Ahoj, díky za pochvalu.
Poslední 3 roky jsem jezdil s Golfem VII 2.0 TDI (150 PS) v manuálu. A rozdíl tam je patrný, ačkoli možná ne tak, jak by člověk čekal.
Např. při jízdě po městě a po okrskách má díky Lineartronicu Outback jasně navrch. Motor není slyšet a převodovka prakticky neřadí, takže zde je to jednoznačné. Dále máme dálnici, kde je trochu znát chybějící krouťák v situacích, kdy člověk třeba jede do kopce kolem 120 km/h a chce rychle předjíždět/zrychlovat - u Golfa stačilo trochu sešlápnout pedál a krouťák se postaral o dostatek výkonu pro pohodlný předjetí (bez nějakého dramatického zvýšení otáček).
U Outbacka je to trochu jiné, člověk musí prudce sešlápnout pedál, vyletí otáčky někam k 5000-6000 ot./min a chviličku se jakoby nic neděje. Pak nastoupí síla motoru (krouťák + objem) a auto plynule zrychluje kopec/nekopec až někam ke 190 km/h (víc jsem zatím nezkoušel). Jak se s tím člověk naučí kalkulovat, hraje si jinak s plynem a dnes už bych řekl, že předjedu úplně stejně jako s Golfem, jen pod větším hlukem motoru, který mi však imponuje. Podotýkám, že zatím jezdím jen v inteligentním režimu "I", nepoužívám ani sportovní "S", ani pádla pod volantem, která by s tím určitě dokázala pomoci.
Musím říct, že k Outbacku se mi ten motor hodí prostě víc, než Subaru diesel, který byl možná projevem podobný Golfu, ale kombinace benzín 2.5i + Lineartronic mi přišla celkově odladěnější.