroutak, spotreba)...
Zkousel jsem 540i 2x s odstupem 2 mesicu. Poprve jsem si rikal, ze to bylo kusem, ze s tim nekdo jezdil jak pako a prevodovka je blbe naucena. Druhej kus od vyborneho ridice a to samy. 40i je bozi motor, v 3/4er je uplne jinej a podle mne mu sedi vic tvrdsi / sportovni ladeni kdy je hodne slyset, kope prevodovka a nuti te ho tocit. Pak se soustredis na jizdu a uzivas. U 5ky, mi to nesedlo...
Tak snad nekomu pomuze i jiny pohled (nezaslepeny tim ze benzin musi byt lepsi ikdyby to tak nebylo). Jak jsem psal, chtel jsem benzin, mel jsem benziny a nakonec mam rodinny naftak :-)
A jake je z toho pouceni? Nez uvalite balik, vyzkousejte co jde a ridte se realitou, tim co potrebujete a co vam sedne. Predsudky stranou.