Rozhodování bylo celkem náročné, prošel jsem si několik značek - MPV i SUV modely. Tak jsem si říkal, jestli by i dnes módní SUV nestálo za úvahu.
Kritéria, podle kterých jsem vybíral, byla:
- Cena do 750tis Kč s výbavou lepší než má současná P5008
- Místo pro 3 děti vzadu - jedna sedačka, jeden podsedák a uprostřed místo pro puberťáka
- Motor ideálně benzín s turbem kolem 150k (případně více) + manuál (zvažoval jsem i automat, ale raději kvedlám)...
- Rozumná velikost kufru nad 500l
- a nakonec se mi musí taky trochu líbit + ten pocit, že sedíš v tom správným autě :-)
No a prošel jsem následující auta:
Škoda Kodiaq 2.0TSI - auto pěkný, prostoru dost, ale cena mimo, pod 900tis to prostě se slušnou výbavou ne a ne vtlačit, pak už to je holota - takže nebrat.
Nissan X-Trail - Auto pěkný, ale vzadu malý na šířku i kufr nic moc, jen nafta 2.0dCi a cena/výbava Tekna mimo - nebrat
Hyundai Tucson 1.6T-GDI - nejlepší české SUV je pro rodinu naprostý fail, malý kufr, málo místa vzadu v jakémkoliv směru, slušný motor 1.6T-GDi 130kW 4x2 a cena slušná kolem 600tis Kč - nebrat
Kia Carens - černý kůň, ale s děravými zuby - prostoru dostatek, menší kufr, super cena do 550tis Kč v maximu, ale bohužel jen 1.6GDI 99kw = velmi vlažná dynamika a moc si nedokážu představit ho v plný náloži s boxem na střeše.. škoda, proměrněná šance Kii a stačli to tam jen mít to T-GDI z Tucsonu a možná bych mu odpustil i menší kufr za tu cenu - takže nebrat
Renault GScenic - velmi pěkný auto, tady se design dost povedl uvnitř i zvenčí, až na ty kola, těch 20 palců je o strach. Prostoru všude dost, velký kufr, zpracování velmi dobré, slušná výbava, ale největší průser pod kapotou 1.2TCe 96Kw na tohle auto nestačí a to ani omylem... Nebrat
Nový P5008 - můj původní favorit, když přišlo na trh, nemohl jsem se dočkat, až ho uvidím - úplně nekriticky. O to horší bylo zděšení, když jsem ho viděl naživo a mohl si ho osahat. První co mě napadlo bylo slovo "plasťák", všude kde to šlo je plast, i zadní dveře kufru a uvnitř mě čekal "kolotoč", cingrlátka kam se podíváš, plastový chrom snad úplně na všem. Prostor tam je to ano, vepředu, vzadu i v kufr slušný, ale to auto mě úplně odradilo i od zkušební jízdy a věděl jsem, že ho nechci :no: Navíc cena za 1.6THP 121kW (jen s automatem) se slušnou výbavou atakovala 800tis Kč, to mě dodrtilo úplně...
Opel Zafira - kandidát č.2 na další auto, velmi dobrý poměr cena/výkon, slušná výbava Innovation + extras, slušný výběr benzinu -1.4T 103, 1.6T CNG 110kW, 1.6T 147kW (to byl favorit), 3 sedačky vzadu - prostřední je užší a nesmí na něj dětská sedačka (???), pocitově míň místa na šířku vzadu, v předu OK. Zpracování po FL příkladné a pěkně uklizené, ta tam je záplava knoflíků před FL. Auto je dost těžký, ale bytelný. No a to je podle mě jeho potíž, za "A" sloupek se vleze TATRA, je hodně masivní, z čehož jsem neměl dobrý pocit, takže nakonec zůstal druhý.
No a výherce je nakonec Touran, ač původně kvuli ceně outsider, vyhrál. Uvnitř jako v pokojíčku, vše uklizené, čísté, rozumně prostoru na všech místech, velký kufr (oproti minulé generaci se natáhl o 20cm), vše kvalitně zpracované. Možnost totální indvidualizace, mám přesně to, co chci. Tady by se konkurence mohla učit. Motor 1.4TSI 150k, jízda v pohodě, podvozek tak akorát, uvnitř TICHO a dokonce i s 2.0TDI (taky jsem zkoušel). 1.8TSI nikde nemají a navíc má jen DSG a je o 100tis dražší. Upřímně je nejblíž k současnému PUGu - prostorem, výkonem, nevtíravou elegancí. Jen kvalita vnitřku je v Touranu o galaxie jinde, jízdní vlastnosti tak nejmín generaci dál ;-) Takže se těšim...
Recenze samozřejmě bude, ale až ho dostanu pod kůži, ať to můžu pořádně srovnat ;-)