Díky moc. V podstatě se jednalo čistě o volbu z rozumu. Na druhou stranu ono ani moc nebylo z čeho vybírat. Prémie je drahá a korejská a francouzská produkce neměla moc co nabídnout, Insignie byla stará, nudná a těžká. Takže vlastně kromě passata zbyla jen mazda 6 a mondeo. U mazdy se hodně kritizuje hluk, na což já hodně slyším, protože jsem konečně chtěl tiché auto. A hlavně - mazda je u nás tak okrajová záležitost, že prostě rozumně nejde sehnat. Je to malý trh cílený na nadšence a cena tomu odpovídá. Našel jsem jediný kus odpovídající mým požadavkům, ale byl o 50 tis. dražší a už podle foto v zoufalém stavu. Pravděpodobně nějaký stočený kus se zajímavou historií. Mondeo bylo zajímavější - nabídka je poměrně široká a cenově to vycházelo podobně, ale moc se mi nelíbil interiér a obecně celý infotainment. Taky má mnohem menší kufr, horší sedačky a užranější motor. Pašík si i doufám podrží cenu a jednou se bude líp prodávat.
DSG v oktávce a passatu opravdu nejde srovnávat. V oktávce to byla taková splašená koza se všemi neduhy vypsanými výše, ale v passatu je to naladění mnohem vyspělejší a předovka řadí docela logicky. I to podřazování je mnohem lepší - takové plynulejší a zrychlování komfortnější. Oktávka neměla problém ve městě každou chvíli zařadit dvojku, to passat si většinou vystačí s trojkou, kterou vlastně nechává zařazenou až do dosažení kýžené rychlosti. Oktávka by v té samé situaci mezitím stihla dvakrát přeřadit. I plynuleji reaguje na dávkování plynu, kdy při mírnějším sešlápnutí plynu vůz letargicky zrychluje na současně zařazený rychlostní stupeň, při výraznějším sešlápnutí plynu (cca do poloviny) podřazuje o jeden stupeň a auto zrychluje živelněji a teprve při sešplápnutí na podlahu podřazuje o dva stupně a vůz vystřelí vpřed. Ale bez nepříjemného cuknutí, na které jsem byl zvyklý z oktávky. Dnes jsem se na to během cesty zaměřil a trochu jsem tedy ještě poupravil komentář, aby to odpovídalo skutečnosti.