Jak jsem psal v recenzi, motor 1.4 16V 70kW není žádný drak, přesněji řečeno je lenivý v nízkých otáčkách. Sílu začíná mít od 3000 otáček, potom už to je celkem drak. Vše je to o znalosti jeho charakteristiky. Každopádně, je to ten nejzákladnější motor, co se dává to Tipa...
Co vím, tak jedna z mála uváděných výhod HTP byla právě ta, že mu rychle nastupoval točivý moment (High Torque Performance), takže ideální auto do města a rozjezd na křižovatkách měl opravdu svižný - také jsem s ním dost jezdil, naštěstí už je to hodně dávno, to se ještě vyráběla Fabie 1. generace. Tam bylo největší umění se s motorem rozjet, aby nezdechl. Ale stačilo trochu cviku a i to se dalo zvládnout :-)
Četl jsem i vaše zkušenosti s Tipem kombi. S motorem je základní problém v tom, že do kombi v plné výbavě si někdo dovolil dát základní atmosférický motor... Stodvacetikoňový T-Jet nebo Multijet jsou adekvátní do kombíku, a ne atmosférických 95 koní... :-)