Myslím že v Jawě by rádi dělali vlastní skvělé a nové motocykly, a nikdo jim to nemusí ukazovat, problém je, že Jawa nemá finance ani na samotný vývoj nové motorky, natožpak vše okolo. Toto je nejspíš jediný možný způsob, jak ještě mohou zajistit přežití značky.
Takže ano, mohli by to zabalit rovnou, a odejít, jak vy říkáte "se vztyčenou hlavou", ale co by tím oni, potažmo kdokoli jiný získal? Nic. Já osobně jsem rád, že hledají způsob, jak značku udržet. A když není žádný bohatý investor který by jim pomohl, musí hledat pomoc takto.
Mimochodem, porovnávat automobilku s miliardovými zisky a více než 100 000 zaměstnanci s českou Jawou není zrovna fér. Nutno podotknout, že svého času museli také dělat licenční výrobu (nijak oslnivá BMW isetta) a stačilo málo, a značka nemusela existovat. Jenže tehdy měli štěstí, stát se jim to dnes, kdy je daleko více konkurence, kdoví jak by dopadli.