Objektivně řečeno, srovnání 1,6 GDi a 1,0 T-GDi je míchání jablek a hrušek, ale když už jezdím pravidelně oběma, tak projev se porovnat jakž takž dá.
Čtyřválec bude vždycky kultivovanější a bude mít vyrovnanější chod než tříválec. To je fakt, který ani sebelepší tlumení nezmění. Stejně tak má tříválec nižší vnitřní odpory, takže do otáček jde snáze, to je taky fakt. Srovnání dostupnosti výkonu je taky nefér, turbo vs. atmosféra. U GDi si pro výkon musíš dojít do druhé poloviny otáčkoměru, turbíčko dosahuje vrcholu krouťáku na papíře v 1.500 ot./min., reálně aktuálně táhne od 1.800 ot./min. (a pořád jde ta hranice níž, ono se to po pár dalších tisících km k papírové hodnotě dostane). Krouťák vrcholí ve 4.000 ot./min. kde už nastupuje výkon. Takže když na to šlápneš ve 2.000 ot./min. tak T-GDi reaguje hned, atmosféra se musí k výkonu "dotočit". Kdo nerad řadí bude spokojenější v T-GDi.
Hodnoty spotřeby těsně nad limity ode mě nečekej. Já jezdím výletní tempo už od dvaceti, takže tohle srovnání neposkytnu. Ale právě v tom relaxačním tempu je T-GDi díky nižším otáčkám o zhruba půl litru úspornější na stejných trasách při stejném stylu jízdy.