< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ***** PF 2018 *****
iudex
Pokud si jel s M paketem v x-Drivu, tak tam nemá samotný eMpaket na podvozek žádný vliv, na rozdíl právě od zadokolky, kde je součástí eMpaketu i eM sportovní podvozek:
"U vozů s pohonem zadních(!) kol je M sportovní podvozek díky kratším pružinám snížený o přibližně 10 mm. Nižší těžiště navíc zlepšuje agilitu. Pro M sportovní podvozek jsou typické mírně tvrdší pružiny, stejně také přední a zadní stabilizátory s větším průměrem, které jsou tužší a současně omezují naklánění karoserie v zatáčkách. M sportovní podvozek tak zajišťuje citelně přesnější řízení, ovšem bez omezení v oblasti komfortu. Celek doplňují tlumiče s dokonale přizpůsobenou charakteristikou. Tyto prvotřídní a dokonale sladěné prvky společně přispívají k přímějšímu nastavení podvozku, který se ještě lépe hodí pro sportovní jízdní styl."
U zadokolky tak dává Mpaket o poznání větší smysl, přesněji nejen opticky.
Řešením je u x-Drivu přidání adaptivního M-podvozku (který je hodně chválený), který bych určitě přidal, zvlášť pokud to má být náhrada za hh, a ne za Mondeo. Za těch 19.240,- , po slevě cca 13 tis Kč, podle mě není nad čím váhat, zvlášť pokud trváš na x-Drivu. Auto s ním je agilnější a zároveň i univerzálnější:
"Adaptivní M podvozek je o deset milimetrů snížený, takže dále zvyšuje dynamický potenciál vozu. Řidič může pomocí voliče Driving Experience Control aktivovat jízdní režim, který je pro danou situaci nejvhodnější – od komfortního až po extrémně sportovní. Bez ohledu na zvolené nastavení se elektricky ovládané tlumiče Adaptivního M podvozku ve zlomku sekundy přizpůsobí stavu vozovky. Systém využívá řadu snímačů sledujících pohyby kol a rychlost vozu a podle nich nastavuje optimální tlumení pro potřebnou míru bezpečnosti. Režim COMFORT zajišťuje mimořádně pohodlnou jízdu – vůz se plavně přenáší přes nerovnosti. Režim SPORT nabízí znatelně tužší nastavení tlumičů a sportovní vyladění podvozku. Režim SPORT+ charakterizuje mimořádná jízdní dynamika se spontánnější odezvou na řízení a povely plynového pedálu. V tomto režimu se aktivuje také Dynamická kontrola trakce (DTC), která pro zajištění mimořádně sportovní jízdy v náročných jízdních podmínkách umožňuje větší prokluz kol hnané nápravy. Stabilizační systém DSC není zcela deaktivován, zasahuje však mnohem později, tak, aby v rámci fyzikálních zákonů zajistil potřebnou míru stability."